Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Aking schreef:In Tilburg zit, enkel op het stuk boven de tunneluitgang aan de achterzijde van het station een stuk perron, zelfs inclusief blokmarkering...

Is het de bedoeling dat hier nog een volledig perron komt? En waarom is dat niet meteen met de rest van het station gedaan?
Omdat het nu nog niet echt nodig is. Zoals ook met afgelopen Koninginnedag was het treinverkeer prima af te handelen via twee sporen. Dus vier sporen is dan natuurlijk wel erg luxe. Ik vermoed dat het derde perron er pas gaat komen als de Betuweroute in Duitsland klaar is en de goederentreinen niet meer door Brabant gaan.
🍉
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Het is toch zo dat ICRm in de toekomst nooit meer een serie rijdt die niet via de HSL rijdt? (Zoals de 3600 waar ICRm vroeger heel veel reed)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Op de Benelux na is dat nu al het geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Ja klopt, maar vroeg me af of dat in de toekomst (tot 2021 als het ICNG gepland staat te komen) nog kon veranderen
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Tegen die tijd zal het grootste deel van ICRm weer aan een revisie toe zijn. En er is dan toch we voldoende IC-materieel beschikbaar (o.a. doordat er dan geen DDZ meer nodig is voor sprinterdiensten).

Dus verwacht een enkele reis naar de sloper voor het ICRm dat dan overbodig wordt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Rijtuigen kun je wel gemakkelijk verkopen aan het buitenland, beter dan bijv. DM90 dat veelal te zwaar en te sloom is. Op de Balkan kan ICR wellicht het oudste spul vervangen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Vraag mij of er echt interesse in is. Ik denk hooguit voor de draaistellen, de Y32-draaistellen waren erg populair en zijn wijd verspreid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Erno-BE schreef:De [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] was wel een mooie treinserie voor de Flirt, Flirt komt daar beter tot zijn recht dan in de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie].
En waarom dan? :roll: Mijns inziens krijg je dan juist eilandbedrijfjes, waardoor materieel niet snel is uit te wisselen, plus dat de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] samen niet een [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] integraal FLIRT maken. Tevens is Zwolle erg ver van OB Maastricht verwijderd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

De FLIRT's komen alleen in Zuid Nederland te rijden omdat het (groot) onderhoud in Maastricht plaatsvind.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

In de spits is er al 2× ddz-4 nodig... Hoe lang zal dit worden als het met Flirts gereden moet worden?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

Dat kan men makkelijk vervangen door DD-AR :P .
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

cassie127 schreef:In de spits is er al 2× ddz-4 nodig... Hoe lang zal dit worden als het met Flirts gereden moet worden?
Voor een vergelijkbaar aantal zitplaatsen heb je minstens 14 bakken Flirt nodig, dat is veel te lang.

De NS Flirts komen goed tot hun recht op de trajecten waar ze nu rijden, waar je aan 1 of 2 stellen genoeg hebt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Het is meer dat ik Flirt behoorlijk luxe materieel (Wifi, toilet, stopcontacten) voor de korte trajecten van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] en deze luxe meer tot zijn recht komt op langere trajecten als de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]. Maar ik snap ook wel dat Den Bosch en Arnhem dichter bij Maastricht liggen dan Utrecht of Zwolle.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ooit zullen alle treinen zo luxe zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Weet iemand met welk materieel of door welke vervoerder het pendelvervoer tussen station WIjchen en het festivalterrein van Down the Rabbit Hole wordt gereden?
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Uitgaande van vorig jaar zal er door verschillende vervoerders met verschillend materieel gependeld worden tussen Wijchen/Nijmegen en het festivalterrein.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Erno-BE schreef:Het is meer dat ik Flirt behoorlijk luxe materieel (Wifi, toilet, stopcontacten) voor de korte trajecten van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] en deze luxe meer tot zijn recht komt op langere trajecten als de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]. Maar ik snap ook wel dat Den Bosch en Arnhem dichter bij Maastricht liggen dan Utrecht of Zwolle.
Dat is nou precies wat er in de SNG's komt, en ook in de DDZ's zit. -o- :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Ddz mis ik alleen nog de stopcontacten inde 2e klas :x
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Jammer dat DDZ/VIRMm/ICRm geen USB/stopcontacten in de 2de klas heeft gekregen... Toch allemaal recent verbouwd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Het boordstroomsysteem zou die enorme vraag naar stroom niet aankunnen, daarvoor moet de trein volledig opnieuw ontworpen worden. Voor de eerste klas kan het vaak nog net, maar als je ziet hoe vaak dat in VIRM al niet werkt...

Vraag mij trouwens af of het in ICR wel goed werkt, de airco en de leesverlichting vallen daar uit als je van spanning wisselt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Als ze USB in bussen in kunnen bouwen moet dat in de trein volgens mij toch ook wel lukken? :X :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

In nieuwe bussen ja :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Dus? Ze kunnen niet ergens in een trein een accu knallen? :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Het is niet een kwestie van een accu erin zetten. Het zal er eerder op neerkomen dat je de stoppenkast volledig zal moeten verbouwen met heel wat extra groepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Kwestie van willen, niet van kunnen. Als het de Fransen lukt in 30 jaar oude roestvrijstalen stoptreintjes moet het NS ook wel lukken. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten