Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door BR628 »

Foutje bij 9292 lijkt me, want in de KV1 staat t wel goed vanaf 10 januari. Zie bv de ovinfo app.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Gekko123 »

Wel opvallend trouwens als ik die foto van enkele berichten terug bekijk: het tonen van lijnnummers op in dit geval Ameland. Als ik het mij goed herinner werd dat vroeger eigenlijk niet gedaan.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Maurice Hooikammer »

Dat klopt. Men wilde dat liever niet, want dan moet de reiziger gaan nadenken: meer verwarring bij reizigers. Ze denken dat puur het tonen van dorpsnamen het duidelijkst is. Maar ik denk dat vanwege de ov-chip een nummer noodzakelijk is.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Maurice, op de site van Arriva staat vermeld dat de bussen een lederen interieur hebben. Is dat werkelijk het geval? Alle andere nieuwe bussen in ZOF hebben gewoon de bekende stoffen bekleding.

Grappig trouwens dat ik op je foto zie dat de 553, stampvol Terschellinger reclame, op Ameland terecht is gekomen. Is dat al lang zo?
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Jelmer »

De 553 is begin november (2016) naar Ameland gekomen, gelijk met de 7854 en 7856.

Ze vervingen de 6612 t/m 6615 die toen naar de vaste wal zijn overgebracht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Daniel »

Maurice Hooikammer schreef:Dat klopt. Men wilde dat liever niet, want dan moet de reiziger gaan nadenken: meer verwarring bij reizigers. Ze denken dat puur het tonen van dorpsnamen het duidelijkst is. Maar ik denk dat vanwege de ov-chip een nummer noodzakelijk is.
Het is toch juist andersom? Als die reiziger plant hoe hij bij z'n bestemming op het eiland komt krijgt hij immers ook het lijnnummer te zien en niet de naam van het dorpen op de route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZipperZapper
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door ZipperZapper »

Lijnen spelen op de eilanden toch niet zo'n serieuze rol als op het vaste land. Als je tegen de chauffeur zegt dat je in hotel x of huisje y verblijft zeggen ze negen van de tien keer "Ok ik zet je er wel even af". Soms gewoon voor de deur, soms zo dichtbij als mogelijk met de bestaande route.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door OmniLezer »

ZipperZapper schreef:Lijnen spelen op de eilanden toch niet zo'n serieuze rol als op het vaste land. Als je tegen de chauffeur zegt dat je in hotel x of huisje y verblijft zeggen ze negen van de tien keer "Ok ik zet je er wel even af". Soms gewoon voor de deur, soms zo dichtbij als mogelijk met de bestaande route.
Ik denk dat die lijnen gewoon een soort rode draad is om geen systeem als de Texelhopper in te mogen zetten. Die lijnen zijn er al een tijdje, maar toch. Dit gebeurt bij veel meer landelijke gebieden en vaker op de terugreis (van de boot weg) dan heenreis. Arriva weet dit vast ook, maar het is toch fijn als er een grote bus is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Kevster »

En voorrang bij het wegrijden bij een halte he, is alleen met het voeren van een lijnnummer. Denk ook niet dat de automatische systemen (is dat nog steeds Albatros?) zonder lijn kunnen simpelweg
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Chiel »

Ik zag net de 44 (Citaro) staan. Is denk ik straks idd voor GD aangezien er ook 3368 op staat, en de nieuwe Citaro serie daar loopt tot 3367.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door isadora »

Cross-posting, jakkes, twee keer hetzelfde lezen.
viewtopic.php?f=33&t=8821&p=478115&sid= ... 76#p478115
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door BR628 »

Ik zei in december al dat het beter zou zijn beide topics samen te voegen, immers worden beide concessies centraal aangestuurd en rijdt zoals al te zien is op straat, alles door elkaar.

Wellicht een goed idee om dit alsnog te doen in 2017?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Meltrain »

Kevster schreef:En voorrang bij het wegrijden bij een halte he, is alleen met het voeren van een lijnnummer. Denk ook niet dat de automatische systemen (is dat nog steeds Albatros?) zonder lijn kunnen simpelweg
Toen ik in oktober op Schiermonnikoog was, had ik op de heenweg een bus die een combinatie van lijn 1 en 3 reed en op de terugweg een bus die als combinatie van lijn 1 en 2 reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Wubbo »

BR628 schreef:Ik zei in december al dat het beter zou zijn beide topics samen te voegen, immers worden beide concessies centraal aangestuurd en rijdt zoals al te zien is op straat, alles door elkaar.

Wellicht een goed idee om dit alsnog te doen in 2017?
Topics samenvoegen ben ik geen fan van, want dan worden de oude discussies onleesbaar doordat de berichten op datum gesorteerd worden en daardoor discussies door elkaar gaan lopen. Wat wel kan is beide topics sluiten en in een nieuwe verder, ik weet niet wat jullie willen?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door isadora »

Nou ja, ik heb een hekel aan in meerdere topics hetzelfde bericht tegen te komen.
Daar zou de gebruiker zelf ook stil bij kunnen staan.
Maar in dit geval is een nieuw topic mogelijk de beste optie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door Suus »

Alles sluiten en een nieuw topic "Arriva in Friesland" openen. :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door cassie127 »

Wat hier boven staat :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Is de Iveco ZE voor Vlieland al geleverd en hoe zit het met TCR daar? Blijven ze rijden of gaan de chauffeurs naar Arriva?(Ik heb t al vaker gevraagd maar ben te nieuwsgierig. :P )
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door flipje »

Gisteren is er een elektrische Citea afgeleverd op Vlieland (in Arriva outfit) :wink:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

He das apart. Waar komt die Iveco ZE te rijden dan?
Laatst gewijzigd door busfanNL op do 05 jan 2017, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door flipje »

Edit: via de Facebookpagina van op-Vlieland.nl:
Spoiler: show
Afbeelding
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Dat is dus exit TCR?
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door flipje »

Geen idee, de tijd zal het leren..
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door busfanNL »

Ik ben bang van wel. Jammer vind ik als TCR fan. Was wel een uniek stuk voor TCR om te rijden. Maar geen Iveco ZE maar wel een mooie bus. *bus* *bus*
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden

Bericht door BR628 »

Vlieland behoort tot de concessie ZOF (ZOWAD). Daarom is de betreffende bus ook in de ZOF/ZOWAD-kleurstelling op het eiland afgeleverd. Toch blijft zover ik weet TCR de uitvoerende vervoerder op Vlieland.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten