Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Foutje bij 9292 lijkt me, want in de KV1 staat t wel goed vanaf 10 januari. Zie bv de ovinfo app.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Wel opvallend trouwens als ik die foto van enkele berichten terug bekijk: het tonen van lijnnummers op in dit geval Ameland. Als ik het mij goed herinner werd dat vroeger eigenlijk niet gedaan.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Dat klopt. Men wilde dat liever niet, want dan moet de reiziger gaan nadenken: meer verwarring bij reizigers. Ze denken dat puur het tonen van dorpsnamen het duidelijkst is. Maar ik denk dat vanwege de ov-chip een nummer noodzakelijk is.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Maurice, op de site van Arriva staat vermeld dat de bussen een lederen interieur hebben. Is dat werkelijk het geval? Alle andere nieuwe bussen in ZOF hebben gewoon de bekende stoffen bekleding.
Grappig trouwens dat ik op je foto zie dat de 553, stampvol Terschellinger reclame, op Ameland terecht is gekomen. Is dat al lang zo?
Grappig trouwens dat ik op je foto zie dat de 553, stampvol Terschellinger reclame, op Ameland terecht is gekomen. Is dat al lang zo?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
De 553 is begin november (2016) naar Ameland gekomen, gelijk met de 7854 en 7856.
Ze vervingen de 6612 t/m 6615 die toen naar de vaste wal zijn overgebracht.
Ze vervingen de 6612 t/m 6615 die toen naar de vaste wal zijn overgebracht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Het is toch juist andersom? Als die reiziger plant hoe hij bij z'n bestemming op het eiland komt krijgt hij immers ook het lijnnummer te zien en niet de naam van het dorpen op de route.Maurice Hooikammer schreef:Dat klopt. Men wilde dat liever niet, want dan moet de reiziger gaan nadenken: meer verwarring bij reizigers. Ze denken dat puur het tonen van dorpsnamen het duidelijkst is. Maar ik denk dat vanwege de ov-chip een nummer noodzakelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Lijnen spelen op de eilanden toch niet zo'n serieuze rol als op het vaste land. Als je tegen de chauffeur zegt dat je in hotel x of huisje y verblijft zeggen ze negen van de tien keer "Ok ik zet je er wel even af". Soms gewoon voor de deur, soms zo dichtbij als mogelijk met de bestaande route.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Ik denk dat die lijnen gewoon een soort rode draad is om geen systeem als de Texelhopper in te mogen zetten. Die lijnen zijn er al een tijdje, maar toch. Dit gebeurt bij veel meer landelijke gebieden en vaker op de terugreis (van de boot weg) dan heenreis. Arriva weet dit vast ook, maar het is toch fijn als er een grote bus is.ZipperZapper schreef:Lijnen spelen op de eilanden toch niet zo'n serieuze rol als op het vaste land. Als je tegen de chauffeur zegt dat je in hotel x of huisje y verblijft zeggen ze negen van de tien keer "Ok ik zet je er wel even af". Soms gewoon voor de deur, soms zo dichtbij als mogelijk met de bestaande route.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
En voorrang bij het wegrijden bij een halte he, is alleen met het voeren van een lijnnummer. Denk ook niet dat de automatische systemen (is dat nog steeds Albatros?) zonder lijn kunnen simpelweg
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Ik zag net de 44 (Citaro) staan. Is denk ik straks idd voor GD aangezien er ook 3368 op staat, en de nieuwe Citaro serie daar loopt tot 3367.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Cross-posting, jakkes, twee keer hetzelfde lezen.
viewtopic.php?f=33&t=8821&p=478115&sid= ... 76#p478115
viewtopic.php?f=33&t=8821&p=478115&sid= ... 76#p478115
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Ik zei in december al dat het beter zou zijn beide topics samen te voegen, immers worden beide concessies centraal aangestuurd en rijdt zoals al te zien is op straat, alles door elkaar.
Wellicht een goed idee om dit alsnog te doen in 2017?
Wellicht een goed idee om dit alsnog te doen in 2017?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Toen ik in oktober op Schiermonnikoog was, had ik op de heenweg een bus die een combinatie van lijn 1 en 3 reed en op de terugweg een bus die als combinatie van lijn 1 en 2 reed.Kevster schreef:En voorrang bij het wegrijden bij een halte he, is alleen met het voeren van een lijnnummer. Denk ook niet dat de automatische systemen (is dat nog steeds Albatros?) zonder lijn kunnen simpelweg
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Topics samenvoegen ben ik geen fan van, want dan worden de oude discussies onleesbaar doordat de berichten op datum gesorteerd worden en daardoor discussies door elkaar gaan lopen. Wat wel kan is beide topics sluiten en in een nieuwe verder, ik weet niet wat jullie willen?BR628 schreef:Ik zei in december al dat het beter zou zijn beide topics samen te voegen, immers worden beide concessies centraal aangestuurd en rijdt zoals al te zien is op straat, alles door elkaar.
Wellicht een goed idee om dit alsnog te doen in 2017?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Nou ja, ik heb een hekel aan in meerdere topics hetzelfde bericht tegen te komen.
Daar zou de gebruiker zelf ook stil bij kunnen staan.
Maar in dit geval is een nieuw topic mogelijk de beste optie.
Daar zou de gebruiker zelf ook stil bij kunnen staan.
Maar in dit geval is een nieuw topic mogelijk de beste optie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Alles sluiten en een nieuw topic "Arriva in Friesland" openen. :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Wat hier boven staat :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Is de Iveco ZE voor Vlieland al geleverd en hoe zit het met TCR daar? Blijven ze rijden of gaan de chauffeurs naar Arriva?(Ik heb t al vaker gevraagd maar ben te nieuwsgierig. )
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Gisteren is er een elektrische Citea afgeleverd op Vlieland (in Arriva outfit)
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
He das apart. Waar komt die Iveco ZE te rijden dan?
Laatst gewijzigd door busfanNL op do 05 jan 2017, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Edit: via de Facebookpagina van op-Vlieland.nl:
- Spoiler: show
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Dat is dus exit TCR?
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Geen idee, de tijd zal het leren..
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Ik ben bang van wel. Jammer vind ik als TCR fan. Was wel een uniek stuk voor TCR om te rijden. Maar geen Iveco ZE maar wel een mooie bus. *bus* *bus*
Re: Concessie ZuidOostFryslan + Eilanden
Vlieland behoort tot de concessie ZOF (ZOWAD). Daarom is de betreffende bus ook in de ZOF/ZOWAD-kleurstelling op het eiland afgeleverd. Toch blijft zover ik weet TCR de uitvoerende vervoerder op Vlieland.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten