Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte vragen

Bericht door Frank »

MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Meltrain schreef:
Ezra schreef:Ik ben op zoek naar een overzicht van busstallingen in een aantal concessies.
Zoek je alleen busstallingen of ook tramremises? In het laatste geval kan ik je wel helpen.
In principe zijn dat soort dingen altijd welkom, hoewel tramstallingen meestal wel makkelijk te halen zijn.
marvinkok schreef: Hier staan alleen de bussen van Syntus. Arriva heeft stallingen te Groenlo, Doetinchem en Zutphen.
Thanks.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Frank schreef:
MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.
Hij lijkt sterk op de kaart uit het spoorboekje 1970/1971, maar is net anders. De tekst linksboven is net anders. Ik vermoed dat de kaart wel uit een spoorboekje komt, maar dan een andere.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

Bedankt voor de informatie zover :). Ben op zoek naar zo'n exemplaar omdat ik het persoonlijk wel een mooie kaart vind. Zo weet ik in ieder geval in welke richting ik moet zoeken :P .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Geert »

Etienne schreef:of mag dat niet omwille van de privacy van eventuele bedrijven die een stalling huisvesten?
Dat is geen probleem.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Hermes Eindhoven klopt in ieder geval wel.
🍉
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Bij Ede ontbreekt zowel de Syntus stalling als die van Noot en in Harderwijk die van Smits en Syntus.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Burgh-Haamstede bestaat niet meer, Wemeldinge ook niet en Hulst ook niet meer. In Zierikzee zitten er twee: Van Oeveren is makkelijk te vinden in Google Maps: Industrieweg 10 en CXX Industrieweg 51. Goes zit op bedrijventerrein De Poel, maar waar weet ik niet.
Dirksland is Korteweegje 65.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

De stalling in Boskoop bestaat ook al jaren niet meer.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Hier een paar van Midden-Overijssel
Raalte > Bij station
Dedemsvaart > direct voor de halte busstation
Zwolle > Hoekerweg (Syntus Overijssel + Gelderland, werkplaats voor alle Concessies. Ook bussen OV-Regio IJsselmond?)
Die van Deventer en Meppel weet ik zo niet te vinden.

Maar misschien is het een idee om hiervoor een apart draadje aan te gaan maken?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

Wubbo schreef:
Frank schreef:
MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.
Hij lijkt sterk op de kaart uit het spoorboekje 1970/1971, maar is net anders. De tekst linksboven is net anders. Ik vermoed dat de kaart wel uit een spoorboekje komt, maar dan een andere.
Ik kom er ook niet helemaal uit. Tekst in spoorboekje '70/'71 is inderdaad net even anders (andere volgorde) en er zie in het boekje ook nog een extra kopregel. Maar de kaart van '71'/'72 (of later) is het ook niet, want die heeft geen tabel J meer. Weet wel dat er van het spoorboekje '70/''71 meerdere drukken zijn geweest. Misschien verschillen die?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

cassie127 schreef:Die van Deventer en Meppel weet ik zo niet te vinden.
Die in Deventer zit aan de Wismarstraat.
Ik doe ook maar wat
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

DDZ staat ook wel bekend als NID (Nieuwe Intercity Dubbeldekker.) Toch rijdt DDZ maar twee intercityseries (3600 en 4500) en zes sprinterseries. Waarom is dat? :')
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Te kort aan sprintermaterieel. En DDZ is in de oorsprong een dd-ar met mddm dat sprintermaterieel was. Dus beter geschikt dan VIRM en ICM.

En er staat me ook een andere reden bij dat met de instap te maken heeft.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

In de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie] rijdt geen DDZ meer, maar Flirt (vanaf september ook in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]) en de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] zijn inweze één geheel. De [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] slaat enkele stations over en is dus een soort sneltrein, de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] kan voorlopig niet met enkeldeksmaterieel rijden, vanwege de hoge reizigersvraag en een hogere frequentie op de Veluwelijn is nu nog niet mogelijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

DDZ is eigenlijk ongeschikt voor de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] (te traag)
en daar daarom nu weer vervangen door SLT.
dylanwild94 schreef:Te kort aan sprintermaterieel. En DDZ is in de oorsprong een dd-ar met mddm dat sprintermaterieel was. Dus beter geschikt dan VIRM en ICM.

En er staat me ook een andere reden bij dat met de instap te maken heeft.
De ongelijkvloerse instap is nu juist een reden dat er liever geen dubbeldekkers als sprinter worden ingezet - mede daarom hebben ze het verbouwd tot intercity.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Korte vragen

Bericht door hidihi »

In Engeland hebben ze trein beveiliging ATP (Automatic Train Protection) in Nederland heb je ATB Automatische Trein Beveiliging. Zijn deze twee systemen identiek of zijn het broers van elkaar? In Nederland heb je veel DM90 terzijde staan is het theoretisch mogelijk om dit materiaal door te schuiven naar Abellio UK?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

DM'90 is voor Nederlandse begrippen al erg breed, en het PVR in Engeland is nog veel kleiner dan bij ons.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Bovendien is Abellio Greater Anglia bezig met een enorme materieel-vernieuwing, waardoor alle electrische treinen zullen worden vernieuwd. Voor de diesels is het wachten op de afronding van grote elektrificatieprojecten, met name bij GWR.

Bij Abellio Scotrail wachten ze ook op de indienststelling van nieuwe treinen bij GWR, de oudere HST-treinen zullen worden doorgeschoven van westelijk Engeland naar Schotland, opgeknapt en daarna ingezet als IC-treinen naar de steden boven de lijn Edinburgh/Glasgow. De Sprinter-treinstellen (class 158) worden daarna gebruikt om meer treinen te laten rijden in het regionale segment, bijvoorbeeld tussen Aberdeen en Dundee, en om elders in het land de rottige Pacers buiten dienst te kunnen stellen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Station Santpoort Noord heeft van oorsprong een erg lang perron. Het perron voor de treinen richting Haarlem is langer dan het huidige spoor. Wat is de reden hierachter, weet iemand dit? Heeft dit te maken met de vroegere spoorlijn naar Velsen/IJmuiden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Zijn er op dit moment actiekaartjes voor het weekend "actief"? (kruidvat/Blokker/AH/watdanook)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Z2N schreef:Bovendien is Abellio Greater Anglia bezig met een enorme materieel-vernieuwing, waardoor alle electrische treinen zullen worden vernieuwd. Voor de diesels is het wachten op de afronding van grote elektrificatieprojecten, met name bij GWR.
Niet alleen elektrische treinen, de gehele vloot wordt vernieuwd. Op de diesellijnen gaan hybride Flirts rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Milco schreef:Station Santpoort Noord heeft van oorsprong een erg lang perron. Het perron voor de treinen richting Haarlem is langer dan het huidige spoor. Wat is de reden hierachter, weet iemand dit? Heeft dit te maken met de vroegere spoorlijn naar Velsen/IJmuiden?
Ja, het stuk waar nu geen spoor ligt langs het perron, was het stuk waar het spoor richting IJmuiden lag. Als je op Sporenplan.nl kijkt naar de tekeningen uit 1965, zie je dat na het perron de aftakking lag. Het perron is altijd blijven liggen, net als de plek waar het spoor oorspronkelijk aantakte.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Bedankt voor het antwoord! Interessant! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

hidihi schreef:In Engeland hebben ze trein beveiliging ATP (Automatic Train Protection) in Nederland heb je ATB Automatische Trein Beveiliging. Zijn deze twee systemen identiek of zijn het broers van elkaar? In Nederland heb je veel DM90 terzijde staan is het theoretisch mogelijk om dit materiaal door te schuiven naar Abellio UK?
DM90 is ongeschikt voor verkoop aan het buitenland, de treinen zijn te zwaar en trekken te sloom op. Bovendien is het voor vrijwel ieder Oostblokland goedkoper om treinen vers van de fabrikant te bestellen (Lint, Talent, Desiro) dan om DM90 over te nemen en op te knappen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten