Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

:lol: :lol: :lol:

"Like"
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Kom ik terug van een zware dag werk, mag ik ook nog even postbode spelen omdat PostNL-meneer ook de post voor de volgende straat (2,5 kilometer verderop) bij mij in de brievenbus gesodemieterd heeft :(
Alargule

Bericht door Alargule »

Terug de brievenbus in was geen optie?
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:
KM46 schreef:Tsja ... Heb daar zelf ooit ook eens een vraag gesteld. Maar het antwoord moet nog steeds komen.

Binnenkort maar eens een nieuwe poging wagen.
Wat was je vraag, toch niet weer dat gemiep over 1e klas zitten bij uitpuilende treinen?
Nee ... het was een andere vraag.
en-es

Bericht door en-es »

Alargule schreef:Terug de brievenbus in was geen optie?
Had ik ook gedaan.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ligt er maar net aan waar de brievenbus staat natuurlijk he :wink: Komt bij mij ook weleens post voor elders op het plein in de brievenbus, dat zullen vooral onwetende postbodes zijn want soms moet je maar net weten waar bepaalde nummers zitten (veel woningen boven winkels met een deur ergens aan de zijkant van het pand). Maarja, of ik nou schuin naar rechts oversteek naar de brievenbus of schuin naar links naar het bewuste huisnummer maakt ook weer niet zoveel uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking

Bericht door Aking »

KM46 schreef:
JWM schreef: Wat was je vraag?
het was een andere vraag.
:roll: :X
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Misschien moeten we achter elke topictitel maar "-quiz" plakken, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn. :P
Jef400

Bericht door Jef400 »

Nou ja, bij jou komen we al niet verder dan raad je echte naam quiz...
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Dat jij nou je volledige naam gebruikt betekent niet dat ik het prettig vind om dat te doen. :wink:
Hainje

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Ligt er maar net aan waar de brievenbus staat natuurlijk he :wink:
In de Postwet staat dat de afstand tussen huis en brievenbus op het platteland maximaal 2,5km hemelsbreed mag zijn, in de wat grotere plaatsen is dit dacht ik 400 of 500 meter.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Nou daar heb je het al dus, dan zou die brievenbus precies op de plek kunnen staan waar die post eigenlijk heen moest :P

Maar elke 400-500 meter in steden ja? Kan ik me bijna niet voorstellen eigenlijk, had meer het idee dat de situatie hier wat uitzonderlijk is met twee brievenbussen binnen een minuut of 2 lopen vanaf m'n huisje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hainje

Bericht door Hainje »

Dat is het maximum hé! Ik heb ook wel eens buslichtingsroutes gehad waarbij inderdaad drie brievenbussen op drie keer struikelen van elkaar vandaan stonden. Zeker met de afnemende poststroom wordt er zo af en toe wel eens een brievenbus verwijderd en/of verplaatst.

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Chrysa schreef:Dat jij nou je volledige naam gebruikt betekent niet dat ik het prettig vind om dat te doen. :wink:
Ergens zou ik het nog moeten veranderen. Daar heb je gelijk in.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Die 400-500 meter in steden kan ik wel volgen. Op de 2,6 kilometer van huis naar het station kom ik langs zes brievenbussen, die op het stationsplein niet meegeteld.

Iemand in het VK is trouwens bezig foto's van alle brievenbussen te verzamelen in dat land. In Nederland heeft dat niet zo veel zin, alle oude vierkante modellen zijn al verdwenen en de rode ook wel zo'n beetje.

Edit: Er schijnt deze maand een brievenbusbus-opruimactie plaats te vinden in Noord-Brabant waarbij 1100 brievenbussen sneuvelen: http://www.omroepbrabant.nl/?news/26335 ... r+weg.aspx
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM

Bericht door JWM »

Hoezo heeft het dan geen zin? Ik bedoel, er zijn ook mensen die alle stationsnaambordjes fotograferen die allemaal identiek zijn op de opdruk na.
Aking

Bericht door Aking »

Dus zijn ze niet identiek...
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

JWM schreef:Hoezo heeft het dan geen zin? Ik bedoel, er zijn ook mensen die alle stationsnaambordjes fotograferen die allemaal identiek zijn op de opdruk na.
Brievenbussen in Nederland hebben geen zichtbare unieke code, bij de Britten wel. En in Britse brievenbussen zit het initiaal van de ten tijde van de productie heersende koning of koningin verwerkt :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

De brievenbus zit in Oosterland, dat is in totaal 4,4 km.

Komt overigens wel vaker voor, soms voor de buren (en ook dat is nog wel een stukje) maar ik heb ook een keer post gehad voor het bedrijf waar ik nu werk :') Meestal was het dan maar een brief, maar een stuk of zes is toch wel veel, zeker als het +- 1x per week gebeurt.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Hainje schreef:
Daniel schreef:Ligt er maar net aan waar de brievenbus staat natuurlijk he :wink:
In de Postwet staat dat de afstand tussen huis en brievenbus op het platteland maximaal 2,5km hemelsbreed mag zijn, in de wat grotere plaatsen is dit dacht ik 400 of 500 meter.
Max 2,5 km? Ik zit al op het randje, dus de huizen die tegen de dijk aan staan voldoen daar zeker niet aan.
Hainje

Bericht door Hainje »

henk1234 schreef:De brievenbus zit in Oosterland, dat is in totaal 4,4 km.
Dat is dan waarschijnlijk de dichtstbijzijnde tweelingbrievenbus (twee gleuven), zeker op het platteland zijn er ook heel veel eenlingbrievenbussen (één gleuf). Dus waarschijnlijk is er een brievenbus veel dichter bij huis. Verschil is wel dat de eenlingbrievenbussen overdag tijdens de bezorgrondes worden geleegd, de tweelingbrievenbussen na 17u of 18u. Er zijn nog maar een stuk of 15 brievenbussen in Nederland die om ca. 19u worden geleegd en bij de sorteercentra staan brievenbussen die pas om 21u worden geleegd.

Aking

Bericht door Aking »

henk1234 schreef:De brievenbus zit in Oosterland, dat is in totaal 4,4 km.
Ik weet natuurlijk niet waar je precies woont, maar volgens tante pos zijn er 3 in Bruinisse:

Dokter de Kockstraat 13
Havenkade 3
Nieuwstraat 26
Hainje

Bericht door Hainje »

Daarnaast is Bruinisse - Oosterland 4,4km hemelsbreed, dus ik denk dat er wel eentje dichter bij huis is henk1234(567890) :P

isadora

Bericht door isadora »

Gotverdegotver, zijn mijn paaseieren kapot gekookt. :evil:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Had je er wel een gaatje in geprikt?
Plaats reactie