Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Setra's hebben ook gordels. Lijn 280 richting Amersfoort doe ik altijd mijn gordel om, die bus gaat namelijk via de snelweg
En lijn 217 richting Leusden de Horst, via A28 doe ik ook wel is mijn gordel om.
En lijn 217 richting Leusden de Horst, via A28 doe ik ook wel is mijn gordel om.
-
Dubbele omroepen in de syntus bussen gebeurt vaker. Maar het is wel afhankelijk van de afstand tussen beide haltes.
Dan hoor je de aankondiging voor die halte vrijwel direct als je de halte daarvoor voorbij bent en dan nog een keer als je vlakbij die halte bent.
Dan hoor je de aankondiging voor die halte vrijwel direct als je de halte daarvoor voorbij bent en dan nog een keer als je vlakbij die halte bent.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
De Setra's zijn ook begrensd tot 85km/h toch? Of kun je de begrenzer er op de snelweg afhalen?
-
Dat zijn het dus niet.isadora schreef:Zijn het T100-bussen? Dan ja.Littlebusdriver schreef:...De vraag is nu of je ze als passagier moet gebruiken. Altijd? Nooit? Alleen op de snelweg?
-
Volgens mij is de regel zo dat je een gordel om moet hebben als deze aanwezig is. Er is alleen geen aanwezigheidsplicht zolang het geen T100-bus is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Exact!dnmw2705 schreef:[Dat is bij Halte Archimedeslaan in Utrecht gok ik? De eerste halte na het verlaten van de Rode loper. Net voor de rotonde hoor je het de eerste keer en net voor het verkeerslicht nogmaals. Ik vind het ook onzin. Overdag helemaal, in de avond mijn twijfels.
Volgens mij zijn er wel meer vervoerders die het bij wat verder van elkaar gelegen haltes doen. Onderweg van CS Jaarbeurszijde naar halte Neude wordt die halte dus ook twee keer omgeroepen, waarbij de tweede keer ter verwarring exact bij het voorbijrijden van halte Vredenburg (waar niet gestopt wordt) plaatsvindt.cassie127 schreef:Dubbele omroepen in de syntus bussen gebeurt vaker. Maar het is wel afhankelijk van de afstand tussen beide haltes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Blijkbaar was men vandaag bezig met de Setra's: de Amersfoortse stadsdienst reed vrijwel volledig met tijdelijk materieel (waaronder ook meerdere wagens van Tourquase die nu tijdelijk bij Syntus zelf zitten). Lijn 8 was verder opvallend genoeg vrijwel onzichtbaar in de actuele reisinformatie en op de andere lijnen zaten er soms toch nog best forse vertragingen tussen.
Verder werd lijn 1 volledig met midi's uitgevoerd, waaronder eentje die eerst nog op de stadsdienst van Woerden reed (de 1159). Tweede bus op die lijn was de 1160, maar die was al eerder in Amersfoort gezien.
Verder werd lijn 1 volledig met midi's uitgevoerd, waaronder eentje die eerst nog op de stadsdienst van Woerden reed (de 1159). Tweede bus op die lijn was de 1160, maar die was al eerder in Amersfoort gezien.
Schapekop in de Keistad
-
Ben benieuwd wat er voor aanpassingen er dan gedaan zijn.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Allicht iets met de boordcomputers? De onzichtbare bussen op lijn 8 waren opvallend genoeg steeds Setra's namelijk.
Schapekop in de Keistad
- marvinkok
Er is een beste lijst met verbeterpunten aan de setra's, oa reflecties, opstelling geldbak en kaartenplank, en ik begreep dat er ook begonnen wordt met de inbouw van pinapparatuur in voorbereiding op het verdwijnen van contant geld op de bus eind dit jaar. Daarom zitten die lompe kasten ook op de betaaltafel, daar komen straks de kaartjes uit.
-
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Klinkt als een reactie op het langzaam opengaan van de deuren en het te kleine formaat van de bussen in Woerden.Daniel schreef:Blijkbaar was men vandaag bezig met de Setra's: de Amersfoortse stadsdienst reed vrijwel volledig met tijdelijk materieel (waaronder ook meerdere wagens van Tourquase die nu tijdelijk bij Syntus zelf zitten). Lijn 8 was verder opvallend genoeg vrijwel onzichtbaar in de actuele reisinformatie en op de andere lijnen zaten er soms toch nog best forse vertragingen tussen.
Ik heb geen onderschrift
- isadora
Waarschijnlijk het dak er af, zo vlak voor de zomer begint?
Kunnen ze onder het inmiddels beruchte Zeister tunneltje door.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Zeister? Veenendaalse tunneltje bedoel je?isadora schreef:Waarschijnlijk het dak er af, zo vlak voor de zomer begint?

Enige klote tunneltje in Zeist is van de zomer gesloopt.. Er rijden overigens geen bussen op die plek

-
Technisch gezien "de Klompse" (dus Edense) tunneltje
Ik heb geen onderschrift
- marvinkok
''s avonds rijdt er een Sprinter op lijn 1 in Amersfoort en ik heb deze week al een paar keer gezien dat er ook een reed op de 74 in Soest. Waar die Sprinter voor lijn 1 overdag rijdt weet ik zo niet, nu geen mogelijkheid het uit te zoeken...
-
Misschien werd dit weekend de reisinformatie wat beter ingesteld in de Setra's, zoals die twee schermen die het vaak niet doen en er moet ook eens overstapinformatie komen etcdnmw2705 schreef:Zeister? Veenendaalse tunneltje bedoel je?isadora schreef:Waarschijnlijk het dak er af, zo vlak voor de zomer begint?
Kunnen ze onder het inmiddels beruchte Zeister tunneltje door.![]()
Enige klote tunneltje in Zeist is van de zomer gesloopt.. Er rijden overigens geen bussen op die plek
-
Dat zou mooi zijn. Al zou je denken dat dat een kwestie is van software updaten en in theorie zou dat gewoon tijdens een rit kunnen. We gaan het zien morgen. Aanpassingen zoals hierboven genoemd zijn, kunnen ook aan de orde zijn geweest.
-
Denk dat er met de deuren en het dak niks gaat gebeuren, maar misschien wel met de boordcomputer inderdaaddnmw2705 schreef:Dat zou mooi zijn. Al zou je denken dat dat een kwestie is van software updaten en in theorie zou dat gewoon tijdens een rit kunnen. We gaan het zien morgen. Aanpassingen zoals hierboven genoemd zijn, kunnen ook aan de orde zijn geweest.
- isadora
Gelukkig, iedereen begrijpt welk tunneltje ik bedoel, dat zegt wel genoeg. :Dsirvinniei schreef:Technisch gezien "de Klompse" (dus Edense) tunneltje
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Donateur
- Contacteer:
Van een chauffeur uit Bunnik vernam ik afgelopen kerstvakantie dat de ritten van lijn 381 buiten het seizoen met midi's rijden.marvinkok schreef:''s avonds rijdt er een Sprinter op lijn 1 in Amersfoort en ik heb deze week al een paar keer gezien dat er ook een reed op de 74 in Soest. Waar die Sprinter voor lijn 1 overdag rijdt weet ik zo niet, nu geen mogelijkheid het uit te zoeken...
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Was deze in de kerstvakantie dan druk? In 356 zaten toen ik er in zat nog een stuk of 5 mensen, maar in de 381 tussen Drb en NMM was ik de enige.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nouja, op lijn 1 dus bleek vandaagmarvinkok schreef:''s avonds rijdt er een Sprinter op lijn 1 in Amersfoort en ik heb deze week al een paar keer gezien dat er ook een reed op de 74 in Soest. Waar die Sprinter voor lijn 1 overdag rijdt weet ik zo niet, nu geen mogelijkheid het uit te zoeken...

Zit de pinapparatuur dan niet al onder het kapje wat er nu nog op de zijkant van de boordcomputer zit?marvinkok schreef:Er is een beste lijst met verbeterpunten aan de setra's, oa reflecties, opstelling geldbak en kaartenplank, en ik begreep dat er ook begonnen wordt met de inbouw van pinapparatuur in voorbereiding op het verdwijnen van contant geld op de bus eind dit jaar. Daarom zitten die lompe kasten ook op de betaaltafel, daar komen straks de kaartjes uit.
En owja, nog eentje in de categorie humor: achterop de Syntus 1148 stond in het vuil "3182 ut Drenthe" geschreven, d'r zal wel een Drentse hobbyist in Amersfoort geweest zijn

Schapekop in de Keistad
- marvinkok
Vandaag is ook zondag natuurlijk ;)
Er is inderdaad een midi die via de garage wordt geruild tussen die 381 en lijn 1.
Wat het pinnen betreft, ik meende eerst ook dat alles in die kast zou zitten, maar heb ook al een bus gezien met losse pinapparatuur ernaast, net zo'n ding als in de plaatselijke supermarkt...
Er is inderdaad een midi die via de garage wordt geruild tussen die 381 en lijn 1.
Wat het pinnen betreft, ik meende eerst ook dat alles in die kast zou zitten, maar heb ook al een bus gezien met losse pinapparatuur ernaast, net zo'n ding als in de plaatselijke supermarkt...
-
Echt heerlijk, pinnen in de bus :Dmarvinkok schreef:Vandaag is ook zondag natuurlijk ;)
-
Als het maar gebruikersvriendelijke apparaten zijn, laatst een ruime +5 opgelopen op de stadsdienst in Tilburg omdat er 4 mensen los een kaartje moesten pinnen.marvinkok schreef:Wat het pinnen betreft, ik meende eerst ook dat alles in die kast zou zitten, maar heb ook al een bus gezien met losse pinapparatuur ernaast, net zo'n ding als in de plaatselijke supermarkt...
Zag vanmiddag overigens ook de midi op lijn 1, weliswaar met een blanco display. Heb enkele Setra's gezien waaronder op lijn 6, dus er reden er wel een aantal.