Breng is er nog gewoon hoor...henk1234 schreef:Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
- Spoiler: show
Veolia is wel slordig...
Breng is er nog gewoon hoor...henk1234 schreef:Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
- Spoiler: show
Ahja, dat kan ook natuurlijkwebguy schreef:Breng rijdt niet op zondag, maar dat was vorig jaar ook zo :)
Dat is het ook :? .dylanwild94 schreef:Ik vind het met de met de nieuwe indeling van de TBP nogsteeds een misser dat de oorspronkelijke eindbestemming wordt getoond als de trein is ingekort. -o-
Zaterdag reed de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] van 12:00 uit Leiden richting Dordrecht wel met VIRM10. Kennelijk een uitzondering?Gekko123 schreef: Verder was er ook nog een behoorlijke misser te horen voor de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] richting het zuiden te Utrecht. Er werd namelijk consequent omgeroepen bij iedere trein dat deze in tegenstelling tot de info in de borden normaal zou rijden en er gesplitst zou worden in Eindhoven in een deel naar Venlo en een deel naar Heerlen. Echter rijdt deze serie dit weekend met solo stellen vanwege de doorkoppeling te Schiphol aan de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] naar Dordrecht.
Dat de originele eindbestemming wordt getoond is niet bepaald een misser, maar juist heel bewust gedaan. Reizigers zoeken naar een trein naar Leeuwarden, niet naar een trein naar Akkrum.KM46 schreef:Dat is het ook :? .dylanwild94 schreef:Ik vind het met de met de nieuwe indeling van de TBP nogsteeds een misser dat de oorspronkelijke eindbestemming wordt getoond als de trein is ingekort. -o-
Al wordt nu wel iets duidelijker aangegeven een trein niet verder rijdt dan xxx (voor de kruisjes kunt u zelf een plaats invullen).
- veel reizigers kijken niet in de reisplanner, zeker niet voor een kort traject, en die weten dus niet wat de afwijkende bestemming is.Geert schreef:- veel reizigers kijken in de reisplanner en die geeft de actuele eindbestemming van een trein, niet de originele
Dit lijkt mij ook een goed idee. Maar of het ooit uitgevoerd wordt?reisthijs schreef:Ik vind het dus heel logisch dat ze de oorspronkelijke eindbestemming ook blijven tonen, maar die zou dan wel bijvoorbeeld doorgestreept of uitgegrijsd kunnen worden, dan valt beter op dat er wat aan de hand is.
Dan zou je toch juist niet de oorspronkelijke bestemming moeten tonen, zeker door de manier waarop het systeem werkt. Stel dat de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] tot Utrecht ingekort is dan staat er op Amersfoort in koeienletters "Den Haag Centraal" en dan klein eronder dat 'ie niet verder dan Utrecht rijdt (in niet erg opvallend rood, dat valt mij ook wat tegen). Dat triggert onvoorbereide reizigers niet echt om naar een alternatief advies te gaan zoeken, ze denken eerder "he dat is de trein die ik moet hebben" wat dan juist niet zo is.reisthijs schreef:Ik vind het dus heel logisch dat ze de oorspronkelijke eindbestemming ook blijven tonen, maar die zou dan wel bijvoorbeeld doorgestreept of uitgegrijsd kunnen worden, dan valt beter op dat er wat aan de hand is.
Ja, dat zou ook mijn voorkeur hebben (en volgens mij laten verschillende apps zien dat dat best duidelijk weergegeven kan worden).reisthijs schreef:- veel reizigers kijken niet in de reisplanner, zeker niet voor een kort traject, en die weten dus niet wat de afwijkende bestemming is.Geert schreef:- veel reizigers kijken in de reisplanner en die geeft de actuele eindbestemming van een trein, niet de originele
Ik vind het dus heel logisch dat ze de oorspronkelijke eindbestemming ook blijven tonen, maar die zou dan wel bijvoorbeeld doorgestreept of uitgegrijsd kunnen worden, dan valt beter op dat er wat aan de hand is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten