Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hele tijd zitten klooien vanmorgen op 't werk, Excel wilde maar niet goed importeren vanuit een tekstdocument terwijl ik dat in het verleden toch wel vaker gedaan heb. Blijkt er stiekem ergens verstopt een optie in Excel 2016 te zitten om de "locale" in te stellen en daarna pakte 'ie de datums en decimalen wel goed gelukkig
Vervolgens kreeg ik de as in de grafiek van die data alsnog niet goed... had ondertussen toch wel moeten weten dat "scatter" in combinatie met een datumas niet kan. Dat werkt alleen met een gewoon lijntje. Had uit frustratie zelfs al even de oude versie (Excel 2013) erbij gepakt, da's weer een van de weinige voordelen van software van twee bedrijven tegelijk te hebben nu tijdelijk. Maargoed, ook daarmee lukte die datumas niet natuurlijk. Het importeren ging er wel weer beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De Groene trein 9556 stalkt me al ongeveer de hele week. Hij rijdt vandaag in de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie], welke langs mijn huis komt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael schreef:Vandaag mijn praktijkplanning doorgekregen: 13 april praktijkexamen en 22 april toets besloten terrein. Op naar een 2e categorie op mijn roze pasje
ArrivaBas schreef:De Groene trein 9556 stalkt me al ongeveer de hele week. Hij rijdt vandaag in de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie], welke langs mijn huis komt.
Dat valt toch makkelijk te ontwijken door niet continu naar het spoor te loeren of denk ik nu te simpel?
Dit weekend voert de SNCF grootschalige moderniseringswerkzaamheden uit aan de seinen van het Parijse Gare de Lyon. De volledige sporenloop wordt voorzien van digitaal aangestuurde sein- en wisselsystemen, waardoor de boel van een Brits- of Duits niveau naar een Prorail-niveau wordt getild. Aangezien de sporen rond het Gare de Lyon verschrikkelijk complex en uitgebreid zijn is dat veel werk, zeker voor een weekendje, maar in Lyon is hetzelfde gebeurd in januari en daar is het allemaal goed verlopen. Het enige wat dit weekend uit het Parijse Gare de Lyon komt zijn de beelden van het derde grootste station van Parijs, vrijwel helemaal leeg. :o
OV-Engels? Zoals in The 06:56 InterCity service to Schiphol Airport is currently running 25 minutes late due to an earlier points failure at Geldermalsen and will therefore terminate at Amsterdam South instead? Dat leer je volgens mij het makkelijkst door het veel te gebruiken. :Y
Z2N schreef:Dit weekend voert de SNCF grootschalige moderniseringswerkzaamheden uit aan de seinen van het Parijse Gare de Lyon. De volledige sporenloop wordt voorzien van digitaal aangestuurde sein- en wisselsystemen, waardoor de boel van een Brits- of Duits niveau naar een Prorail-niveau wordt getild. Aangezien de sporen rond het Gare de Lyon verschrikkelijk complex en uitgebreid zijn is dat veel werk, zeker voor een weekendje, maar in Lyon is hetzelfde gebeurd in januari en daar is het allemaal goed verlopen. Het enige wat dit weekend uit het Parijse Gare de Lyon komt zijn de beelden van het derde grootste station van Parijs, vrijwel helemaal leeg. :o
Vergis je niet in de systemen die we in Nederland gebruiken. Heel veel middelgrote en grote stations werken op basis van klassieke relaisbeveiligingstechniek uit de jaren '50. Om een aantal te noemen: Zwolle, Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal, Enschede, Zutphen, Maastricht.
Nieuwe systemen vinden in Nederland ook langzaam zijn weg naar het gebruik maar veelal is het ook recentelijk niet gebruikt. Al zal dat in de nabije toekomst steeds minder gebeuren omdat de PLC's meer de weg naar het spoor vinden.
Suus schreef:Een trein is ook niet meer vertraagd, laat of delayed, maar heeft voortaan "extra reistijd". Gisteren meerdere keren in de trein gehoord :')
Gisteren had ik ook "extra reistijd". Tot drie keer toe zelfs. Met een totale "extra reistijd" van 61 minuten.
Maar de afzonderlijke "extra reistijden" waren net weer te weinig om een formulier in te kunnen vullen :? :neg: .