Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
waldo79 schreef:Ach. Best veel weggebruikers rijden als complete zombies over de weg. Niet spiegelen, niet richting aangeven, eeuwig in het midden rijden. Samengevat: het kan ze niet zo schelen of het gevaarlijk of hinderlijk is wat ze doen.
Het interesseert inderdaad veel automobilisten geen reet wat het effect van hun rijgedrag op anderen is...
Als je jezelf te pletter wil rijden prima, maar ik wens geen slachtoffer te worden van het (luie) gedrag van een ander :N
Gelukkig hield ik ruim afstand (meer dan 2 seconden) en kon ik nog net op tijd mijn schrikreactie onder controle krijgen en op het gebeuren reageren.
Toen het gisteravond zo hard aan het sneeuwen was kwam er ook een held met minstens 80 langsrijden op een ongestrooide weg met hellingen en alles. Dan hoop je haast dat ze de greppel inrijden.
Aking schreef:Meld dat de volgende keer even vooraf (A)
Het is een famliebedrijf dus een roofsom zou direct van mijn erfenis afgaan – lijkt me dus geen goed plan ;)
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
De A16 ligt dan ook vrijwel kaarsrecht door je poldertje. :Y
Maar ook zonder sneeuw rijden veel Nederlanders best arrogant. Rechts inhalen, kleven, Net geen ongeluk veroorzaken omdat ze eraf moeten of vanaf invoegen pal voor vrachtwagens langs direct naar de linkerbaan. Allemaal typisch Hollands rijgedrag, wat bij de Oosterburen ondanks dat er op sommige stukken geen maximumsnelheid geldt, veel minder tot vrijwel niet is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dan leer je het gelijk goed!
Ik ben trouwens nog altijd blij dat ik op m'n 18e (ja, eerder mocht toen nog niet ) direct met rijlessen begonnen ben. Maar ja, op het platteland is een rijbewijs ook bijna onmisbaar... :)
Ardan schreef:Toen het gisteravond zo hard aan het sneeuwen was kwam er ook een held met minstens 80 langsrijden op een ongestrooide weg met hellingen en alles. Dan hoop je haast dat ze de greppel inrijden.
Maar ook daar heb je gradaties in: Ik kwam van het werk en ja, op de parkeerplaats was het glad en de wegen waren besneeuwd en ook ik heb echt wel mijn snelheid aangepast, maar als je dan vanaf Zwolle achter een koekenbakker komt te zitten die waarlijk niet boven de 55 uit komt, dan houdt het voor mij ook wel een keer op. Die heb ik dus netjes ingehaald op de juiste plek, met aangepaste snelheid, waarna ik gewoon tussen de 70 en 80 kon rijden.
Ik zal niet zeggen dat ik perfect rijd (getuige de deukjes die ik uit mijn auto heb laten halen), maar mensen raken bij bepaalde dingen ook wel compleet in paniek terwijl er vrijwel niets aan de hand is. Dan word de kloof tussen de "Laat ik maar extra voorzichtig doen"-bestuurder en de "Ik kan hier net zoals gewoon 20 kilometer te hard rijden"-bestuurder wel erg groot.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van de liftzuil waarmee je 'ad hoc' kan carpoolen van Heeg naar Sneek of vice verca. Dit ter vervanging van het openbaar vervoer. Het viel me mee, hoefde maar 10 minuten te wachten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Zelfde geldt voor de buschaffeur :')
Al doe ik het af en toe ook met de fiets, hangt er van af waar ik dienst heb... Een enkele keer lukt het zelfs fatsoenlijk met het OV!
Stefan schreef:Ik zou me ook niet kunnen inbeelden dat ik geen rijbewijs zou hebben.. Geen idee ook wat voor werk ik nu dan zou doen.
Iets met werken voor NS en Trein Vrij... Overigens kom je overal, alleen is het soms wat onhandiger. Die 4m rol vinyl ging prima, m'n studentenkamer leeg ook en maand geleden een km lopen met een nieuwe tafel viel eigenlijk ook wel mee ;)
Hier nog een rijbewijsloze. Gelukkig zijn er heel veel treinmachinisten, metrobestuurders, trambestuurders en buschauffeurs die dankzij hun werk mij kunnen rondrijden als goede aanvulling op mijn fiets.
Ook met het kopen van meubels vorig jaar is het allemaal prima in orde gekomen. Alle winkels bezorgen, voor de vloer is er even een auto geruild met een oom, zodat de gehele vloer de 400 meter van de bouwmarkt naar mijn huis kon overbruggen terwijl ik dat stukje liep.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.