Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Ik heb het idee dat de MAN bussen inmiddels door elkaar heenrijden. Alleen de Mercedes bussen die in Nijmegen zijn komen vrijwel nooit in Arnhem.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

En de Berkhof en Hess bussen blijven altijd in de buurt van Arnhem. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Korte vragen

Bericht door Gothic-Writer »

Marc schreef:Ik had een vraagje over de Breng-bussen in de regio Arnhem-Nijmegen:
Ik had begrepen dat de bussen met een blauw dak van de regio Arnhem zijn en in de regio Nijmegen rijden bussen met roze daken. In Nijmegen zie ik regelmatig (ook aan de zuidkant van Nijmegen) bussen rondrijden met een blauw dak. Heeft het ermee te maken dat lijnen vanuit een andere stalling worden gereden, bussen omlooptechnisch aan elkaar zijn geknoopt of er bussen tussen Arnhem en Nijmegen zijn/worden gewisseld?
Wat ik mij kan herinneren uit de periode dat ik zelf in die regio heb gewoond, was het zo dat de MAN bussen wel een basiskleur van of Arnhem, dan wel Nijmegen hebben gekregen, maar gewoon inzetbaar moeten zijn binnen de gehele concessie. Dus daardoor kan het dus zijn dat en bus de ene dag moet rijden op bijvoorbeeld lijn 52 Arnhem - Wageningen en de volgende dag rijd op bijvoorbeeld lijn 84 Gennep - Venray. Er zijn enigszins wel een aantal bussen die 'vast' rijden in een bepaalde regio, zo rijden onder andere de lage wagenparknummers van de 5300 serie veelal in en rondom Nijmegen (blauwe kleur) en de lage wagenparknummers 5400 in en rondom Arnhem (roze kleur).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Welke ritten op lijn 84 worden gereden door Breng?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Korte vragen

Bericht door Marc »

Meltrain schreef:En de Berkhof en Hess bussen blijven altijd in de buurt van Arnhem. :mrgreen:
Een verlengsnoer naar Nijmegen leggen :mrgreen:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Gothic-Writer schreef:
Marc schreef:Ik had een vraagje over de Breng-bussen in de regio Arnhem-Nijmegen:
Ik had begrepen dat de bussen met een blauw dak van de regio Arnhem zijn en in de regio Nijmegen rijden bussen met roze daken. In Nijmegen zie ik regelmatig (ook aan de zuidkant van Nijmegen) bussen rondrijden met een blauw dak. Heeft het ermee te maken dat lijnen vanuit een andere stalling worden gereden, bussen omlooptechnisch aan elkaar zijn geknoopt of er bussen tussen Arnhem en Nijmegen zijn/worden gewisseld?
Wat ik mij kan herinneren uit de periode dat ik zelf in die regio heb gewoond, was het zo dat de MAN bussen wel een basiskleur van of Arnhem, dan wel Nijmegen hebben gekregen, maar gewoon inzetbaar moeten zijn binnen de gehele concessie. Dus daardoor kan het dus zijn dat en bus de ene dag moet rijden op bijvoorbeeld lijn 52 Arnhem - Wageningen en de volgende dag rijd op bijvoorbeeld lijn 84 Gennep - Venray. Er zijn enigszins wel een aantal bussen die 'vast' rijden in een bepaalde regio, zo rijden onder andere de lage wagenparknummers van de 5300 serie veelal in en rondom Nijmegen (blauwe kleur) en de lage wagenparknummers 5400 in en rondom Arnhem (roze kleur).
Alleen Nijmegen zijn roze daken en Arnhem zijn blauwe daken. Dat klopt niet helemaal dan met de MAN's.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Efficiëntie gaat natuurlijk boven het hebben van een juiste kleur dak. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef:Welke ritten op lijn 84 worden gereden door Breng?
Volgens mij alleen de korte ritten tot Boxmeer, overigens valt de lijn volledig onder de provincie Limburg en niet zoals eerder vermeld onder Brabant.
Ook het Brabants tarievenhuis is niet van toepassing.
dennistd schreef:
Sietse schreef:
Milco schreef:Mag en kun je met een buitenlandse trein binnen Nederland reizen, op een traject waar ook binnenlandse treinen rijden, als je met de ov-chipkaart reist? Bijvoorbeeld van Mt naar Mtr (NMBS en Arriva) en hetzelfde gaat per april gelden tussen Ah en Zv (Arriva/Breng en DB).
Tussen Arnhem en Zevenaar kun je binnenkort met Abellio reizen met de OV Chipkaart. Inchecken kan gewoon met de Arriva/Breng paaltjes en poortjes. Personeel van Arriva/Breng gaat ook controleren in de Abelliotreinen. Dit heb ik ik vorig jaar zomer eens gehoord, maar neem aan dat het nog actueel is.
Deze zelfde regeling (inclusief controles) zou in december ook moeten gaan gelden voor Eurobahn op Hengelo-Oldenzaal trouwens, al is het dan natuurlijk Syntus ipv Breng/Arriva.
Hopelijk krijgen ze een cursus Duits :wink:
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Korte vragen

Bericht door Gothic-Writer »

dylanwild94 schreef:
Gothic-Writer schreef:
Marc schreef:Ik had een vraagje over de Breng-bussen in de regio Arnhem-Nijmegen:
Ik had begrepen dat de bussen met een blauw dak van de regio Arnhem zijn en in de regio Nijmegen rijden bussen met roze daken. In Nijmegen zie ik regelmatig (ook aan de zuidkant van Nijmegen) bussen rondrijden met een blauw dak. Heeft het ermee te maken dat lijnen vanuit een andere stalling worden gereden, bussen omlooptechnisch aan elkaar zijn geknoopt of er bussen tussen Arnhem en Nijmegen zijn/worden gewisseld?
Wat ik mij kan herinneren uit de periode dat ik zelf in die regio heb gewoond, was het zo dat de MAN bussen wel een basiskleur van of Arnhem, dan wel Nijmegen hebben gekregen, maar gewoon inzetbaar moeten zijn binnen de gehele concessie. Dus daardoor kan het dus zijn dat en bus de ene dag moet rijden op bijvoorbeeld lijn 52 Arnhem - Wageningen en de volgende dag rijd op bijvoorbeeld lijn 84 Gennep - Venray. Er zijn enigszins wel een aantal bussen die 'vast' rijden in een bepaalde regio, zo rijden onder andere de lage wagenparknummers van de 5300 serie veelal in en rondom Nijmegen (blauwe kleur) en de lage wagenparknummers 5400 in en rondom Arnhem (roze kleur).
Alleen Nijmegen zijn roze daken en Arnhem zijn blauwe daken. Dat klopt niet helemaal dan met de MAN's.
Wat je zegt klopt, dat de bussen voor Nijmegen, roze en Arnhem Blauw, als hoofdkleur hebben, dat ontken ik ook niet, des on niet te min, wagenparknummers 5300 tot ongeveer 5335 hebben een blauwe kleurstelling, maar rijden veelal in Nijmegen, waar 5401 tot 5430 in Arnhem rijden, terwijl deze juist een roze kleurstelling hebben. Dat was mijn implementatie van de 'lage' wagenparknummers.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:
regenmaker schreef:Welke ritten op lijn 84 worden gereden door Breng?
Volgens mij alleen de korte ritten tot Boxmeer
Nee, de ritten van lijn 83 tot aan Gennep rijden verder als lijn 84 naar Venray.
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Mr-W »

Ook enkele ritten rijden tot Boxmeer rijden met een bus van Breng.
Overigens heeft Brabant er niets meer mee te maken, heb weinig zin om t voor de 3e keer weer te veranderen op de wiki :wink:
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Als je een studenten weekabonnement hebt, dan reis je in het weekend met korting. Mogen je reisgenoten zonder abonnement dan ook met korting reizen?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Ja, Samenreiskorting is ook geldig in combinatie met het studentenreisproduct.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Weet iemand heel toevallig of de Setra van Noot nog in Gelderland rijdt voor syntus?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Heeft iemand een idee wat er kapot moet zijn bij de Gouwespoorbrug en dat juist de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] wel kunnen rijden, en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle6800[/serie] juist weer niet?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Ik heb het idee dat alleen de 2 zuidelijke sporen in gebruik zijn en dat er daardoor tussen Gouda en de overloopsporen ten noordwesten van Moordrecht enkelsporig dient te worden gereden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Vorige week vrijdag waren juist de twee zuidelijke sporen buiten gebruik door een storing, bizar dat het nu eigenlijk al een week bal is met die brug.

En inderdaad, als een van de twee brugdelen eruit ligt moeten zowel de Haagse als Rotterdamse treinen enkelsporig eroverheen tussen het emplacement van Gouda (inclusief kruisende bewegingen) en de overloopwissels bij respectievelijk Moordrecht aansluiting Zevenhuizen en Moordrecht overloopwissels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Korte vragen

Bericht door Jultar »

Ik ben gisteren linkerspoor (zuidelijke brugdeel binnenspoor) van Gouda richting Den Haag gegaan, terwijl in tegenovergestelde richting over het linkerspoor (noordelijke brugdeel binnenspoor) van Rotterdam naar Gouda een andere IC mij voorbij kwam. Dus beide brugdelen worden gewoon gebruikt. Waar het probleem dus in zit, geen idee. Wellicht bij beide brugdelen de buitenste sporen?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Prognose oplevering herstelwerkzaamheden staat op 21.30 uur, niet toevallig het moment dat er door uitdunning in de dienstregeling geen conflicten meer optreden. Vandaag wordt de brug dus niet meer hersteld :?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Gekko123 »

Kijkend naar verstoringen etc. lijkt het erop dat ze afgelopen nacht de boel hebben gerepareerd. Feit blijft dat dit net zo goed al eerder had gekund, gezien het feit dat er ruim 2 dagen lang minder treinen langs hebben gekund.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Reparatie zou volgens zeggen nog wel even duren omdat dat nog gepland moest worden volgens het artikeltje op de ProRail site.
Maar als nu zoals verwacht inderdaad de tijdelijke snelheidsbeperking daar is doorgevoerd dan hoef je dat ook helemaal niks aan de treindienst te merken bij dit defect behalve dat ze wat langzamer over de brug rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Mag een machinist zelf bepalen (uiteraard afhankelijk van de kleur van het sein) bepalen hoeveel minuten voor vertrek hij de trein vanaf een opstelspoor nar het perron rijdt? Treinserie [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] keert bij Almere Centrum op een opstelspoor en vertrekt vanaf het station om :02 en :32. De ene keer stond hij er om :26 al, maar de andere keer kwam hij pas om :29 bij het perron aangereden.

Is hier een beleid voor?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Korte vragen

Bericht door NintendoC »

Betaalt een buurtbus ook motorrijtuigenbelasting? Ik zie wel dat een taxi geen motorrijtuigenbelasting betaald en dat reguliere lijnbussen bijna niks betalen. Kan me best voorstellen dat zoiets een enorme kostenpost is.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Etienne schreef:Heeft iemand een idee wat er kapot moet zijn bij de Gouwespoorbrug en dat juist de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] wel kunnen rijden, en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle6800[/serie] juist weer niet?
Er zit een klein hoogteverschil tussen het brugdeel en het vaste spoor als ik het artikel van ProRail goed heb begrepen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

NintendoC schreef:Buurtbus [...] motorrijtuigenbelasting?
Niet veel in ieder geval. Het is in ieder geval een bedrijfswagen, en ik neem aan dat het belastingtechnisch niet uitmaakt of zo'n ding wèl of niet met groot rijbewijs gereden wordt. Hoeveel het echt kost kan je hier berekenen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten