OVer je reiservaringen in februari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Hainje »

Of je typt de stationsnaam gewoon voluit....
🍉
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door julsteren »

Hele knappe jonge blonde vrouwelijke mikos in de 1628 *O* de dag kan niet beter beginnen!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Zugführer »

Ik kijk al uit naar het bijbehorende youtube verslag :mrgreen:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door julsteren »

Maar ik ga die mikos niet onder mijn lens laten verdwijnen. Volgens mij mag dat niet eens, NS-personeel zomaar filmen :N al had ik van deze graag een film gehad.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door waldo79 »

Je weet dat het zonder fotografisch of filmisch bewijs nooit heeft plaatsgevonden :D Veel plezier onderweg.
Probeer de Hoekse Lijn nog te voltooien vandaag, moet alleen wel op het juiste moment in Rotterdam zijn. Geen zin om een half uur te wachten om tot Hoek van Holland Strand te geraken :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Suus »

Je kan ook alvast naar Hoek van Holland Haven rijden, daar lekker vis eten bij de visboer en daarna de laatste meters naar Hoek van Holland Strand lopen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door waldo79 »

Goede tip :lol:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door PatrickM »

Totaalstand van gisteren: 5 minst gebruikte stations, waarvan ik er op 2 niet uit ben gestapt door vertragingen.

Gisteren om 8:13 vertrokken vanuit Goes, om een ruime 20 minuten later aan te komen in Rilland-Bath. Ik was de enige uitstapper, maar er stapten per rit gemiddeld 4 mensen in. Na een half uur vertrok ik weer richting Roosendaal. In Roosendaal overgestapt op de sprinter naar Lage Zwaluwe, wat mij betreft het "slechtste" station van de vijf. Na twintig minuten daar rondgelopen te hebben hield ik het wel weer voor gezien en vertrok ik met een SLT naar Dordrecht, waar met een sprintje de overstap op de stoptrein naar Arkel werd gehaald. Ondertussen begon het een beetje te regenen, maar dat hield snel op. Ook kwam ik de eerste carnavallers tegen -o- Dus door naar Geldermalsen, en daar begon het gedonder. Sprinter naar Tiel was 9 minuten te laat, en ik miste daardoor de overstap op het boemeltje richting Arnhem. Ik hield daarom Hemmen-Dodewaard maar voor gezien, omdat ik anders niet op een redelijk tijdstip thuis kon zijn. In Elst aangekomen hoorde ik om 14:18 uit de omroepinstallatie komen: "De Sprinter naar Wijchen van 14:20 zal niet rijden vanwege te veel vertraging. De volgende Sprinter rijdt om 14:35". Ook die had overigens vertraging. Op Nijmegen was de stand dus ongeveer +75, dus ik besloot om Hoensbroek ook maar over te slaan. Tussen Nijmegen en Den Bosch liep mijn [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] ook weer de nodige vertraging op, dus ik ging op zoek naar de conducteur. Heel die DDZ-4 doorgelopen (geen pretje als ook het balkon redelijk gevuld is), blijkt 'ie in de achterste cabine te zitten, op nog geen 10 meter van waar ik eerst zat. In ieder geval, overstap bleef behouden. De eerste klas van mijn [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] was helemaal leeg, tot er een paar van die carnavallers komen en zich in de eerste klas even voltanken met allerlei alcoholhoudende dranken. In Eindhoven stroomde de trein redelijk leeg. Dus toen was het rustig. Tot Roermond, want toen kwam het Limburgse carnavalsvolk aanzetten. In Sittard overgestapt op de S3 naar Heerlen. Daar met de S5 naar Maastricht. Ik probeer daar een Go Pass 1 van Visé naar Essen te kopen, maar dat ging niet, want het vertrekstation was niet aan te passen. Ik had bij NS international al een kaartje naar Visé gekocht, maar de klantenservicemedewerker annuleerde gewoon mijn boeking en krijg mijn geld terug. Daarna met het boemeltje naar Luik, om over te stappen naar Brussel. Die had 9 minuten vertraging, dus ik vroeg de conductrice wat ik moest doen. Die belde even naar de verkeersleiding, en zei daar het volgende: "Ik heb hier een reiziger in de trein die vandaag nog helemaal naar Zeeland moet, en wij gaan in Brussel de aansluiting op de Amsterdammer net niet halen, en in Leuven halen we het ook niet. Zou jij de 2640 even tegen kunnen houden in Leuven?". Even later werd ze teruggebeld met de mededeling dat de 2640 tegengehouden werd. Dus ik sprinten van perron 2 naar 6, en ik haalde de overstap. De 3 minuten vertraging waren er op Zaventem al uitgereden. Op Antwerpen-Centraal overgestapt op de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie], en ik kon gewoon eerste klasse gaan zitten met de volgende combinatie:

*Go Pass 1 van Maastricht naar Essen 2e klas,
*Enkele reis van Essen naar Roosendaal met 100% korting NL 2e klas,
*Weekenddagkaart 2e klas,
*NS toeslag 2-1.

Half illegaal dus, maar dat maakt mij niet uit, want het mocht van de conducteur.
Netjes op tijd in Roosendaal aangekomen, waar ik een lange overstap had naar Bergen op Zoom. Om 21:45 stond ik in Bergen op Zoom, en na een autorit van 40 minuten was ik weer thuis.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door waldo79 »

Zo, dat is een me een tocht geweest :shock: Wat als die Belgische treinbegeleider de verkeersleiding niet had gewaarschuwd?
Was je dan gestrand in Antwerpen :?:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Michael »

Dan was hij niet gestrand geweest in Antwerpen. Hij had de eennalaatste [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] dus een uur later ging er ook nog 1. En anders had hij wellicht de stoptrein naar Roosendaal van 20:50 nog kunnen halen omdat ze de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] van 20:45 net niet gingen halen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door en-es »

Gisterochtend zat ik in de trein van 9.19 Hilversum-Utrecht. Om me heen zaten mensen met elkaar te praten. Opeens staat een oudere man met een opvallende hoed op en schreeuwt hevig gebarend "hou je bek! hou je bek!" De andere reizigers schrokken ervan en wezen de man erop dat hij dan maar in een stiltecoupé moest zitten. Hij bond in en ging weer zitten. Maar ik had de indruk dat veel reizigers zich geintimideerd voelden want het was daarna een flink stuk stiller.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door busfanNL »

Gisteren de pendelbussen uitgeprobeerd van lijn 709. Deze worden gereden met CXX en RET bussen en een Van Oeveren bus. De chauffeur(s) kwamen van Van Oeveren en o.a. milot reizen en uitzendbureaus. Een chauffeur vertelde dat de uitzendchauffeurs ook op de Hoekse lijn pendel gaan rijden. Daarna met de metro naar Den Haag en toen met tram 9 naar het kurhaus en Scheveningen Noorderstrand. De tram kwam ik voor want wat een mooie trams en wat rijden ze heerlijk. En de stadsstoeltjes zaten niet eens verkeerd. Toen via de zelfde weg weer huiswaarts.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door PatrickM »

waldo79 schreef:Zo, dat is een me een tocht geweest :shock: Wat als die Belgische treinbegeleider de verkeersleiding niet had gewaarschuwd?
Was je dan gestrand in Antwerpen :?:
Dan had ik waarschijnlijk op Brussel Noord gestaan, en daar een uur oid moeten wachten.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door PatrickM »

Michael schreef:Dan was hij niet gestrand geweest in Antwerpen. Hij had de eennalaatste [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] dus een uur later ging er ook nog 1. En anders had hij wellicht de stoptrein naar Roosendaal van 20:50 nog kunnen halen omdat ze de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] van 20:45 net niet gingen halen.
Klopt niet helemaal, mijn trein reed van Luik naar Brussel en verder richting de kust. Dat treintje is dus nooit in Antwerpen geweest.

De s2550 heeft trouwens wel een belachelijke aansluiting op de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie].
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Michael »

Excuus. Het stond nog gewoon in jouw verhaal ook. Geen idee hoe ik dan bij Antwerpen kwam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Suus »

Het had gekund dat er alsnog gewacht was, er zijn voor overstapstations in België lijsten met geaccepteerde wachttijden voor vertraagde aansluiting, hoe later op de avond, hoe langer er gewacht mag worden.

De onderstationschef moet daar toezicht op houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Chrysa »

henk1234 schreef:Lage Zwaluwe, wat mij betreft het "slechtste" station van de vijf.
:evil:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door PatrickM »

Ja joh, je waait van dat bruggetje af als het ook maar een beetje waait.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Chrysa »

Dat bruggetje is juist de enige plek waar je uit de wind staat. :p

Ik realiseer me net dat ik dat lijntje naar Enkhuizen nog moet. Toch maar eens die kant op gaan dan. -o-
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door julsteren »

Hoensbroek is ook een windgat. En lawaaierig met die snelweg erlangs.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Ik realiseer me net dat ik dat lijntje naar Enkhuizen nog moet. Toch maar eens die kant op gaan dan. -o-
Zou ik nog even wachten tot april/mei, dan kun je met de boot naar Stavoren.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Suus »

VIRM en ik willen dat ook deze zomer gaan doen, misschien dat Chrysa wel interesse heeft?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Zugführer »

Ah ja, Stavoren - Sneek is ook 1 van de 2 spoorlijnen en Nederland die ik nog moet (andere is Bedum - Delfzijl). Wil dat ook een keer gaan combineren met de boot vanuit Enkhuizen, lijkt me een leuk tochtje :D
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Chrysa »

Friesland heb ik al afgestreept wat spoor betreft. :P

Die veerboot lijkt me wel grappig, maar daar kan ik zeker niet op met studenten-ov?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door waldo79 »

Nee, dat veer valt buiten de studenten OV.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten