Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Lijn 145 blijft bestaan!! Tussen Badhoevedorp Lorentzplein en Hoofddorp.

In de ochtend vanuit Badhoevedorp via de scholen en terug via marktplein in de middag andersom.

Lijn 161 gaat het gedeelte van lijn 162 overnemen tussen Hoofddorp centrum en Hoofddorp station
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

En Rijsenhout? Blijft daar ook nog een bus rijden?
Of moeten alle Rijsenhoutse busreizigers straks dagelijks een taxibusje bellen voor hun woon-werkverkeer?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Ja dat blijft net als buitenkaag abbenes AML flex
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Ik vind 'taxibusje bellen' in dit geval een beetje denigrerend. Normaal gesproken ben ik ook niet erg te spreken over belbussen en dergelijke, maar in dit geval zit het redelijk goed in elkaar. Je kan gewoon via een app een rit boeken, bellen is niet nodig, de termijn voor het reserveren is een half uur, maar volgens mij is het soms wel mogelijk om korter van te voren een plek te reserveren in een voertuig wat al rijdt en plek over heeft. Ook zijn de OV-Chipkaart en alle abonnementen gewoon geldig (geen raar opstapper-tarief ofzo).
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door kliko »

Even een vraag, als ik het goed begrijp gaat TCR alleen de 346 rijden vanaf december met de bubbeldekkers.
Maar in de weekenden dan? Hebben ze andere bussen daarvoor beschikbaar? In de weekenden ligt, nu althans, het gebruik toch een stuk lager en volstaan de 12-meter bussen.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Gewoon 7 dagen in de week met de Dubbeldekkers
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik heb een aantal weken geleden aan CXX Klantenservice een mail gestuurd, waarin ik de vraag gesteld heb, met wat voor materieel lijn 357 eigenlijk gaat rijden, omdat daar onduidelijkheid over was na de voorlichtingsavond.
Van de meeste lijnen weten we ongeveer wat voor materieel er gaat rijden: geleed, standaard, 21m, dubbeldekker, flex, etc. Van lijn 357 was dit voor mij in ieder geval nog niet duidelijk.
Ik kreeg vandaag netjes antwoord. Lijn 357 (Kudelstaart-) Aalsmeer - Amsterdam gaat volgens CXX gedeeltelijk rijden met gelede elektrische bussen en gedeeltelijk met 13m diesel bussen.
k ben benieuwd hoe CXX dit gaat doen, of de bussen door elkaar ingezet worden of dat er ook een patroon in komt. Bijvoorbeeld de omlopen, die door rijden naar Kudel, dat dat standaardbussen worden, de rest geleed.
In de mail werd ook nog gemeld, dat over 3 jaar alles elektrisch wordt, maar dat hebben we inmiddels begrepen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Lees net op de CXX-site, dat besloten is om halte Graaf Florislaan in Amstelveen, in tegenstelling tot eerdere plannen vooralsnog te behouden voor de R-net route op de 347/357 bundel. Dat is in ieder geval een pijnpunt minder voor de bewoners in die buurt.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Wel netjes dat CXX een en ander op de website zet. Weet jij iets over die 357, Remco?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Niet anders dat er gewoon met 13&18m gereden gaat worden. De definitieve materieel
Inzet is nog niet bekend. Voor ons ook gissen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Meltrain »

