Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
marvinkok schreef:Dat mag niet meer toch? Indien er ov gereden wordt moet er ook ov betaald worden..
Officieel moet zo'n bedrijf als TCR zich aan de CAO OV houden als ze lijndiensten rijden maar TCR is zo'n bedrijf die daar gewoon maling aan heeft en zijn eigen regeltjes verzint. Vandaar ook mijn hekel aan die taxi boer uit Renesse. En bedrijven als Connexxion en Arriva weten donders goed dat TCR zich niet altijd aan de CAO houdt maar die grijpen niet in omdat TCR op die manier lekker goedkoop hun ritjes uitvoert.
Volgens mij is Tourquase in 2008 opgericht door onder andere Connexxion en inderdaad een bedrijf uit Oss maar daar kan ik niks meer over terug vinden op hun website.
marvinkok schreef:Dat mag niet meer toch? Indien er ov gereden wordt moet er ook ov betaald worden..
Officieel moet zo'n bedrijf als TCR zich aan de CAO OV houden als ze lijndiensten rijden maar TCR is zo'n bedrijf die daar gewoon maling aan heeft en zijn eigen regeltjes verzint. Vandaar ook mijn hekel aan die taxi boer uit Renesse. En bedrijven als Connexxion en Arriva weten donders goed dat TCR zich niet altijd aan de CAO houdt maar die grijpen niet in omdat TCR op die manier lekker goedkoop hun ritjes uitvoert.
Volgens mij is Tourquase in 2008 opgericht door onder andere Connexxion en inderdaad een bedrijf uit Oss maar daar kan ik niks meer over terug vinden op hun website.
Ik werk bij TCR (al 8 jaar) en kan niet anders zeggen dat ze alles correct uitbetalen. Sommige dingen kunnen altijd beter (maar waar is alles nu 100% op de wereld?) ik zou geen seconde willen ruilen met het reguliere OV. Wij kunnen altijd een extra klusje mee pakken. Je wilt het of niet. Doen ze niet moeilijk over. Daarmee heb je gewoon een financieel leuk extraatje aan het einde van de maand wat er in het reguliere OV echt niet in zit. Onderschat niet wat TCR betekend voor de OV bedrijven. Zonder TCR zijn er echt gebieden die dik in de problemen komen door nota bene de eigen chauffeurs. Er zijn periodes dat ze meer chauffeurs leveren dan menig uitzendbureau omdat er om wat voor reden dan ook tekorten zijn. Ik ben er trots op dat ik er mag en kan werken bij een 100% nederlands bedrijf zonder buitenlandse invloeden. Een directie die weet wat een bus is en zelfs gewoon mee rijdt als het er op aan komt maar ook gewoon tussendoor rijdt om gevoel met de werkvloer te houden. Ze zeggen waar het op staat en handelen daar ook naar. Met ruim 200 bussen in Nederland doen ze het zeer goed. Iedereen mag er wat van vinden. Maar ik heb er diep respect voor. Ik zie enkele negatieve reacties gewoon als jaloezie. Als iedereen gewoon lekker zijn werk doet wat hij moet doen en niet zo loopt te roddelen dan zou de wereld er een stuk gezelliger uitzien.
busfanNL schreef:RTM en rechtsopvolgers. En denk dat dat ook goedkoper is want je kan personeel onder de cao besloten busvervoer betalen. Of zoals TCR doet taxi cao.
Niet oordelen als je er niks van af weet. Ik werk zelf 8 jaar bij TCR en op de bus heb ik nog nooit taxiloon ontvangen hoor.
De vraag is waar het op gefundeerd is. Als er structureel iets niet in de haak zou zijn zou de arbeidsinspectie al snel ingrijpen, zeker bij een bedrijf waarvan het aantal werknemers inmiddels in de honderden loopt en in een sector waar de vakbonden nog functioneren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bushobby schreef:
Ik werk bij TCR (al 8 jaar) en kan niet anders zeggen dat ze alles correct uitbetalen. Sommige dingen kunnen altijd beter (maar waar is alles nu 100% op de wereld?) ik zou geen seconde willen ruilen met het reguliere OV. Wij kunnen altijd een extra klusje mee pakken. Je wilt het of niet. Doen ze niet moeilijk over. Daarmee heb je gewoon een financieel leuk extraatje aan het einde van de maand wat er in het reguliere OV echt niet in zit. Onderschat niet wat TCR betekend voor de OV bedrijven. Zonder TCR zijn er echt gebieden die dik in de problemen komen door nota bene de eigen chauffeurs. Er zijn periodes dat ze meer chauffeurs leveren dan menig uitzendbureau omdat er om wat voor reden dan ook tekorten zijn. Ik ben er trots op dat ik er mag en kan werken bij een 100% nederlands bedrijf zonder buitenlandse invloeden. Een directie die weet wat een bus is en zelfs gewoon mee rijdt als het er op aan komt maar ook gewoon tussendoor rijdt om gevoel met de werkvloer te houden. Ze zeggen waar het op staat en handelen daar ook naar. Met ruim 200 bussen in Nederland doen ze het zeer goed. Iedereen mag er wat van vinden. Maar ik heb er diep respect voor. Ik zie enkele negatieve reacties gewoon als jaloezie. Als iedereen gewoon lekker zijn werk doet wat hij moet doen en niet zo loopt te roddelen dan zou de wereld er een stuk gezelliger uitzien.
Zit je op de afdeling PR toevallig?
Maar even zonder dollen, het materieelonderhoud is letterlijk om te janken. Kijk naar de collega's in zierikzee, het materieelonderhoud is daar uitermate goed geregeld.
Laatst gewijzigd door PatrickM op zo 30 okt 2016, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Die Amstelland Citaro's waren prima inderdaad, maar hier in Breda is het erg hit or miss. Er rijdt een paarse volvo op lijn 625/627 's ochtends die best netjes is, maar lijn 617 is echt het afvoerputje volgens mij.
henk1234 schreef:Zit je op de afdeling PR toevallig?
Maar even zonder dollen, het materieelonderhoud is letterlijk om te janken. Kijk naar de collega's in zierikzee, het materieelonderhoud is daar uitermate goed geregeld.
Welk materieel doel je dan op? De Amstelland Citaro's zijn prima onderhouden hoor.
Nee hoor ben gewoon lekker een chauffeur. In het verleden heb in een andere functie gehad bij een ander bedrijf. Geloof me bevalt me zo goed. Had 20 jaar eerder op de bus moeten stappen. Discussies zoals deze heb ik nu hobbymatig gelukkig. Sorry dat ik het zeg maar lach mezelf een breuk. Citaro's vind je wel goed onderhouden bij TCR en de rest niet. Alles vind in dezelfde werkplaats plaats qua onderhoud. Ze onderhouden het ene gebied niet anders dan het andere hoor. TCR heeft de grootste werkplaats uit heel Nederland denk ik zo met echte buskennis in plaats van een truckdealer of iets dergelijks.
Klopt. Die MAN's zijn verschrikkelijk. Ik heb er ingezeten op de zomerlijnen rond Renesse in een woord verschrikkelijk. Die paarse Volvo is dat toevallig de 442? En wat voor bussen zijn het afvoerputje dan? Ik dacht dat je Zo'n Integro fan was.
Bushobby schreef:
Nee hoor ben gewoon lekker een chauffeur. In het verleden heb in een andere functie gehad bij een ander bedrijf. Geloof me bevalt me zo goed. Had 20 jaar eerder op de bus moeten stappen. Discussies zoals deze heb ik nu hobbymatig gelukkig. Sorry dat ik het zeg maar lach mezelf een breuk. Citaro's vind je wel goed onderhouden bij TCR en de rest niet. Alles vind in dezelfde werkplaats plaats qua onderhoud. Ze onderhouden het ene gebied niet anders dan het andere hoor. TCR heeft de grootste werkplaats uit heel Nederland denk ik zo met echte buskennis in plaats van een truckdealer of iets dergelijks.
busfanNL schreef:Klopt. Die MAN's zijn verschrikkelijk. Ik heb er ingezeten op de zomerlijnen rond Renesse in een woord verschrikkelijk. Die paarse Volvo is dat toevallig de 442? En wat voor bussen zijn het afvoerputje dan? Ik dacht dat je Zo'n Integro fan was.
Ik kijk nooit naar nummers, interesseert me niet echt. Paarse volvo volvo met 6 wielen en gordijntjes.
Lijn 617 rijdt van alles op, niet alleen Integro's. Heb al van alles voorbij zien komen van oude harmonica-Citaro's tot aan touringcars.
Oh, en ik ben geen fan van een bepaald soort bus. ;) Die integro's zitten alleen een stuk beter dan waar ik normaal in zit.
Bushobby schreef:
Nee hoor ben gewoon lekker een chauffeur. In het verleden heb in een andere functie gehad bij een ander bedrijf. Geloof me bevalt me zo goed. Had 20 jaar eerder op de bus moeten stappen. Discussies zoals deze heb ik nu hobbymatig gelukkig. Sorry dat ik het zeg maar lach mezelf een breuk. Citaro's vind je wel goed onderhouden bij TCR en de rest niet. Alles vind in dezelfde werkplaats plaats qua onderhoud. Ze onderhouden het ene gebied niet anders dan het andere hoor. TCR heeft de grootste werkplaats uit heel Nederland denk ik zo met echte buskennis in plaats van een truckdealer of iets dergelijks.
Jij zegt dat TCR het enige bedrijf is met echte buskennis? Ga kijken bij Van Oeveren, daar hebben ze Citaro's die er een stuk netter uitzien dan die van TCR (de Rnetters dan).
Ook voldoet het materieel soms niet aan de concessie-eisen.
Bushobby schreef:
Nee hoor ben gewoon lekker een chauffeur. In het verleden heb in een andere functie gehad bij een ander bedrijf. Geloof me bevalt me zo goed. Had 20 jaar eerder op de bus moeten stappen. Discussies zoals deze heb ik nu hobbymatig gelukkig. Sorry dat ik het zeg maar lach mezelf een breuk. Citaro's vind je wel goed onderhouden bij TCR en de rest niet. Alles vind in dezelfde werkplaats plaats qua onderhoud. Ze onderhouden het ene gebied niet anders dan het andere hoor. TCR heeft de grootste werkplaats uit heel Nederland denk ik zo met echte buskennis in plaats van een truckdealer of iets dergelijks.
Jij zegt dat TCR het enige bedrijf is met echte buskennis? Ga kijken bij Van Oeveren, daar hebben ze Citaro's die er een stuk netter uitzien dan die van TCR (de Rnetters dan).
Ook voldoet het materieel soms niet aan de concessie-eisen.