Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
ziet er goed uit maar vraag me paar dingen af. reizigers vanuit Kattenbroek die naar Schothorst NS willen en andersom kunnen geen gebruik meer maken met de 4. Lijn 7 een goed bereikbaar voor emiclear en vathorst last ik maar krijg de 7 een halte Emiclear? en buurtbus 509 neemt deels 77 over maar was het niet beter geweest om heel route 77 te nemen tot postlaan dacht ik en via groene zoom, biezenkamp en zwartweg waar 78 rijdt door richting stoutenburg.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Er van uit gaande dat Syntus gewoon het boeltje mag gaan overnemen, wordt ik steeds nieuwsgieriger hoe de eerste periode gast lopen gezien het materieel. Grootste gedeelte zal al gaan bestaan uit setra.
Maar. Er wordt genoeg gediscussieerd over mogelijk materieel wat tijdelijk komt om te gaan versterken. Nu kom ik in verschillende Posts dingen tegen. Maar er is vast wel iemand die alles op een rijtje wilt gaan zetten? Of vraag ik nu heel erg veel?
Maar. Er wordt genoeg gediscussieerd over mogelijk materieel wat tijdelijk komt om te gaan versterken. Nu kom ik in verschillende Posts dingen tegen. Maar er is vast wel iemand die alles op een rijtje wilt gaan zetten? Of vraag ik nu heel erg veel?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het omleggen van lijn 4 vind ik dan ook een van de zwakkere punten uit de nieuwe dienstregeling.slingermonyet schreef:ziet er goed uit maar vraag me paar dingen af. reizigers vanuit Kattenbroek die naar Schothorst NS willen en andersom kunnen geen gebruik meer maken met de 4.
Nee, hij rijdt er alleen enigszins langs. Er liggen straks drie ongebruikte haltes rondom dat winkelcentrum.slingermonyet schreef: krijg de 7 een halte Emiclear
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik kwam vanochtend door Nijkerk heen. Ik zag aldaar, op een parking van (ik neem aan) EVO bus (daar aan de waterkant) een heel (dubbel) rijtje Setra's in de Syntus Utrecht bestickering. '-BHT- kentekenplaten erop.sandertjo schreef:Er van uit gaande dat Syntus gewoon het boeltje mag gaan overnemen, wordt ik steeds nieuwsgieriger hoe de eerste periode gast lopen gezien het materieel. Grootste gedeelte zal al gaan bestaan uit setra.
(..) Maar er is vast wel iemand die alles op een rijtje wilt gaan zetten? Of vraag ik nu heel erg veel?
In de achtergrond zag ik nog wat donkerrode Citaro's in Qbuzz outfit (GD bedoel ik dus).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het AD en deze concessie blijft toch een ongelukkige combinatie... weliswaar klopte de informatie over de lijnen wel in het Amersfoortse regiokatern vandaag (hoewel: lijn 7 zou via de IKEA gaan, da's in de praktijk nog 'n stukje wandelen want hij stopt een halte verder).
Maar het bijzondere was het materieel, jawel... de "Mercedes Setra" gaat er volgens AD/Amersfoortse Courant rijden
Maar het bijzondere was het materieel, jawel... de "Mercedes Setra" gaat er volgens AD/Amersfoortse Courant rijden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat laatste staat ook gewoon in een artikel op de Syntus Utrecht-website: http://www.syntusutrecht.nl/over-syntus ... eling.aspx
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De omlegging van lijn 4 is best wel apart idd, vooral om de halte Emiclaer te schrappen . Deze halte ligt pal voor het bejaardentehuis, dus de ouderen zullen het wel fijn vinden om nu verder te moeten lopen naar hun halte. :Y
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nou zijn Setra's onderhuids gewoon Mercedes-bussen... (A)Daniel schreef:Maar het bijzondere was het materieel, jawel... de "Mercedes Setra" gaat er volgens AD/Amersfoortse Courant rijden
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als ik op de kaart kijk zie ik toch echt gewoon een mooie nieuwe halte voor lijn 4 direct om de hoek bij halte Emiclaer, gelegen aan de Laan der Hoven. Vooral op lijn 7 mist een halte dichterbij het winkelcentrum. Op de kaart lijkt die er wel te zijn, maar qua verkeerssituatie lijkt het niet waarschijnlijk dat halte De Brand daadwerkelijk de hoek om verplaatst wordt.noahjo3 schreef:De omlegging van lijn 4 is best wel apart idd, vooral om de halte Emiclaer te schrappen . Deze halte ligt pal voor het bejaardentehuis, dus de ouderen zullen het wel fijn vinden om nu verder te moeten lopen naar hun halte. :Y
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als Syntus wint, maar die kans lijkt me vrij groot, dan zal slechts een deel van de bussen uit Setra bestaan. Daarentegen komen vele tijdelijke bussen van diverse allooi, die stap voor stap vervangen worden door nieuwe Setra's.sandertjo schreef:Er van uit gaande dat Syntus gewoon het boeltje mag gaan overnemen, wordt ik steeds nieuwsgieriger hoe de eerste periode gast lopen gezien het materieel. Grootste gedeelte zal al gaan bestaan uit setra.
Maar. Er wordt genoeg gediscussieerd over mogelijk materieel wat tijdelijk komt om te gaan versterken. Nu kom ik in verschillende Posts dingen tegen. Maar er is vast wel iemand die alles op een rijtje wilt gaan zetten? Of vraag ik nu heel erg veel?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
@lijn 7: Er was een aantal jaar geleden een halte op de hoek van de Laan naar Emiclaer/De Beurs. Dit was rond 2002/2003 aanvankelijk een eindpunt, later reed de bus van/naar Vathorst een eindje door op de Laan naar Emiclaer en keerde bij deze kruising.
In de beginjaren was dit een eindpunt van drie lijnen (waarvan twee reden met een taxibus), echter ontbrak er een haltekom. Dit betekende dat de bussen óf op de stoep moesten bufferen of op de inrit van het bevoorradingsverkeer van het winkelcentrum, wat niet echt ideaal was. Een aantal jaar later is een haltekom en abri aangelegd, waarna de halte vrij snel geschrapt werd. De haltekom is er nog steeds en zou in principe nog gebruikt kunnen worden, alleen kost dit wat extra rijtijd omdat de verkeerssituatie niet ideaal is daar.
Voor wat betreft de omlegging van lijn 4 is het best zonde dat er vier complete opgehoogde haltes met abri in onbruik raken, en ik niet verwacht dat de nieuwe halte bij Emiclaer direct deze voorzieningen krijgt. Verder zal de bus hier waarschijnlijk op de rijbaan stoppen bij een al vrij drukke kruising. Als de plaats op de lijnenkaart klopt is dit echt een beroerde plek.
In de beginjaren was dit een eindpunt van drie lijnen (waarvan twee reden met een taxibus), echter ontbrak er een haltekom. Dit betekende dat de bussen óf op de stoep moesten bufferen of op de inrit van het bevoorradingsverkeer van het winkelcentrum, wat niet echt ideaal was. Een aantal jaar later is een haltekom en abri aangelegd, waarna de halte vrij snel geschrapt werd. De haltekom is er nog steeds en zou in principe nog gebruikt kunnen worden, alleen kost dit wat extra rijtijd omdat de verkeerssituatie niet ideaal is daar.
Voor wat betreft de omlegging van lijn 4 is het best zonde dat er vier complete opgehoogde haltes met abri in onbruik raken, en ik niet verwacht dat de nieuwe halte bij Emiclaer direct deze voorzieningen krijgt. Verder zal de bus hier waarschijnlijk op de rijbaan stoppen bij een al vrij drukke kruising. Als de plaats op de lijnenkaart klopt is dit echt een beroerde plek.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Toen het busstation bij station Schothorst werd verbouwd hadden ze paar abri's weggehaald bij bestaande halte's om daar neer te zetten (o.a. bij de halte Bovist). Dus ik denk dat de gemeente ze wel ergens gaat neerzetten.Ronald schreef:Voor wat betreft de omlegging van lijn 4 is het best zonde dat er vier complete opgehoogde haltes met abri in onbruik raken, en ik niet verwacht dat de nieuwe halte bij Emiclaer direct deze voorzieningen krijgt. Verder zal de bus hier waarschijnlijk op de rijbaan stoppen bij een al vrij drukke kruising.
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als ik het snel en goed gelezen heb is de uitspraak in het voordeel van Syntus:
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... B:2016:348
Edit:
En: http://www.ovpro.nl/bus/2016/11/21/synt ... e-utrecht/
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... B:2016:348
Edit:
En: http://www.ovpro.nl/bus/2016/11/21/synt ... e-utrecht/
Laatst gewijzigd door Speedmaster op ma 21 nov 2016, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Inderdaad in het voordeel van Syntus.
Maar deze passage vind ik wel opvallend:
"Het College ziet in de onder 1.3 geciteerde tekst van de aanhef van bijlage 2 bij het programma van eisen, uitgelegd naar objectieve maatstaven, geen aanknopingspunt voor het oordeel dat de opsomming van lijnen/verbindingen buiten het concessiegebied in die bijlage als limitatief dient te worden aangemerkt"
Kortom, we maken een lijstje van toegestane lijnen buiten de concessie, maar eigenlijk heeft dat lijstje geen waarde. Je mag toch meer bieden.
Maar deze passage vind ik wel opvallend:
"Het College ziet in de onder 1.3 geciteerde tekst van de aanhef van bijlage 2 bij het programma van eisen, uitgelegd naar objectieve maatstaven, geen aanknopingspunt voor het oordeel dat de opsomming van lijnen/verbindingen buiten het concessiegebied in die bijlage als limitatief dient te worden aangemerkt"
Kortom, we maken een lijstje van toegestane lijnen buiten de concessie, maar eigenlijk heeft dat lijstje geen waarde. Je mag toch meer bieden.
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik schat in dat er bij een aantal mensen nu de druk vol erop gaat om de start over 3 weken goed te laten verlopen. Ben benieuwd of het een nette start gaat worden of dat er nog losse eindjes zijn na de start. Materieel zal denk ik het grootste zorgenkindje zijn.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vind de uitspraak ook zo precies en secuur *kuch* *kuch*
Partijen hebben zich laten vertegenwoordigen door hun gemachtigden. Voor Connexxion zijn verder verschenen [naam 1] en de heer [naam 2] . Voor GS zijn verder verschenen [naam 3] , [naam 4] en de heer [naam 5] . Voor Syntus zijn verder verschenen [naam 6] en de heer [naam 7] .
Ik heb geen onderschrift
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze hebben er dan ook maar een paar maanden voor uit getrokken :')
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Namen worden altijd verwijderd bij publicatiesirvinniei schreef:Ik vind de uitspraak ook zo precies en secuur *kuch* *kuch*Partijen hebben zich laten vertegenwoordigen door hun gemachtigden. Voor Connexxion zijn verder verschenen [naam 1] en de heer [naam 2] . Voor GS zijn verder verschenen [naam 3] , [naam 4] en de heer [naam 5] . Voor Syntus zijn verder verschenen [naam 6] en de heer [naam 7] .
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mwah, Syntus heeft al aardig wat materieel bij elkaar verzameld. In Zwolle is het behoorlijk druk met diverse oude amba's en ex-Qbuzz Citaro's.Speedmaster schreef: Materieel zal denk ik het grootste zorgenkindje zijn.
Overigens staan er ook al aardig wat Setra's in Nijkerk (met een enkele en dubbele achterdeur).
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Verrassend misschien, maar er zijn organisaties die zich wel aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens houden ;)sirvinniei schreef:Ik vind de uitspraak ook zo precies en secuur *kuch* *kuch*Partijen hebben zich laten vertegenwoordigen door hun gemachtigden. Voor Connexxion zijn verder verschenen [naam 1] en de heer [naam 2] . Voor GS zijn verder verschenen [naam 3] , [naam 4] en de heer [naam 5] . Voor Syntus zijn verder verschenen [naam 6] en de heer [naam 7] .
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heb jij nou echt niets beters te doen? :')
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het College interpreteert de lijst in de bijlage als een niet-limitatieve opsomming. Het is dus geheel toegestaan om meerdere lijnen aan te bieden die deels buiten het concessiegebied vallen. Voor de lijnen die in de lijst staan, bestaan al afspraken over het gedogen van die verbinding. In deze concessie is dat natuurlijk logisch omdat er alleen al de nodige lijnen zijn die naar Utrecht Centraal rijden en dus door U-OV/Qbuzz gedoogd moeten worden.sneltram schreef:Maar deze passage vind ik wel opvallend:
"Het College ziet in de onder 1.3 geciteerde tekst van de aanhef van bijlage 2 bij het programma van eisen, uitgelegd naar objectieve maatstaven, geen aanknopingspunt voor het oordeel dat de opsomming van lijnen/verbindingen buiten het concessiegebied in die bijlage als limitatief dient te worden aangemerkt"
Kortom, we maken een lijstje van toegestane lijnen buiten de concessie, maar eigenlijk heeft dat lijstje geen waarde. Je mag toch meer bieden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
weet iemand of Syntus ook in het servicepunt op Utrecht CS komt (samen met Qbuzz en NS)?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zit connexxion daar ook nu?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee, maar dat hoeft niet te betekenen dat Syntus daar niet kan komen toch?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 121 gasten