fred1954 schreef: Ik kreeg vandaag netjes antwoord. Lijn 357 (Kudelstaart-) Aalsmeer - Amsterdam gaat volgens CXX gedeeltelijk rijden met gelede elektrische bussen en gedeeltelijk met 13m diesel bussen.
k ben benieuwd hoe CXX dit gaat doen, of de bussen door elkaar ingezet worden of dat er ook een patroon in komt. Bijvoorbeeld de omlopen, die door rijden naar Kudel, dat dat standaardbussen worden, de rest geleed.
Is andersom niet logischer, zodat er in elk geval genoeg capaciteit voor de reizigers uit Kudelstaart is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik heb 10 jaar in Kudel gewoond. Juist het laatste stuk tussen Aalsmeer en Kudel was het stilst in de bus, voor dat gedeelte volstaat een standaardbus.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Remco1989 schreef:Niet anders dat er gewoon met 13&18m gereden gaat worden. De definitieve materieel
Inzet is nog niet bekend. Voor ons ook gissen.
Dank Remco
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Meltrain schreef:
fred1954 schreef: Ik kreeg vandaag netjes antwoord. Lijn 357 (Kudelstaart-) Aalsmeer - Amsterdam gaat volgens CXX gedeeltelijk rijden met gelede elektrische bussen en gedeeltelijk met 13m diesel bussen.
k ben benieuwd hoe CXX dit gaat doen, of de bussen door elkaar ingezet worden of dat er ook een patroon in komt. Bijvoorbeeld de omlopen, die door rijden naar Kudel, dat dat standaardbussen worden, de rest geleed.
Is andersom niet logischer, zodat er in elk geval genoeg capaciteit voor de reizigers uit Kudelstaart is?
Kudel kan zelfs met 10m of kleiner
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door MdJ »

Voor Kudelstaart misschien wel, maar de rest van het traject niet. Echter, die naar Kudelstaart reizen zitten wel specifiek in die rit. Op het gemeenschappelijke traject zitten dus in de bus naar Kudelstaart meer reizigers dan in een korte rit.
Bij twijfel: gebruik beton.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Uiteraard MdJ, ik bedoelde dat er in het laatste stuk niet veel meer mensen overblijven in de bus, dus dat op dat deeltraject geen gelede bus nodig is. Op de rest van het traject kan het van tijd tot tijd erg druk zijn en dan is een gelede bus handiger, of de bus doorgaat naar Kudel of niet. Vandaar dat ik verbaasd ben, dat CXX met verschillende type bus op dezelfde lijn gaar rijden. Het voelt een beetje als op lijn 51 momenteel, je staat te wachten op de halte en moet maar afwachten of er een dubbel metrostel aankomt rijden of een enkeltje. :shock:
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

Ze laten nu dus lijn 169 doorrijden naar SKWA, zie https://www.connexxion.nl/vragen-van-reizigers/1439
Ik zou dan liever voor een andere opzet hebben gekozen voor de 168/341:
laat R-net 341 tussen Floriande en Station de snelle 268-route rijden, en dan verder naar Amsterdam Zuid (overdag 4x/uur, spits 6-8x/uur, avond/weekend 2-4x/uur).
En laat 2x/uur lijn 168 rijden tussen Station en Floriande Zuid (ringlijn Deltaweg - Bennebroekerweg - Nieuwe Molenaarslaan). Dan hoef je op de 168-route op de Asserweg ook geen haltes over te slaan omdat je zonodig een stadslijn als R-net halte-afstanden moet rijden.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Het vervoerplan Amstelland Meerlanden 2018 is nu definitief vastgesteld.
Met enkele aanpassingen, die we inmiddels hebben kunnen lezen op de CXX website.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/v ... steld/4825 *bus*
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door wouter15 »

Op Facebook is een overzicht verschenen van de wagenparknummers van de nieuwe bussen in deze concessie (zie https://lookaside.fbsbx.com/file/Conces ... 1Dkl1xJuoz)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Bijzonder dat de 100 gelede Citea's geen 9xxx-nummer krijgen. Op de trolleybussen na kan ik mij niet herinneren wanneer dat voor het laatst is geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door flipje »

Ook opvallend: er komen 10x Volvo 8700 RNET uit Almere naar AML.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Voor spitslijn 255 Haarlem - Bijlmer v.v. via de snelweg.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

9205 en 9248-9252 moeten dan de ex-300 bussen zijn die tijdelijk blijven?
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Wij denken van wel ja.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten