Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Leuk en aardig, maar als reiziger heb je daar vrij weinig aan.
Maar ja, mijn mening over stadsbussen weet je al. :X
Maar ja, mijn mening over stadsbussen weet je al. :X
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Als reiziger kan je er wel wat aan hebben. Het kan je eventuele aansluiting maken of breken
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Over aansluitingen gesproken: Vandaag lijn 122 op een paar seconden na gemist. Heb toen maar mijn vader gebeld met de vraag of hij me op Wagenberg Kruispunt op kon halen, wat kon. Heb toen lijn 123 van een paar minuten later genomen, en in Wagenberg stonden er zeker nog 4 auto's te wachten om mensen op te halen om richting Hooge/Lage Zwaluwe te rijden. Is dit hoe lijn 122 om zeep geholpen wordt?
Over een paar jaar rijdt er alleen nog maar een buurtbusje, in Moerdijk ging het ook zo.
Alhoewel ik wel moet zeggen dat sinds de frequentieverlaging en de vernacheling van de aansluitingen in Lage Zwaluwe de bussen nog nooit zo vol zijn geweest. :')
Over een paar jaar rijdt er alleen nog maar een buurtbusje, in Moerdijk ging het ook zo.
Alhoewel ik wel moet zeggen dat sinds de frequentieverlaging en de vernacheling van de aansluitingen in Lage Zwaluwe de bussen nog nooit zo vol zijn geweest. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Zelfs met de oude frequentie werden er genoeg mensen in Wagenberg opgehaald. Dat is dus niks nieuws.
Laatst gewijzigd door Michael op do 15 dec 2016, 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Klopt, deed het toen ook regelmatig, maar toen waren het 1/2 auto's per keer. Deze week zijn het er elke keer wel een stuk of 4/5.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
En wat Moerdijk betreft: In Moerdijk zit amper meer vervoersaanbod. Vroeger reed lijn 118 de gehele dag tussen Breda en Moerdijk. Buiten de spits weliswaar een 2 uursdienst. Er zat alleen steeds minder volk in die bussen. Toen is het drie ritten in de ochtendspits en drie in de middagspits geworden. En nu dus de huidige lijn 618.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dat bedoel ik bus, dat zie ik ze hier ook nog wel doen. In de daluren zou een 8-persoonsbusje op lijn 122 Wagenberg - Lage Zwaluwe met gegarandeerde overstap van/naar lijn 117/123 naar Breda prima werken, mits je aansluit op de treinen naar Breda in Lage Zwaluwe zodat de mensen zich meer spreiden.
Het buurtbusje naar Moerdijk zit wel altijd aardig vol, zeker in de spitsen krijg je die 8 plekken wel gevuld.
Ach ja, tot er wat aan gedaan wordt dien ik wel elke dag een claim in, 50% van de ritprijs als je 15 minuten moet staan x 5x/week is toch gratis 10 euro omdat Arriva de gehele rit pakt en niet kijkt waar je in/uitgestapt bent.
Het buurtbusje naar Moerdijk zit wel altijd aardig vol, zeker in de spitsen krijg je die 8 plekken wel gevuld.
Ach ja, tot er wat aan gedaan wordt dien ik wel elke dag een claim in, 50% van de ritprijs als je 15 minuten moet staan x 5x/week is toch gratis 10 euro omdat Arriva de gehele rit pakt en niet kijkt waar je in/uitgestapt bent.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
1 of 2 ritten 622 in de middagspits (en dan op het drukste moment zou al voldoende moeten zijn. De gehele middagspits halfuursdienst is gewoon overkill. In de oude dienstregeling waren bij veel spitsritten de bussen nog niet eens halfgevuld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De ritten rond een uur of 4-5 waren toch altijd vrij druk, ook na Terheijden nog. Nu heb ik daar beide keren moeten staan tot in Hooge Zwaluwe, wat weer niet mag van de provincie.Michael schreef: In de oude dienstregeling waren bij veel spitsritten de bussen nog niet eens halfgevuld.
Ben benieuwd wat er in de toekomst gaat gebeuren, maar ik hoop dat ik voor die tijd een auto heb.
Iets anders dan: Op het station van Breda zijn de nieuwe schoollijnen nog redelijk wennen, iemand stapte bij de uitstaphalte uit lijn 622, om vervolgens aan de andere kant van het perron weer in te stappen omdat de lijn doorrijdt, om daarna weer uit te stappen omdat ze 'de volans' moest hebben om op school te komen. :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Die huurfietsen zijn gewoon OV-fietsen, die staan in Brabant tegenwoordig op vrijwel alle stations en gaan ook op enkele busstations komen.olof schreef:Volgens mij heeft Arriva met de provincie Noord-Brabant afgesproken dat er in de toekomst meer ingezet gaat worden op 'slimme' mobiliteitsoplossingen zoals belbussen, deeltaxi's en huurfietsen. Dat hebben ze nu ook beter geïntegreerd met Bravo, dat één merk moet worden voor al het openbaar vervoer, inclusief die huurfietsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dat waren inderdaad de drukste ritten ja. Dus rond die tijd 1 of 2 ritten 622 zou dus wel handig zijn. Maar voor dat tijdstip is een halfurusdienst gewoon overkill.Chrysa schreef:De ritten rond een uur of 4-5 waren toch altijd vrij druk, ook na Terheijden nog. Nu heb ik daar beide keren moeten staan tot in Hooge Zwaluwe, wat weer niet mag van de provincie.Michael schreef: In de oude dienstregeling waren bij veel spitsritten de bussen nog niet eens halfgevuld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Halfuursdienst Wagenberg - Lage Zwaluwe dan maar, met aansluiting op de bussen van/naar Breda, kost geen extra bus. (A)
Busstation is een groot woord voor die halte in Wagenberg. Er worden daar sowieso veel fietsen gejat, dus ik ben benieuwd.Daniel schreef: Die huurfietsen zijn gewoon OV-fietsen, die staan in Brabant tegenwoordig op vrijwel alle stations en gaan ook op enkele busstations komen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
En hoe ga je dat realiseren? Die betreffende bus staat dan steeds 20 minuten stil op Wagenberg Kruispunt. Dan moet er dus een eindpuntvoorziening aanwezig zijn dacht ik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Er zit een café naast. (A)
Wat zijn de eisen aan een eindpuntvoorziening?
In die 20 minuten kan je ook nog naar Terheijden Polderstraat en terug rijden via de oude route door Wagenberg, maar keren wordt dan wat moeilijk met een 12-meterbus, dus zou er een nieuwe halte nodig zijn aan die rotonde zodat je die kan gebruiken om te keren.
Wat zijn de eisen aan een eindpuntvoorziening?
In die 20 minuten kan je ook nog naar Terheijden Polderstraat en terug rijden via de oude route door Wagenberg, maar keren wordt dan wat moeilijk met een 12-meterbus, dus zou er een nieuwe halte nodig zijn aan die rotonde zodat je die kan gebruiken om te keren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dat is een Café waar dus alleen besloten feesten worden gehouden. Zijn mijn oude buren
Sowieso een toilet. Maar ook een koffieautomaat en magnetron geloof ik. En stoelen en een tafel uiteraard
Sowieso een toilet. Maar ook een koffieautomaat en magnetron geloof ik. En stoelen en een tafel uiteraard
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Als ze in Hulst wegkomen met een keet middenop een parkeerplaats als pauzelocatie, dan is een sleutel voor dat café ook prima.Michael schreef:Dat is een Café waar dus alleen besloten feesten worden gehouden. Zijn mijn oude buren
Zijn dat soort regels er ook voor buurtbusjes? De meeste van die dingen komen niet op een pauzelocatie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nee, maar chauffeurs op een buurtbus rijden ook (in theorie althans) diensten van 3 à 4 uur.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Sommige bussen zijn blijkbaar nog niet bestickerd in de Bravohuisstijl bij Hermes.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Deze stadsbus is gewoon bagger! Dus ik zie hem liever weer terug gaan naar Tilburg waar die vandaan komt. Geef maar weer een streekvariant terug! Zit veel lekkerder :')Chrysa schreef:En daar ben je blij mee? In dat geval, neem er alsjeblieft nog meer.Rdaalwil schreef: Die is idd kort gebleven in Breda! Ach, dan hebben wij sinds Arriva de boel rijdt weer eens een stadsbus hier !
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ze zijn wel snel idd ! Maar geef mij maar liever een Mercedes of een man bus :') ! VDL rammelt van alle kanten zuchtMichael schreef:Je kan zeggen van de stadsbussen wat je wil maar als Arriva zijn bussen niet zou "knijpen" zijn het wel de snelste bussen van het hele wagenpark hier. Ze hebben het meeste vermogen van alle type bussen die hier rondrijden. En liggen nog goed op de weg ook. Goed om vertraging eruit te rijden.Chrysa schreef:En daar ben je blij mee? In dat geval, neem er alsjeblieft nog meer.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dat van lijn 3 is overigens heel begrijpelijk omdat de betreffende buurt (Campenhoef) twee jaar zonder heeft gezeten en daar velen nu standaard met de trein naar het centrum gaan, bij de Heyhoef opstappen of de vierwieler pakken.olof schreef:Ik heb vandaag mogen genieten van heel wat openbaar vervoer in Brabant. Wat bevindingen over de bussen:
- Lijn 3 in Tilburg is vooralsnog geen succes in de Reeshof. De bus is daar leeg terwijl de bus naar de rest van de Reeshof nog steeds vol zit. De bushaltes in Campenhoef liggen er verlaten bij. Tussen het Paletplein en de stad was het wel een stuk drukker, maar dat komt wellicht ook door het wegvallen van lijn 6.
Koolhoven hetzelfde maar dan in het kwadraat: met de fiets naar de trein is daarvandaan het allermakkelijkste, zelfs vergeleken met de auto.
Waarvoor lijn 3 het handigst is: als verbinding van het oude deel van de Reeshof naar het station en van de nieuwere buurten naar de Heyhoef en alles in West waarvoor het lopen vanaf Tbu best ver is. En ook om de onrealistische frequentieverhouding tussen West en het nieuwe deel van de Reeshof te effenen.
Aan de andere kant is de wijziging rond lijn 6/7 een jammerlijke ondanks dat het nu beter synchroon kan lopen met o.a de treinen. Het is een lijn dat door zijn kronkels en stoppatroon nou niet het schoolvoorbeeld van efficiënt vervoer genoemd kan worden (waarbij ik overigens wel vind dat deze lijn moet blijven bestaan, maar om nou iedere 200 meter een haltetje te hebben?)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nah, vind het alleen wat vreemd dat de naam niet matcht. Eerlijk gezegd niet op gelet of ze een hokje verplaatst hebben, alhoewel het me wel logisch lijkt. Zou wel een erg makkelijke quizvraag zijn.
Ach joh, halte in Essenboom hebben ze slechts de helfst van de vertrekstaten vervangen, als je toch bezig bent... Brabant. :X
Ach joh, halte in Essenboom hebben ze slechts de helfst van de vertrekstaten vervangen, als je toch bezig bent... Brabant. :X
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten