Kan iemand mij ook vertellen wat het nut is van de functie 'comcepten' behalve kunnen opslaan en wijzigen?
Bij deze mijn copy-paste reactie die ik eigenlijk eerder van rgen had willen posten :D
Klaasje schreef:Er is geld toch? Dan zal er wel gekozen moeten worden hoe het beheer ingericht gaat worden.
Persoonlijk heb ik het idee dat het onwil van de provincie Groningen is. Overal waar in en rond Groningen (tot Herfekens bij Zwolle aan toe) waar een probleem is(geweest) was er wel een alternatief oid voor handen. Waar Groningen de leidende rol in neemt!
Hier wordt al vanaf jaren negentig standvastig vastgehouden aan alleen dit traject terwijl er signalen zijn dat andere keuzen beter zijn. En opvallend daar gebeurd niets mee.
Sterker nog de gemeente Hoogezand Sappemeer doet er nog even schepje bovenop dat de treinen voor dit traject
langzamer moeten gaan rijden! (Zie zienswijzen op de nieuwe consessie Noordelijke Nevenlijnen.)
Misschien dat Emmen eens wat actiever moet gaan inzetten op het traject naar Stadskanaal over of Borger(Drentse voorkeur) of Musselkanaal / Ter Apel (Groningse voorkeur). Daar heb je al Oost Groningen (met aanpasing in de busdienstregeling zelfs tot Delfzijl) en ZuidWest Drenthe meer aan. Dan praat je al gauw over een nieuwe 'markt' van 200.000 inwoners. Mocht Drente dan eerder beginnen dan kan bijvoorbeeld de Vechtdallijntrein naar Zwolle doorgetrokken worden vanuit Emmen via Borger naar Stadskanaal(Mercurius park/ Vleddermond)