De verdwijnende lijn reed in Leusden zelf, daar zijn 77 en 78 door lijn 17 vervangen die echter voornamelijk de route van lijn 78 rijdt (maar niet meer als ringlijn).dnmw2705 schreef:Maar in Leusden was toch juist ook het probleem dat er bussen gingen verdwijnen? Syntus heeft die samengevoegd nu, waardoor ie een soort rondje rijdt toch? Vind het maar een vage constructie. Lijn 80 heeft ook een frequentie verhoging gehad?
Leusden-Zuid is een aparte dorpskern die echter door de bouw van de nieuwe wijk Tabaksteeg aan Leusden vastgegroeid is. Dat is zegmaar het deel tussen de PON-lijn en de Arnhemseweg. Tussen Tabaksteeg en de Arnhemseweg is voor 'n hoop geld een busbaan dwars door het weiland aangelegd (de Rijk van Loenenbaan), maar in Tabaksteeg rijdt de bus tot ongenoegen van de bewoners gewoon door de woonstraten aan de rand van de wijk. Na veel klachten en acties is uiteindelijk in het PvE voor de huidige concessie opgenomen dat er maximaal 2x/uur per richting een bus door die wijk mag rijden.
Het gaat overigens maar om twee haltes in die wijk, maar van het vervallen van halte Maximaplein zou juist ook het oude deel van Leusden-Zuid last hebben omdat die met de aanpassing van de routes daar de halte op de Maanweg kwijtgeraakt zijn waardoor voor een deel van die wijk Maximaplein de dichtstbijzijnde halte is. Het is echter niet de oude buurt die klaagt over teveel bussen, maar juist de nieuwe.
Waar heeft Arriva bussen voor nodig dan? Die hebben nu geen concessies meer waar nog bussen nodig zijn, de series voor Fryslân en Limburg zijn immers juist net geleverd.dnmw2705 schreef:Ik vraag mij het nog af voor die VDL Citea's. Arriva schijnt daar een grote order te hebben staan. Geen idee van hoeveelheden. Vraag mij alleen af hoe snel Syntus aan de beurt is.