Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Maar in Leusden was toch juist ook het probleem dat er bussen gingen verdwijnen? Syntus heeft die samengevoegd nu, waardoor ie een soort rondje rijdt toch? Vind het maar een vage constructie. Lijn 80 heeft ook een frequentie verhoging gehad?
De verdwijnende lijn reed in Leusden zelf, daar zijn 77 en 78 door lijn 17 vervangen die echter voornamelijk de route van lijn 78 rijdt (maar niet meer als ringlijn).
Leusden-Zuid is een aparte dorpskern die echter door de bouw van de nieuwe wijk Tabaksteeg aan Leusden vastgegroeid is. Dat is zegmaar het deel tussen de PON-lijn en de Arnhemseweg. Tussen Tabaksteeg en de Arnhemseweg is voor 'n hoop geld een busbaan dwars door het weiland aangelegd (de Rijk van Loenenbaan), maar in Tabaksteeg rijdt de bus tot ongenoegen van de bewoners gewoon door de woonstraten aan de rand van de wijk. Na veel klachten en acties is uiteindelijk in het PvE voor de huidige concessie opgenomen dat er maximaal 2x/uur per richting een bus door die wijk mag rijden.

Het gaat overigens maar om twee haltes in die wijk, maar van het vervallen van halte Maximaplein zou juist ook het oude deel van Leusden-Zuid last hebben omdat die met de aanpassing van de routes daar de halte op de Maanweg kwijtgeraakt zijn waardoor voor een deel van die wijk Maximaplein de dichtstbijzijnde halte is. Het is echter niet de oude buurt die klaagt over teveel bussen, maar juist de nieuwe.
dnmw2705 schreef:Ik vraag mij het nog af voor die VDL Citea's. Arriva schijnt daar een grote order te hebben staan. Geen idee van hoeveelheden. Vraag mij alleen af hoe snel Syntus aan de beurt is.
Waar heeft Arriva bussen voor nodig dan? Die hebben nu geen concessies meer waar nog bussen nodig zijn, de series voor Fryslân en Limburg zijn immers juist net geleverd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:
dnmw2705 schreef:Ik vraag mij het nog af voor die VDL Citea's. Arriva schijnt daar een grote order te hebben staan. Geen idee van hoeveelheden. Vraag mij alleen af hoe snel Syntus aan de beurt is.
Waar heeft Arriva bussen voor nodig dan? Die hebben nu geen concessies meer waar nog bussen nodig zijn, de series voor Fryslân en Limburg zijn immers juist net geleverd.
Dat stond er paar pagina's terug hier.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Arriva heeft op dit moment geen grote orders lopen, zover ik weet. De Limburgse en Friese bussen zijn reeds geleverd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

regenmaker schreef:Arriva heeft op dit moment geen grote orders lopen, zover ik weet. De Limburgse en Friese bussen zijn reeds geleverd.
Dan kan dat bericht als niet verzonden worden beschouwd.
Wageningen1998

Bericht door Wageningen1998 »

Zeer opmerkelijk: rond 21:30 reed een Tourquase/cxx amba vanaf busstation Wageningen richting Arnhem...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Durashift

Bericht door Durashift »

BasFrancken schreef:Zeer opmerkelijk: rond 21:30 reed een Tourquase/cxx amba vanaf busstation Wageningen richting Arnhem...

(..)
Zou deze niet bij de eerste grote kruising (Peugeot dealer) linksaf zijn gegaan, richting stalling @ Ede?
Wageningen1998

Durashift schreef:
BasFrancken schreef:Zeer opmerkelijk: rond 21:30 reed een Tourquase/cxx amba vanaf busstation Wageningen richting Arnhem...

(..)
Zou deze niet bij de eerste grote kruising (Peugeot dealer) linksaf zijn gegaan, richting stalling @ Ede?
Oh ja dat zal wel, maar volgens mij is de gebruikelijke route via de Rooseveltweg (die lijn 45 ook rijdt in de spits richting Campus)
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

Nooit geweten dat Syntus bijkluste bij de politie :p
http://www.ad.nl/amersfoort/maar-over-d ... ~a5943f3a/
Durashift

Bericht door Durashift »

BasFrancken schreef:
Durashift schreef:

(..)
Oh ja dat zal wel, maar volgens mij is de gebruikelijke route via de Rooseveltweg (die lijn 45 ook rijdt in de spits richting Campus)
Kan.. al kan ik mij indenken dat een chauffeur na een dienst wel ff klaar is met het nemen van rotondes.. en voor de makkelijkste, recht toe recht aan route kiest (waar dan ook wel 2 rotondes op liggen..)
Wageningen1998

Ja maargoed als je geen passagiers hebt kun je ook wel voor een gedeelte over de rotondes heenrijden met je linkerwielen dan hoef je niet zo te sturen
Durashift

Bericht door Durashift »

Eh..? risico lopen dat de bandwang knapt?
Nee, een goed sturende chauffeur neemt geen afsluitbanden mee :wink:
Wageningen1998

Durashift schreef:Eh..? risico lopen dat de bandwang knapt?
Nee, een goed sturende chauffeur neemt geen afsluitbanden mee :wink:
Gebeurt wel vaak hoor, vind ik ook ergerlijk. Denk ik van kun je niet sturen ofzo? Zo moeilijk lijkt het nou ook weer niet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dennistd

Bericht door dennistd »

BasFrancken schreef:
Durashift schreef:

(..)
Voor mat-ritten zijn over het algemeen geen vastgestelde routes. Het is net wat de chauffeur zelf het handigste vindt om te rijden.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik kwam aan het begin van de middag bij station Amersfoort een SprinterCity als lijn 1 tegen, die dingen had ik nog niet eerder in Amersfoort op de dienst gezien (overdag althans).

Verder viel op m'n alternatieve reis huiswaarts nog een vertrekstaat van lijn 381 (ri. NMM) bij halte Hogeweg in Zeist op. Alle tijden staan hier twee keer op, één keer met voetnoot dat de rit op maandag niet verder dan Soesterberg rijdt en één keer zonder voetnoot. Als zogenaamd onwetende reiziger verwacht ik hier doordeweeks dus elk uur twee bussen achter elkaar :P
Bij dezelfde halte heeft lijn 56 doordeweeks een voetnoot dat niet verder dan station Amersfoort wordt gereden op sommige ritten, maar op zondag staat die voetnoot er niet bij. Moet maar net opvallen dat er onderaan de vertrekstaat ook nog klein staat dat op zondag alle ritten tot station Amersfoort rijden.
Schapekop in de Keistad

Durashift

Bericht door Durashift »

dennistd schreef: (..)
Voor mat-ritten zijn over het algemeen geen vastgestelde routes. Het is net wat de chauffeur zelf het handigste vindt om te rijden.

Denk het ook. Ik reed een week of wat geleden achter een Amba op de A12. Kwam er bij Maarsbergen op en bij Odijk eraf. 50 stond er achterop.
Geef de chauffeur groot gelijk, vanaf Leersum.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Owja, waarom geeft de halteafroep al bij het Utrecht uit rijden aan dat je in Amerongen kunt overstappen voor Veenendaal? Beetje vroeg lijkt me :P

Die omroep hoorde ik trouwens in de ex-Veolia 5090 (11xx nummer heb ik niet onthouden) waarin opviel dat deze voorzien is van gordels. Die zaten toch niet standaard in die Amba's? Zag er althans al niet erg af-fabriek uit.
Schapekop in de Keistad

sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

is dat 's avonds? Ik hoor overdag ook een overstapsmededeling, maar die slaat helemaal nergens op aangezien er waarschijnlijk toch niemand is die overstapt, de hele route is hetzelfde. :D
Ik heb geen onderschrift
Durashift

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef:is dat 's avonds? Ik hoor overdag ook een overstapsmededeling, maar die slaat helemaal nergens op aangezien er waarschijnlijk toch niemand is die overstapt, de hele route is hetzelfde. :D
Denk dat Daniël in de 50 naar W zat.. ?
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Mijn punt is dat overdag de overstapmelding nergens op slaat. Als je in de bus naar wageningen te horen krijgt dat je kan overstappen op de bus naar Veenendaal had je net zo goed al meteen in de bus naar Veenendaal kunnen stappen...
Ik heb geen onderschrift
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het was aan het eind van de middag en zat inderdaad in de 50 naar Wageningen. De omroep kwam trouwens zelfs twee keer langs omdat de halteaankondiging even een halte terug sprong.
Schapekop in de Keistad

Wageningen1998

Daniel schreef:Owja, waarom geeft de halteafroep al bij het Utrecht uit rijden aan dat je in Amerongen kunt overstappen voor Veenendaal? Beetje vroeg lijkt me :P

Die omroep hoorde ik trouwens in de ex-Veolia 5090 (11xx nummer heb ik niet onthouden) waarin opviel dat deze voorzien is van gordels. Die zaten toch niet standaard in die Amba's? Zag er althans al niet erg af-fabriek uit.
Deze amba's werden ingezet op routes via de snelweg, vandaar de gordels. Welke routes ze precies gereden heb geen idee, misschien weet iemand anders dat? Het is erg uitzonderlijk inderdaad, want 'gewone' stad-en streekbussen hebben nooit gordels.
Littlebusdriver

Bericht door Littlebusdriver »

BasFrancken schreef:
Daniel schreef:Owja, waarom geeft de halteafroep al bij het Utrecht uit rijden aan dat je in Amerongen kunt overstappen voor Veenendaal? Beetje vroeg lijkt me :P

Deze amba's werden ingezet op routes via de snelweg, vandaar de gordels. Welke routes ze precies gereden heb geen idee, misschien weet iemand anders dat? Het is erg uitzonderlijk inderdaad, want 'gewone' stad-en streekbussen hebben nooit gordels.
De Amba's met gordel zijn ex Veolia Tour. Alle Amba's bij Veolia Tour kregen gordels. En dus zitten ze er nog in. De vraag is nu of je ze als passagier moet gebruiken. Altijd? Nooit? Alleen op de snelweg?
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:Het was aan het eind van de middag en zat inderdaad in de 50 naar Wageningen. De omroep kwam trouwens zelfs twee keer langs omdat de halteaankondiging even een halte terug sprong.
Dat is bij Halte Archimedeslaan in Utrecht gok ik? De eerste halte na het verlaten van de Rode loper. Net voor de rotonde hoor je het de eerste keer en net voor het verkeerslicht nogmaals. Ik vind het ook onzin. Overdag helemaal, in de avond mijn twijfels.
Wageningen1998

dnmw2705 schreef:
Daniel schreef:Het was aan het eind van de middag en zat inderdaad in de 50 naar Wageningen. De omroep kwam trouwens zelfs twee keer langs omdat de halteaankondiging even een halte terug sprong.
Dat is bij Halte Archimedeslaan in Utrecht gok ik? De eerste halte na het verlaten van de Rode loper. Net voor de rotonde hoor je het de eerste keer en net voor het verkeerslicht nogmaals. Ik vind het ook onzin. Overdag helemaal, in de avond mijn twijfels.
Je hoort het ook bij Loolaan/A12 (Driebegen) en Genista (Leersum). Vind het ook onzin ja.
isadora

Bericht door isadora »

Littlebusdriver schreef:...De vraag is nu of je ze als passagier moet gebruiken. Altijd? Nooit? Alleen op de snelweg?
Zijn het T100-bussen? Dan ja.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie