OVer je reiservaringen in mei 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door microshit »

JWM schreef:Welk stelnummer?
9404 als ik t even uit mn hoofd mag zeggen. Zit er niet meer in nu :p
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door VIRM »

Tsja. Toen ik vanochtend op het station stond was er een omroep over een defecte trein op de HSL. En 's middags ook weer. Gaat lekker dus. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Mr-W »

SLToilet schreef:Ik word er overigens wel blij van steeds meer verspreid over Nederland de VIRMm te zien! In Ut komt door de landelijke inzet nu zowat ieder uur een VIRMm voorbij. Gisteren leken er zo'n vijf* rond te rijden op het moment dat het helemaal spaak liep tussen Btl en Ehv: twee zaten als een rat in de val in Limburg rond te reizen, geluk bij ongeluk in die regio :pos:.
Ik had er toevallig tussen Weert en Eindhoven een. Afbeelding
1e klas is vrijwel identiek aan DDZ en heeft redelijke stoelen. Het bagagerek is er alleen op de benedenverdieping en zou ik zelf alleen gebruiken met zicht erop, de hoeveelheid kunst was gelukkig beperkt tot alleen het tafeltje :D Afbeelding
De 2e klas DDZ achtige stoelen vind ik niet fijn zitten. De oude stoelen zaten veel beter. Het nut van deze glaswand zonder deur is me niet helemaal duidelijk.
Afbeelding
De WC heb ik geen foto van, maar die zit helemaal vol met tierelantijnen, zelf vond ik het overdadig. Al met al vind ik de verbouwing niet echt geslaagd, laat de ontwerpers van de NMBS een volgende verbouwing maar doen :wink:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door cassie127 »

Ik zat paar maanden geleden ook nog in een virm waar de wanden van het rolstoel toilet helemaal vol zaten met grote stickers van rode en roze rozen, tulpen e.d. Stond er even raar van te kijken maar het is beter dan graffiti enz.

Even snel opgezocht via google:
Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

De ontwerpers van de NMBS leveren werkelijk doodsaaie treinen af met behoud van het afstandse comfort van dertig jaar geleden. Anonieme stalen buizen (ooit wit, maar meestal paars met een goud randje door de graffiti) met grijs tapijt aan het plafond of spiegeltjes als versiering aan de muur. Reisinformatie? Het twitteraccount is @nmbs, of SMS ons!

Bij de NS is er een veel duidelijkere lijn ontwerplijn, teruggrijpend op kenmerkend Dutch Design dat aan de reiziger toch een visitekaartje afgeeft. Je wordt in een luxe intercity vervoerd met houtnerf op de vloer en lederen stoelen met een tafeltje, wifi en actuele echte reisinformatie. Er zit veel meer branding in. Je hoort in het weekend toch nog regelmatig "goh, wat een luxe trein", het heeft een duidelijk positief effect op het imago van de trein als het luxer oogt dan je eigen auto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Ardan »

Je hoort bij het binnenkomen zo vaak iemand vertwijfeld aan zijn reisgenoot vragen 'Volgens mij is dit eerste klasse ofniet?' als dat dus juist de tweede is :P
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door cassie127 »

Als iemand dat aan mij vraagt zeg ik meestal "blauwe stoelen zijn 2e klas en rode stoelen zijn 1e klas" dat is tegenwoordig voor bijna alle Nederlandse
(NS) treinen zo.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Mr-W »

@cassis Bij zo'n print kun je verwachten dat er andere stickertjes naast geplakt worden.
Suus schreef:De ontwerpers van de NMBS leveren werkelijk doodsaaie treinen af met behoud van het afstandse comfort van dertig jaar geleden.
Dat onderdeel doet Nedtrain het echt niet beter (SGM en VIRM zijn een verslechtering).
Suus schreef: Bij de NS is er een veel duidelijkere lijn ontwerplijn, teruggrijpend op kenmerkend Dutch Design dat aan de reiziger toch een visitekaartje afgeeft. Je wordt in een luxe intercity vervoerd met houtnerf op de vloer en lederen stoelen met een tafeltje, wifi en actuele echte reisinformatie.
Het is een IC maar luxe kan ik het niet noemen daarvoor zijn de stoelen niet of te beperkt verstelbaar, ontbreken er stopcontacten en armleuningen en zit puur op basis van de stoel in een Flixbus comfortabeler.
Houtnerf is een mooi detail zolang het goed wordt schoongemaakt.
Suus schreef: Je hoort in het weekend toch nog regelmatig "goh, wat een luxe trein", het heeft een duidelijk positief effect op het imago van de trein als het luxer oogt dan je eigen auto.
Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord, dat mensen de trein luxer vinden dan hun eigen auto, al kan dat bij kleine boodschappenwagentjes nog wel eens kloppen (A segment & onderin het B segment)
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

Mr-W schreef: Ik had er toevallig tussen Weert en Eindhoven een.

1e klas is vrijwel identiek aan DDZ en heeft redelijke stoelen. Het bagagerek is er alleen op de benedenverdieping en zou ik zelf alleen gebruiken met zicht erop, de hoeveelheid kunst was gelukkig beperkt tot alleen het tafeltje :D

De 2e klas DDZ achtige stoelen vind ik niet fijn zitten. De oude stoelen zaten veel beter. Het nut van deze glaswand zonder deur is me niet helemaal duidelijk.

De WC heb ik geen foto van, maar die zit helemaal vol met tierelantijnen, zelf vond ik het overdadig. Al met al vind ik de verbouwing niet echt geslaagd, laat de ontwerpers van de NMBS een volgende verbouwing maar doen :wink:
Wacht, waar zijn de bagagerekken bovenin gebleven? Ik zou ze bij voorbaat al uit de diensten naar Shl houden zo!

Vandaag haalde de IC-Direct weer eens een 'leuk' geintje uit met de reiziger. Wel veel te laat aankomen (na de 1100) om te beginnen bij Bd en dan nog stil gaan staan op exact de juiste locatie om dan na ruim een halve minuut alsnog leeg naar Rtd te gaan!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door nvdw »

Die bagagebakken zijn er nog steeds, alleen niet op de bovenverdieping, want daar hingen ze al nooit...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door reisthijs »

Daarom stonden eerst boven altijd de stoelen met de ruggen naar elkaar, kon je tenminste nog wat bagage tussen de stoelen kwijt. Dat is nu niet meer zo.
Als je in stilte of 'rust' wilt reizen mag je geen bagage meer bij je hebben? :?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Reiziger Delft »

Suus schreef:Bij de NS is er een veel duidelijkere lijn ontwerplijn, teruggrijpend op kenmerkend Dutch Design dat aan de reiziger toch een visitekaartje afgeeft. Je wordt in een luxe intercity vervoerd met houtnerf op de vloer en lederen stoelen met een tafeltje, wifi en actuele echte reisinformatie.
Alleen jammer dat de gemoderniseerde treinen extreem smerig zijn. ICM was tijdens z'n oranje-banken-tijd vroeger altijd erg schoon, nu zit de blauwe bekleding vol met vlekken. DDZ zijn de vloeren heel erg smerig; er blijft bijvoorbeeld heel veel vuil achter de stoelpoten hangen. DDAR had hier geen last van. SLT-stoelen zitten vol met stof; z'n voorganger plan V wel altijd erg schoon.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door reisthijs »

Niet voor niets heeft de FLIRT van NS gewoon weer kunstleren bekleding gekregen. SLT krijgt dat ook bij de aankomende revisie.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

Het ging weer lekker vandaag, op het moment dat ik in Arnhem aankwam om door te reizen naar Zutphen was er, aldus de servicemedewerker, sprake van "iemand met een bomgordel en politie en messen en pistolen" :mrgreen:

Gelukkig was hij zo helder van geest om me met de bus naar Apeldoorn te sturen, waar ik met een klein sprintje de trein naar Zutphen nog haalde. Uiteindelijk viel de schade dus nog (relatief) mee, al had ik beter gelijk naar Apeldoorn kunnen gaan vanaf Utrecht :')
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door isadora »

cassie127 schreef:.......

Even snel opgezocht via google:
Jeeez, een echte bad-trip-ervaring.
Maar gek dat ik dit plaatje niet eerder voorbij heb zien komen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door isadora »

Aking schreef:....."iemand met een bomgordel en politie en messen en pistolen" :mrgreen:
....)
Waarschijnlijk een rondrijdende circusact?
Almere-Lelystad

Tussen Almere Oostvaarders en Lelystad
Centrum is er een verstoring in de
treindienst door inzet van de politie.

Later meer informatie
Bron: NOS-Teletekst :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Ik vond het vanochtend rustig in de trein, in de 905 had ik zelfs een eigen tweezitter bij vertrek uit Rotterdam. Dat is niet echt gebruikelijk. Het rijtuig waar ik in zat (de 20 585) had helaas wel iets vreemds waardoor het nogal dreunde bij de passage van wissels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Durashift »

reisthijs schreef:Daarom stonden eerst boven altijd de stoelen met de ruggen naar elkaar, kon je tenminste nog wat bagage tussen de stoelen kwijt. Dat is nu niet meer zo.
Als je in stilte of 'rust' wilt reizen mag je geen bagage meer bij je hebben? :?
Maakt lawaai.. schuivende tassen of wieltjes van rol-koffers..

:)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door en-es »

Ik zit nu in ICE105 in een volle 1e klasse rijtuig. Er staan zelfs mensen op het balkon! Na Arnhem gaat het achterste treinstel open. Trein vertrok met +5 uit Utrecht.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

Gisteren heb ik eindelijk voor het eerst een elektrische bus in Eindhoven genomen! Dat was wel grappig overigens. Ik dacht eerst dat ik nog op tijd was voor een andere bus maar ik zag hem voorbijgaan zónder dat ik goed kon horen dat 'ie geweest was. Uiteindelijk was ik alsnog op tijd te Ehv. Wel een bijzonder ritje langs Strijp-S gemaakt overigens. Ook daar zie je dat Eindhoven werk maakt van hangende tuinen :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Waar in de werkzaamhedeninformatie had ik kunnen vinden dat treinserie 800 ook niet tussen Alkmaar en Utrecht rijdt. Utrecht - Den Bosch heb ik wel gevonden.

Edit: dat dacht ik, maar dat is blijkbaar alleen informatie over sprinters.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

Mjah met die werkzaamheden rond Dordrecht is het ook lekker geregeld...

Normaal is Antwerpen - Utrecht één overstap in Rotterdam. Dat ging nu niet daar de Benelux maar tot Roosendaal reed. Nou dan pakken we daar de 3600 tot Den Bosch toch? Mjah nee die reed ook niet. Dus je moest naar Breda, en dan daar nog een keer overstappen. :|

In plaats van één overstap had ik er dus drie -o-
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door PatrickM »

Nou, gisteren weer een dagje door het land geweest:
Eerst met de s703600 van Goes naar Breda. Deze vertrok twee minuten te laat uit Roosendaal, en de overstap in Breda was 2 minuten. De trein kwam netjes op tijd binnen, dus de overstap op de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] wordt makkelijk gehaald. Onderweg word ik gecontroleerd, en wat blijkt: Ik blijk op saldo te reizen (2e klasse), terwijl ik in Goes toch écht die 1e klasse weekenddagkaart (en ja, daarvoor is het bij NS wel een feestdag) op m'n OV gezet had. Bij uitchecken in Arnhem wordt er dan ook €23.70 afgeschreven, weg geld :(
Bij inchecken bij Arriva is er niks mis, ik reis daar blijkbaar wél op die dagkaart.
Doorgereisd via Winterswijk naar Zutphen, waarmee ik ook al het spoor in Gelderland gehad heb -o- In Zutphen door naar Oldenzaal, en vanaf daar weer terug naar Hengelo, waar overgestapt werd richting Zwolle. In Zwolle was het iets drukker dan verwacht, maar de 11 bakken ICM richting Utrecht waren niet heel erg gevuld. In Utrecht werd overgestapt op de IC richting Leiden. Daar ging ik verder met de IC richting Den Haag Centraal, waar na een korte pauze de reis richting Gouda, en vanaf daar even op en neer naar Alphen a/d Rijn, waarna ik verder ging met een IC naar Rotterdam. Daar even bij de Julia's pasta gehaald, waarna ik wegens werkzaamheden via Breda naar Goes ging. Daarna met de bus naar Oosterland, waarna ik om een uur of 10 weer thuis was.

Cijfertjes:
Aantal treinkilometers: 765.6
Vertraging: 0
Controle: 4x

Die weekenddagkaart was trouwens vermomd als dagkaart VDU, en met dat feestdagengedoe van gisteren staat er op VDU blijkbaar een spitsbeperking. Dit stond niet in de voorwaarden, dus gisteren even gebeld. Hij was gewoon geldig, dus die €23.70 krijg ik terug *O*
Laatst gewijzigd door PatrickM op za 06 mei 2017, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door JWM »

5 mei is geen feestdag voor weekendvrij.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door PatrickM »

Voor die NS Extra actie wel blijkbaar... Anders had ik 'm ook niet kunnen kopen neem ik aan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten