Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Altijd gezellig als je met 90 mensen college hebt en daarna met zijn allen dezelfde bus in wil. Het paste net, maar de halte tussen mijn school en het station werd maar overgeslagen. :') De 6 mensen die we voorbijreden bij de Sophiastraat keken behoorlijk chagrijnig, wat niet heel vreemd is met deze stromende regen.
College zijn blokken van 1,5-2 uur, maar we zijn altijd eerder klaar, dus je kan dan ook gewoon weg.
Er rijdt in de spits 8x/uur een bus naar het station, en er is een grote gratis parkeerplaats voor auto's, maar dat is het ook wel. Het station is zo'n 25 minuten lopen en aangezien iedereen studenten-ov heeft en het regende ging iedereen met de bus.
Mwah, ze plannen gewoon blokken van 30 minuten in, maar een kwartier eerder klaar kan je wel op rekenen. Keerzijde is wel dat er geen lunchpauze etc ingepland word, ook al mis ik dat niet.
Er rijden al extra bussen... Normaal rijdt er alleen 4x/uur een stadsbus, en tussen 13:30 en 17:30 rijdt er nog een extra bus 4x/uur naar het station.
Ik hoorde dinsdag in Breda ook diverse chauffeurs klagen over de gebrekkige communicatie bij Arriva, waardoor er dus een hoop fout gaat, maar ook laat het materieel het ook af weten. Kortom er zijn een hoop problemen die eigenlijk niet eens echt besproken worden, mede omdat ze als: incidenteel bestempeld worden.
Afgelopen maand ook al een aantal keer gezien dat er een rit uitviel, daarvoor zag ik het eigenlijk nooit. Ook verscheen er vandaag opeens weer een extra bus op lijn 123 en komt zo ongeveer elke bus tegenwoordig te laat overal. :')
Maar hoezo gebrekkig materieel? Die bussen zijn toch allemaal gewoon nieuw? Worden ze amper onderhouden dan?
Systeemfouten kunnen ten alle tijden optreden, ongeacht of iets nieuw is of niet, maar er wordt soms niet echt 'zachtzinnig' omgegaan met het materiaal, dus kleine gebreken worden vaak uitgesteld van reparatie tot ze dus uiteindelijk tot grote problemen gaan lijden.
Om even een voorbeeld te geven uit het verleden: In Tilburg reed op een aantal stadslijnen gelede bussen (Veolia periode). Bij de 5842 was de stang achterin bij de motor al zo goed als los getrild en hing nog met letterlijk een paar schroeven vast. Een dag later hing deze zelfde stang te bungelen aan de draden voor het 'stopknopje'.
Nog een beter voorbeeld: In Oost Brabant rijden nog relatief veel Amba's. De 8229 is een bus die in ieder geval vorig jaar, erg vaak problemen hadden met de ov chipkaart apparatuur. Hoevaak ik niet kon inchecken als deze bus op lijn 99 reed ben ik kwijt, maar het was beduidend meer als dat ik wel kon inchecken.
In Breda worden trouwens zelfs stadscitea''s de weg opgestuurd die eigenlijk in onderhoud hoorde te zijn. Zo heb ik wel eens de 8155 gehad als reiziger zijnde, waar gewoon letterlijk zittingen waren verwijderd om vervangen te worden. Dus het was zitten op 'eigen risico' want één verkeerde beweging en je hadden een paar stevige schroeven in je ....... .
Verder is de communicatie echt het grootste probleem bij Arriva.
Wegens de Sinterklaasintocht aan de Prinsenkade reden in Breda lijn 1 en 7 om via de Vlaszak. Tijd geleden dat dat de normale route van die lijnen was, en lijnen 6 en 12 nog over de Prinsenkade en via de Karnemelkstraat reden. Lijn 1 en 7 stopten gewoon in het Centrum aldus eigen waarnemingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Waarom rijden ze de nachtlijnen in Breda eigenlijk met stadsbussen? De lijnen naar Etten-Leur en Made zijn toch meer streeklijnen.
Ook wel typisch dat een nachtbus naar Oosterhout ontbreekt, lijkt me dat je daar toch wel mensen mee kan trekken.
Dit is gewoon een capaciteits-dingetje. In de stadsbus kunnen namelijk gewoon meer personen mee. In een grijs (of geel) verleden werden de lijnen nog wel gereden met streekmaterieel.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln