Laat ik mijn plannen uit de doeken doen over reisbeleving van de klant.
Interactie
Door middel van een speciale app kunnen reizigers een persoonlijk account aanmaken, waarbij ze hun chipkaart kunnen koppelen. Aan de hand van het aantal reizen en de tijdstippen waarop ze dat doen kunnen ze punten sparen voor kleine presentjes.
Wanneer ze op hun verjaardag in de trein zitten komt daarvan een melding op het informatiesysteem in de trein ("Welke feliciteren <voornaam> met zijn/haar verjaardag", eventueel met foto wanneer daar toestemming voor gegeven is)
Er komen op een beperkt aantal stoelen interactieve schermen (touchscreen) met een infosysteem. De reiziger kan informatie over de treinreis opzoeken in een reisplanner, over het bedrijf en nieuwsberichten lezen. Door op te geven hoe ver de reiziger met de trein mee reist selecteert het systeem een aantal berichten die voor de lengte van precies die reis geschikt zijn om te lezen of te kijken. In combinatie met de app kunnen er bepaalde zaken bestuurd, besteld of gewijzigd worden in het systeem.
Omroep
De omroep wordt gestandaardiseerd, maar met een variatie op dezelfde berichten, zodat vaste reizigers niet dag in, dag uit exact dezelfde berichten aan moeten horen. Je kunt namelijk op verschillende manieren reizigers groeten en wijzen op bepaalde zaken.
Stoelen
Er komen luxe stoelen, geen harde plankjes met stof er omheen "omdat de gemiddelde reiziger toch maar 15 minuten in onze trein zit".
Op een aantal daarvan wordt aan de achterzijde van de hoofdsteun een interactief beeldscherm geplaatst, dat betreft de stoelen aan het gangpad en binnen het bereik van de camera (om vandalisme tegen te gaan).
Tot zover mijn eerste 'schets'.