OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Mogelijk vanwege die verstoring die er sinds maandag is?
En die net een keer na nog een defecte bovenleiding is opgelost.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Normaal is er een uurdienst 's avonds, maar ik denk vanwege Koningsnacht is dit vanavond een halfuurdienst en zijn de treinen die normaal in Eindhoven keren dus verlengd.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Dat kan ook nog ja... De oranje dienstregeling. Helemaal vergeten ondanks de vele omroepen die ik er over gehoord heb :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Dit weekend zijn er werkzaamheden tussen Zaandam en Amsterdam Sloterdijk. In het berichtje op de website en in de app staat dat de Intercity tussen Amsterdam en Hoorn volgens een aangepaste dienstregeling rijdt. Er staat echter niet bij dat de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] dit weekend niet rijdt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanmiddag keek ik op de DRIP bij busstation Jaarbeursplein in Utrecht, die aangaf dat lijn 400 ri. Oosterhout over 5 minuten zou vertrekken. Toen ik direct daarna richting de halte keek zag ik op het display van de bus "Deze bus vertrekt over 3 min." staan. Ergens telt dan toch iets verkeerd af :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Wat mij op station Leeuwarden vandaag opviel was dat de informatie over de werkzaamheden bij Almere wel erg summier werd omgeroepen. De intercity naar Den Haag werd omgeleid via Amersfoort en ingekort tot Amsterdam Centraal (volgens het vertrektijdenbord). Reizigers naar Schiphol en Amsterdam Zuid werd geadviseerd om om te reizen via Amersfoort, maar er werd niet bijgezegd dat reizigers naar Leiden en Den Haag Centraal in Amersfoort (en Utrecht) zouden moeten overstappen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vond het vanmorgen sowieso al twijfelachtig waarom je in Amersfoort notabene twee keer vlak achter elkaar een storing op de noordsectie van de HSL moet omroepen (wie gaat daar immers via Schiphol naar Rotterdam, beetje om), maar ook de trajectvermelding in de automatische omroep was toch wel wat opvallend...

"Dit is een bericht voor reizigers van Amsterdam Centraal via Rotterdam Centraal naar Breda via de Hogesnelheidslijn, reizigers van Amsterdam Centraal via Schiphol Airport naar Rotterdam Centraal via de Hogesnelheidslijn, reizigers van Schiphol Airport naar Rotterdam Centraal via de Hogesnelheidslijn..."

...volgens mij is dat een beetje dubbel die laatste twee :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Ik hoorde eerder vanavond op Rotterdam Centraal een paar keer een omroepbericht volgens onderstaand patroon:

Mannenstem: "Dames en heren"
Vrouwenstem: <inhoud van omroepbericht>
Mannenstem: "Herhaling"
Vrouwenstem: <herhaalt inhoud van omroepbericht>
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat is op zich nog niet zo'n vreemde. Tegenwoordig moeten omroepmedewerkers aan het begin van de dienst de standaardteksten "Dames en heren" en "herhaling" inspreken en worden die dan als ze gaan omroepen automatisch toegevoegd. Maar als dan bij wijze van spreken de mannelijke omroeper even naar het toilet is en een vrouwelijke collega 'm even vervangt om een omroepbericht te doen krijg je dus wat jij hoorde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op spoor 9 van Utrecht Centraal stond 50 minuten voor vertrek de 661 al aangekondigd, da's wel erg vroeg :P

De aanrijdingstrein tussen Rotterdam Centraal en Alexander was blijkbaar ook niet opgeheven in de reisinfo, die zag ik nog met +85 in RdT staan terwijl de vervangende trein vanaf Utrecht al 10 minuten eerder vertrokken was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef:Op spoor 9 van Utrecht Centraal stond 50 minuten voor vertrek de 661 al aangekondigd, da's wel erg vroeg :P
Dat komt omdat er normaal nooit een trein vertrekt op spoor 9.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Zit er dan geen tijdsgrens in het systeem die bepaald wanneer er aangekondigd gaat worden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Volgens mij pas een uur van tevoren. Gaat er binnen een uur niks dan is het scherm uit.
Laatst gewijzigd door dennistd op do 04 mei 2017, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

70 minuten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Is in dit soort gevallen toch nog altijd wel erg vroeg, er vertrekt een halfuur eerder immers nog een eerdere reismogelijkheid in dezelfde richting, dan zorgt dit bij mensen die alleen op de bestemming letten alleen maar voor verwarring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Tja, daar houdt het systeem geen rekening mee. Hij geeft gewoon de eerst vertrekkende trein aan. In Enschede (waar tot december nog lang werd gekeerd door de [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]) gaf de TBP op spoor 3 ook al de trein van .04 aan terwijl er om .34 nog een trein van spoor 4a ging.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

De DRIS'en op de perrons van het busstation in Enschede kunnen blijkbaar geen driecijferige lijnnummers weergeven. Dat was nooit een probleem (met lijn 74 als hoogste nummer), maar sinds december heb je de buurtbussen 505 en 506. Die worden nu beide als lijn 50 weergegeven... :')
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Daniel schreef:Is in dit soort gevallen toch nog altijd wel erg vroeg, er vertrekt een halfuur eerder immers nog een eerdere reismogelijkheid in dezelfde richting, dan zorgt dit bij mensen die alleen op de bestemming letten alleen maar voor verwarring.
Ik had laatst ook zoiets in Zwolle van, huh, de trein staat er nog niet en wat is het hier rustig. Stond de trein van een half uur later al aangekondigd en was de trein die ik wilde hebben gespoorwijzigd naar een heel ander perron. Het duurde bij mij toen even voordat het kwartje viel.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Geen idee in welke trein je dan zat maar in Zwolle wijzigen met name de volgende treinen nog wel eens van spoor
(Soort, richting spoor)
IC Den Haag Centraal 3/5
IC Rotterdam Centraal 3/5
Sp Enschede 9/5b
Sp Amsterdam Centraal 5a/1b
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Bedankt voor het overzicht.

Wat heeft het precies met het punt te maken dat treinen al op de perronschermen staan nog voordat die van een half uur eerder vertrokken is?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Niets maar ik probeer te achter halen in welke trein je gezeten had :P
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Don't feed the troll...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Had vanavond een conducteur die bij station Delft alleen "Station" omriep. Ik zal hem geen ongelijk geven, maar het is wel erg beknopt. :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

*machinist

Conducteurs roepen de grote overstapstations in principe om, machinisten de tussengelegen haltes. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Daniel schreef:De aanrijdingstrein tussen Rotterdam Centraal en Alexander was blijkbaar ook niet opgeheven in de reisinfo, die zag ik nog met +85 in RdT staan
Dat heb je wel vaker, volgens mij ook niet ongebruikelijk dat zo'n trein ook nog gewoon verder rijdt nadat de boel afgehandeld is. Trein 657 is gisteren ook 'gewoon' verder gereden naar Gouda met stop in Rotterdam Alexander, aankomst met circa +120. Pas in Gouda is de trein opgeheven en leeg teruggegaan richting Rotterdam.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten