OVer je reiservaringen in april 2017
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Daar zat ik ook al aan te denken vanwege het woordje ouderwets
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Precies . Ook mijn gedachten gingen daar van uit.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Zie je maar weer dat één woord je toch op een heel andere gedachte kan brengen dan dat eigrnlijk de bedoeling was.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Metro rijdt toch ook?Suus schreef:De vorige keer dat er werkzaamheden tussen Rotterdam en Gouda waren, niet eens zo lang geleden, reden de snelbussen Gouda <-> Rotterdam Alexander <-> Rotterdam Centraal.
Nu rijden de bussen van/naar Gouda opeens vanaf Schiedam Centrum? Totaal onbegrijpelijk keuze, omdat er ook sinds deze maand ook nog eens veel minder treinen rijden tussen Schiedam en Rotterdam en een aantal treinen er sowieso niet stoppen.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Ik zou mij zomaar kunnen voorstellen dat het nieuw beleid is vanuit de gemeente.. Het is toch, zeker bij meerdaagse werkzaamheden, een behoorlijke (extra) hoeveelheid bussen die, veelal, nog niet de hoogste milieuclassificatie hebben.. Is niet goed voor de luchtkwaliteit in centrum.. *bus*Suus schreef:De route Conradstraat - Weena - Beukelsdijk - Diergaardetunnel - Van Aerssenlaan - Stadhoudersweg is perfect begaanbaar voor de bussen. Men is ook alweer klaar met het vervangen van de verkeerslichten bij de kruising met de Kanaalweg.
R'dam 'moet' de EU norm natuurlijk wel halen.. en dan wordt zoiets door de war geschopt door 'werkzaamheden ergens op een spoor buiten de gemeente grens..
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Ja, toen de lift in een VIRM nog een functie had.waldo79 schreef:Dat doet me denken aan catering met die rollende metalen wagentjes, maar dat zal je vast niet bedoelen. Dat soort catering is namelijk rond 2003 afgeschaftouderwetse railcatering
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Gisteren een NRW dagtochtje gemaakt. Het begon in Arnhem met de Abellio trein van 9.44 naar Düsseldorf. Tot Emmerich plaats zat maar vanaf elk Duits station stapten zoveel mensen in dat de trein behoorlijk vol was in Wesel. In Wesel kwam een 2e treinstel bij. Ik stapte in Dinslaken uit om daar over te stappen op de tram naar Duisburg.
Echter, na 1 halte was het al eindpunt. Midden in het centrum van Dinslaken was de tram tot stilstand gekomen vanwege een zwaar gewond persoon op de rails. Ik besloot daarom Dinslaken te verkennen en een uur later ging ik weer verder met de tram. Vooral de Weseler Strasse in Duisburg is bijzonder: dit is zo'n beetje een Turkse enclave. Vanuit de tram zag ik vrijwel alleen maar Turkse winkels en mensen. Tijdens de rit was er kaartcontrole. Ik maakte een tussenstop in Hamborn voordat ik verder ging naar Duisburg Meiderich Süd. Een moderne ondergrondse tramperron, een moderne busperron op begane grond maar ook een vervallen treinstation op een viaduct dat lastig te vinden was. Het gerenoveerde stationsgebouw is zeker niet de ingang naar het perron! Dit station heeft betere tijden gekend als je om je heen kijkt.
Van daaruit naar Oberhausen Hbf gegaan met de trein om daar op de bus te stappen naar de Centro. Daar rondgekeken en bij het station een reep chocola gekregen van Stoag medewerksters die ze uitdeelden. Daarna naar Essen via Oberhausen Osterfeld Süd en Bottrop Hbf. Osterfeld Süd is een achteraf perronnetje dat er desolaat bij ligt. Er is ook een rangeerterrein. Bottrop Hbf is een nieuw station. Mijn trein naar Essen Hbf had een kleine vertraging. Na er even rondgekeken te hebben ging ik met de S-bahn naar Hattingen. Een leuk traject langs een rivier en het spoorwegmuseum bij Bochum Dalhausen.
Hattingen Mitte is een ondergronds eindstation met de huisstijl van de jaren 70, overal witte borden met zwarte letters. Bovengronds is een tram naar Bochum Hbf. Er is een modern winkelcentrum naast het station maar als je die voorbijloopt dan zie je dat Hattingen best een leuk plaatsje is. Daarna de S-bahn naar Oberhausen Hbf om daar over te stappen op een dubbeldekker naar Wesel. Die had 5 minuten vertraging en dat liep op in Dinslaken omdat gewacht moest worden op de ICE naar Amsterdam. In Wesel wat rondgekeken op en om het station. De perrons worden momenteel verbouwd. Ik nam de Abellio trein van 19.17 naar Arnhem. Die bestond uit twee treinstellen waarvan de achterste in Wesel achterbleef. Ook was er een machinist-wissel. De trein was behoorlijk bezet maar ik vond een vrije plaats aan het raam. In Emmerich een conducteurswissel, de Duitse conducteur werd vervangen door een Nederlandse conducteur. Aankomst in Arnhem twee minuten eerder dan volgens dienstregeling.
Echter, na 1 halte was het al eindpunt. Midden in het centrum van Dinslaken was de tram tot stilstand gekomen vanwege een zwaar gewond persoon op de rails. Ik besloot daarom Dinslaken te verkennen en een uur later ging ik weer verder met de tram. Vooral de Weseler Strasse in Duisburg is bijzonder: dit is zo'n beetje een Turkse enclave. Vanuit de tram zag ik vrijwel alleen maar Turkse winkels en mensen. Tijdens de rit was er kaartcontrole. Ik maakte een tussenstop in Hamborn voordat ik verder ging naar Duisburg Meiderich Süd. Een moderne ondergrondse tramperron, een moderne busperron op begane grond maar ook een vervallen treinstation op een viaduct dat lastig te vinden was. Het gerenoveerde stationsgebouw is zeker niet de ingang naar het perron! Dit station heeft betere tijden gekend als je om je heen kijkt.
Van daaruit naar Oberhausen Hbf gegaan met de trein om daar op de bus te stappen naar de Centro. Daar rondgekeken en bij het station een reep chocola gekregen van Stoag medewerksters die ze uitdeelden. Daarna naar Essen via Oberhausen Osterfeld Süd en Bottrop Hbf. Osterfeld Süd is een achteraf perronnetje dat er desolaat bij ligt. Er is ook een rangeerterrein. Bottrop Hbf is een nieuw station. Mijn trein naar Essen Hbf had een kleine vertraging. Na er even rondgekeken te hebben ging ik met de S-bahn naar Hattingen. Een leuk traject langs een rivier en het spoorwegmuseum bij Bochum Dalhausen.
Hattingen Mitte is een ondergronds eindstation met de huisstijl van de jaren 70, overal witte borden met zwarte letters. Bovengronds is een tram naar Bochum Hbf. Er is een modern winkelcentrum naast het station maar als je die voorbijloopt dan zie je dat Hattingen best een leuk plaatsje is. Daarna de S-bahn naar Oberhausen Hbf om daar over te stappen op een dubbeldekker naar Wesel. Die had 5 minuten vertraging en dat liep op in Dinslaken omdat gewacht moest worden op de ICE naar Amsterdam. In Wesel wat rondgekeken op en om het station. De perrons worden momenteel verbouwd. Ik nam de Abellio trein van 19.17 naar Arnhem. Die bestond uit twee treinstellen waarvan de achterste in Wesel achterbleef. Ook was er een machinist-wissel. De trein was behoorlijk bezet maar ik vond een vrije plaats aan het raam. In Emmerich een conducteurswissel, de Duitse conducteur werd vervangen door een Nederlandse conducteur. Aankomst in Arnhem twee minuten eerder dan volgens dienstregeling.
Laatst gewijzigd door en-es op zo 23 apr 2017, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Euhm... Alinea's? (A)
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Zo beter?
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Vanmiddag reizigersonderzoek gehad in mijn [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] tussen Sloterdijk en Amsterdam Centraal (stond helemaal voorin de VIRM6, die Amsterdam Centraal ook als eindpunt had). Is het gebruikelijk dat er ook reizigersonderzoek wordt verricht op trajecten die ook te maken hebben met werkzaamheden?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Alleen tussen Utg en Asd? Het feit dat het een 70xxxx nummer is suggereert dat er nog een ander traject is waar de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] op reed.VIRM schreef:De [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] reed vandaag wegens werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer alleen tussen Uitgeest en Amsterdam Centraal met als serienummer s704000.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Ja: Woerden - Amsterdam Bijlmer ArenA.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 23 apr 2017, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Voor zulke omvangrijke werkzaamheden zou er in mijn ogen een ontheffing mogelijk moeten zijn voor de pendelbussen die ingezet worden als deze niet aan de milieuclassificatie voldoen voor een bepaald gebied.Durashift schreef:Ik zou mij zomaar kunnen voorstellen dat het nieuw beleid is vanuit de gemeente.. Het is toch, zeker bij meerdaagse werkzaamheden, een behoorlijke (extra) hoeveelheid bussen die, veelal, nog niet de hoogste milieuclassificatie hebben.. Is niet goed voor de luchtkwaliteit in centrum.. *bus*Suus schreef:De route Conradstraat - Weena - Beukelsdijk - Diergaardetunnel - Van Aerssenlaan - Stadhoudersweg is perfect begaanbaar voor de bussen. Men is ook alweer klaar met het vervangen van de verkeerslichten bij de kruising met de Kanaalweg.
R'dam 'moet' de EU norm natuurlijk wel halen.. en dan wordt zoiets door de war geschopt door 'werkzaamheden ergens op een spoor buiten de gemeente grens..
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
De milieuzone in het centrum van Rotterdam geldt voor auto's en vrachtwagens, niet voor bussen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Vanwege werkzaamheden zou metro E vanaf vandaag niet rijden tussen Slinge en Rotterdam Centraal. Ik ben echter een paar minuten geleden op Zuidplein in metro E gestapt... 9292 kende deze rit niet. Werd wel gewoon aangekondigd op de DRIM.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Toen ik vanochtend opgestaan was en (gewoontegetrouw) even bij de metro keek via OVInfo zouden klaarblijkelijk alle ritten van aanvang dienst tot circa 07:00 niet rijden. De ritten waren echter wel gewoon groen en zijn ook vertrokken.
- Spoiler: show
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Vandaag maar voor het eerst sinds lange tijd naar Marken geweest. Heen weg met een goed rijdende jonge chauffeuse, voor de rest weinig bijzonderheden op de schreeuwklas tussen Marken en Monnickendam na dan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Lekker rustig zeg tussen Amersfoort en Utrecht vandaag, zo'n groot effect van de omreisroutes had ik ook weer niet verwacht. De 1759 zag ik in Utrecht zelfs zo goed als leeg vanuit Woerden binnenrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Het is ook vakantie natuurlijk, dat scheelt ook. Desondanks had NS best alle treinen in de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] mogen versterken naar 2x VIRM-4, het duo ICMen dat om 16.54 vertrok uit Utrecht naar Leiden heeft het de hele reis met staanplaatsen moeten doen.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Het bekende verhaaltje wat je van te voren al voelt aankomen. NS versterkt lang niet altijd op omreisroutes. Zo had ik afgelopen zaterdag nog een uitpuilende VIRM 4 tussen Utrecht en de Bijlmer. Nu hebben de treinen Utrecht - Schiphol in het weekend best wel wat restcapaciteit maar als ook de reizigers tussen Utrecht en Rotterdam / Den Haag / Leiden / Almere mee moeten en de treinen naar Amstel - Centraal ook niet rijden wordt het wat veel van het goede. Al zal het gebruikelijke luchtvervoer in de treinen van/naar Heerlen/Venlo nu wel een keer effectief gebruikt zijn.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Vanochtend wilde ik in Leiden overstappen van de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] op de 718 (die als t300718 reed); deze stond echter met +7 op de AV. De Sprinter naar Den Haag van 08:20 kwam als eerste binnenrijden. Dit werd gevolgd door een spoorwijzigingsbericht van Tuffy naar 8b voor de 718, die al snel binnen kwam rijden met ICM12. De treindienstleider was dus goed bezig. :pos:
Op de terugweg de 3362 van Leiden naar Zaandam, die met een SGM3 reed. Er reden wat vertraagde treinen voor ons, en bij de stop in Hoofddorp werden we links ingehaald door een startende VIRM vanaf Hoofddorp opstel en rechts door een langsracende [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]. Door de treinen voor ons liep de vertraging op tot +10, ondanks dat de machnist toch best sportief probeerde te rijden. Het was beter dan de 3360 voor ons, die in Zaandam met +32 op de AV stond.
Op de terugweg de 3362 van Leiden naar Zaandam, die met een SGM3 reed. Er reden wat vertraagde treinen voor ons, en bij de stop in Hoofddorp werden we links ingehaald door een startende VIRM vanaf Hoofddorp opstel en rechts door een langsracende [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]. Door de treinen voor ons liep de vertraging op tot +10, ondanks dat de machnist toch best sportief probeerde te rijden. Het was beter dan de 3360 voor ons, die in Zaandam met +32 op de AV stond.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
De meivakantie is nou niet een vakantie die je heel extreem merkt in de forensenstromen, meer door minder scholieren/studenten maar die zijn er doorgaans om tien over zeven 's ochtends nog niet.Wubbo schreef:Het is ook vakantie natuurlijk, dat scheelt ook.
Heb het nu over een verschil tussen zitvol met staande reizigers op het balkon (normale situatie) en nagenoeg alleen de zitplaatsen aan het raam bezet in de 1718 vanmorgen (bij gelijke materieelinzet - 10 bakken ICM). Da's best een behoorlijk verschil naar mijn idee.
Het was in Amersfoort, logischerwijs, ook wel een stukje drukker met overstappers vanmorgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Gezien hoe druk het was op Schiphol afgelopen weekend kan ik me niet voorstellen dat de meivakantie geen invloed heeft op de forensenstromen. Het was in mijn treinen tussen Den Haag en Leiden (die in ieder geval het omreisadvies zijn voor alles wat uit Den Haag komt en richting Utrecht/Amersfoort/Noord/Oost moet) ook niet verschrikkelijk druk.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Aangezien door de werkzaamheden Rotterdam - Amersfoort nu via Schiphol het snelst gaat, heb ik vandaag die route maar gekozen. De extra reistijd van 15 minuten valt nog best mee.
De NS had de extra drukte tussen Schiphol en Amersfoort goed opgevangen door (vrijwel) alle treinen in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] met drie stellen ICM te rijden. :pos:
De Intercity direct was dan echter een heel ander verhaal.... :X
De combinatie van normaliter al redelijk drukke treinen + reizigers Rotterdam - Utrecht / Amersfoort (voor wie dit het omreisadvies was) + reizigers Rotterdam - Schiphol / Amsterdam die profiteren van de toeslagvrije ICd leverde volle gangpaden op.
Eigenlijk is het best jammer dat NS geen dubbeldeksmaterieel heeft (en ook in de nabije toekomst niet krijgt) wat geschikt is voor de HSL.
De NS had de extra drukte tussen Schiphol en Amersfoort goed opgevangen door (vrijwel) alle treinen in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] met drie stellen ICM te rijden. :pos:
De Intercity direct was dan echter een heel ander verhaal.... :X
De combinatie van normaliter al redelijk drukke treinen + reizigers Rotterdam - Utrecht / Amersfoort (voor wie dit het omreisadvies was) + reizigers Rotterdam - Schiphol / Amsterdam die profiteren van de toeslagvrije ICd leverde volle gangpaden op.
Eigenlijk is het best jammer dat NS geen dubbeldeksmaterieel heeft (en ook in de nabije toekomst niet krijgt) wat geschikt is voor de HSL.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in april 2017
Ik zit in stel 7534 (NID/mddm) en enkel in de coupé waar ik in zit is van minimaal 4 stoelen de bekleding al versleten/gescheurd...
Hoe lang rijdt dit spul nou rond? :X
Hoe lang rijdt dit spul nou rond? :X
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten