Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen

Bericht door fogeltje »

Niet zozeer een OV-vraag maar een OV-gerelateerde vraag. Mag je als automobilist bij een bushalte stoppen om mensen in- en uit te laten stappen (waarbij ik bedoel dat de mensen idd alleen maar in- of uitstappen, dus geen kofferbakhandelingen, niet zelf mee uitstappen en afscheid nemen, alleen passagiers die meteen auto verlaten of instappen en gelijk weer verder rijden); uiteraard alleen als je geen lijnbus in de weg zit:
1. Bij een bushalte zonder blokmarkering;
2. Bij een bushalte met blokmarkering;
3. Bij een bushalte waarbij op de weg bij de haltehaven het woord Lijnbus gekalkt is (let op, ik bedoel dus geen busbaan waaraan een bushalte ligt, de busbaan mag je als autorijder sowieso niet op).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

RWD schreef: Artikel 23
1 De bestuurder mag zijn voertuig niet laten stilstaan:
a. op een kruispunt of een overweg;
b. op een fietsstrook of op de rijbaan langs een fietsstrook;
c. op een oversteekplaats of binnen een afstand van vijf meter daarvan;
d. in een tunnel;
e. bij een bord bushalte ter hoogte van de geblokte markering dan wel, ingeval die markering niet is aangebracht, op een afstand van minder dan 12 meter van het bord;
f. op de rijbaan langs een busstrook en
g. langs een gele doorgetrokken streep.
2 Onderdeel e van het eerste lid geldt niet voor het onmiddellijk laten in- en uitstappen van passagiers.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Zie artikel 23 van het RVV 1990 voor het antwoord op 1 en 2. Kort antwoord: het mag.
Ik zou denken dat 3 niet mag, alleen al omdat er dan een busstrook gecreëerd is waar je met de auto niet op mag...

Edit: Mikos was me net voor... :wink:
Laatst gewijzigd door Hendrik op wo 21 jun 2017, 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

2 Onderdeel e van het eerste lid geldt niet voor het onmiddellijk laten in- en uitstappen van passagiers.
Dus het mag wel dan lijkt me.

Doe het zelf ook vaak zat recht voor het politiebureau in Dordt, nooit problemen mee gehad.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Hendrik schreef:voor het antwoord op 1 en 2. Kort antwoord: het mag niet.
Mikos schreef:
RWD schreef: Artikel 23
1 De bestuurder mag zijn voertuig niet laten stilstaan:
e. bij een bord bushalte ter hoogte van de geblokte markering dan wel, ingeval die markering niet is aangebracht, op een afstand van minder dan 12 meter van het bord;
2 Onderdeel e van het eerste lid geldt niet voor het onmiddellijk laten in- en uitstappen van passagiers.
Volgens mij mag het dan toch wel? (A)

Edit: Wat Chrysa zegt dus :Y
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen

Bericht door Zugführer »

Aking schreef:Zijn er op dit moment actiekaartjes voor het weekend "actief"? (kruidvat/Blokker/AH/watdanook)
http://www.treinreiziger.nl/goedkope-tr ... juni-2017/
Kruidvat is nog geldig, maar niet meer te koop.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Excuus! :oops:
Ik had m'n reactie eerst anders geformuleerd. De wijzigingen hebben 'm dus niet beter gemaakt... :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Doe het zelf ook vaak zat recht voor het politiebureau in Dordt, nooit problemen mee gehad.
Wat wel de vraag oproept waarom je bekenden zo vaak bij het politiebureau moeten zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

:mrgreen:

D'r vader is Marokkaan, Ze rijdt niet voor niks altijd in zijn BMW :Y
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Michael »

Ik dacht dat Marokkanen altijd in Mercedessen rijden? :lol: :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

BMW staat toch voor Beste Marokkanen Wagen? (A)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: Wat wel de vraag oproept waarom je bekenden zo vaak bij het politiebureau moeten zijn...
Nee, is voor het ziekenhuis ernaast. Niet dat dat veel beter klinkt. :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Je gebruikt de Kiss & Ride daar niet? :') (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Nee, dat is verder lopen. Iets met achteringangen ofzo.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Kun je je gebruikersnaam op dit forum wijzigen? :') mij lukt het niet in ieder geval
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

Daarvoor moet je een beheerder benaderen.
Dennenboom schreef:
Wubbo schreef:
Frank schreef:
MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.
Hij lijkt sterk op de kaart uit het spoorboekje 1970/1971, maar is net anders. De tekst linksboven is net anders. Ik vermoed dat de kaart wel uit een spoorboekje komt, maar dan een andere.
Ik kom er ook niet helemaal uit. Tekst in spoorboekje '70/'71 is inderdaad net even anders (andere volgorde) en er zie in het boekje ook nog een extra kopregel. Maar de kaart van '71'/'72 (of later) is het ook niet, want die heeft geen tabel J meer. Weet wel dat er van het spoorboekje '70/''71 meerdere drukken zijn geweest. Misschien verschillen die?
Hmm, interessant. Ik hoop dat ik eens wat spoorboekjes kan bemachtigen van die periode :).
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte vragen

Bericht door Frank »

Ik zal nog eens kijken als ik thuis ben (over twee weken). Heb het meeste > 1937 daar wel liggen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

BasFrancken schreef:Kun je je gebruikersnaam op dit forum wijzigen? :') mij lukt het niet in ieder geval
Even een mod pm-en. ;)
🍉
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Of het in dit topic vragen viewtopic.php?f=18&t=1486
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Post voor de grap eens een bericht in dat topic Cassie (A)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen

Bericht door Zugführer »

Vroegah kon dat nog, maar nu hebben we er een officieel mededelingen topic van gemaakt om te voorkomen dat iedereen er verzoekjes in zet 8-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Erno-BE schreef:[...]de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] kan voorlopig niet met enkeldeksmaterieel rijden, vanwege de hoge reizigersvraag en een hogere frequentie op de Veluwelijn is nu nog niet mogelijk.
SLT zou prima de rijtijden over de Veluwe halen want het is beduidend sneller dan DDZ. Ik verwacht dat je de reizigersaantallen met SLT-12 ook prima weg krijgt (een SLT-6 heeft zo'n 100 zitplaatsen minder dan een DDZ-4 maar wel veel meer ruimte om te staan). Alleen dat SLT is er inderdaad niet, en aangezien de rijtijden van de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] met DDZ ook te halen zijn en dit een relatief lang traject is snap ik de keuze voor inzet van DDZ hier.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

In Tilburg zit, enkel op het stuk boven de tunneluitgang aan de achterzijde van het station een stuk perron, zelfs inclusief blokmarkering...

Is het de bedoeling dat hier nog een volledig perron komt? En waarom is dat niet meteen met de rest van het station gedaan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Antwoord op de eerste vraag is ja, antwoord op de tweede vraag weet ik niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

De [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] was wel een mooie treinserie voor de Flirt, Flirt komt daar beter tot zijn recht dan in de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie].
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten