Deze werd eerst met een Duvedec geleed gereden. Zijn deze Duvedecs dan nu verdwenen?marvinkok schreef:Nog niet eerder gezien: de rit 07:49 van lijn 53 naar Hengelo werd in Haaksbergen versterkt door een Integro van Ter Doest. Toch kozen een hoop reizigers voor de reguliere 53, vermoedelijk vanwege het ontbreken van ovc-apparatuur in de versterkingsrit..
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Al een tijdje ja. Zag laat op YouTube filmpje Hoe zo een van de bussen ombouwen naar een camper ofzo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Die zijn sinds de zomer afgevoerd inderdaad
Eentje is er gebruikt door het roparun team en die hebben hem inderdaad omgebouwd tot een soort camper.
Eentje is er gebruikt door het roparun team en die hebben hem inderdaad omgebouwd tot een soort camper.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
In de [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] zag ik vandaag naast het gebruikelijke SGM ook nog SLT-VI en DDZ-IV.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Na twee jaar en 100 stadsbussen zit er nu eindelijk eens Volans op lijn 122. Werd wel eens tijd.
Overigens krijg ik ook wel het idee dat de braboliner-volvo vaker op de 132 dan 401 zit.
Overigens krijg ik ook wel het idee dat de braboliner-volvo vaker op de 132 dan 401 zit.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Weet je zeker dat het niet de 7281 was? Dat is namelijk precies dezelfde bus als een Volansbus alleen zonder Volansbestickering.Chrysa schreef:Na twee jaar en 100 stadsbussen zit er nu eindelijk eens Volans op lijn 122. Werd wel eens tijd.
Overigens krijg ik ook wel het idee dat de braboliner-volvo vaker op de 132 dan 401 zit.
Ik zie de 7280 (BrabantLiner Volvo) toch eigenlijk alleen maar op de BrabantLiner omlopen rijden. En ook nu rijdt hij gewoon op lijn 401.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Het nummer weet ik niet, maar er zaten Volans-stickers op.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Dan heb je in ieder de keus uit de 7244, 7254, 7256 (die nu overigens op lijn 117 rijdt en zo voorbij mijn huis komt gescheurd) en de 7261
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
En waarom kunnen de anderen niet?
Overigens weer een stadsbus vanmiddag. godverdegodver
Overigens weer een stadsbus vanmiddag. godverdegodver
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Omdat stalling Breda maar 4 of 5 Volansbussen heeft. Maar er wordt genoeg uitgewisseld onder de verschillende stallingen dus de andere komen vast ooit nog wel een keer aan bod.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Ah, dat wist ik niet.
Hoe zit dat eigenlijk met die non-volans Volvo? Als ik daar in zit is het vrijwel altijd dezelfde chauffeur. Mogen chauffeurs zelf kiezen welke bus ze pakken?
Hoe zit dat eigenlijk met die non-volans Volvo? Als ik daar in zit is het vrijwel altijd dezelfde chauffeur. Mogen chauffeurs zelf kiezen welke bus ze pakken?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Chauffeurs mogen inderdaad zelf een bus kiezen in Breda. Maar dan wel het juiste type voor de omloop die ze moeten rijden. Als het juiste type bus niet meer beschikbaar wordt er dus vaak een andere bus meegenomen. Op een streekomloop dus meestal een stadsbus en een enkele keer dus een Volans of BrabantLiner. Er zijn een paar omlopen waarbij bijvoorbeeld een BrabantLiner nog even een rit op lijn 123 of lijn 11 rijdt voordat hij naar binnen gaat. Andersom komt het ook voor dat een Volans of BrabantLiner die 's middags uitrukt vanuit de stalling eerst een rit op lijn 627 rijdt om daarna op de Volans of BrabantLiner verder te gaan.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Oh ja, ik zag vanmiddag dat er weer een SLT is verdwaald in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] *O*
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Ben je daar blij mee dan? Zo fijn zijn die dingen niet.
vandaag zowel heen als terug een stadsbus godverdegodver
vandaag zowel heen als terug een stadsbus godverdegodver
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Die spotte ik ook ja.Ardan schreef:Oh ja, ik zag vanmiddag dat er weer een SLT is verdwaald in de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] *O*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Het zijn net veredelde metro's of niet.Chrysa schreef:Ben je daar blij mee dan? Zo fijn zijn die dingen niet.
vandaag zowel heen als terug een stadsbus godverdegodver
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Laat dat veredelde maar weg.
Over metro's gesproken: Ik zag een normale RET metro op de Randstadrail, maar aangezien ik daar niet veel kom weet ik niet of dat zeldzaam is.
Over metro's gesproken: Ik zag een normale RET metro op de Randstadrail, maar aangezien ik daar niet veel kom weet ik niet of dat zeldzaam is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Op lijn E rijdt niet anders (Maar je bedoelt vast dat je een grijze RET-metro zag )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Ja, dat dus.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Diverse 5600's zijn geschikt om te rijden op RandstadRail.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
De 5600 en 5700 serie kunnen ook op de RandstadRail ingezet worden. Ze zijn op de kleurstelling na compleet identiek aan de 5500 serie. Er worden structureel metro's uit de 5600 serie op de RandstadRail ingezet. Volgens mij rijden de 5500 en 5600 serie wel eens gecombineerd
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Ja, die rijden ook gecombineerd. Niet alle metro's uit series 5600 en 5700 mogen op de E-lijn trouwens. Moeten ze speciaal 'profiel' voor hebben. Vraag mij de details niet... ;)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Kan ik bevestigen, zie het met enige regelmaat voorbij rijden in Den Haag.Michael schreef: Volgens mij rijden de 5500 en 5600 serie wel eens gecombineerd
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Ik dacht op Wikipedia gelezen te hebben dat de een klein deel van de SG3's een aangepaste wielafstel heeft om 100km/h te kunnen rijden, wat de normale rijtuigen niet kunnen. Deze kunnen slechts 80 km/h, waarmee ze de dienstregeling niet kunnen bijhouden op lijn E.Hendrik schreef:Ja, die rijden ook gecombineerd. Niet alle metro's uit series 5600 en 5700 mogen op de E-lijn trouwens. Moeten ze speciaal 'profiel' voor hebben. Vraag mij de details niet... ;)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39
Zoiets is het inderdaad. Zonder die aanpassing zouden de wielen te snel slijten bij 100 km/h.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten