Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Arriva heeft eigen kaartautomaten geplaatst. Deze zag ik vandaag zowel in Cuijk als in Nijmegen staan.
Ik heb er wat mee gespeeld. Saldo opladen en reisproducten opladen is al mogelijk. Maar kaartjes en reisproducten kopen nog niet.
De laatste keer dat ik in Groningen was stonden daar ook eigen kaartautomaten van Arriva. Toen waren dat echter niet dezelfde als deze.
cassie127 schreef:Gaat om lijn 4 Maastricht - Valkenburg. Arriva ziet het zelf als een stadslijn. Maar het is eigenlijk een streeklijn.
Lijn 4 kent 21 haltes in Maastricht en 9 haltes in Berg en Valkenburg. In dat opzicht toch meer een stadslijn dan een streeklijn. Arriva hanteert als criterium voor de stadsdienst overigens de agglomeratie Maastricht en rekent daar Meerssen, Valkenburg en Eijsden ook onder, hetgeen verdedigbaar kan zijn.
Het helpt iig wel als je het lijnennet beperkt (en daarmee duidelijker) wilt houden. Ik ken onder bijna elke vervoerder wel stadslijnen die buiten de stad rijden: voor Syntus lijn 5 in Ede, naar Veenendaal-de Klomp. Voor Qbuzz de Qlink lijnen naar roden, leek en tolbert en straks zelfs naar Delfzijl. Voor Connexxion lijn 30 en 32 in den Helder naar julianadorp.
sirvinniei schreef:Het helpt iig wel als je het lijnennet beperkt (en daarmee duidelijker) wilt houden. Ik ken onder bijna elke vervoerder wel stadslijnen die buiten de stad rijden: voor Syntus lijn 5 in Ede, naar Veenendaal-de Klomp. Voor Qbuzz de Qlink lijnen naar roden, leek en tolbert en straks zelfs naar Delfzijl. Voor Connexxion lijn 30 en 32 in den Helder naar julianadorp.
Een van de langste stadslijnen van Syntus die buiten de stad komen is lijn 4 Deventer - Schalkhaar - Heeten - Raalte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nergens gelezen, maar het zal wel zo zijn, dat lijn 350 bij halte Aachen-Schanz vanaf zondag in richting Maastricht bij een andere halte stopt.... Door de nieuwe route door de binnenstad van Aachen rijdt de bus niet meer van Theater rechtstreeks naar Schanz maar maakt een rondreis Theater-Elisenbrunnen-Bushof (Haltestelle 13), doet nog eens de Hauptbahnhof aan en rijdt dan via Schanz naar Vaals. Daardoor kan de oude halte van ASEAG-lijnen 5/25/35/45/55 in de Vaalser Straße niet meer bediend worden en de bus stopt toekomstig bij de halte van de ASEAG-lijnen 3B/13B in de Boxgraben, dus tegenover de halte die nu al in richting Hauptbahnhof bediend wordt.
* Andere kleuren voor de buslijnen t.o.v. eerdere publicatie (lijn 7 heeft nu bijvoorbeeld twee kleuren voor de verschillende uiteinden van de lijn)
* De halte die nu nog Avenue Ceramique / Sphinxlunet heet, zou Sphinxlunet gaan heten, maar staat nu als Centre Ceramique op de kaart
* Lijn 30 gaat niet halteren bij P&R Maastricht Noord. Was een route vanaf de Balijeweg via het nieuwe tunneltje onder het spoor door naar de Meerssenerweg en vervolgens verder zoals nu gebruikelijk dan niet handiger dan de omweg via de Nieuwe Limmelderweg die Arriva nu wenst te gaan rijden?
* Lijnen 3, 4 en 7 staan nog steeds verkeerd ingetekend. Ze rijden namelijk wel via Bassin in westelijke richting.
Ik hoorde vandaag een gerucht dat er een probleem zou zijn met de elektrische bussen die in Maastricht op lijn 3 gaan rijden. Die zouden namelijk 3.65 meter hoog zijn waar bijvoorbeeld de Scharnertunnel slechts 3.50 meter hoog is. Iemand hier die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Seat Ibiza schreef:* Lijn 30 gaat niet halteren bij P&R Maastricht Noord. Was een route vanaf de Balijeweg via het nieuwe tunneltje onder het spoor door naar de Meerssenerweg en vervolgens verder zoals nu gebruikelijk dan niet handiger dan de omweg via de Nieuwe Limmelderweg die Arriva nu wenst te gaan rijden?
Dat nieuwe tunneltje is blijkbaar ongeschikt voor de bus.
Oorspronkelijk zou lijn 3 via Limmel naar Nazareth en de Geusselt gaan rijden maar dat is in een vroeg stadium veranderd vanwege dat tunneltje.
Als ik de VDL site moet geloven is de SLF-120-E 3,12 meter hoog.
Opmerkelijk wijziging trouwens in Lijn 1: de rijd gewoon zoals vanouds langs het MUMC en niet langs station Randwyck. Ik dacht dat men van Randwyck een OV-knooppunt wilde maken?
EDIT: Volgens OV9292 klopt de kaart niet. Lijn 1 rijdt via station Randwyck, Lijn 2 gaat langs het MUMC.
Dan zal het wel een broodje aap zijn over die hoogte.
Wat betreft lijn 1 en 2, die staan op die kaart verkeerd om tussen Forum Mecc en De Heeg, die aanpassing op lijn 2 is een tijdje geleden al gedaan.
Zou ook heel vreemd zijn want volgens deze kaart zou lijn 2 dan gaan keren bij Forum Mecc
Roel043 schreef:Dat nieuwe tunneltje is blijkbaar ongeschikt voor de bus. Oorspronkelijk zou lijn 3 via Limmel naar Nazareth en de Geusselt gaan rijden maar dat is in een vroeg stadium veranderd vanwege dat tunneltje.
Even gekeken op Maps. Tunneltje is inderdaad maar 2.90 meter doorrijhoogte. Wat suf gebouwd
Roel043 schreef:Dan zal het wel een broodje aap zijn over die hoogte.
Wat betreft lijn 1 en 2, die staan op die kaart verkeerd om tussen Forum Mecc en De Heeg, die aanpassing op lijn 2 is een tijdje geleden al gedaan.
Zou ook heel vreemd zijn want volgens deze kaart zou lijn 2 dan gaan keren bij Forum Mecc
Is het helaas blijkbaar niet, het zou om 4cm gaan...
Roel043 schreef:Ik hoorde vandaag een gerucht dat er een probleem zou zijn met de elektrische bussen die in Maastricht op lijn 3 gaan rijden. Die zouden namelijk 3.65 meter hoog zijn waar bijvoorbeeld de Scharnertunnel slechts 3.50 meter hoog is. Iemand hier die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Wow, wow, wow, welke stads-/streekbus of bus voor het openbaar vervoer is zo hoog. De enige bus die ik ken die zo hoog is, is de Setra 516MD en dat is een touringcar van 3,56m hoog. 3,65m is wel heel hoog en vooral voor een stadsbus.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busje10 schreef:
Is het helaas blijkbaar niet, het zou om 4cm gaan...
Ik ving dat toevallig vanmiddag op bij een gesprek tussen een buschauffeur en iemand die bij hem vooraan stond, vandaar dat ik niet wist hoe serieus dat was aangezien ik de rest van het gesprek niet echt meegekregen heb.
Waar heb jij dit vandaan dan?
busje10 schreef:
Is het helaas blijkbaar niet, het zou om 4cm gaan...
Ik ving dat toevallig vanmiddag op bij een gesprek tussen een buschauffeur en iemand die bij hem vooraan stond, vandaar dat ik niet wist hoe serieus dat was aangezien ik de rest van het gesprek niet echt meegekregen heb.
Waar heb jij dit vandaan dan?
Van collega chauffeurs die in Maastricht rijden en die zeiden dat het om 4 cm ging.....
SLF-E in Den Bosch is 3,55. Hij past hier ook niet onder de stationstunnel.
Ik weet niet of jullie weten hoe die bus eruit ziet, maar er zit een verhoging met de batterijen van ongv 40cm als het niet meer is op het dak én de pantograaf steekt daar dan nog iets uit. Hij lijkt dus een beetje op de Hybrid.
Als dat klopt dan past die bus op de route van lijn 3 dus inderdaad niet door de Scharnertunnel. Daarnaast zag ik net dat op die route de Severentunnel slechts 3,30 meter is dus dat past dan al helemaal niet..