OVer je reiservaringen in mei 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

De 910 stond toen ik vanochtend op Rotterdam Centraal aan kwam nog op de borden met +25. Die trein heeft Thalys 9310 in de vertraging meegesleurd want die stond ondertussen ook met +10 op de borden. Om al die treinen kwijt te kunnen werd Benelux 9212 maar naar spoor 1 gestuurd.

Trein 905 uit Breda kwam dan weer twee minuten te vroeg aan op Rotterdam Centraal, dat was ook een first voor mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Etienne »

Omdat de 11712 vanochtend bij Woerden is geëindigd, was er dientengevolge ook geen 1723 aan de Haagse kant. Het losse VIRM4'tje van de 2823 werd daardoor wat aan de krappe kant vanaf Gouda. Gek genoeg is de 1723 wel in Utrecht begonnen met een losse ICM3 die uit diezelfde 11712 is gekomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef:De perrons van Rotterdam Alexander zijn pas vernieuwd en zouden nu op de juiste hoogte gebracht moeten zijn, maar toch schoof de uitschuiftrede van proef-SLT 2424 zojuist over het perron heen. Dus ergens is hier iets misgegaan...
Dit is misschien wel bewust zo gedaan. Zodat de uitschuiftreden niet klem kunnen komen te zitten :idea: .
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door reisthijs »

Nee, het is de bedoeling dat de trede uitschuift tot deze de perronrand raakt.
Als deze over het perron schuift is de instap niet gelijkvloers en loop je het risico dat de trede blijft haken en niet meer in wil schuiven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

Nou... Het gaat weer lekker *O*

In verband met een wisselstoring rijdt de 105 waar ik in zit redelijk stapvoets tussen Keulen en Siegburg/Bonn, hetgeen vermoedelijk +20 oplevert in Siegburg/Bonn...

Aangezien ik in Frankfurt Flughafen 13 Minuten heb om mijn aansluitende trein te halen ben ik benieuwd of ik mijn laatste trein van vandaag (de Nachttrein Budapest - Beograd) ga halen, of dat ik weer eens op kosten van Die Bahn in een hotel mag slapen :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

En uiteraard ging mijn aansluiting de mist in! 8-)

Nu dus maar even kijken of ze me met zeven overstappen (waarvan één van een uur of 4 midden in de nacht) willen sturen, of dat ik er een hotelletje in Wenen uit kan slepen *O*
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Zugführer »

En? Ik zie geen juichende berichten over een luxe hotel, dus je zit nu op het station van Sopron te wachten tot de eerste trein van de dag weer gaat rijden? :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

Ik lig met m'n dikke reedt in het Star Inn Wien Hauptbahnhof *O*

Maar aangezien m'n (directe :X ) trein morgen om half negen gaat ben ik maar eens tukken :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Ardan »

Heb je er al een vasteklantenkaart? :P
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

Nee, dit is pas de 2e keer in dit hotel, dus dat duurt nog even :P

Wel m'n 3e hotelschein van de lounge op Wien Hbf, dus we gaan de goeie kant op *O* (en ik ben de tel een beetje kwijt, maar ik nader de 10 overnachtingen op kosten van de spoorweeghen :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat intercity t1114 naar Den Haag tussen Breda en Rotterdam is gestrand. De trein staat inmiddels op +25. De t905 erachter heeft inmiddels ook steeds wisselend wel/niet vertraging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Inmiddels is de t1114 toch weer tevoorschijn gekomen, slechts met +27. De t905 schijnt omgeleid te zijn en er toch aan te komen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Hendrik »

De 1114 was inderdaad flink vertraagd... Toen ik naar de vertrektijden keek, stond ie op +15 en was het vertrekspoor gewijzigd naar 11 (zodat op spoor 9 alvast het te koppelen treinstel voor 2225 binnen kon komen). 'Dan kan ik 'm nog net halen', dacht ik. Maar toen ik op het perron aankwam, verscheen al snel +25 op het scherm... Toen ben ik snel naar spoor 8 gegaan voor 5116. Die vertrok overigens ook met 2 minuten vertraging. Er werd nog iets over omgeroepen in de trein, maar dat was niet te verstaan. Ik hoorde alleen 'snelheid'. Dat klopte waarschijnlijk wel, want tot de brug over de Delfshavense Schie reden we heel langzaam. Daarna was er niets meer aan de hand, zodat de trein in Gv nauwelijks vertraging meer had. Gelukkig had ik niet gewacht op 2225 (die normaal gesproken tegelijk met 5116 in Gv aankomt), want die was ook vertraagd...
De [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] blijft toch erg storings-/vertragingsgevoelig! Het gaat beter dan eerst, maar zulke grote vertragingen komen naar mijn idee nog relatief vaak voor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Dan heb ik je waarschijnlijk nog zien lopen vanochtend. Ik was vrij vroeg en stond op de 905 te wachten. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Hendrik »

Haha, zou zomaar kunnen! :D En misschien heb ik jou dan ook gezien, maar ik heb geen idee hoe jij eruit ziet... :P
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

*O* in de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]-serie, de 9411! Dus stond ik te Ht klaar, maar ik stond vooraan. Al snel kreeg ik in de gaten dat het achterste deel veel strakker is vanbuiten en ben ik rennend naar de 9411 gegaan. Dus zit ik nu in de 9411, mijn tweede zit in een VIRMm.

En nu staan we gezellig stil bij Clb.

Nog een laatste update: het oostelijke spoor over de brug bij Clb is defect, de trein vervolgt zijn weg.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Chrysa »

Er stonden vanochtend opeens 40 bejaarden bij de bushalte in mijn boerendorpje. :shock:
Normaal staan we altijd met zijn drieën...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

Fijn wel, dat ze in Budapest ineens besluiten de trein te wisselen...

Helemaal als de rangeerder je dan naar de andere kant van 't station stuurt, waarna blijkt dat je trein gewoon op het spoor tegenover het spoor waar je aankwam neer wordt gegooid en je dus weer terug mag.
Vervolgens kom je in een rijtuig terecht waarin de airco nog niet aanstaat en het dus bloedheet is, en ik ben m'n chille plekkie bij het raam kwijt -o-
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Zugführer »

Je wilde toch graag je reis onderbreken in Budapest? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Maar je hoeft niet 11 uur in dezelfde trein te zitten :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

Zugführer schreef:Je wilde toch graag je reis onderbreken in Budapest? (A)
Onderbreken, dus er minimaal een paar uur vertoeven, niet twee keer 't station door lopen om over te stappen op een verrottere trein -o-
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond kreeg mijn 3366 vlak na vertrek uit Lelylaan een rood sein. Toen de trein op het ander espoor voorbij was, zijn wij via het wissel linkerspoor gaan rijden en op Sloterdijk binnengenomen op spoor 10. Ook weer even geleden dat ik dat heb meegemaakt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Ik zat gisterenmiddag in de 1058 op Amsterdam Centraal te wachten op vertrek (zou nog 5 minuten duren), toen airco en verlichting uitvielen. Na drie minuten volgde een omroepbericht met alle standaardcomponenten over vertrektijden, toeslag, eerste klas en een goede reis. Het sloot echter af met een bericht dat er op het moment een technische storing aan de trein was en de vertrektijd zou niet gehaald worden. Gelukkig gingen op vertrektijd de airco en verlichting weer aan, uiteindelijk zijn we met slechts twee minuutjes vertraging vertrokken :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door PatrickM »

Net een dag terug thuis na mijn werkweek in Berlijn. Ik heb daar veel gebruik gemaakt van het OV, hieronder een verslagje.
Op maandag kwamen we aan in Berlijn. Er reden 2 bussen: een Flixbus (met werkende wifi en USB-poorten) en een Temsa. Ik zat in die laatste, en de airco daarvan had de standen uit en vol aan, en dat was niet al te prettig: ik had een winterjas, zomerjas en vest aan en zat nog te klappertanden :x
Uiteindelijk kwamen we na een uur of 11 rijden aan in Berlijn. Daarna niet zo heel veel meer gedaan: spullen uitpakken en eten halen bij de Lidl om de hoek :')
Op dag 2 een stadswandeling gemaakt, waarbij toch wel veel gebruik werd gemaakt van de U- en S-bahn. De docenten gooiden alles onder dezelfde noemer en dat was metro :evil: Wat me opviel is dat een gelijkvloerse instap in de oudere rijtuigen ontbreekt. Voor de rest is het daar erg goed geregeld met frequenties en dergelijke.

Op dag 3 alleen een heel klein stukje met de U-Bahn gereisd, waarna een klasgenoot zei:
"Ik heb nog nooit iemand zó snel 8 kaartjes uit die automaat zien halen :')
Dag 4: OV-opdracht en vrije tijd. De OV opdracht hield in: bezoek de 5 aangekruiste plaatsen en maak een selfie. De locaties zouden allemaal in de buurt van een U of S-Bahn station liggen. Ik mocht met m'n groepje langs de Fernsehturm, Haus der Kulturen der Welt, Südkreuz, Messe en Schloss charlottenburg. Die laatste lag overigens op 1.5 kilometer van het U-bahn station dat door de docenten als dichtstbijzijnde aangegeven werd. Er reed ook een bus, dus hebben we die maar gepakt. Daarna weer een kilometer naar station Westend gelopen, om richting Messe Süd verder te reizen. Dat heeft ons uiteindelijk meer dan een uur gekost, terwijl gezegd werd dat alles makkelijk in 1.5 uur te doen was. Niet dus :evil: Uiteindelijk alles in minder dan 2 uur gedaan, omdat we Haus der Kulturen vanuit de bus hebben gedaan, en de Fernsehturm is van praktisch overal te zien, dus die hebben we maar vanaf station Bundestag van de U55 gemaakt. De U55 rijdt wegens materieeltekorten in Berlijn met Dora's, die eigenlijk al even in het museum stonden :')
In de vrije tijd die we hadden (8 uur) zijn we maar een beetje heen en weer gaan rijden, en we zijn in de eerste de beste dubbeldekker gestapt die we tegenkwamen. Bij Alexanderplatz uitgestapt om daar maar even rond te hangen, en na een paar uur daar zijn we met de tram en S-Bahn weer teruggegaan. We zijn toen maar ergens gaan zitten, waarna het tijd werd om richting het verzamelpunt terug te gaan. We hebben daarna nog met een kleine 90 man de voorstelling "like Berlin" in Wintergarten bezocht, waarna het avontuur Berlijn weer ten einde was.

Wat me overigens in het algemeen is opgevallen is dat sommige bestuurders van U en S-bahn de deuren ontgrendelen tijdens het rijden. Mag dat daar wel ofzo?

En trouwens: wie heeft het sluitsignaal van wie gestolen? De RET van S-Bahn Berlin of andersom?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Ardan »

Je kunt de deuren inderdaad vaak al iets voor stilstand openen. De bestuurder is er gewoon snel mee :P Vroegâh werden de deuren wel centraal gesloten maar waren ze tijdens de rit gewoon weer te openen en dat gebeurde op warme dagen ook veel. Zijn mooie filmpjes van op youtube.

En Berlijn had de toon eerder, in Rotterdam istie ietsje ingekort (eerste en laatste toon).
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten