Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik kwam er inmiddels achter dat er veel meer te koop staat (ik leef onder een steen zo af en toe). Is het niet een idee om via crowdfunding een verzameling te starten van deze iconische bussen?
Andrei schreef:Nice! Dan ga ik in Roemenië even kijken, CFR zal vast nog wel wat hebben staan. Ben je toevallig Servisch?
Hetgeen de Roemenen nog hebben staan is in redelijk erbarmelijke staat :')
Maar mocht je serieuze interesse (en geld) hebben, hier in Servië is het dus uitverkoop. Al zal een eventueel transport naar Nederland (of België) ook nog wel de nodige centen gaan kosten... (en is er genoeg hier in vergelijkbare staat :X ) maar je mag me altijd een bericht sturen :)
Ik ben overigens (nog ) 100% kaaskop, maar momenteel een maand of 6 per jaar toerist in Servië *O*
Die foto's, ze doen pijn. Ik huil diep van binnen. Ik weet wel dat er op het rangeerspoor in Cluj-Napoca een aantal wagons staan die nog netjes zijn. En sinds DB een loc heeft die ook in Roemenië mag rijden... Hoeveel kost een leuke set in Srbija?
De startprijs op de veiling hier was ongeveer 3000 euro per rijtuig. Daar komt dan nog je transport bovenop. (en ik heb te weinig kennis op dat gebied om te vertellen of ze überhaupt over het spoor vervoerd kunnen en mogen worden)
Een beetje afhankelijk van wat je dus als set beschouwt, zit je in ieder geval al gauw rond de 10.000 (A)
Da's nog steeds minder dan die Ambassador uit het linkje moet opbrengen. Bijna 30.000 euro... da's meer dan ik in een week verdien, om het zo te zeggen.
nvdw schreef:Da's nog steeds minder dan die Ambassador uit het linkje moet opbrengen. Bijna 30.000 euro... da's meer dan ik in een week verdien, om het zo te zeggen.
Jij verdiend zeker wel meer dan € 30.000,- hoor. ;)
Ik heb trouwens offertes opgevraagd voor transport Servië - Nederland, zowel per dieplader als over het spoor. Voor die laatste heb ik alleen nog een kvk/BTW nodig voordat railion een offerte wil sturen, maar er wordt (wederom) aan gewerkt dus *O*
nvdw schreef:Da's nog steeds minder dan die Ambassador uit het linkje moet opbrengen. Bijna 30.000 euro... da's meer dan ik in een week verdien, om het zo te zeggen.
Tel er maar 21% btw bij als je 'm als particulier wilt kopen...