Dienstregeling 2018
Re: Dienstregeling 2018
Sommigen hebben geluk dat ze toegang hebben tot bepaalde informatie wat anderen niet hebben. Deal with it :-)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Van degenen die dat hebben weet ik het ondertussen wel. Bemined staat niet op dat lijstje
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
Staat gewoon in het betreffende document hoor ;) Halfuur reistijdwinst en de dienstregeling in België blijft gelijk. Jammer altijd dat mensen het hier altijd beter willen weten, haalt de lol er wel af
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Dat trekje heb je zelf af en toe ook wel hoor, maar dat terzijde.Bemined schreef:Jammer altijd dat mensen het hier altijd beter willen weten, haalt de lol er wel af
Maargoed, je weet natuurlijk ook niet of NS wellicht de integratie in de IC-direct wat verder getrokken heeft dan alleen het 1 op 1 vervangen van een trein uit de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] door de Benelux. Wie weet heeft men wel bedacht om in Amsterdam een kortere kering op de 1000 en andersom te plannen. Dat scheelt toch zo weer een stam rijtuigen doordat je alleen in Rotterdam nog een langere kering zou hebben.
Trouwens, even naar de dienstregeling kijkend zullen er sowieso wijzigingen in de ligging van treindiensten moeten komen. De [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] doet nu 63 minuten over Rotterdam - Amsterdam en de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] doet er 41 minuten over, dus in Rotterdam moet je 10 minuten eerder weg om de genoemde tijdwinst te halen. Dat kan prima door de lange stop te vervangen door een korte, dan blijft Antwerpen - Rotterdam dus even snel als het nu is wat ook best logisch is (beetje winst via de HSL, wat verlies door het kopmaken in Breda)
De andere kant op ga je een half uur later uit Amsterdam weg via de HSL en kom je dan precies net voor de huidige vertrektijd van de Benelux uit in Rotterdam zodat ook hier een korte stop mogelijk is.
Daarmee kom je met de keertijden echter wel weer anders uit als jij stelt, al wordt het nog niet veel gunstiger met 45 minuten in Rotterdam en 55 in Amsterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
De [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] heeft nu al een cross-platformoverstap op de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] in Rotterdam, dus die koppeling is natuurlijk een kat in het bakkie. Dienstregeling 2017 is natuurlijk ook niet voor de lol gemaakt, deze vormt de basis voor de komende jaren, en tenzij er een reden is de tijden te wijzigen zullen deze gewoon gelijk blijven.
Re: Dienstregeling 2018
Gaat de Benelux dan ook in boterhambedrijf rijden tussen Amsterdam en Breda? Dat scheelt dan misschien wat tijd in Breda met de loc omrijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Dienstregeling 2018
Ik heb aan de hand van het Locov-document een poging gedaan om de dienstregeling in Twente te reconstrueren: http://dennistd.nl/trein/twente2018.htm
Conclusie: het past, maar het houdt allemaal niet veel over...
Conclusie: het past, maar het houdt allemaal niet veel over...
Re: Dienstregeling 2018
dennistd schreef:Niet specifiek. Ik denk dat ze met vorig jaar vergelijkbaar zijn, wat deze tijden inhoudt:
Dv .23/.53
Bh .33/.03
Bh .27/.57
Dv .37/.07Dit zijn de goederenpaden nu ja? Dank, het viel me de laatste tijd al telkens op dat er ritten met Flirt zijn 'op het andere kwartier', deze tijden. De [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] gaat om .23/.53 naar Apeldoorn, om .06/.36 naar Almelo. Flirtjes zie ik precies andersom rijden, .23/.53 naar Almelo, .06/.36 naar Apeldoorn. Als ik er eentje om .23 zie moet ik altijd even nadenken, 'ging de normale trein nu náár of ván Apeldoorn?'. Aangezien de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] nogal een materieel-potpourri kan zijn had zou het me niet verbazen dat er een Flirt in verdwaalt maar die rijdt dus altijd in het goederenpad.
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2018
Voor zover ik weet gaan die ritten niet naar Almelo maar naar Zutphen. Geen idee hoe de goederenpaden op Zutphen-Deventer precies liggen, maar met verder alleen een IC heb je daar keus genoeg natuurlijk.
Dit heeft alleen niet zoveel met dienstregeling 2018 te maken denk ik (A)
Dit heeft alleen niet zoveel met dienstregeling 2018 te maken denk ik (A)
Re: Dienstregeling 2018
Nee, ik maakte alleen een nieuwsgierig zijsprongetje Ik kan vanuit mijn huis niet goed zien of treinen naar Almelo of Zutphen gaan. Naar Almelo mag je maar 60, naar Zutphen mag je 80 maar dat wordt door de reguliere treinen hier nog niet gehaald. Lastig in te schatten. Naar Zutphen heb je paden genoeg inderdaad, als ik aan het fietsen/wandelen ben rond Gorssel zie ik regelmatig meerdere treinen achter elkaar langskomen.
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2018
Vanaf station Breda.
Testritje?
-
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Dienstregeling 2018
In de adviesaanvraag wordt met geen woord gerept over een vervangende sneltrein tussen Roosendaal en Antwerpen. Ik snap wel dat het lastig is, mede gezien de terugvaloptie, maar betekent dit dan ook dat we in 2018 op niet meer mogen rekenen dan de bestaande lokaaluurdienst?
Re: Dienstregeling 2018
Als je de kaart erbij pakt zie je dat het verdwijnen van de Benelux in Roosendaal wordt gecompenseerd met een frequentieverhoging van de lokaaltrein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Dienstregeling 2018
Op de kaart op p. 15 zie ik slechts een uurdienst.
EDIT: Laat maar, Diederickx heeft een nieuwe bril nodig.
EDIT: Laat maar, Diederickx heeft een nieuwe bril nodig.
Re: RE: Re: Dienstregeling 2018
Jep, wordt met een losse Traxx loc getest met softwareversie 9, als ik het goed begrepen heb.Chrysa schreef:
Vanaf station Breda.
Testritje?
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2018
Doorkoppeling sprinters te 's-Hertogenbosch: fijn dat de snelste reis van Dordrecht naar Nijmegen ook een rechtstreekse gaat worden _O-
Re: Dienstregeling 2018
Jij hebt echt een enerverend leven dat je op zaterdagavond om 3.05 de actuele vertrektijden van Breda gaat checken :oChrysa schreef:
Vanaf station Breda.
Testritje?
Re: Dienstregeling 2018
Erger nog, ik kreeg het toegestuurd. :')
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2018
Op pagina 21 van de bijlage staat een interessant zinnetje: "Meer reismogelijkheden tussen Rotterdam Centraal en Breda (van 4 naar 5 treinen per uur over de HSL). Hiervan profiteren 4.000 reizigers per dag." (http://www.locov.nl/Images/Locov%202017 ... 381390.pdf)
Als ik me niet vergis was ditzelfde aantal reizigers tussen Breda en Dordrecht juist te weinig voor de NS om daar zonder extra subsidie ook maar 1 IC per uur te laten rijden.
Al is de leugen nog zo snel...
Als ik me niet vergis was ditzelfde aantal reizigers tussen Breda en Dordrecht juist te weinig voor de NS om daar zonder extra subsidie ook maar 1 IC per uur te laten rijden.
Al is de leugen nog zo snel...
Re: Dienstregeling 2018
Breda - Rotterdam lijkt mij ook belangrijk genoeg om hier een extra rit voor aan te bieden over een directe verbinding en niet via Dordrecht.
🍉
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2018
Blijkbaar niet dus, want de eigen cijfers van NS spreken dat tegen.Hainje schreef:Breda - Rotterdam lijkt mij ook belangrijk genoeg om hier een extra rit voor aan te bieden over een directe verbinding en niet via Dordrecht.
Re: Dienstregeling 2018
Voor 4000 reizigers per dag zal NS normaal gesproken ook niet de frequentie van 4x/uur naar 5x/uur verhogen. Het is meer omdat NS niet zo snel iets anders kan met de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018
Welk leugen? Er staat nergens "Omdat hier 4000 reizigers van profiteren rijdt er een extra trein", het feit dat er 4000 reizigers van profiteren is een bijkomend voordeel en niet de reden. De werkelijke reden is dat de Benelux via de HSL gaat rijden en daarmee via Breda ipv Roosendaal gaat.OVinspecteur schreef:Al is de leugen nog zo snel...
Re: Dienstregeling 2018
Dit soort cijfers moet je meestal ook met een korreltje zout nemen. Wat er staat zal feitelijk wel kloppen maar ze worden vooral gebruikt wanneer het goed uitkomt. En NS had de Benelux ook via Dordrecht naar Breda kunnen sturen, naar België maakt het toch niks uit hoe lang de reis duurt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
De grenstijden maken natuurlijk wel uit, die liggen vrij vast. En als je dan ook nog wilt integreren met de ICd boven Rotterdam helemaal, tenzij je er precies een half uur langer over weet te doen dan via de HSL maar dan wordt de verbinding Dordrecht - Breda er alsnog niet sneller van
Het zal ook wel aan die grenstijd gelegen hebben dat men niet heeft gekozen om die Benelux in de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] te integreren, want dan had je geen extra trein Rotterdam - Breda over de HSL nodig gehad.
Het zal ook wel aan die grenstijd gelegen hebben dat men niet heeft gekozen om die Benelux in de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] te integreren, want dan had je geen extra trein Rotterdam - Breda over de HSL nodig gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 gasten