Ik doelde de politiek van Israël.VIRM schreef:Politiek hoort niet thuis op dit forum? Dan kun je aardig wat discussies opdoeken. Denk alleen maar aan de topics en discussies over bewindspersonen/Kamerleden en de spoorsector.
En je kunt als opdrachtgever wel degelijk kijken naar wat de busbedrijven die inschrijven op de concessie allemaal uitspoken.
Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Als je als bedrijf ervoor kiest om te opereren in gebied dat volgens internationaal recht illegaal bezet is en vervolgens ergens anders op een concessie gaat bieden, dan is het niet verbazingwekkend als er op z'n minst in zienswijzen van organisaties dit punt naar boven komt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Die kwestie kan en mag je een hoop van vinden, dat staat een ieder vrij, maar men opereert hier onder Nederlandse voorwaarden/wetgeving/mensenrechten waar ieder ander ov bedrijf zich ook aan moet houden en zal het mij echt een rotzorg zijn wiens naam er op de bus staat. Ik heb zelf een Joodse achtergrond en wat er in Israel gebeurt vind ik persoonlijk ook niet feestelijk maar dat is een internationaal verhaal en niet concessiegerelateerd.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 26 jun 2017, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Wat mij betreft is het een goede zaak dat Europa aandacht heeft voor milieu, duurzaamheid en ook voor mensenrechten, door mensenrechten onderdeel te maken van aanbestedingswetten. We hebben daarmee een -zij het slechts in beperkte mate- stimulerende invloed op het respecteren van mensenrechten.
En de case "Concessie Noord-Holland Noord" is hierin een goed voorbeeld.
Uiteraard zou Egged/EBS weer een kans moeten krijgen nadat men zich aangetoond heeft verbeterd.
En de case "Concessie Noord-Holland Noord" is hierin een goed voorbeeld.
Uiteraard zou Egged/EBS weer een kans moeten krijgen nadat men zich aangetoond heeft verbeterd.
Geen plaats hier voor mensenrechten, maar wel voor HASBARA ?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Nogmaals, de tekst in het PvE die je aanhaalt is slechts een ingediende zienswijze. Ik had ook een zienswijze in kunnen dienen dat ik het vanuit dierenwelzijn onverantwoord vind dat er buslijnen langs weilanden voeren. De koeien geven dan immers zure melk. Die zou er ook ingekomen zijn en met een goede framing had ik in het antwoord ook wel kunnen ontlokken dat de Provincie dierenwelzijn ook belangrijk vindt.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Mag het weer over deze concessie gaan?
Wat wordt de samenstelling van de wagenpark (in algemeenheden) en wat zijn nu precies de verbeteringen van de nieuwe vervoerder?
Wat wordt de samenstelling van de wagenpark (in algemeenheden) en wat zijn nu precies de verbeteringen van de nieuwe vervoerder?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Heb begrepen dat er wat wagens blijven. Gezien de leeftijd zullen dat waarachijnlijk wel de 33 Citaro's zijn die er nu ook al rijden. Verder is er nog niet heel vewl bekend.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 27 jun 2017, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
De ambassadors uit de serie 1800 en 5100 zullen wel buiten dienst gaan. Die zijn op moment van schrijven toch al 11 jaar resp. 13 jaar oud.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ik denk (En hoop het een klein beetje) dat ze voor een groot deel met de VDL Citea LLE120 gaan rijdenCamilleKreemers schreef:Mag het weer over deze concessie gaan?
Wat wordt de samenstelling van de wagenpark (in algemeenheden) en wat zijn nu precies de verbeteringen van de nieuwe vervoerder?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Laat maar gaan joh, die leeft toch in zijn eigen bubbel.IC140 schreef:Nogmaals, de tekst in het PvE die je aanhaalt is slechts een ingediende zienswijze. Ik had ook een zienswijze in kunnen dienen dat ik het vanuit dierenwelzijn onverantwoord vind dat er buslijnen langs weilanden voeren. De koeien geven dan immers zure melk. Die zou er ook ingekomen zijn en met een goede framing had ik in het antwoord ook wel kunnen ontlokken dat de Provincie dierenwelzijn ook belangrijk vindt.
Voor de rest, misschien heb ik het gemist. Maar zijn er nog veranderingen in het lijnennet bekend, of komt dat nog?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Er komen 83 elektrische bussen en 52 nieuwe diesels en dat laatate kan vanalles zijn. Heb zelf liever de Iveco zoals in IJsselmond. Een stuk stiller en comfortabeler dan die opgevoerde broodtrommels uit Heerenveen/Valkenswaard.Richard38 schreef:Ik denk (En hoop het een klein beetje) dat ze voor een groot deel met de VDL Citea LLE120 gaan rijdenCamilleKreemers schreef:Mag het weer over deze concessie gaan?
Wat wordt de samenstelling van de wagenpark (in algemeenheden) en wat zijn nu precies de verbeteringen van de nieuwe vervoerder?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ik verwacht zelf geen (grote) veranderingen in de routes omdat er vorig jaar al wat wijzigingen zijn gedaan. Denk dat het vooral gaat om de frequentieverhogingen in de spits en voor sommige lijnen ook in de daluren.Jef400 schreef:Maar zijn er nog veranderingen in het lijnennet bekend, of komt dat nog?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Die stimulerende invloed blijkt dus groter te zijn dan gedacht:FRAM-9390 schreef:Wat mij betreft is het een goede zaak dat Europa aandacht heeft voor milieu, duurzaamheid en ook voor mensenrechten, door mensenrechten onderdeel te maken van aanbestedingswetten. We hebben daarmee een -zij het slechts in beperkte mate- stimulerende invloed op het respecteren van mensenrechten.
En de case "Concessie Noord-Holland Noord" is hierin een goed voorbeeld.
Uiteraard zou Egged/EBS weer een kans moeten krijgen nadat men zich aangetoond heeft verbeterd.
https://www.middleeastmonitor.com/20170 ... any-190mn/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Behalve een paar activistische 'nieuwsberichten', kan ik nergens iets vinden dat EBS op deze grond zou zijn uitgesloten. Er is alleen te vinden dat Connexxion het is geworden. Over alle overige biedingen wordt niets gezegd, dus ook niet waarom die het niet zijn geworden (minder hoge score of uitgesloten van deelname)
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Als dat echt zo zou zijn zou de SGP er zeker wel kamervragen over hebben gesteld.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Zal wel heel raar zijn, dat zou betekenen dat de reiziger de dupe wordt van de politieke correctheid van de overheid.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Vorige week was de laatste dag om nog bezwaar te maken, niemand heeft dit gedaan en dus heeft Connexxion deze concessie nu officieel gewonnen.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Dus het wordt weer 11 jaar lang met van die oude Miele stofzuigers uit het NWZF gebied uit 2006 en van die vreselijke vdl procity in Hoorn. Ik was gisteren in Hoorn. Wat is daar het OV lang stilgestaan en verpaupert. Ik ging met de 135 naar Den oever, dat was 1 van de vreselijkste ritten.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Och och och toch, wat hebben we het toch zwaar.
🍉
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Kijk dan naar de concessie GD waar ik dagelijks mee reis. Ik vind in deze concessie weinig vernieuwends is. En nog in 2017 laten rijden met materieel uit 2004, waarvan de emissie eisen minimaal in 2017 te niet doen.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Nee. Alle bussen die in de huidige aflopende concessie tweedehands zijn gaan er uit, alleen de bussen die voor de vorige concessie zijn aangeschaft blijven, kortom alleen de stadsbussen van Alkmaar, Den Helder en Hoorn die niet zijn uitgebrand.JP13357 schreef:Dus het wordt weer 11 jaar lang met van die oude Miele stofzuigers uit het NWZF gebied uit 2006 en van die vreselijke vdl procity in Hoorn. Ik was gisteren in Hoorn. Wat is daar het OV lang stilgestaan en verpaupert. Ik ging met de 135 naar Den oever, dat was 1 van de vreselijkste ritten.
Is er eens een concessie wel zuinig geweest met de spullen, is het nog niet goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Bij de aanbesteding komt grotendeels nieuw materieel (tenzij materieel jonger dan 4 jaar is).JP13357 schreef:Kijk dan naar de concessie GD waar ik dagelijks mee reis. Ik vind in deze concessie weinig vernieuwends is. En nog in 2017 laten rijden met materieel uit 2004, waarvan de emissie eisen minimaal in 2017 te niet doen.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Net als ouwe rotzooi die in Almere rondrijdt.. Amba's uit 2003 die dan misschien een update tussendoor hebben gekregen maar alsnog.. Die concessie loopt overigens komende december af ten gunste van Syntus. Ik heb het volgens mij wel eens eerder ergens verteld maar ik heb wel zwaar het vermoeden dat Connexxion met de meeste ouwe meuk rondrijdt.. Amstelland-Meerlanden daargelaten, die krijgen een mooi wagenpark vanaf 2018.JP13357 schreef:Dus het wordt weer 11 jaar lang met van die oude Miele stofzuigers uit het NWZF gebied uit 2006 en van die vreselijke vdl procity in Hoorn. Ik was gisteren in Hoorn. Wat is daar het OV lang stilgestaan en verpaupert. Ik ging met de 135 naar Den oever, dat was 1 van de vreselijkste ritten.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Wat is er mis met een bus voor de gehele levensduur gebruiken? Beter dan een bus na acht jaar afdanken toch?
Het hoeft niet altijd shiny en nieuw te zijn, zeker niet als dat ten koste gaat van de bediening.
Het hoeft niet altijd shiny en nieuw te zijn, zeker niet als dat ten koste gaat van de bediening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Connexxion kan door z'n schaal wel makkelijker met materieel schuiven, dat zie je trouwens bij Arriva ook meer gebeuren gezien zij ook flink groter geworden zijn de afgelopen jaren.
Op zich niks mis mee, maar een beetje onderhoud kan dan geen kwaad en daar ontbreekt het bij Connexxion nogal eens aan. Als je bv. zag hoe de Amba's in de regio Utrecht eruit zagen aan het eind van de concessie in 2013 t.o.v. hoe ze er nu bij Qbuzz uit zien is dat nogal een wereld van verschil.
Overigens is Connexxion dan nog wel een bedrijf wat wat meer vastgeroest zit qua bediening van een gebied, je ziet ze vrij zelden met creatieve oplossingen komen om met minder geld evenveel kwaliteit te bieden.
Op zich niks mis mee, maar een beetje onderhoud kan dan geen kwaad en daar ontbreekt het bij Connexxion nogal eens aan. Als je bv. zag hoe de Amba's in de regio Utrecht eruit zagen aan het eind van de concessie in 2013 t.o.v. hoe ze er nu bij Qbuzz uit zien is dat nogal een wereld van verschil.
Overigens is Connexxion dan nog wel een bedrijf wat wat meer vastgeroest zit qua bediening van een gebied, je ziet ze vrij zelden met creatieve oplossingen komen om met minder geld evenveel kwaliteit te bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten