Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
- Lijn 45
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik verwacht dat deze wagens samen met de Optares de sprinters gaan vervangen.
Waar op het remiseterrein stonden ze? Ik zag ze gistermiddag namelijk niet.
Waar op het remiseterrein stonden ze? Ik zag ze gistermiddag namelijk niet.
-
- Lijn 45
- Contacteer:
Vanuit lijn 1 is die plek inderdaad het lastigst te zien. 

Laatst gewijzigd door Lijn 45 op di 09 feb 2021, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
zag vanmiddag een ex-Qbuzz MB Sprinter rijden in Amersfoort op lijn 1, wist niet dat ze daar ook reden.
-
vanmiddag gezeten in de 1186 (Ex-Veolia 5206) mij viel op dat er veiligheidsgordels in de bus zitten. Nog nooit gezien in een Ambassador. Ik vermoed dat dat nog een overblijfsel van z'n tijd bij Veolia Limburg Tours is.
- Lijn 45
- Contacteer:
Die rijden tegenwoordig bijna ieder weekend op lijn 1.Jelmer schreef:zag vanmiddag een ex-Qbuzz MB Sprinter rijden in Amersfoort op lijn 1, wist niet dat ze daar ook reden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Zeg maar ieder weekend, ze hebben er sinds het moment dat de inzet ervan begon alleen even niet gereden toen het sneeuwde. Volgens berichten in dit topic was dat omdat de Sprinter City's bij gladheid de berg niet op konden komen
Hoe zit het trouwens met die "net iets grotere bussen" in Woerden, zijn die alleen op heel specifieke ritten nodig? Ik zag daar vandaag een inzet bestaande uit twee Mercedes SprinterCity's, een Setra en de Optare. Echter is de omloop iets als "5 Oudewater > Molenvliet, 3 Molenvliet > Centrum, 3 Centrum > Molenvliet, 5 Molenvliet > Station, 5 Station > Molenvliet, 3 Molenvliet > Centrum, 3 Centrum > Molenvliet, 5 Molenvliet - Oudewater". Dat kost om geheel rond te gaan 3 uur, dus is het bv. niet zo dat er altijd een grotere bus naar Oudewater rijdt want eens in de drie uur ging daar een SprinterCity heen.
Hoe zit het trouwens met die "net iets grotere bussen" in Woerden, zijn die alleen op heel specifieke ritten nodig? Ik zag daar vandaag een inzet bestaande uit twee Mercedes SprinterCity's, een Setra en de Optare. Echter is de omloop iets als "5 Oudewater > Molenvliet, 3 Molenvliet > Centrum, 3 Centrum > Molenvliet, 5 Molenvliet > Station, 5 Station > Molenvliet, 3 Molenvliet > Centrum, 3 Centrum > Molenvliet, 5 Molenvliet - Oudewater". Dat kost om geheel rond te gaan 3 uur, dus is het bv. niet zo dat er altijd een grotere bus naar Oudewater rijdt want eens in de drie uur ging daar een SprinterCity heen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
2 Sprinters een Optare, en de Setra rijden de rondjes, ze wisselen elkaar qua lijnnummer af. De verbinding naar Oudewater wordt dus door alle 4 de voertuigen om de beurt gedaan.
Laatst gewijzigd door Daniel op za 11 mar 2017, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: laatste bericht hoef je niet te quoten
Reden: laatste bericht hoef je niet te quoten
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Owja, ik kan niet rekenen
Had om een of andere manier in m'n hoofd zitten dat ik de Optare net als 5 uit Oudewater weg zag rijden toen ik even na 14.00 uur in Woerden aankwam, maar dat was lijn 3. Inderdaad een omloop van 4 uur dan dus, want rond 16.00 uur ging die Optare weer naar Oudewater toe.

Schapekop in de Keistad
-
En door de weeks "s avonds ookLijn 45 schreef:Die rijden tegenwoordig bijna ieder weekend op lijn 1.Jelmer schreef:zag vanmiddag een ex-Qbuzz MB Sprinter rijden in Amersfoort op lijn 1, wist niet dat ze daar ook reden.
-
Wat ik weet is dat deze bussen op dit moment rijklaar worden gemaakt zodat ze binnenkort kunnen instromen.Ezra schreef:Gister op het stallingsterrein in Amersfoort twee Fiat Ducato's met de kentekens 66-ZRR-6 en 71-ZRR-7 zien staan?
-
De 1166 (Tourquase) rijdt nu op lijn 56 in Wijk bij Duurstede. Zag net trouwens op ovradar dat lijn 50 richting Wageningen bij Station Driebergen-Zeist via Odijk naar de stalling in Bunnik reed. En ze route dus niet heeft afgemaakt.
-
Wat is er bijzonder aan de 1166 op lijn 56 dan?
En was die lijn 50 een Setra of een oude bus?
En was die lijn 50 een Setra of een oude bus?
-
Dat weet ik niet meer. Volgens mijn een Setra.
-
1166 is toch gewoon een VDL Amba van Tourquase met CXX interieur? Of hebben we hier toevallig de eerste instromer?
Vandaag trouwens veel realtime uitval op de Syntus lijnen. Zullen we aan het updaten zijn ofzo
Vandaag trouwens veel realtime uitval op de Syntus lijnen. Zullen we aan het updaten zijn ofzo
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-

Over amba's gesproken: Hier de 4214 in een nieuw jasje:)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
1166 is inderdaad een doodgewone Ambassador met Connexxion-interieur, reed vandaag ook nog wat ritjes op de Amersfoortse stadsdienst. En die realtime uitval was erg groot inderdaad vanmiddag, leek heel Syntus te betreffen trouwens want in Amersfoort had de 103 ook geen realtime info.
Sowieso leken er tot vroeg in de middag ook wat bussen voortijdig op hun volgende rit aan te melden dus zal allicht een storing geweest zijn. Ik zag bv. op OVzoeker een "onbekend voertuig" als X2 stilstaan bij halte Het Rode Hert (beginpunt ri. CS in Nieuwland) terwijl de bus die die terugrit moest rijden nog gewoon onderweg was op de Bunschoterstraat. Bij station Amersfoort kon je ook wat onbekende voertuigen met al een lijnnummer gekoppeld op de buffer zien staan.
In de categorie merkwaardige spotjes: een van de ex-Veolia Amba's kwam zo rond 15.15 uur over de Barchman Wuytierslaan in Amersfoort langs het Dierenpark ri. Soest met 356 op het display. Was niet een vroege lijn 70 want die volgde een paar minuten later nog.
De andere kant op zat daar trouwens nog een Setra achter lijn 70 aan met "Treinvervangend vervoer" op het display, maar dat reed 'ie niet want er waren geen treinstoringen in Amersfoort vanmiddag
Sowieso leken er tot vroeg in de middag ook wat bussen voortijdig op hun volgende rit aan te melden dus zal allicht een storing geweest zijn. Ik zag bv. op OVzoeker een "onbekend voertuig" als X2 stilstaan bij halte Het Rode Hert (beginpunt ri. CS in Nieuwland) terwijl de bus die die terugrit moest rijden nog gewoon onderweg was op de Bunschoterstraat. Bij station Amersfoort kon je ook wat onbekende voertuigen met al een lijnnummer gekoppeld op de buffer zien staan.
In de categorie merkwaardige spotjes: een van de ex-Veolia Amba's kwam zo rond 15.15 uur over de Barchman Wuytierslaan in Amersfoort langs het Dierenpark ri. Soest met 356 op het display. Was niet een vroege lijn 70 want die volgde een paar minuten later nog.
De andere kant op zat daar trouwens nog een Setra achter lijn 70 aan met "Treinvervangend vervoer" op het display, maar dat reed 'ie niet want er waren geen treinstoringen in Amersfoort vanmiddag

Schapekop in de Keistad
-
Goh, dat is wel een hele verbetering in plaats van dat lelijke groenBasFrancken schreef:Over amba's gesproken: Hier de 4214 in een nieuw jasje:)

-
Waarschijnlijk gewoon een matrit naar de stalling, bij sommige bussen blijft dan het lijnnummer hangen.Daniel schreef: In de categorie merkwaardige spotjes: een van de ex-Veolia Amba's kwam zo rond 15.15 uur over de Barchman Wuytierslaan in Amersfoort langs het Dierenpark ri. Soest met 356 op het display. Was niet een vroege lijn 70 want die volgde een paar minuten later nog.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Wat het treinvervangend vervoer betreft trouwens: er blijken dit weekend daadwerkelijk Syntus Utrecht Setra's op TVV te hebben gereden. Zag foto's langskomen van die dingen in 's-Hertogenbosch, aannemelijk zijn het wel gewoon de wagens die sinds de ruiling eerder dit jaar bij Tourquase rondrijden (op een van de foto's is er ook een Tourquase Amba achter te zien)
Schapekop in de Keistad
-
Heb je wat foto's?
Misschien omdat gordels hebben!?
Misschien omdat gordels hebben!?
-
Waar staan die foto's precies?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik ga hier niet zomaar foto's van anderen uploaden. En aangezien ze in een mailgroep langskwamen kan ik ze ook niet linken 
Schapekop in de Keistad
- Suus
- Contacteer:
Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb inderdaad zaterdagmiddag een Setra met iets als "Treinvervangend Vervoer NS" op de lijnfilm zien rijden op de A2 bij Vianen richting 's-Hertogenbosch.
Bijna alle andere bussen waren van Besseling.
Bijna alle andere bussen waren van Besseling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Syntus heeft echt de meest irritante klantenservice voor zover ik het merk.
Heb vandaag voor de derde keer deze mail gekregen:
Helaas is door drukte uw vraag tot op heden onbeantwoord gebleven.
We vragen u vriendelijk of uw vraag nog steeds relevant is zodat we u zo snel mogelijk alsnog kunnen antwoorden.
Als we geen antwoord van u krijgen dan zullen we uw vraag sluiten in de veronderstelling dat het niet langer van toepassing is.
Voor de derde keer gereageerd dat de vraag nog relevant is. Staat al open sinds half februari.
Omdat ik geen idee heb waar over de vraag gaat, blijf ik dus maar reageren dat het relevant is.
Zouden ze zichzelf niet veel makkelijker maken door de 'vraag' mee te sturen zodat je weet waarover het gaat? Ik heb er nog 5 ofzo open staan
Heb vandaag voor de derde keer deze mail gekregen:
Helaas is door drukte uw vraag tot op heden onbeantwoord gebleven.
We vragen u vriendelijk of uw vraag nog steeds relevant is zodat we u zo snel mogelijk alsnog kunnen antwoorden.
Als we geen antwoord van u krijgen dan zullen we uw vraag sluiten in de veronderstelling dat het niet langer van toepassing is.
Voor de derde keer gereageerd dat de vraag nog relevant is. Staat al open sinds half februari.
Omdat ik geen idee heb waar over de vraag gaat, blijf ik dus maar reageren dat het relevant is.
Zouden ze zichzelf niet veel makkelijker maken door de 'vraag' mee te sturen zodat je weet waarover het gaat? Ik heb er nog 5 ofzo open staan