Mag ik even kwijt
- AppleMoose
Re: Mag ik even kwijt
Lama's hebben vele verborgen talenten, aldus een bevriende Lamaloog :Y
En blandning av sött och salt.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Kan ik er wat aan doen dat jij nooit verder komt dan Lage Zwaluwe? :Y Ik zie tenminste nog wat en ik ben verliefd geworden op de Griekse cultuur. *O*Chrysa schreef:Voor Bas was het ook best ver hoor... Hij vindt het nog altijd erg speciaal gezien zijn posts op het forum. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Z2N
- Donateur
Claimen dat de Griekse cultuur fantastisch is getuigt gewoon van onwetendheid. :')
-
Ach, ik ben het afgelopen jaar pas in 9 landen geweest. :')ArrivaBas schreef: Kan ik er wat aan doen dat jij nooit verder komt dan Lage Zwaluwe? :Y
-
Vraag niet hoe het kan, maar ik profiteer er van *O*Chrysa schreef:Mensen houden van die dikke harige mensen? :oArdan schreef:Tot je 27e ben je een twinkie :Y tenzij je behaard en dik bent..
- dylanwild94
- Donateur
geweldig cultuur inderdaad. ik wil mijn 1000 euro terug die had rutte aan mij beloofd.ArrivaBas schreef:Kan ik er wat aan doen dat jij nooit verder komt dan Lage Zwaluwe? :Y Ik zie tenminste nog wat en ik ben verliefd geworden op de Griekse cultuur. *O*Chrysa schreef:Voor Bas was het ook best ver hoor... Hij vindt het nog altijd erg speciaal gezien zijn posts op het forum. :')
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
- Suus
- Contacteer:
Als je net boven het minimumloon zit heb je de € 1.000 euro gehad in de vorm van arbeidskorting. Behoor je tot de doelgroep van de VVD, dan heb je echter de € 1.000 niet gehad. De VVD is zo dom geweest hun duizend euro aan de achterban van de PvdA cadeau te doen 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Hainje
Heb je een linkje naar het Staatsblad o.i.d.? Dan kan ik her en der wat discussies lekker mee doodslaan. *O*
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
- Suus
- Contacteer:
Zie de tabellen arbeidskorting op de site van de Belastingdienst: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... dskorting/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Hainje
Ik doelde meer specifiek op de aankondiging van die € 1000,-. Niet op arbeidskorting in het algemeen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
- Suus
- Contacteer:
Minister Dijsselbloem heeft het ooit eens verteld hoe die duizend euro werkelijkheid is geworden bij een bijeenkomst voor studenten, maar het is verder erg stil gehouden. Waarschijnlijk is het stilgehouden omdat de achterban (de wat meer verdienende mensen) van de VVD er nogal niet van profiteert, die hebben hun (kleine beetje) arbeidskorting soms zelfs zien verdwijnen...
-
Die arbeidskortingtabellen worden ieder jaar (eind december) aangepast in het belastingplan. In hoeverre zijn het dan daadwerkelijk de beloofde euro's van Rutte of de toch al voorgenomen aanpassing in euro's?
Kan die verhoging van de arbeidskorting voor nét boven minimum loon niet te maken hebben met het 'wisselgeld' dat de PvdA kreeg voor steun aan de intrekking van de inkomensafhankelijke zorgpremie, die destijds voor de VVD achterban (electoraal) verkeer uitpakte?
Kan die verhoging van de arbeidskorting voor nét boven minimum loon niet te maken hebben met het 'wisselgeld' dat de PvdA kreeg voor steun aan de intrekking van de inkomensafhankelijke zorgpremie, die destijds voor de VVD achterban (electoraal) verkeer uitpakte?
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 29 mar 2017, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
- trolly
Graag even bericht als je erachter bent hoe je die euro's uit elkaar gaat kunnen houden '-)Durashift schreef:In hoeverre zijn het dan daadwerkelijk de beloofde euro's van Rutte of de toch al voorgenomen aanpassing in euro's?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Dat bedoel ik dus, dat is wat lastig.
Lijkt mij dus ook dat áls die 1000 euro daadwerkelijk, herkenbaar, door Rutte aan de burger teruggegeven moest worden, dit beter met een extra, vast voor iedereen maar wel eenmalig, aftrekpost geregeld kon worden.
Lijkt mij dus ook dat áls die 1000 euro daadwerkelijk, herkenbaar, door Rutte aan de burger teruggegeven moest worden, dit beter met een extra, vast voor iedereen maar wel eenmalig, aftrekpost geregeld kon worden.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 29 mar 2017, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- trolly
Ach joh, het kwartje van Kok, de rug van Rutte — of ze nou herkenbaar worden teruggegeven of niet, het is toch allemaal vestzak-broekzak. De overheid heeft inkomsten nodig, de burger heeft het genoegen hierin te voorzien, en als het aan die laatste "teruggegeven" wordt, betaald de burger dat toch zelf.
- Suus
- Contacteer:
Voel ik hier een Lafferkromme aankomen?
-
Ik mag hopen van niet want dat ding is zowel niet empirisch als dat het theoretisch conflicteert met de sociaal-psychologische inzichten van de afgelopen 20 jaar.
-
Verhip ik kom niet verder dan 8 tijdens mijn interrailtrip.Chrysa schreef:Ach, ik ben het afgelopen jaar pas in 9 landen geweest. :')ArrivaBas schreef: Kan ik er wat aan doen dat jij nooit verder komt dan Lage Zwaluwe? :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Contacteer:
Ik heb sinds kort een statief voor mijn camera dus daar heb ik gisteravond in Utrecht even mee gespeeld:

- ArrivaBas
- Contacteer:
Welk merk heb je? Ik heb er ook al 10 maanden een van Hama, en ben er goed over te spreken. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- MarkNL
Zeker niet slecht voor de eerste keer. Ik zie wel dat de bus op de voorgrond nog wat bewogen is. Kan mij voorstellen dat het lastig is goed te timen omdat de tijd dat een bus aan de halte staat vrij kort is.Michael schreef:Ik heb sinds kort een statief voor mijn camera dus daar heb ik gisteravond in Utrecht even mee gespeeld:
http://i.imgur.com/dqcJZef.jpg
- Vinny
Het probleem is veelzijdig. Enderzijds is de (directe) belastingdruk vervangen door bijvoorbeeld hogere verzekeringspremies (zorgpremies) waardoor de indirecte arbeidskosten in Nederland niet zijn gedaald. Aan de andere kant is het nog altijd zo dat de overheid er niet echt in slaagt om ook daadwerkelijk in eigen vlees te snijden waardoor er best wel wat geld aan allerlei strijkstokjes blijft vastplakken. Dit heeft tot gevolg dat wanneer je iemand een uur voor je laat werken waarschijnlijk zo'n 50 euro kwijt bent, terwijl deze persoon slechts een tientje op zijn rekening krijgt bijgeschreven.trolly schreef:Ach joh, het kwartje van Kok, de rug van Rutte — of ze nou herkenbaar worden teruggegeven of niet, het is toch allemaal vestzak-broekzak. De overheid heeft inkomsten nodig, de burger heeft het genoegen hierin te voorzien, en als het aan die laatste "teruggegeven" wordt, betaald de burger dat toch zelf.
Daarom ben ik ook voor een verhoging van het minimumloon en de verlaging van belasting. Dat betekent dat mensen onmiddellijk meer besteedbaar inkomen hebben. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- isadora
Met terugwerkende kracht over de afgelopen vijftig jaar dan maar meteen alsjeblieft dankuwel.Vinny schreef:.......
Daarom ben ik ook voor een verhoging van het minimumloon en de verlaging van belasting. Dat betekent dat mensen onmiddellijk meer besteedbaar inkomen hebben. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- trolly
Suus schreef:Voel ik hier een Lafferkromme aankomen?
Geen zorgen hoor dames, zover reikt mijn kennis over de ekenemie absoluut niet.Klaasje schreef:Ik mag hopen van niet want dat ding is zowel niet empirisch als dat het theoretisch conflicteert met de sociaal-psychologische inzichten van de afgelopen 20 jaar.
Maar in de praktijk is het nou eenmaal zo, dat het primaire doel van elke overheidsorganisatie is, zichzelf in stand te houden, en dat kost. Een hoge pief bij het IMF heb ik eens horen vertellen, dat prognoses van opbrengsten als gevolg van sanering van het ambtelijk apparaat van een staat, vooraf niet door die organisatie bij het batig saldo werden opgeteld. 'Dat lukt namelijk nooit, en als het wel lukt is dat mooi meegenomen'.
Of we daar heel verdrietig over moeten worden? Nee. Als je politici letterlijk op hun woorden afrekent wordt je niet blij, maar die woorden zijn ook uitsluitend voor retorisch gebruik. De centenkwestie corrigeert zichzelf namelijk na verloop van tijd: iedereen gaat er (een heel klein beetje) op achteruit, maar daardoor is er minder inflatie, en de inflatie die er is zorgt er vervolgens voor dat het kwartje van Kok ondertussen een eurocentenkwestie is geworden. De rug van Rutte gaat ook die kant uit, en verwatert in een zee van nieuwe regelingen.
- Suus
- Contacteer:
Er is gesneden bij de Belastingdienst terwijl de regels alleen maar moeilijker werden. Gevolg: de Belastingdienst functioneert niet meer naar behoren. Als "klant" wordt je belagen met brieven over van alles en nog wat, maar als je een vraag hebt is de reactietermijn ondertussen bijna drie maanden. Er zijn niet te veel ambtenaren, de regels zijn te moeilijk.Vinny schreef:Het probleem is veelzijdig. Enderzijds is de (directe) belastingdruk vervangen door bijvoorbeeld hogere verzekeringspremies (zorgpremies) waardoor de indirecte arbeidskosten in Nederland niet zijn gedaald. Aan de andere kant is het nog altijd zo dat de overheid er niet echt in slaagt om ook daadwerkelijk in eigen vlees te snijden waardoor er best wel wat geld aan allerlei strijkstokjes blijft vastplakken.trolly schreef:Ach joh, het kwartje van Kok, de rug van Rutte — of ze nou herkenbaar worden teruggegeven of niet, het is toch allemaal vestzak-broekzak. De overheid heeft inkomsten nodig, de burger heeft het genoegen hierin te voorzien, en als het aan die laatste "teruggegeven" wordt, betaald de burger dat toch zelf.
Dit is ook behoorlijk overdreven. Tot modaal zweeft de belastingdruk voor de werknemer ongeveer op 30%, de werkgeverslasten die daar nog bovenop komen hangen af van de sector en CAO-afspraken, maar komen bij een normale CAO op ongeveer 67% van het brutoloon uit. In die opslag zitten ook je kosten voor bijvoorbeeld 8% vakantiegeld en pensioenlasten, die vaak deels door de werknemer worden gedragen.Dit heeft tot gevolg dat wanneer je iemand een uur voor je laat werken waarschijnlijk zo'n 50 euro kwijt bent, terwijl deze persoon slechts een tientje op zijn rekening krijgt bijgeschreven.
Van een tientje brutoloon krijgt een werknemer dus ongeveer 7 euro uitbetaald en dat kost de werkgever ongeveer 16,70. Valt dus best mee.