bronAanbestedende Dienst
Metropoolregio Rotterdam- Den Haag
Naam opdracht
Concessie openbaar vervoer over de weg Voorne-Putten en Rozenburg 2018-2028
Omschrijving
De concessie openbaar vervoer over de weg Voorne-Putten en Rozenburg 2018-2028 betreft het exclusieve recht om met ingang van 9 december 2018 openbaar vervoer over de weg te exploiteren in het concessiegebied Voorne-Putten en Rozenburg inclusief uitlopers.
De Metropoolregio Rotterdam Den Haag is concessieverlener.
De (voor)aankondiging van deze opdracht en de bijbehorende marktconsultatie heeft plaatsgevonden op Tenderned via de publicatie 'Marktconsultatie Busconcessies' met kenmerk 103622 en op Tender electronic daily (Ted) via opdracht 210832-2016.
Kenmerken
Type publicatie
Aankondiging van een concessieovereenkomst
Gepubliceerd op
TenderNed en TED
Juridisch kader
Aanbestedingswet 2012
Type opdracht
Diensten
Procedure
Niet-openbaar
CPV-code
60112000-6 Openbaarvervoersdiensten
Plaats van uitvoering (NUTS Code)
NEDERLAND (NL)
Publicatiedatum
13-12-2016
Sluitingsdatum
30-01-2017
Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Via TenderNed kwam ik tegen dat op 13-12-2016 de aanbesteding voor deze concessie is begonnen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Nu hopen dat de RET eens mee gaat doen. Dat zou kunnen resulteren in een geweldige aansluiting met metro en tram!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
RET mag niet meedoen toch?
Bij tenderned missen de bezettingsgraden van de lijnen. Ik snap daarnaast niet 100% wat de route wordt van deze aanbesteding. Er wordt eerst een selectie gedaan van vervoerders en daarna wordt de offerte pas opgevraagd.
Bij tenderned missen de bezettingsgraden van de lijnen. Ik snap daarnaast niet 100% wat de route wordt van deze aanbesteding. Er wordt eerst een selectie gedaan van vervoerders en daarna wordt de offerte pas opgevraagd.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Goede aansluitingen bij de RET? Dat is toch dat bedrijf dat met 20'-bus- en tramlijnen "aansluit" op NS- stations met overdag '15 en 's avonds '30?Andrei schreef:Nu hopen dat de RET eens mee gaat doen. Dat zou kunnen resulteren in een geweldige aansluiting met metro en tram!
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
RET doet niet mee, die worden door de Metropoolregio blij gemaakt met een onderhandse gunning van Rotterdam Bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Toch zei een wethouder openbaar vervoer laatst dat het best mogelijk zou zijn dat de RET mee gaat doen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dit is één van de nieuwe busconcessies binnen de MRDH in. Op de website van de MRDH is het Ontwerp Programma van Eisen te vinden. Dit staat (nog) niet op TenderNed zag ik.
Interessant is hierbij om te vermelden dat de MRDH voor allevier de busconcessies één uniforme huisstijl gaat ontwikkelen (zie pagina 41). Bussen in Rotterdam en Haaglanden zien er vanaf de nieuwe concessieperiodes dus hetzelfde uit. Wel hebben de vier concessies ander ingangsdata en looptijden. Naast de uniforme huisstaal moet een aantal lijnen als R-net gaan rijden. In deze concessie gaat het om de ververbindingen (zie pagina 24):
Daarnaast staat er een heel hoofdstuk over de tarieven en vervoerbewijzen. Interessant hierbij is dat vervoerders de mogelijkheid krijgen om "tarieven naar plaats, dag en tijdstip, kwaliteit van het openbaar vervoer, reisfrequentie en/of doelgroep te differentiëren[..]" (pagina 49).
Dit betekent dus dat bijvoorbeeld reizen in de spits duurder kan worden dan in de daluren en dat voor R-netlijnen bijvoorbeeld ook een hoger tarief kan gaan gelden.
Interessant is hierbij om te vermelden dat de MRDH voor allevier de busconcessies één uniforme huisstijl gaat ontwikkelen (zie pagina 41). Bussen in Rotterdam en Haaglanden zien er vanaf de nieuwe concessieperiodes dus hetzelfde uit. Wel hebben de vier concessies ander ingangsdata en looptijden. Naast de uniforme huisstaal moet een aantal lijnen als R-net gaan rijden. In deze concessie gaat het om de ververbindingen (zie pagina 24):
- Spijkenisse - Hellvoetsluis
- Spijkenisse - Brielle
Daarnaast staat er een heel hoofdstuk over de tarieven en vervoerbewijzen. Interessant hierbij is dat vervoerders de mogelijkheid krijgen om "tarieven naar plaats, dag en tijdstip, kwaliteit van het openbaar vervoer, reisfrequentie en/of doelgroep te differentiëren[..]" (pagina 49).
Dit betekent dus dat bijvoorbeeld reizen in de spits duurder kan worden dan in de daluren en dat voor R-netlijnen bijvoorbeeld ook een hoger tarief kan gaan gelden.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Zo ver is dat toch niet?PAV schreef:de ververbindingen (zie pagina 24):
- Spijkenisse - Hellevoetsluis
- Spijkenisse - Brielle
Wat die huisstijl betreft, lijkt me niet dat Rotterdammers en Hagenezen daar op zitten te wachten, heb het idee dat de HTM/RET met bijbehorende herkenbare livery toch een onderdeel is van de stadse identiteit.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Voorne-Putten heeft niet verplicht elektrisch, maar Euro 6.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Oh, dus connexxion gaat ook met rood/groen/grijs te werk vanaf 2018.Chrysa schreef:Zo ver is dat toch niet?PAV schreef:de ververbindingen (zie pagina 24):
- Spijkenisse - Hellevoetsluis
- Spijkenisse - Brielle
Wat die huisstijl betreft, lijkt me niet dat Rotterdammers en Hagenezen daar op zitten te wachten, heb het idee dat de HTM/RET met bijbehorende herkenbare livery toch een onderdeel is van de stadse identiteit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Wat bedoel je precies? :?OmniLezer schreef: Oh, dus connexxion gaat ook met rood/groen/grijs te werk vanaf 2018.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik bedoelde het livrei. Dat gaat een beetje op de RET lijken, neem ik aan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Waarom denk je dat? Waarom niet op dat van de HTM?
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Waarom gewoon niet iets nieuws?
Straks komen ze met z'on naam als Breng, Bravo en Uov. Dan heb je eigenlijk niks meer aan een stadsvervoerder :')
Straks komen ze met z'on naam als Breng, Bravo en Uov. Dan heb je eigenlijk niks meer aan een stadsvervoerder :')
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Het logo van MRDH is geel/blauw. Mogelijk dus dat de gezamenlijke huisstijl ook in die kleuren wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dus naast NS-treinen ook NS-bussen die niet van NS zijn... Hopen dat die kleuren geen vertraging brengen.Meltrain schreef:Het logo van MRDH is geel/blauw. Mogelijk dus dat de gezamenlijke huisstijl ook in die kleuren wordt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Om jullie uit de brand te helpen: op pagina 51 staat dit:OmniLezer schreef:Ik bedoelde het livrei. Dat gaat een beetje op de RET lijken, neem ik aan.Een Echte Heer schreef:Waarom gewoon niet iets nieuws?
Straks komen ze met z'on naam als Breng, Bravo en Uov. Dan heb je eigenlijk niks meer aan een stadsvervoerder :')
"Voor de voertuigen die de vervoerder naast de R-netvoertuigen inzet, ontwikkelt de MRDH een eenduidige huisstijl. De vervoerder zorgt ervoor dat deze voertuigen zijn uitgevoerd in de aan deze huisstijl verbonden kleur- en/of naamstelling."
Van een vervoerkundige die betrokken is bij de planvorming van MRDH heb ik begrepen dat dit geïnterpreteerd moet worden als een nog te ontwikkelen huisstijl en merknaam voor alle MRDH-busconcessies. Dus inderdaad zoals Een Echte Heer het zegt.
Het MRDH-logo is oranje/amber en lichtblauw, dus als die kleuren gebruikt gaan worden zijn die wel te onderscheiden van de NS-kleuren:OmniLezer schreef:Dus naast NS-treinen ook NS-bussen die niet van NS zijn... Hopen dat die kleuren geen vertraging brengen.Meltrain schreef:Het logo van MRDH is geel/blauw. Mogelijk dus dat de gezamenlijke huisstijl ook in die kleuren wordt.
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
4 gemeenten in voorne putten willen buslijnen naar de havens.
http://www.ad.nl/voorne-putten/pleidooi ... ~a1944c57/
http://www.ad.nl/voorne-putten/pleidooi ... ~a1944c57/
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Lijkt mij aannemelijk. Immers, dat geeft zo'n organisatie herkenbaarheid in het straatbeeld.... zodat hun bestuurlijke bestaan wellicht nuttig is...Meltrain schreef:Het logo van MRDH is geel/blauw. Mogelijk dus dat de gezamenlijke huisstijl ook in die kleuren wordt.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Het PvE van Voorne Putten en Rozenburg is afgelopen maandag vastgesteld: http://mrdh.nl/nieuws/metropoolregio-vr ... -inzet-bus Link naar het PvE: http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... 20MRDH.pdf
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Komen er harmonica bussen in de nieuwe concessie????
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Het mag, naar eigen inzicht van de vervoerder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Een aantal berichten afgesplitst naar Ideeëntopic Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028) om te voorkomen dat eigen ideeën en werkelijkheid door elkaar gaan lopen.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Harmonicabussen, goed idee.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Mogen de 92xx Mercedes harmonica bussen niet mee naar de nieuwe concessie?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten