Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

.Buschauffeur roept om dat de jongeren uit Eelde wellicht voortaan blijven staan. Hier zijn dingen gebeurd
Deze tweet kwam ik op Twitter tegen. Gezien tijdstip gok ik de laatste rit die +14 had. Ik dacht dat het de afgelopen jaren beter was gegaan, na een melding in een trendmonitor van het OVb in 2011 dat er op de laatste rit wellicht stewards mee moesten. Daarna hebben ze dit in het kader van veiligheid niet meer genoemd. Speelt dit ook veel op andere plaatsen, zoals Leek/Roden/Zuidlaren/Bedum? En wat doe je er tegen? Het lijkt mij als chauffeur niet prettig om op te rijden.

Ook interessant: Roden, Dorth komt na de zomer te vervallen. Dat stond in de laatste uitgave van Groningen Bereikbaar. Wel jammer voor de ontsluiting van Roden. Ik dacht dat dit plan niet meer zou komen. Leek lukt nu toch ook niet in 27 min?
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door rener »

Leek komen ook nog doorstroming verbeteringen zoals verruimen rotonde bypass en vernieuwde halte oostindie en bousemalaan. Hier gaat alleen jaren overheen voor het allemaal klaar is.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Dat van lijn 3 zijn dan op zich maatregelen waar iedereen van profiteert, zonder dat loopafstanden naar haltes toe zullen nemen? Lijn 4 Dorth betekent wel iets meer reistijd naar de halte, maar op zich logisch gezien er wel 4-6x/uur een bus heen gaat, en natuurlijk nog lijn 17. Gaat lijn 5 ook nog versnellen of blijft de route in Zuidlaren wel? Grote Markt - P+R Haren gaat per december in frequentie al omlaag. UMCG - P+R Haren wordt sneller dankzij lijn 6.
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door nielsie600 »

Alleen de halte Roden,Dorth vervalt inderdaad. Echter aan de rotonde aan de Statenlaan is ook een halte. Denk eerlijk gezegd dat het voor veel mensen weinig verschil maakt.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

gebruiker77 schreef:
.Buschauffeur roept om dat de jongeren uit Eelde wellicht voortaan blijven staan. Hier zijn dingen gebeurd
Deze tweet kwam ik op Twitter tegen. Gezien tijdstip gok ik de laatste rit die +14 had. Ik dacht dat het de afgelopen jaren beter was gegaan, na een melding in een trendmonitor van het OVb in 2011 dat er op de laatste rit wellicht stewards mee moesten. Daarna hebben ze dit in het kader van veiligheid niet meer genoemd. Speelt dit ook veel op andere plaatsen, zoals Leek/Roden/Zuidlaren/Bedum? En wat doe je er tegen? Het lijkt mij als chauffeur niet prettig om op te rijden.
Als we nachtdienst rijden doen we eerst een stukje reguliere lijn. De laatste lijn 3 , 4 en 5 richting Groningen zijn dan voor ons.
Lijn 3 van half 1 naar Groningen was ook zo'n probleemrit. Gaat nu wel weer aardig maar er is een tijd geweest dat de stewards voor de nachtdienst mee reden, en er werd regelmatig geschreven. Ik heb maanden geleden 2 keer achter elkaar die hele bus leeg gehaald omdat er gerookt werd. Een paar weken later is de 418 in Haren leeg gehaald met politie er bij, waarvan toen dat filmpje op Dumpert kwam.
Lijn 5 net zo, daar reden ook een tijdje stewards mee maar gaat nu ook wel goed.
We hebben al vaker gezegd, geef die laatste lijn 2 ook maar aan de nachtdienst.
Er rijdt een vaste groep chauffeurs met die nachtbussen, en we zijn wel klaar met het roken achterin de bus. Roken is bus aan de kant, vragen wie dat doet en die kan wieberen. Weet niemand wie er gerookt heeft dat komt de politie er bij en gaat de hele bus leeg. En Qbuzz staat achter ons.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Stadsdienst chauffeurs dreigen met werk onderbrekingen als Qbuzz hun rooster niet aanpast. Ze krijgen nu alleen nog 'rondjes om de kerk'. Er verdwijnen complete buslijnen uit hun pakket. Ze zijn tegen de korte ritten, aldus DvhN.

Ze kunnen toch ook gewoon op de Q-link en streek komen als ze dat graag willen, of mag dat niet?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Chrysa »

Kennen ze de weg dan wel?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door CamilleKreemers »

Ligt dat niet aan hun CAO?
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

En streek klaagt dat ze te veel naar Beijum en Lewenborg rijden.
Qlink wordt wel gedeeld, maar streek rijdt 10 bussen en stad de andere 3.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Bij de kruising van Gedempte Zuiderdiep en Herestraat staat een (nieuwe) camera richting het zuiden gericht. Weet niet of het wel of niet met OV te maken heeft.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Hopelijk neemt hij de foto over, deze camera bedoel je?

Afbeelding

Schijnen er meer van te staan in de (binnen)stad.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Bij de onderdoorgang van de bussen (bij de fietsenstalling op het hoofdstation) staat er ook een camera. De klok bij de halte van Lauwersoog staat nog steeds op zomertijd. Vanmorgen reed lesbus BX ZT 74 als zijnde lijn 312. Eergisteren reed de Drenthe Tour bus 101 (BX BP 75) als 300 Groningen binnen en daarna als 15 naar Zernike. De 335 gaat vanuit Heerenveen naar Zernike, maar moest die dus nu via het Emmaviaduct (zonder naar het station te gaan). Het is toch sneller om eerder de A7 te verlaten.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Camera Zuiderdiep was weer weg, stonden wel twee man in een auto met "verkeersonderzoek" erop op de Herebrug.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

groningen schreef:De klok bij de halte van Lauwersoog staat nog steeds op zomertijd.
Op de smalle haltes staan geen klokken? Overigens kun je dat beter bij Qbuzz zelf melden, dat heeft hier niet heel veel zin.
Basislijn
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door JeroenSpock »

Viel me vanavond ook nog op ja, loopt nog steeds een uur voor.
Denk alleen niet dat Qbuzz daar veel aan kan doen, hooguit doorgeven aan degene van wie die klok is.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door groningen »

Op dit moment is de spoorbrug tussen Zuidbroek en Scheemda defect. Update: na 15 minuten kan er weer met glanzende wielen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Frank93 »

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ArrivaBas »

groningen schreef:Op dit moment is de spoorbrug tussen Zuidbroek en Scheemda defect. Update: na 15 minuten kan er weer met glanzende wielen.
Leg me die glanzende wielen eens uit... :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lange_Dre »

Die nieuwe dienstregeling is voor mij in het weekend echt een verslechtering van Qbuzz. Zo is mijn overstap van de trein op de bus op zaterdag en zondag een half uur geworden. Niet dat die aansluiting nu heel goed is, maar ik had niet gedacht dat Qbuzz er een nog slechtere dienstregeling kon bedenken en dat die door het ov bureau goedgekeurd zou worden.. Zo jammer, want bij andere bedrijven kunnen ze de aansluitingen van / naar trein wel goed regelen.. :X
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Om welke aansluiting gaat het dan?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

ArrivaBas schreef:
groningen schreef:Op dit moment is de spoorbrug tussen Zuidbroek en Scheemda defect. Update: na 15 minuten kan er weer met glanzende wielen.
Leg me die glanzende wielen eens uit... :')
Vermoedelijk de brug gemist. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lange_Dre »

Pim-AllianceB95 schreef:Om welke aansluiting gaat het dan?
De aansluiting op de zaterdag en zondag avond van de trein uit de randstad op oa lijn 2 richting hoornsemeer. Maar ook bij lijn 1 is er een hele slechte overstap gecreëerd, die vertrekt namelijk 1 minuut voor dat de trein aankomt. Je zou toch denken dat Qbuzz dat wel beter zou kunnen regelen.?
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Je zit met 1 ook met de trein in Zuidhorn he
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

Qbuzz bedenkt de dienstregeling niet, dat doet het OV-bureau. Qbuzz voert het alleen maar uit... (Ze praten wel mee natuurlijk)
Basislijn
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

Kevster schreef:Je zit met 1 ook met de trein in Zuidhorn he
Lijn 1 rijdt in het weekend niet naar Zuidhorn. De aansluiting van lijn 1 op de trein is trouwens prima 's avonds.
Lange_Dre schreef:De aansluiting op de zaterdag en zondag avond van de trein uit de randstad op oa lijn 2 richting hoornsemeer. Maar ook bij lijn 1 is er een hele slechte overstap gecreëerd, die vertrekt namelijk 1 minuut voor dat de trein aankomt. Je zou toch denken dat Qbuzz dat wel beter zou kunnen regelen.?
Lijn 1 en 2 rijden overdag frequent genoeg, je hoeft (bijna) nooit langer dan 15 minuten te wachten. De aansluiting van lijn 2 is 's avonds inderdaad heel slecht, maar je moet een keuze maken tussen een goede aansluiting voor de Korrewegwijk of voor Hoornsemeer, en richting de Korrewegwijk wordt er gewoon meer gebruik gemaakt van die overstap.
Basislijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten