Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
dylanwild94 schreef:De grote voetbalclubs hebben helemaal geen eigen bussen. Alle spelersbussen zijn eigendom van touricarbedrijven die met die bussen ook andere dingen doen. Zoals treinstremmingen.
Zouden al die bussen geschikt zijn voor (massa) personenvervoer, anders dan VIP vervoer?
Volgens mij hebben die bussen wel een andere indeling qua stoelopstelling en misschien nog wel luxe voorzieningen dat in reizigersvervoer toch niet zo handig is..
Z2N schreef:Zonder context is deze opmerking onbegrijpelijk, en de enige invulling die ik ervoor kan bedenken (treinrit 958) heeft vandaag als 300958 gereden tussen Rtd en Bd, wat betekent dat de bijsturing gewoon zijn werk goed gedaan heeft. :')
Daar heb ik als reiziger niet veel aan in Asd natuurlijk. Maar wat ging er dan fout dat het bijgestuurd moest worden?
Jammer dat Tuffy geen smoesjes bijhoudt voor de IC-Direct.
De t9212 naar Brussel staat al bijna een kwartier langs het perron in Roosendaal wegens een agressieve reiziger. De t2578 naar Puurs is er nu met +35 voorgegooid, dus zelfs als we mogen vertrekken wordt het nog een lange rit naar Antwerpen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94 schreef:De grote voetbalclubs hebben helemaal geen eigen bussen. Alle spelersbussen zijn eigendom van touricarbedrijven die met die bussen ook andere dingen doen. Zoals treinstremmingen.
Zoals de Pec Zwolle bus die vanochtend een rit op lijn 267 (in Zwolle) aan het rijden was.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Z2N schreef:Zonder context is deze opmerking onbegrijpelijk, en de enige invulling die ik ervoor kan bedenken (treinrit 958) heeft vandaag als 300958 gereden tussen Rtd en Bd, wat betekent dat de bijsturing gewoon zijn werk goed gedaan heeft. :')
Daar heb ik als reiziger niet veel aan in Asd natuurlijk. Maar wat ging er dan fout dat het bijgestuurd moest worden?
Jammer dat Tuffy geen smoesjes bijhoudt voor de IC-Direct.
Dat zal ongetwijfeld liggen aan de defecte trein op de HSL-Noordsectie eerder die middag. Verder niets bijzonders, na een verstoring vallen wel vaker treinen uit als gevolg van logistieke problemen. Deze worden echter niet als zodanig benoemd.
dylanwild94 schreef:De grote voetbalclubs hebben helemaal geen eigen bussen. Alle spelersbussen zijn eigendom van touricarbedrijven die met die bussen ook andere dingen doen. Zoals treinstremmingen.
Dat kan ik bevestigen. Ik zat op 9 maart (Dag van de (schijn)Literatuur) in een Feyenoord-spelersbus van de Ringelberg. :Y Niet elke persoon kon dat evenveel waarderen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Ok, ik wordt meteen gestraft als ik een keer de hobbyist uithang. Wil van Zwolle naar Enschede en volgens de planner kan dat ook via Marienberg, dat duurt maar een kwartiertje langer en die lijnen zijn voor mij nog onbekend. Nu sta ik al drie kwartier op dat stationnetje omdat de boemel naar Almelo kapot is. Wel complimenten voor de aanwezige Arriva medewerker die informatie geeft en zelfs haar koffiehok beschikbaar stelt.
Volgens mij ga ik al sinds 2009 regelmatig naar België, en ik heb mijn schare aan vertragingen e.d. tot nu toe wel meegemaakt, nooit iets wat claimwaardig was. Zelfs gisteren bleek ik nog net voor een aanrijding van een persoon van Antwerpen naar Mechelen gereisd te zijn.
Dat was echter te vroeg gejuicht, want eveneens gisteren heeft een schip de spoorbrug tussen Wondelgem en Evergem aangevaren. Gevolg: geen stroom meer tussen Wondelgem en Eeklo. Er werden zoals ze dat zo mooi noemen vervangbussen ingezet. En nu mag ik dus een formulier C283 Compensatie Langdurige Vertragingen invullen. Eens kijken hoe dat afloopt met een Nederlandse rekening, ik heb maar 16 vakjes voor de IBAN en Nederlandse IBAN's hebben 18 cijfers
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik zat in de trein van 10:16 uur van Hardenberg naar Almelo, maar na vertrek uit Hardenberg maakten we een noodstop en de machinist riep net om dat de trein een storing had en probeerde dit te verhelpen...
Nadat we tien minuten hebben stilgestaan, is de trein terug naar station Hardenberg gereden.
We zijn uiteindelijk met +25 naar Marienberg gereden, maar door de te grote vertraging reden we niet verder.
De trein is in Marienberg blijven staan en om 11:25 gaan we alsnog rijden. Wel is dit de rit van een uur later dan ik had gepland. :)
Helemaal! Stond lang stil in Boedapest. Doordat ik geen aansluitende trein naar Bar had, ben ik met de nachttrein naar Boedapest direct weer terug gegaan.
Daniel schreef:
Niet dichter op elkaar dan in andere Amba's volgens mij
Wel vergeleken met de Citea's hier volgens mij, die armleuningen nemen wat meer plek in waardoor de stoelen smaller zijn.
Maar daardoor kom je niet dichter tegen elkaar aan te zitten.
Derhalve:
Tenminste één van jullie tweeën heeft meer dan gemiddeld brede heupen.
En/of:
Tenminste één van jullie tweeën zat per ongeluk of expres dicht tegen de ander aan.
Of:
De stoeltjes zijn te klein voor de jeugd van tegenwoordig
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
diederickx schreef:
Tenminste één van jullie tweeën heeft meer dan gemiddeld brede heupen.
En/of:
Tenminste één van jullie tweeën zat per ongeluk of expres dicht tegen de ander aan.
De U-OV Amba's hebben een normale stoelbreedte, identiek aan praktisch elke Connexxion- en Hermes-amba die ooit gereden heeft of nog rijdt.
Syntus en de Volans-wagens van Veolia hebben ietsiepietsie bredere stoelen. Geen idee wat voor stoelen er zaten in de Amba's die Veolia in eerste instantie in heeft gezet op de Brabantliner, maar waarschijnlijk dezelfde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:De U-OV Amba's hebben een normale stoelbreedte, identiek aan praktisch elke Connexxion- en Hermes-amba die ooit gereden heeft of nog rijdt.
Tja, als ik in een Amba of Citea zit is het Arriva, en die stoelen zijn volgens mij ietsje breder omdat de leuning geen ruimte in beslag neemt. Ik geef mijn reisgenoot wel de schuld dan.