Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door trolly »

De provincie Gelderland heeft een oude sok gevonden, en gaat 25 tot 30 miljoen in spoorverdubbeling tussen Doetinchem en Didam stoppen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door Nitein-Repart »

Ik hoop gewoon dat er dan een sneltrein komt die tussen Arnhem en Doetinchem in ieder geval enkele stations kan overslaan. Ter compensatie kan de RE19 dan op Duiven, Westervoort en Velperpoort stoppen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door diederickx »

Ik hoop het niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door Hainje »

De RE19 moet gewoon lekker door kunnen rijden tussen Zevenaar en Arnhem, die Duitsers hebben er helemaal niet aan als dat ding gaat lopen liggen te boemelen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door Suus »

Ik zie op het moment meer graten in het uitbreiden van de frequentie in het weekend. Sinds Syntus niet meer rijdt is de kwartierdienst op zaterdag verdwenen en naar Winterswijk gaat op zondag nog altijd maar 1x/uur een trein. Verder positief, de spoorverdubbeling zal zeker het domino-effect verminderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door Nitein-Repart »

Voor de kwartiersdienst naar Doetinchem op zaterdag heb je natuurlijk geen extra spoor nodig. Maar ik vind wel van dat je het spoor tussen Zevenaar en Doetinchem dubbelsporig maakt, je ook een sneltrein moet onderzoeken. Van meer dan 4 stoptreinen per uur tussen Arnhem-Zevenaar(-Doetinchem) gaan weinig reizigers erop vooruit. Zie dan meer in reistijdverkorting dan in frequentieverhoging. Verder zie ik graag een keervoorziening in Varsseveld zodat bij een verstoring niet het gehele traject Doetinchem-Winterswijk verbusd hoeft te worden en er 's avonds en in het weekend 1x/uur Arnhem-Varsseveld en 1x/uur Arnhem-Winterswijk-Zutphen gereden kan worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door sirvinniei »

Erno-BE schreef:Ik hoop gewoon dat er dan een sneltrein komt die tussen Arnhem en Doetinchem in ieder geval enkele stations kan overslaan. Ter compensatie kan de RE19 dan op Duiven, Westervoort en Velperpoort stoppen.
Je moet je afvragen of er veel vraag is tussen de stations tussen Zevenaar en Arnhem Centraal en Duitsland. Als deze niet een heel hoog potentieel heeft voldoet een overstap op Zevenaar. Zeker omdat het een RE trein is en geen RB: in Duitsland worden ook flink wat stations overgeslagen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door regenmaker »

In Duitsland wordt geen enkel station overgeslagen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:In Duitsland wordt geen enkel station overgeslagen. ;)
Tussen Duisburg en Düsseldorf bijna allemaal, daarom heet het een RE...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door Ardan »

Daar liggen verder alleen S-Bahnstations. Maar goed, dat wordt off-topic. Verdubbeling zou erg goed zijn voor de robuustheid van de lijn..
Ik doe ook maar wat
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door diederickx »

Erno-BE schreef:[...] Verder zie ik graag een keervoorziening in Varsseveld zodat bij een verstoring niet het gehele traject Doetinchem-Winterswijk verbusd hoeft te worden en er 's avonds en in het weekend 1x/uur Arnhem-Varsseveld en 1x/uur Arnhem-Winterswijk-Zutphen gereden kan worden.
Ik snap het nut niet van 45 minuten stilstaan in Varsseveld als je in diezelfde tijd ook door kunt rijden naar Winterswijk en terug.
Voordeel van een halfuurdienst Doetinchem-Winterswijk is ook dat bij verstoringen op bijna elk station gekeerd kan worden, ook zonder keervoorziening.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door starx »

Goed nieuws dat het spoor hier eindelijk wordt verdubbeld. Het liefst had ik het gezien in combinatie met elektrificatie van Ah-Ww, maar waarschijnlijk is daar niet genoeg geld voor.

Zoals ik het lees is het niet genoeg geld voor integrale verdubbeling, maar hopelijk is het wel genoeg om een sneltrein mogelijk te maken.
Wat ik het liefst zou zien is het volgende:
- 2x/u Sneltrein Ah-Ww (stoptrein tussen Doetinchem en Winterswijk, stopt verder alleen in Zevenaar).
- 2x/u Stoptrein Ah-Dtc
- 2x/u stoptrein Ah-Zv (in ieder geval in de spits, later mogelijk ook doordeweeks in de daluren).

Doordat die sneltrein 6 stations overslaat zal die ongeveer 12 minuten sneller worden. En de stoptrein kan een extra station als Zevenaar Oost gaan aandoen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door BrengMe »

Kunnen dromen over de toekomstige bediening van deze lijn in Ideeën over OV geplaatst worden?
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door cassie127 »

regenmaker schreef:In Duitsland wordt geen enkel station overgeslagen. ;)
2× per dag wel Tussen Wesel en Oberhausen :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Provincie trekt 25 miljoen uit voor spoorverdubbeling tussen Didam en Doetinchem

Bericht door regenmaker »

Ja Friedrichsfeld en OB-Holten, maar laten we maar weer on-topic gaan. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten