Aanbesteding GGD-gebied

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Meltrain »

Aha, dan zullen de QLiners van Qbuzz (zoals 300, 301, 302, 304 (als die blijft), 316, 317 en 318) ook wel een donkerblauwe kleur krijgen?
(Hmm, als we Qbuzz en QLiner nou eens samen voegen, krijgen we BuzzLiner. :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Vinny »

* me verlangt naar het tijdperk toen alle bussen nog geel waren.

Misschien niet de mooiste kleur om mee rond te rijden, wel de duidelijkste en heel veel beter dan de afzichtelijke kleurstellingen die tegenwoordig in de 'mode' zijn. Wat wordt Nederland toch lelijk zo... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Suus »

Het normale Connexxion-groen vind ik anders erg netjes, beter dan geel.

Maar dit paars is al net zo dramatisch als het KAN-roze. Terwijl ze met donkerblauw en rood/wit nog zulke mooie kleurenkeuzes voor elkaar hebben gekregen daar.

Laat ook goed zien hoe erg Arriva aan Groningen gehecht is/was, als zowel de QLiner als Spurts kwa kleur volledig beinvloed zijn, ook in regio's daarbuiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Oud forumgebruiker »

meltrain schreef:maar het lijkt erop dat de aanbetsdedende overheden hiermee willen zeggen: ;'Deze bus is dankzij ons tot stand gekomen. Wat zijn wij goed, hè? D
Ik vind die teksten als "Rijdt in opdracht van de provincie Noord-Holland" ook zo belachelijk. Waarom moet dat op die bus staan? Wie interesseert het??
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Jurjen »

Wat is er mis mee dat, als je als instelling ergens voor betaald, je daarvoor vraagt even je naam genoemd te hebben?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Daan »

Zit net die artist impression nog eens te bekijken, zie ik dat die Citaro remlichten aan de voorkant heeft :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Het normale Connexxion-groen vind ik anders erg netjes, beter dan geel.
Mwoh, da's toch een redelijk sombere kleur vindt ik hoor. Zie ik liever busjes in het BRU-geel, vooral de Citaro G's staat dat erg goed.
Laat ook goed zien hoe erg Arriva aan Groningen gehecht is/was, als zowel de QLiner als Spurts kwa kleur volledig beinvloed zijn, ook in regio's daarbuiten.
Qliners zijn alleen in Waterland en HWGO blauw geworden wat wellicht voor de uitwisselbaarheid van de TCR-wagens gunstig was. In Friesland en DAV zijn ze altijd in de originele kleurstelling gebleven die naar mijn mening mooier was.

Wat de Spurts betreft: we hebben hier mogen kiezen tussen rood zoals in 't noorden en Arriva-groen. De reizigers hebben toen zelf voor rood gekozen. Verder is de enige overeenkomst trouwens het Spurt-logo, de namen staan er hier in een totaal ander lettertype op en de stellen hebben een MerwedeLingeLijn-opschrift. Geen logo, dus blijkbaar vond Arriva paars niet zo'n mooie kleur: zie hier maar welke kleur dat logo heeft :P

@ Daan: viel me ook al op ja :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door STF »

Amerikaanse bus zeker met rode richtingaanwijzers. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:Geen logo, dus blijkbaar vond Arriva paars niet zo'n mooie kleur: zie hier maar welke kleur dat logo heeft :P
Sluit goed aan bij alle andere roze en paarse logo's, ook in Zuid-Holland. Die van de RijnGouweLijn die overal op wordt gephotoshopped is groen met paars.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jurjen schreef:Wat is er mis mee dat, als je als instelling ergens voor betaald, je daarvoor vraagt even je naam genoemd te hebben?
Het is nu eenmaal taak van de overheid te zorgen voor openbaar vervoer in een bepaald gebied. Het is in mijn optiek nergens voor nodig dat ineens groot te uiten op de voertuigen. Het vervoersbedrijf doet immers ook een enorme investering, en die mag het logo in een aantal gevallen slechts klein/heel beperkt tonen. Vind het nu eenmaal nergens op slaan die kleurstellingen. Een eenheid creëer je er toch niet mee, want elk streekje heeft weer een andere kleur.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Jurjen »

Ik stel voor dat we in Brussel een agendapunt in gaan brengen om één standaard kleur voor OV-vervoer in Europa te realiseren voor de herkenbaarheid. Nemen we direct de styling van bushaltes e.d. mee, zodat gekut met wettigheid van haltepalen tot het verleden behoort.

Miljoen handtekeningen en het staat op de agenda!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Wubbo »

Worden in een aantal concessies (in ieder geval BRU regio volgens mij) de bussen niet door de busboer geleast van de provincie? In dat geval is het logisch dat de naam van de provincie op de bus staat denk ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Suus »

Bij de BRU zijn de bussen eigendom van Connexxion, maar wanneer Connexxion de aanbesteding verliest in 2011, zal de BRU deze overkopen.

Eenzelfde geval volgens mij bij Qbuzz SSR Streek overig, waar de bussen na afloop van de concessie naar de RET overgaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Daniel »

En om wat dichter bij het onderwerp te blijven: met de gelede MAN's op aardgas die op de Groningse Citybuslijn 22 rijden is iets soortgelijks aan de hand. Al zouden die als 't goed is eigendom van MAN zijn, maar volgens zeggen gingen die ook mee over naar de nieuwe concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Suus »

Zou Veolia geen intresse hebben :mrgreen: Ik ken nog wel een buslijn op de Veluwe die wat extra bussen van dat type kan gebruiken :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Arriva en Connexxion overwegen juridische stappen

Bericht door Daniel »

Arriva en Connexxion overwegen juridische stappen
Geplaatst op: maandag 1 juni 2009 om 22:52
Laatst bijgewerkt: maandag 1 juni 2009 om 22:52

GRONINGEN - Vervoersbedrijven Arriva en Connexxion overwegen juridische stappen te nemen tegen het concessie besluit van het OV-bureau Groningen Drenthe.
Het OV-bureau maakte donderdagmiddag op een persconferentie in Assen bekend dat het stad- en streekvervoer vanaf december 2009 door vervoersbedrijf Qbuzz verzorgd wordt, en de HOV-lijnen geëxploiteerd worden door Arriva Touring.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Gekko123 »

Ze moeten weer eens naar de rechter om te horen dat de gunning terecht is :x :evil:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Ruben »

Als kind heb je echt geen ander leven dan een volwassene. Waar het eerst moeders zijn die gerechtigheid moeten scheppen als je niet tegen je verlies kan, zijn het later de echte rechters. Het blijven kinderen die niet tegen hun verlies kunnen. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Meltrain »

Is Conbnexxion eigenlijk ook naar de rechter gegaan toen bleek dat ze de concessie Haaglanden of HWGO verloren hadden? :?

Nee, natuurlijk niet. Dat was immers aan een van de andere Grote Drie en dan is het niet erg. Maar bij een nieuwe speler die 'er niet tussen hoort' proberen ze het net gewonnen gebied alweer af te pakken. Belachelijk. :roll: :evil:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Geert »

Kuch, Brabant?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Ruben »

Toch weer net wat anders. Daar zou men veel geld gaan verliezen. BBA was daar natuurlijk wel de gebeten hond, maar er was ook geen echte winnaar.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Suus »

En Friesland en Stadsregio Rotterdam Streek was helemaal belachelijk. Niet inschrijven, wel gaan huilen dat het aan Qbuzz verleend is.

En Noord-Brabant was een schande. Veolia maakt ook daar nog flink verlies. Maar met die chauffeurs daar, die voor elk wissewasje staken, is dat niet zo vreemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Vinny »

Ben ik nou de enige die het niet erg vind dat vervoersbedrijven naar de rechter stappen?
Het zorgt direct voor een hogere kwaliteit van de aanbestedingsvoorwaarden, omdat het zowel de vervoerders en de ambtenaren prikkelt om beter hun best te doen, en indirect is het een teken van de vechtmentaliteit van de OV-bedrijven. Die maken duidelijk dat ze echt heel graag hun diensten willen aanbieden, en dus niet zoals vroeger met de voeten op tafel en de sigaar in de mond konden afwachten hoeveel subsidie ze nu weer zouden opstrijken voor het leveren van een wanprestatie, of via een verdeel-en-heers spelletje in de kroeg gaan afspreken: doe jij Drenthe? dan pak ik Limburg wel; de belastingbetaler een loer weten te draaien; zoals in de bouwwereld heel lang te doen gebruikelijk was...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef: of via een verdeel-en-heers spelletje in de kroeg gaan afspreken: doe jij Drenthe? dan pak ik Limburg wel;
Daar lijkt het anders best wel op bij Arriva, Connexxion en in iets mindere mate Veolia.
Ze willen alleen niet dat er een vierde partij tussen komt. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Aanbesteding GGD-gebied

Bericht door Woepje »

Nou ik ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen volgend jaar. Komen er ook nieuwe bussen voor de Q-liners of alleen nieuwe bussen voor het stads- en streekvervoer? En zo ja, welke type bussen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten