OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Aking »

Mag ook :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:Oke, we doen weer een quizje. Er was vandaag een defecte trein bij Schiphol. Het Argosbord op Utrecht Centraal toonde daarvoor een omreisadvies. Welke?
Jammer, niet geraden! Het was het advies om naar Delft via Den Haag Centraal te reizen.
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Widejo »

Vandaag een defecte bovenleiding in Roosendaal. Ik moest gelukkig in de richting van Vlissingen vanuit Bergen op Zoom. Maar in Bergen op Zoom hoorde ik eerst alle andere vervangende bussen voor dat de reizigers in Bergen op Zoom zelf werden geinformeerd, tevens werd de (enige) stopbus tussen Roosendaal en Breda als twee diensten benoemd. Er was geen snelbus, dus tevens misinformatie.

Er rijdt een bus naar Oudenbosch, er rijdt een bus naar Essen, er rijdt een bus naar Etten-Leur, er rijdt een bus naar Breda, er rijdt een bus naar Roosendaal. Er moest een ingesproken bericht aan de pas komen om reizigers naar de voorzijde van het Bergse station te verwijzen.

Persoonlijk vond ik het verwarrend en ergerlijk klinken, de geautomatiseerde stem heeft geen ademmomenten. Wat leidt tot een gehaaste manier van mededelen. Zeker bij opsommingen. Kan dat niet anders?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

De bovenleiding in Roosendaal is nog gewoon heel trouwens. Staan alleen geen spanning op door een uitgebrand onderstation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Tochjo »

Tussen Arnhem C. en Doetinchem rijden minder stoptreinen door een wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen Mariënberg en Vroomshoop.
(bron)
Handig, die bussen daar.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door reisthijs »

Er is nu een defecte trein tussen Baarn en Den Dolder.
Nu kwam de automatische omroep in Utrecht met deze adviezen: "Reizigers richting Hengelo reizen via Hilversum. Reizigers richting Groningen reizen via Amersfoort."
Wanneer zou dit wel een nuttig advies kunnen zijn !?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

Rare trajecten pakt Tuffy erbij. Zie in Rijden de Treinen dat er wel omreisadviezen via Amersfoort en Hilversum zijn zoals omgeroepen, maar die zijn voor Den Dolder - Baarn (via Amersfoort) en Baarn - Overvecht/Utrecht C (via Hilversum).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Mikos »

Dat is die bug in het systeem die denkt dat dan ook Utrecht-Amersfoort er uit ligt. Daar zijn ze mee bezig dat proberen op te lossen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

Waarom komt er dan een omreisadvies naar Groningen via Amersfoort? Die zou je dan via Almere verwachten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Rare trajecten pakt Tuffy erbij. Zie in Rijden de Treinen dat er wel omreisadviezen via Amersfoort en Hilversum zijn zoals omgeroepen, maar die zijn voor Den Dolder - Baarn (via Amersfoort) en Baarn - Overvecht/Utrecht C (via Hilversum).
Wat je momenteel in Rijden de Treinen ziet staan komt uit een ander systeem dan de storingsinformatie van Tuffy. Af en toe zul je verschillen zien (in het nieuwe systeem zijn er bijvoorbeeld meestal geen landelijke omreisadviezen).
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door baladid »

Een gekoppelde trein waarvan het voorste treinstel vertraagd is maar het achterste op tijd? Lijkt me lastig...
Afbeelding
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door webguy »

Een van de lastigste dingen om in reisinfo goed te krijgen :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

NS deed weer aan cryptogrammen vandaag. Door een defect spoor werd gemeld dat er tussen Den Haag en Utrecht minder treinen reden, maar in de praktijk reden daar helemaal geen doorgaande treinen: ICs waren opgeheven en de [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] reed niet tussen Goverwelle en Woerden.
Ook wel een erg optimistische prognose van tot een kwartier vertraging als ook van/naar Rotterdam alles zwaar vertraagd is door die storing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Suus »

Er moest enkelspoor gereden worden tussen Goverwelle en Oudewater Overloopwissels, het spoor richting Gouda was/is defect. Ik heb zelf met de t646 enige minuten in de weilanden staan wachten tot we mochten passeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door waldo79 »

Donderdag was er ook al gelazer met een defect spoor. Toen rond Gouda zelf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Suus »

Gouda begint wel een beetje een bermudadriehoek qua defecten te worden. Alles wat kapot kan is daar nu toch wel kapot geweest :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Er moest enkelspoor gereden worden tussen Goverwelle en Oudewater Overloopwissels, het spoor richting Gouda was/is defect. Ik heb zelf met de 646 enige minuten in de weilanden staan wachten tot we mochten passeren.
Dat was op m'n heenweg al wel te merken ja, met de 11744 hebben we daar al een eindje langzaam gereden en zag er ook net een spoorwerker uit z'n busje stappen.

Maargoed, wat er ook aan de hand was het ging me meer om die weer volstrekt onduidelijke reisinformatie: als je leest dat er minder treinen tussen Utrecht en Den Haag rijdt verwacht je dat de kwartiersverdichting van de ICs eruit ligt ofzo, niet dat ze er allemaal uit liggen.
Op m'n terugreis reden alleen de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie], [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] nog, alles uit Rotterdam dus, wat niet persé erg optimaal werkte aangezien alles in Rotterdam ook weer gewoon kort keerde met forse vertragingen. Zo ging ik zelf maar vast met de 2861 naar Utrecht die met +10 reed, maar 't was dat ik zelf maar bedacht om per 5661 verder te reizen want dat werd ook niet geadviseerd ofzo. Het overstapadvies was doodleuk op de 661 die in Amersfoort inmiddels met +20 aangekondigd stond, gelukkig dat ik daar niet op gewacht heb.

Maar om weer bij de reisinformatie uit te komen: ik merkte dat er iets gedaan is aan de uitspraak van de stations op de RijnGouweLijn. Sowieso wordt er nu "Alphen aan den Rijn" omgeroepen in plaats van letterlijk "Alphen ad Rijn" wat ik hier eerder langs zag komen. Ook was de uitspraak van Waddinxveen redelijk normaal, maar zit er bij Waddinxveen Noord nog een rare uitspraak met meer nadruk op de X in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Raymond »

Delft heeft een bijzondere positie in de automatische verstoringenomroep: in Eindhoven klonk gisteren een omroep over de bovenleidingsproblemen tussen Schiphol en Leiden, waarbij het reisadvies volgde om voor Delft via Utrecht en Den Haag te reizen. Nu was het reisadvies voor Delft niet helemaal fout, want het was wel één van de routes in de reisplanner, maar had ik eerder verwacht als advies over de werkzaamheden rond Rotterdam.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Maar om weer bij de reisinformatie uit te komen: ik merkte dat er iets gedaan is aan de uitspraak van de stations op de RijnGouweLijn. Sowieso wordt er nu "Alphen aan den Rijn" omgeroepen in plaats van letterlijk "Alphen ad Rijn" wat ik hier eerder langs zag komen. Ook was de uitspraak van Waddinxveen redelijk normaal, maar zit er bij Waddinxveen Noord nog een rare uitspraak met meer nadruk op de X in.
De RijnGouweLijn bestaat niet meer hoor :wink: .
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door dylanwild94 »

We weten wel welk traject er wordt bedoeld. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Mikos »

Wubbo schreef:
Wubbo schreef:Oke, we doen weer een quizje. Er was vandaag een defecte trein bij Schiphol. Het Argosbord op Utrecht Centraal toonde daarvoor een omreisadvies. Welke?
Jammer, niet geraden! Het was het advies om naar Delft via Den Haag Centraal te reizen.
Deze heb ik ook even intern nagevraagd:
"Het systeem (de reisplanner, aangeroepen door InfoPlus) heeft inderdaad geen topografische kennis. Het is een soort tom-tom met een (snelste) zoek-algoritme. De planner vindt voor Ut-Dt ook een patroon-advies via Asdz en komt daarom met deze melding. Ik begrijp dat dat niet logisch over komt. De LRI kan overigens altijd handmatig ingrijpen door omreisadviezen (per station) te schrappen."

Het reisadvies komt inderdaad in de Planner naar boven via Amsterdam Zuid (3500>2400).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

Vandaag reed de trein die ik wilde hebben niet (toen ik 20 minuten voor vertrek keek nog wel, toen ik op het station kwam niet meer). Ik heb dus een minuut of 20 staan koukleumen op Utrecht Centraal en heb in die tijd allerlei omroepberichten gehoord, maar niets over de opgeheven trein. Beetje jammer.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door ODRAIL »

De LRI?

Waar staan deze letters voor?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Mikos »

Landelijke Reisinformant.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door ODRAIL »

Bedankt :pos: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten