Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jongens, lees het Almere-topic gewoon even door in plaats van hier offtopic te gaan! ;)
viewtopic.php?f=35&t=8361&start=650
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
-
Thanks!Milco schreef:Jongens, lees het Almere-topic gewoon even door in plaats van hier offtopic te gaan! ;)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
Er is ook al een Ambassador (1197) gesneuveld. Die zag ik net op de stalling in Amersfoort staan met botsschade rechtsachter.BasFrancken schreef:2 MAN Caetano bussen hebben het al begeven en zijn afgevoerd :(
Lijn 121 zit op zaterdag gekoppeld aan lijn 70 in Hilversum. Zo kan een bus die het ene uur op de stadsdienst van Amersfoort rijdt, het volgende uur zomaar in Loenen a/d Vecht belanden.BasFrancken schreef:Opmerkelijke inzet vandaag is Tourquase amba 1166 op lijn 121 vandaag. Dacht dat de Tourquase amba's alleen aan de oostkant van Utrecht reden.
-
Weet iemand hoe de nachtlijnen lopen qua bezetting vast reizigers? Ben erg benieuwd naar alle lijnen, maar heel erg naar N50 en N81.
Ik probeerde vanmorgen de tijden van N50 vannacht terug te kijken, alleen in OVinfo app stopt de realtime om 3:00 volgens mij.
Ik probeerde vanmorgen de tijden van N50 vannacht terug te kijken, alleen in OVinfo app stopt de realtime om 3:00 volgens mij.
-
Jurre schreef:Er is ook al een Ambassador (1197) gesneuveld. Die zag ik net op de stalling in Amersfoort staan met botsschade rechtsachter.BasFrancken schreef:2 MAN Caetano bussen hebben het al begeven en zijn afgevoerd :(Lijn 121 zit op zaterdag gekoppeld aan lijn 70 in Hilversum. Zo kan een bus die het ene uur op de stadsdienst van Amersfoort rijdt, het volgende uur zomaar in Loenen a/d Vecht belanden.BasFrancken schreef:Opmerkelijke inzet vandaag is Tourquase amba 1166 op lijn 121 vandaag. Dacht dat de Tourquase amba's alleen aan de oostkant van Utrecht reden.
Over de lijnkoppelingen: In de cxx tijd was het weliswaar 1 concessie, maar oost en west waren in zijn geheel gescheiden, terwijl nu de bussen overal en nergens kunnen rijden in de gehele concessie. Waarom eigenlijk?
-
Goede vraag! Ben daar ook benieuwd naar. Iemand?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik heb geen idee, maar er lijkt ook nog fysiek uitgewisseld te worden tussen stallingen. Zo lijkt er me niet echt een lijnkoppeling te bestaan waarmee een midibus van Woerden in Amersfoort en omgekeerd kan belanden, maar toch reed de 1159 die vorig weekend in Amersfoort reed vandaag in Woerden (aldus OVzoeker). Daarvoor in de plaats zit de 1163 nu juist weer in Amersfoort (fysieke spot).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Die Midi's 1159 en 1160 rijden toch op lijn 381?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Sowieso rijdt er maar eentje tegelijk op de 381, maar dat is wat ze doordeweeks doen inderdaad. (De andere omloop is dan lijn 74 in Soest)
In het weekend rijden er echter twee midi's op lijn 1 in Amersfoort tegenwoordig. 381 rijdt dan immers ook niet, dus zijn ze daar niet nodig.
In het weekend rijden er echter twee midi's op lijn 1 in Amersfoort tegenwoordig. 381 rijdt dan immers ook niet, dus zijn ze daar niet nodig.
Schapekop in de Keistad
-
In Twente hebben we in de Citea LLE120's zelfs stopcontacten zitten (vier stuks links in het dak), dus USB-oplaadpunten lijken me dan ook geen probleem.BasFrancken schreef:Jonkervoort schreef:Waarom zouden die Citea's geen oplaadpunten krijgen? Kan prima, in IJsselmond hebben ze het ook.
Ja, maar dat zijn geen LLE 120 Citea's toch? Nou ja, ze zullen er wel inkomen:) weet iemand trouwens of er in het lowfloor gedeelte van de Setra's ook oplaadpunten zijn? Sommige mensen zeggen onder de stoel maar daar heb ik nog niks gevonden..
-
De Midibussen hebben wat technische problemen met de deuren en van 1 weet ik dat er problemen met een achteras was. Daardoor is er wat gewisseld.Daniel schreef:Ik heb geen idee, maar er lijkt ook nog fysiek uitgewisseld te worden tussen stallingen. Zo lijkt er me niet echt een lijnkoppeling te bestaan waarmee een midibus van Woerden in Amersfoort en omgekeerd kan belanden, maar toch reed de 1159 die vorig weekend in Amersfoort reed vandaag in Woerden (aldus OVzoeker). Daarvoor in de plaats zit de 1163 nu juist weer in Amersfoort (fysieke spot).
Overigens het inzetten door de gehele regio van een bus gedurende de dag is efficiënt gebruik van materieel, hierdoor zijn er minder bussen nodig maar betekend dit wel voor chauffeurs vaker van bus wisselen. Nadeel is wel dat je hierdoor een domino effect krijgt bij vertragingen. Als voorbeeld: Op Zaterdag rijd de 50 vanuit Utrecht naar Wageningen en terug, kom je dan met vertraging binnen op Utrecht en is dit meer dan 5 minuten dan start lijn 102 naar Woerden automatisch met vertraging.
Dit soort vertragingen komen dus ook voor rond Amersfoort. Door de groene golf voor het autoverkeer door Amersfoort krijgt de bus op dit moment geen voorrang, gevolg is dat je zomaar 5 tot 7 minuten aan vertraging kan oplopen op een omloop van circa 15 minuten. Koppel hier dan meteen een streeklijn aan vast en het resultaat is bekend.
-
Daarom pleit ik dus voor "de bus heeft altijd voorrang, als de chauffeur eraan komt. Bij halte voor kruispunt geeft chauffeur aan wanneer hij prioriteit wil."
-
Pffft, sinds wanneer stimuleren overheden autogebruik?
Ik heb geen onderschrift
-
nou, als ik naar de toekomstige maatregelen van de gemeente Groningen zou kijken... De parkeergarages komen straks dieper in het centrum te liggen dan de bushaltes zijn. Daarnaast willen ze enkele busbanen open stellen voor auto's.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Maar die groene golf was er al voor ingang van de concessie, dat had zo de rijtijden in gekund natuurlijk. In hoeverre heb je er echt last van trouwens? In mijn ervaring staan de bussen echt niet een eeuwigheid te wachten om de Stadsring op te komen en eenmaal erop zit je zelf ook in de groene golf.Speedmaster schreef:[it soort vertragingen komen dus ook voor rond Amersfoort. Door de groene golf voor het autoverkeer door Amersfoort krijgt de bus op dit moment geen voorrang, gevolg is dat je zomaar 5 tot 7 minuten aan vertraging kan oplopen op een omloop van circa 15 minuten.
Vertragende punten zijn dan nog meer de dagelijkse spitsopstopping op het kruispunt Leusderweg/Kersenbaan en aansluitende wegen. Zo af en toe kan je daar een bus lopend nog bijhouden.
Schapekop in de Keistad
-
Op enkele routes die belangrijk zijn voor het autoverkeer moet het openbaar vervoer soms wachten. Verder als er een college zit met de VVD erin zal de auto minder worden belemmerd.sirvinniei schreef:Pffft, sinds wanneer stimuleren overheden autogebruik?
Hermes heeft ze achteraf ingebouwd in de VDL ambassadors, dus die oplaadpunten zijn het probleem nietdennistd schreef:In Twente hebben we in de Citea LLE120's zelfs stopcontacten zitten (vier stuks links in het dak), dus USB-oplaadpunten lijken me dan ook geen probleem.BasFrancken schreef:Jonkervoort schreef:Waarom zouden die Citea's geen oplaadpunten krijgen? Kan prima, in IJsselmond hebben ze het ook.
Ja, maar dat zijn geen LLE 120 Citea's toch? Nou ja, ze zullen er wel inkomen:) weet iemand trouwens of er in het lowfloor gedeelte van de Setra's ook oplaadpunten zijn? Sommige mensen zeggen onder de stoel maar daar heb ik nog niks gevonden..
-
Als je een groene golf weghaalt op zo'n randweg rijdt de bus misschien wel door, maar staat de rest van de stad vast. Ook niet erg wenselijk.CamilleKreemers schreef:Daarom pleit ik dus voor "de bus heeft altijd voorrang, als de chauffeur eraan komt. Bij halte voor kruispunt geeft chauffeur aan wanneer hij prioriteit wil."
-
Genoeg reden om een goedwerkend P+R Systeem op te zetten, zoals Groningen al heeft.
-
Als dat gaat werken vind ik het prima, maar dat zou ik dan eerst doen voordat je auto's gaat ontmoedigen.
- marvinkok
Het probleem is op de stadsring dat je ook nog wel eens moet halteren, dan val je direct buiten de golf. Bijvoorbeeld lijn 5/6 heeft zo een minuut of 6 aan de broek tegen de tijd dat ze bij de Stier zijn. Vaak valt het Stadsring op komen nog redelijk mee (bij het politieburea) maar met name het wegkomen bij halte Centrum is dramatisch. Ondanks dat je handmatig prioriteit kunt aanvragen bij het wegrijden sta je soms gewoon 2 cycli te wachten om wit te krijgen. Hier gaat ook niks aan gedaan worden omdat die Groene Golf een politiek iets is. Daar kan Syntus weinig aan doen. Ja, er kan meer tijd uitgetrokken worden, maar als je dan een keer wel gewoon lekker door kunt ben je natuurlijk weer 6 minuten te vroeg ;)Daniel schreef:Maar die groene golf was er al voor ingang van de concessie, dat had zo de rijtijden in gekund natuurlijk. In hoeverre heb je er echt last van trouwens? In mijn ervaring staan de bussen echt niet een eeuwigheid te wachten om de Stadsring op te komen en eenmaal erop zit je zelf ook in de groene golf.Speedmaster schreef:[it soort vertragingen komen dus ook voor rond Amersfoort. Door de groene golf voor het autoverkeer door Amersfoort krijgt de bus op dit moment geen voorrang, gevolg is dat je zomaar 5 tot 7 minuten aan vertraging kan oplopen op een omloop van circa 15 minuten.
Vertragende punten zijn dan nog meer de dagelijkse spitsopstopping op het kruispunt Leusderweg/Kersenbaan en aansluitende wegen. Zo af en toe kan je daar een bus lopend nog bijhouden.
Even afwachten wat er per 6 maart allemaal veranderd...
Van de week trouwens met lijn 8 einde spits gewoon met -9 op het station, die rit zat wat ruimer in zijn tijd tussen de Kersenbaan en CS. Als je dan gewoon door kunt rijden is het ook wel eens fijn dat je gewoon normaal pauze kunt houden ;) En ja, bij het park was ik nog netjes op tijd, krap een minuutje in de plus (A)
-
Ondertussen werken de schermen van de Setra's nog steeds niet..
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Een P+R systeem lost hier weinig op, je zit gewoon met veel doorgaand verkeer op de Stadsring die samen met de ringwegen langs de noordkant van het centrum gewoonweg vaak de kortste weg is. 'tis niet zo dat je die groene golf hebt voor wie in het centrum moet zijn.CamilleKreemers schreef:Genoeg reden om een goedwerkend P+R Systeem op te zetten, zoals Groningen al heeft.
Welke schermen werken niet? Alle keren dat ik in een Setra zat deed het scherm met volgende haltes het gewoon, maargoed, je kunt het toch niet lezen door dat bagagerek ervoor.BasFrancken schreef:Ondertussen werken de schermen van de Setra's nog steeds niet..
Het viel me bij dat verkeerslicht inderdaad ook wel vaker op dat je op zich vlot wit krijgt, maar dan nog staat te halteren. Da's weinig zinvol natuurlijk. Die halte ligt waarschijnlijk gewoon te dicht op het verkeerslicht om goed te werken.marvinkok schreef:maar met name het wegkomen bij halte Centrum is dramatisch. Ondanks dat je handmatig prioriteit kunt aanvragen bij het wegrijden sta je soms gewoon 2 cycli te wachten om wit te krijgen.
Da's wel heel ruim in de tijd dan. Maarja, vaak wel nodig inderdaad.Van de week trouwens met lijn 8 einde spits gewoon met -9 op het station, die rit zat wat ruimer in zijn tijd tussen de Kersenbaan en CS. Als je dan gewoon door kunt rijden is het ook wel eens fijn dat je gewoon normaal pauze kunt houden ;) En ja, bij het park was ik nog netjes op tijd, krap een minuutje in de plus (A)
Wat me op dat stukje wel opvalt is dat de chauffeurs het met de Setra's amper voor elkaar krijgen om de rotonde op het Julianaplein te nemen, je ziet ze massaal het stoepje aan de binnenkant meepakken.
Schapekop in de Keistad
- marvinkok
Afstand heeft er niks mee te maken. Het is gewoon beroerde afstelling. Prio moet bij Centrum altijd handmatig aangevraagd worden door middel van een groene knop op het EBS. Bij een hoop andere haltes werkt dat perfect (bv. Ruimtevaart, Zevenhuizerstraat, Meander) alleen hier door die hele fijne Groene Golf niet.Daniel schreef:Het viel me bij dat verkeerslicht inderdaad ook wel vaker op dat je op zich vlot wit krijgt, maar dan nog staat te halteren. Da's weinig zinvol natuurlijk. Die halte ligt waarschijnlijk gewoon te dicht op het verkeerslicht om goed te werken.marvinkok schreef:maar met name het wegkomen bij halte Centrum is dramatisch. Ondanks dat je handmatig prioriteit kunt aanvragen bij het wegrijden sta je soms gewoon 2 cycli te wachten om wit te krijgen.
Misschien nog wat wennen aan de bus. Heb het zelf nog niet echt gemerkt dat daar het stoepje meer meegepakt zou worden...Daniel schreef:Da's wel heel ruim in de tijd dan. Maarja, vaak wel nodig inderdaad.Van de week trouwens met lijn 8 einde spits gewoon met -9 op het station, die rit zat wat ruimer in zijn tijd tussen de Kersenbaan en CS. Als je dan gewoon door kunt rijden is het ook wel eens fijn dat je gewoon normaal pauze kunt houden ;) En ja, bij het park was ik nog netjes op tijd, krap een minuutje in de plus (A)
Wat me op dat stukje wel opvalt is dat de chauffeurs het met de Setra's amper voor elkaar krijgen om de rotonde op het Julianaplein te nemen, je ziet ze massaal het stoepje aan de binnenkant meepakken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
De groene golf was er al geruime tijd in de Connexxion-tijd en daar zag ik toch echt dat bussen op een zeker moment automatisch wit kregen, maar dat ze dan nog niet persé klaar met halteren waren. Lijkt me niet aannemelijk dan dat het een handmatige aanvraag was.marvinkok schreef:Afstand heeft er niks mee te maken. Het is gewoon beroerde afstelling. Prio moet bij Centrum altijd handmatig aangevraagd worden door middel van een groene knop op het EBS. Bij een hoop andere haltes werkt dat perfect (bv. Ruimtevaart, Zevenhuizerstraat, Meander) alleen hier door die hele fijne Groene Golf niet.
Maar met afstand bedoelde ik eigenlijk meer dat de halte direct op het kruispunt ligt waardoor je niet na vertrek kunt invoegen en dan in de groene golf mee kan. Verder zou dit op zich een heel makkelijke kruising moeten zijn omdat je er alleen "last" hebt van overstekende voetgangers, maarja, die krijgen natuurlijk precies groen op de momenten dat de groene golf er niet is.
Ter verduidelijking: ik bedoelde het schuin oplopende stoepje van het plantsoen in het midden van de rotonde. Zie zo'n beetje elke Setra het wel meepakken (komen er genoeg langs als ik in de avondspits er langs loop op weg voor de boodschappen).Heb het zelf nog niet echt gemerkt dat daar het stoepje meer meegepakt zou worden...
Schapekop in de Keistad
- isadora
Ik heb (gelukkig maar voor de rest van Nederland) geen rijbewijs, maar meende me te herinneren, dat invoegende bussen in de bebouwde kom voorrang horen te krijgen. 

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )