Over je reiservaringen in Januari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Maar met een enkele reis Zwolle-Kampen kan ik ook in Amersfoort door de poortjes heen, dus is dat kaartje daar dan ook geldig? Nee.
Da's ook volstrekt logisch, alleen al omdat het er letterlijk op staat.
Dat je dat een paar dagen voor vertrek al op de kaart kunt zetten is misschien qua uitvoering niet handig, maar is wel servicegericht. Het product wordt er echter niet geldig van. Je zet er namelijk het verkeerde product op.
Toch zou het systeem dit moeten kunnen ondervangen. Je biedt immers vooraf al je chipkaart aan bij een automaat, dat ding weet dus wat erop staat en wat 'ie wel en niet aan moet bieden. Da's juist iets wat met een OV-chipkaart makkelijker zou moeten zijn, bij een papieren kaartje kon de automaat immers nooit zien waar je die klassewissel voor aanschafte maar nu kan dat wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Maar met een enkele reis Zwolle-Kampen kan ik ook in Amersfoort door de poortjes heen, dus is dat kaartje daar dan ook geldig? Nee. Er staat duidelijk bij de productomschrijving wanneer dat product geldig is. Dat je dat een paar dagen voor vertrek al op de kaart kunt zetten is misschien qua uitvoering niet handig, maar is wel servicegericht. Het product wordt er echter niet geldig van. Je zet er namelijk het verkeerde product op.
Heb je het nou over je kaartje Zwolle-Kampen, of over de klassewissel bij Weekendvrij?

Want wat betreft dat laatste, ik vind er zo snel niets over in de productvoorwaarden, behalve het volgende:
Artikel 6 Wijzigingen in het lopende Abonnement
6.1
U kunt het eerste jaar uw Abonnement niet downgraden,
wel upgraden.
Nou, ik wil dus graag voor een dag mijn abonnement upgraden, en zie daarvoor een optie, die beschikbaar is, bij de kaartautomaat...

Verder kom ik nog het volgende tegen:
Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of
fraude:
• Wanneer uit de administratie van bijvoorbeeld NS blijkt dat
een check-in of check-uit bij herhaling ontbreekt terwijl dit wel
had moeten plaatsvinden;
• Wanneer u saldo op uw OV-chipkaart laadt zonder dat u
hiervoor betaalt aan de partij aan wie u, zoals u redelijkerwijs
mag verwachten, dient te betalen;
• Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt,
uitcheckt op een andere wijze dan met een door een openbaar
vervoer bedrijf of Trans Link Systems B.V. daartoe aangewezen
apparaat;

Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt bij
herhaling niet uitcheckt op het station of de halte die u verlaat;
• Wanneer u met de OV-chipkaart bij herhaling eerder incheckt
dan 30 minuten voor aanvang van uw reis;
• Wanneer u bij herhaling in de richting van uw vertrekstation
reist, zonder dat dit onderdeel is van de Reisroute.
En alhoewel het onder meer, en dus niet limitatief is, kom ik ook hier niet tegen dat het niet mag. Hoe moet ik dat weten? :roll:

Overigens werd trouwens, in het begin, ook gewoon "klassewissel 1e klas" getoond op de cico's/poortjes. Dat spreekt natuurlijk al helemaal niet voor het feit dat het niet mag en de reiziger dat had moeten weten.

Daniel schreef:
Dat je dat een paar dagen voor vertrek al op de kaart kunt zetten is misschien qua uitvoering niet handig, maar is wel servicegericht. Het product wordt er echter niet geldig van. Je zet er namelijk het verkeerde product op.
Toch zou het systeem dit moeten kunnen ondervangen. Je biedt immers vooraf al je chipkaart aan bij een automaat, dat ding weet dus wat erop staat en wat 'ie wel en niet aan moet bieden. Da's juist iets wat met een OV-chipkaart makkelijker zou moeten zijn, bij een papieren kaartje kon de automaat immers nooit zien waar je die klassewissel voor aanschafte maar nu kan dat wel.
Is die klassewissel niet voor de dag zelf? Ik kan me niet herinneren of je een datum kon kiezen, maar zelfs als dat kan zou ik dan dus niet de huidige dag waarop mijn Weekendvrij geldig is moeten kunnen kiezen, want dan mag het dus niet...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Chrysa »

Waarom moet je eigenlijk in- en uitchecken met die wegwerpchipkaartjes? NS heeft mijn geld toch al?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Zodat je niet meerdere keren op en neer kan reizen :P

En daarnaast vooral voor statistieken/data/reisgegevens enzovoorts lijkt me..

(past dit overigens niet beter in "korte vragen"? Of heb je vandaag met een wegwerpkaartje gereisd? (A) )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Je kunt er allerlei dingen bij betrekken, Aking, maar feit blijft dat je op dat moment geen geldig vervoerbewijs hebt om in de 1e klas te zitten. Dat blijft namelijk al steken bij het feit dat jij als reiziger verantwoordelijk bent en blijft voor je vervoerbewijs.

Je bent dus zelf verantwoordelijk om het juiste product op de kaart te laden. Met als gevolg dat wanneer jij het verkeerde product op de kaart zet, je daar ook de gevolgen van moet dragen.

Dat het geen handig systeem is zal ik niet ontkennen; we hebben een commerciële afdeling die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan. De conducteur zit met de gevolgen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Dat blijft namelijk al steken bij het feit dat jij als reiziger verantwoordelijk bent en blijft voor je vervoerbewijs.
En ik heb mijn best gedaan dat te doen toch? Sowieso is dat naar mijn mening vergelijkbaar met dat je als Nederlander wordt geacht de wet te kennen; In theorie? ja! In praktijk ga je uit van wat de politie/mevrouw aan het loket/kaartautomaat of de productvoorwaarden zegt. Of mag ik je binnenkort, in real life en dus zonder Google, overhoren?
Je bent dus zelf verantwoordelijk om het juiste product op de kaart te laden.
Hoe weet ik wat het juiste product is? Intuïtief vind ik het logisch dat ik, als ik met mijn 2e klas kaartje in de 1e klas wil zitten hier een klasseverhoging voor nodig heb. En laat ik die nou net op de automaat vinden... Nergens is mij (duidelijk) verteld dat, ondanks dat ik dat op mijn kaart kan laden, dat geen geldig vervoersbewijs is :roll:
Met als gevolg dat wanneer jij het verkeerde product op de kaart zet, je daar ook de gevolgen van moet dragen.
Nogmaals, hoe moet ik dat precies weten? Waar staat precies dat deze combinatie niet geldig is? dat dit niet kan? of hoe het dan wel moet? Want die vraag doe je weer af met "je kunt er allerlei dingen bij betrekken", terwijl ik oprecht niet weet waar dat staat. (en ik het in de productvoorwaarden, dus hoezo "allerlei dingen? dus niet vermeld staat)
Dat het geen handig systeem is zal ik niet ontkennen
Tot een aantal maanden geleden vond ik het anders best een prima systeem :Y
we hebben een commerciële afdeling die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.
En een afdeling systeembeheer die dat niet heeft?
De conducteur zit met de gevolgen.
Risico van het vak? (A)

(Het valt me overigens op dat, zodra het "lastig" wordt "het daar niet over gaat" of men er "allerlei dingen bijhaalt" (wat had je kaartje Zwolle-Kampen precies met die klassewissel voor Weekendvrij te maken? :') ) hetgeen ik erg jammer vind. Zodra het protocol, mediabeleid of wat dan ook van NS niet duidelijk genoeg is, of er toch ergens aan de kant van NS (al dan niet eveneens) iets niet lijkt te kloppen ontwijk je de vragen krijg ik een beetje het idee. Dat gebeurde met het fluiten = niet instappen verhaal namelijk ook: Het was niet jouw waarheid of het verhaal dat je wilt vertellen, dus reageer je er niet op. Ik snap dat je je werkgever niet teveel af kan vallen, maar zoek zoiets dan of op, of geef toe dat het nergens duidelijk vermeld staat...)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Dat het op je kaart staat, maakt het nog niet geldig voor jou. Daar is je vergelijking met het enkeltje; "Maar ik heb toch een kaartje gekocht?" Ja, maar niet het goede.

Er staat bovendien duidelijk op de kaartautomaat bij welk product wanneer geldig is, zo "onduidelijk" is het helemaal niet, dus ik snap het erbij trekken van allerlei voorwaarden niet.

Wat dat betreft doe je je niet anders voor dan de gemiddelde reiziger in de trein die iets 'vindt': er zijn altijd wel redenen waarom iets voor iedereen op gaat, behalve voor die ene persoon. Terwijl er geen discussie mogelijk is: je betaalt er niet voor, dus mag je er ook geen gebruik van maken. Zo wel, dan heb je recht om de eerste klas te verlaten of een UvB.

Maar dat zal wel weer als 'rechtlijnig' worden bestempeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Er staat bovendien duidelijk op de kaartautomaat bij welk product wanneer geldig is, zo "onduidelijk" is het helemaal niet, dus ik snap het erbij trekken van allerlei voorwaarden niet.
Waar staat dat dan zo duidelijk? Ik heb net eens de kaartautomaatdemo er eens even bij gepakt: die geeft bij het ervoor houden van een kaart met een "Vrij-abonnement" twee opties, namelijk "Vandaag 1e klas" of "Toeslagen 2-1". Daarbij oogt de eerste optie een beetje als een sneltoets en als je die kiest krijg je verder geen meldingen over de geldigheid.
Ga je naar "Toeslagen 2-1" dan is er wel zo'n melding, namelijk "Geldig voor 1 dag reizen in de 1e klas. Alleen geldig met bijbehorend NS vervoerbewijs." Een "bijbehorend vervoerbewijs" kan natuurlijk alles zijn wat in de 2e klas geldig is.

Eerlijk gezegd vond ik de toelichting aan het begin van de kaartautomaatdemo helderder dan wat er op de automaat zelf te zien is. Maar je kunt nu eenmaal niet verwachten dat iedereen eerst uitgebreid op NS.nl gaat kijken welk knopje ze in moeten drukken. En als er dan nergens een melding langskomt dat het niet de goeie is.
Notabene herkent de automaat al dat er een abonnement op de kaart staat, de demo vermeldt namelijk al dat de optie om voortaan altijd 1e klas te reizen alleen zichtbaar wordt als er geen abonnement op staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

"Dag, Daluren of Weekenddag" lijken mij toch echt geen onduidelijke keuzes. En voor wie het echt niet zeker weet wat hij of zij mag of kan kiezen, hebben we een gratis telefoonnummer op de automaat staan dat je kunt bellen voor hulp.
Geen telefoon? Loop naar de servicezuil en druk op de blauwe knop, dan wordt je ook geholpen.

Maak het niet moeilijker dan het is.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Chrysa »

Mikos schreef: Geen telefoon? Loop naar de servicezuil en druk op de blauwe knop, dan wordt je ook geholpen.
Die mogen ze wel eens wat handiger neerzetten dan. in Lage Zwaluwe moet je er eerst 2 trappen voor op en af omdat die zuil op het middelste perron staat.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Maak het niet moeilijker dan het is.
Dus ze gaan die automaten zo inrichten dat je geen producten kan laden/kopen die niet geldig zijn? (A)


Top! :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Zucht, was het maar zo... Er is nog een behoorlijke slag te slaan tussen de theorie op kantoor en de praktijk rond de trein. Maar wel redden ons wel :wink:

Tot die tijd helpen wel de reiziger graag via de genoemde kanalen. Je mag het ook aan het stations- of treinpersoneel vragen wanneer die beschikbaar zijn. Maar dan wel vóór de reis.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:Je bent dus zelf verantwoordelijk om het juiste product op de kaart te laden. Met als gevolg dat wanneer jij het verkeerde product op de kaart zet, je daar ook de gevolgen van moet dragen.
Dus als ik met "Reizen op Saldo tweede klasse" voor een trein sta die veel te kort is heb ik een probleem?

Dan moet de vervoerder zorgen dat het materieel wat reizigers vervoerd op lengte is. Zodat deze "haring-in-ton-praktijken" niet meer voorkomen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door dylanwild94 »

Ik zal het voor jou voor de 3e maal verstellen. je betaald om vervoerd te worden en niet voor een zitplaats in de trein. Anders had de NS ook gewoon kunnen zeggen de trein is niet op lengte dus we rijden niet want anders kan niet iedereen zitten. lijkt me ook niet ideaal.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Mikos schreef:Je bent dus zelf verantwoordelijk om het juiste product op de kaart te laden. Met als gevolg dat wanneer jij het verkeerde product op de kaart zet, je daar ook de gevolgen van moet dragen.
Dus als ik met "Reizen op Saldo tweede klasse" voor een trein sta die veel te kort is heb ik een probleem?

Dan moet de vervoerder zorgen dat het materieel wat reizigers vervoerd op lengte is. Zodat deze "haring-in-ton-praktijken" niet meer voorkomen.
Als je in de eerste klas gaat zitten terwijl je ROS 2e klas hebt maar daar mogelijk niet kan zitten dan is het jouw probleem dat je een boete krijgt. Er is geen zitplaatsgarantie, als je dat wel wil bestel je maar een taxi. Maar dan niet klagen over de prijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Of neem een Weekend Vrij 1e klas! En zo zijn we weer terug bij af :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:"Dag, Daluren of Weekenddag" lijken mij toch echt geen onduidelijke keuzes.
Die keuzes krijg je echter pas nadat je op "Toeslagen 2-1" getikt hebt. Als je "Vandaag 1e klas" (precies wat je wilt doen, logische keuze dan ook) aantikt zal je die drie opties nooit zien.
De tekst die je daaraan herinnert zou dus één scherm eerder moeten staan om een per ongeluk onjuist gekozen optie te voorkomen. In de huidige situatie kan er immers sowieso al geen onduidelijkheid ontstaan die je doet bellen naar dat servicenummer, want de opties lijken heel duidelijk maar zijn dat door de ontbrekende toelichting eigenlijk niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door isadora »

dylanwild94 schreef:Ik zal het voor jou voor de 3e maal verstellen. je betaald om vervoerd te worden en niet voor een zitplaats in de trein. Anders had de NS ook gewoon kunnen zeggen de trein is niet op lengte dus we rijden niet want anders kan niet iedereen zitten. lijkt me ook niet ideaal.
Toch klinkt het op de één of andere manier onvriendelijk.
Zo van: NS zou het liefst alle meubilair er uit halen, scheelt een stapel materieel.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Ruben »

De 1672 zou volgens reisplanner en omroep op Apd extra stoppen te Wp. Ook op displays in de koplopers werd Wp vermeld. Reden er net echter gewoon langs. Hc had de omroepen in Dv en Apd ook gehoord, maar zegt dat niemand bij NS van deze extra stop afwist. Toen de trein vervolgens ook over de middensporen werd geleid kon men geeneens in Wp stoppen. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door dylanwild94 »

isadora schreef:
dylanwild94 schreef:Ik zal het voor jou voor de 3e maal verstellen. je betaald om vervoerd te worden en niet voor een zitplaats in de trein. Anders had de NS ook gewoon kunnen zeggen de trein is niet op lengte dus we rijden niet want anders kan niet iedereen zitten. lijkt me ook niet ideaal.
Toch klinkt het op de één of andere manier onvriendelijk.
Zo van: NS zou het liefst alle meubilair er uit halen, scheelt een stapel materieel.
Het ging erom dat KM46 een zitplaats verwacht bij zijn vervoersbewijs.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Ja ... dat klop. Want lang staan gaat om medische redenen niet.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door baladid »

Eergistern stond ik op een klein stationnetje, ergens in Duitsland. Ik wacht met twee jonge kerels op de stoptrein. Even voordat de trein het station nadert verstoppen zich de kerels achter het stationgebouw. Samen met mij stappen ze de trein in. Ze gaan zitten en worden kort daarna door de condcutrice de trein uitgegooid – tenminste, dat werd geprobeerd. Na heel wat discussie betalen ze bij de conductrice en reizen mee.
Wat bleek gebeurd te zijn: Op de heenrit hebben ze heel land aan de automaat geklooid om geen kaartje te moeten kopen. Aangezien de trein terug geen automaat had konden ze dan bij haar een kaartje kopen – deze trein was een vervangende trein zonder automaat.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door en-es »

Wat een chaos op het spoor dankzij twee aanrijdingen met persoon. Eerst bij Houten en daarna bij Gilze Rjen. Normaal zou ik allang thuis zijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door en-es »

Heb nu tijd om mijn ervaringen van gisteravond neer te zetten. Ik zou om 19.04 uit Venlo vertrekken met de IC naar Utrecht. Al gauw werd duidelijk dat er door een aanrijding tot s' Hertogenbosch gereden werd. Reizigers naar Utrecht en de randstad werd geadviseerd via Breda en Rotterdam te reizen. De trein zou in Eindhoven op hetzelfde perron klaar staan. Jammer alleen dat die trein snel weg reed zodat niemand kon overstappen. Op het perron in Eindhoven raakte ik in gesprek met een reiziger die geen goed woord over had voor de NS, Amsterdam en Ajax. Hij zag een verband tussen de in zijn ogen verslechterde dienstregeling en die drie zaken. Om 20.14 de IC naar Breda genomen. Kort na vertrek uit Eindhoven de mededeling dat er vanwege een aanrijding niet verder dan Tilburg gereden werd. Bij aankomst totale chaos in Tilburg. Wist trouwens niet dat het station verbouwd was. Er werd omgeroepen dat de storing bij Houten na 21.30 opgelost zou zijn en dus werd iedereen in de IC richting s' Hertogenbosch gestuurd. Onderweg had ik medelijden met een jongedame die behoorlijk emotioneel was geworden, huilend telefoneerde zij dat ze geen idee had hoe ze thuis moest komen. In s' Hertogenbosch ook totale chaos. Ik zag een gestrande ICE op spoor 1. Gelukkig reed de IC van 21.23 wel naar Utrecht. Dat de trein overvol was en ik moest staan boeide me niet zo. De verdere reis naar Baarn via Amersfoort leverde geen probleem op. Viel me wel op dat in Amersfoort IC's richting Utrecht en Amsterdam vertragingen hadden tussen 10 en 25 minuten. Uiteindelijk kwam ik 1u 15m later thuis.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Gekko123 »

Mede door drukte plaats ik nu pas mijn ervaring van afgelopen zaterdagavond.
Het ging niet helemaal van een leien dakje zal ik maar even zeggen. Vlak voor vertrek van mijn sprinter van Den Haag Centraal naar Den Haag Ypenburg werd de trein ineens bestormd door mensen die eigenlijk mee hadden gewild met de IC van 3 minuten eerder. Deze was echter opgeheven als gevolg van een aanrijding met persoon bij Woerden. Niet veel later werd ook mijn sprinter opgeheven (reizigers en omroep waren eerder op de hoogte dan personeel...). Het opheffen van deze trein was waarschijnlijk het gevolg van het in eerste instantie alles wat langs Woerden komt opheffen, ook al zou deze trein makkelijk kunnen keren te Gouda Goverwelle.

Pakweg 5 minuten later werd echter ook de sprinter van een half uur later opgeheven, waarschijnlijk omdat er geen personeel zou zijn. Echter reed tot mijn verbazing in de tussentijd wel een IC tot Gouda, wederom 3 minuten eerder vertrekkend vanaf Den Haag Centraal als de tweede opgeheven sprinter. Dit vond ik toch wel erg klantonvriendelijk, aangezien sprinter-reizigers van/naar Voorburg, Ypenburg en Zoetermeer (Oost) nu volledig onnodig +30 of zelfs +60 oplopen. Zeker nadat een medewerker van NS tegen mij beweerde dat er voorlopig geen sprinters zouden gaan rijden en alleen IC's tot Gouda. Randstadrail zou zijn vrijgegeven, maar daar schieten alleen reizigers naar Zoetermeer wat mee op... In de praktijk was de Randstadrail niet vrijgegeven voor NS-reizigers.

Zelf heb ik naar aanleiding van de reactie van de NS-medewerker maar besloten om via Leidschenveen naar Ypenburg te reizen, waardoor mijn vertraging beperkt bleef tot +35 (ipv +60), maar wel heb ik extra kosten moeten maken. Dit alles was niet nodig geweest als ze in plaats van die IC een sprinter hadden laten rijden of die IC op de tussengelegen stations had gestopt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten