Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gesloten
Suus
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #200

Bericht door Suus »

Nee, Trump heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen in Nederland maar Trump heeft wel geprofiteerd van hetzelfde effect waar Wilders van profiteert.

Herinneren we dit filmpje nog: http://www.dumpert.nl/mediabase/6687349 ... t_zit.html
Op het gepersonaliseerde internet van Facebook, Google en Twitter krijg je alleen te zien wat je mening bevestigd, en daarbij maakt het voor Facebook niet uit wat de bron is en of het waar is of niet. De politiek zit ook in zo'n bubbel maar beseft dat net als een groot deel van het volk niet, het is ook verdomde lastig eruit te komen. En dat zorgt uiteindelijk voor de cultuuroorlog die in Amerika al jaren woedt, maar ook in Nederland de kop op steekt bij zaken als zwarte piet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
pedaalemmerzak

Bericht door pedaalemmerzak »

Chrysa schreef:
Michael schreef:
Chrysa schreef:Is er op een ander tijdstip wel wat dan? Wat heb je uberhaupt nog te zoeken in dit dorp zo laat? :o
Kwam er doorheen gereden met de auto.
Kwam je uit Lage Zwaluwe dan? Anders is het behoorlijk om. :p
pedaalemmerzak schreef: Vraag me af of Trump invloed gaat hebben op de populariteit van Wilders hier in Nederland. Volgens de peilingen is hij maar 1 zetel omhoog gegaan, maar wie weet?
Na Duterte, Trump en die Oostenrijker vrees ik dat er nog meer populistische aan gaan komen. Nou vind ik Trump erg, vergeleken bij die Mike Pence valt hij heel erg mee. Die vent is tegen homorechten, anticonceptie + abortie en de rechten van transgenders + Nog een hele hoop andere dingen die 'anti-christelijk' zijn. En dan is er nog dit...

Nee, ik hoop dat Trump niks overkomt of iets dergelijks, anders wordt deze enge man president. :N
Trump is geen onderdeel van de Evangelical Right beweging. Trump is ervoor om dit soort zaken (abortus, homohuwelijk, etc.) per staat te laten regelen. Als je in Alabama woont en als homo wil trouwen, zul je dus maar moeten verhuizen naar een progressieve staat.

Maar goed, die binnenlandse zaken wordt eigenlijk veel te veel aandacht aan besteed, die zijn voor ons als Nederlanders totaal irrelevant. Wat relevant is is het buitenlandse beleid met betrekking tot de NAVO, Rusland en het Midden Oosten.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Trump laat het buitenlands beleid helemaal over aan twee vertrouwelingen, ik denk hooguit dat er wat meer nadruk komt dat de militaire uitgaven in Europa omhoog moeten en dat is gewoon waar, er is decennialang te weinig in geïnvesteerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
pedaalemmerzak

Bericht door pedaalemmerzak »

Suus schreef:Trump laat het buitenlands beleid helemaal over aan twee vertrouwelingen, ik denk hooguit dat er wat meer nadruk komt dat de militaire uitgaven in Europa omhoog moeten en dat is gewoon waar, er is decennialang te weinig in geïnvesteerd.
De vraag is ook in hoeverre wij zeker kunnen zijn van Amerikaanse steun in het geval van Russisch landjepik in Oost-Europa. Trump is geen grote fan van de NAVO. Als Europa het niet voor mekaar krijgt om meer geld te geven aan de NAVO, dan zouden we zomaar Russische legers kunnen zien in b.v. de Baltische Staten en dan geeft Amerika niet thuis.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Als de NAVO weg valt zal de Europese Unie, hoewel (nog) geen militair verbond, een deel van de taken zeker overnemen. En ja, daarmee gaat er dan weer meer macht naar Duitsland dat dan onverwacht de hoeder van een veilig Europa wordt (iets wat het land zelf eigenlijk niet wil, omdat het nog steeds worstelt met het verleden).
Aking

Re: Mag ik even kwijt #201

Bericht door Aking »

Zo maar eens richting de Papp Lásló Sportarena voor 't concert van Placebo *O*
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Kan iemand me uitleggen waarom ik steeds hele pagina's berichten opnieuw moet lezen, omdat er een nieuwe versie van exact hetzelfde gemaakt moet worden, terwijl dat best in hetzelfde topic had gekund? Ik heb net weer een rits berichten uit MIEK 200 moeten doorspitten om erachter te komen dat het niet alleen heel erg leek op wat ik al gelezen had, het waren exact dezelfde berichten... Er bestaan ook topics die meer dan een x aantal berichten hebben en die wel gewoon doorlopen. Persoonlijk vind ik het bloedirritant, dus ik hoop dat iemand me de meerwaarde daarvan kan uitleggen -o-
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Hainje

Bericht door Hainje »

De mods laten een topic altijd tot pagina 12 doorlopen en dan maken ze van pagina 11 en 12 een nieuw topic. Dus dan is alleen de titel van de eerste post veranderd en zie je daarna twee pagina's oud nieuws.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO): 79 pagina's
Openbaar vervoer Zeeland: 91 pagina's
Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen: 198(!) pagina's

Ik vermoed dat er dan toch ergens een verschil in zit, dat ik niet volg.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Splitten bij 250/300 posts is vrij gebruikelijk in forumland hoor, zeker bij topics als dit die niet specifiek over één onderwerp gaan. De moderators wachten juist expres met splitten tot we weer een x aantal posts verder zijn na de 250 om lopende verhaallijnen niet meteen af te kappen, en dan krijg je nou eenmaal dat je even moet zoeken waar de eerste nieuwe post is.
Het Amsterdamtopic was in eerste instantie ook een reeks, totdat de vaste volgers daar aangaven dat niet zo prettig te vinden in verband met quoten en zoeken. Dat is nu dus weer een doorlopend topic, en dat is bij de andere regionale topics toen ook gebeurd.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Hainje

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO): 79 pagina's

Ik bedoelde eigenlijk topics als MIEK, daar wordt bij 12 pagina's gesplitst. De andere topics heb ik eigenlijk geen weet waarom dat elke keer 'terug schiet'.

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Ardan schreef:Splitten bij 250/300 posts is vrij gebruikelijk in forumland
Prima. Maar waarom? :wink:
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Hainje schreef:'terug schiet'.
:?:
Hainje

Bericht door Hainje »

Dat je een topic opent waar je al gelezen hebt tot halverwege pagina 22 (ik noem maar iets) en dat je de volgende keer ineens het topic opent bij de eerste post van pagina 21.

Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

In doorlopende topics schiet je niet terug als het goed is, dat gebeurt alleen bij reeksen als er is gesplitst.
Hainje

Bericht door Hainje »

Heb dat zelf wel eens gehad geloof ik, maar vond het eigenlijk niet spannend genoeg om er iets over te melden verder.

Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Mikos schreef:
Ardan schreef:Splitten bij 250/300 posts is vrij gebruikelijk in forumland
Prima. Maar waarom? :wink:
Tsja, daarvoor halen we de modjes er even bij :P
Spoiler: show
Kijk trolly, hier zie je lokquotes in het wild in hun beste vorm! Niet voeren ssstt..
trolly schreef:
Daniel schreef:
Geert schreef:
Wubbo schreef:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik mag op 30 november stemmen in het Rotterdams Stadsreferendum. Het stembiljet krijgt drie keuzevakjes: Voor, Tegen of Blanco. Dit omdat tijdens het Oekraïnereferendum blanco stemmen voor veel mensen te ingewikkeld was. Maar is blanco stemmen volgens de definitie nog wel blanco stemmen als je daarvoor een hokje moet aankruisen?
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Suus schreef:Dit omdat tijdens het Oekraïnereferendum blanco stemmen voor veel mensen te ingewikkeld was.
Ohmijngod. :')______

Waarover gaat het? Associatieverdrag met Hoogvliet?
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Suus schreef:Ik mag op 30 november stemmen in het Rotterdams Stadsreferendum. Het stembiljet krijgt drie keuzevakjes: Voor, Tegen of Blanco. Dit omdat tijdens het Oekraïnereferendum blanco stemmen voor veel mensen te ingewikkeld was. Maar is blanco stemmen volgens de definitie nog wel blanco stemmen als je daarvoor een hokje moet aankruisen?
Lijkt me wel. Op de stemcomputers zat ook een vakje 'blanco'.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ardan schreef:
Suus schreef:Dit omdat tijdens het Oekraïnereferendum blanco stemmen voor veel mensen te ingewikkeld was.
Ohmijngod. :')______

Waarover gaat het? Associatieverdrag met Hoogvliet?
De vraag is letterlijk: "Bent u voor of tegen de Woonvisie Rotterdam?"

Gaat over een boekwerk van 75 pagina's hoe de woningmarkt in de gemeente Rotterdam er in 2030 uit moet zien. De tegenstanders beweren dat er 20.000 goedkope huurwoningen door worden gesloopt. De voorstanders, tja, geen idee en die hebben geen campagne want daarvoor is geen subsidie aangevraagd. En niemand gaat dat boekwerk doorspitten natuurlijk.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Dat stemmen sla ik wel over als ik toch niet weet waarover het gaat :wink: .
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Mikos schreef:Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO): 79 pagina's

De bovengenoemde topics zijn inhoudelijk, dat lijkt me soms erg lastig afknippen op exact 251 berichten :') . Dat het met de spelletjes in OV als Hobby gebeurt is niet mijn probleem.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Kan iemand me uitleggen waarom ik steeds hele pagina's berichten opnieuw moet lezen, omdat er een nieuwe versie van exact hetzelfde gemaakt moet worden, terwijl dat best in hetzelfde topic had gekund? Ik heb net weer een rits berichten uit MIEK 200 moeten doorspitten om erachter te komen dat het niet alleen heel erg leek op wat ik al gelezen had, het waren exact dezelfde berichten... Er bestaan ook topics die meer dan een x aantal berichten hebben en die wel gewoon doorlopen. Persoonlijk vind ik het bloedirritant, dus ik hoop dat iemand me de meerwaarde daarvan kan uitleggen -o-
Die vraag is hier ook al eens gesteld en beantwoord. Het is al een wat ouder topic, maar als er nu nieuwe argumenten zijn om het aan te passen lijkt het me goed om daar verder te gaan.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: De vraag is letterlijk: "Bent u voor of tegen de Woonvisie Rotterdam?"
Met zo'n vraag is de uitslag natuurlijk al op voorhand duidelijk.
Zoals Mike Boddé al zei: "Een echte Rotterdammert is namelijk altijd overal tégen." :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gesloten