Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik weet al wat we de komende jaren gaan zien opduiken bij de treinvervangende busdiensten. De HWGO-Citea's en Citaro's duiken ook steeds weer op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het wordt dan wat beter omdat je nu ook een werkelijke touringcar krijgt en geen stads- en streek, maar vooral stadsbus, in de treinvervangende diensten. Vooral als je opmerkt dat 10 minuten rijden voor de trein meestal dubbel of trippel zo lang is als met de bus.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Mooi dat de 145 tussen Badhoevedorp en Hoofddorp min of meer behouden blijft. Maar wat is dit een uitgeklede versie van de 145 in hoogtij dagen.... 11 ritten op een dag (per richting).... Het is niet veel. Maar in elk geval goed nieuws voor de schooljeugd die in Hoofddorp op school zitten.sirvinniei schreef:Vandaag zijn er trouwens wat kleine wijzigingen aan het vervoersplan vrijgegeven op de Connexxion site: https://www.connexxion.nl/data/upload/2 ... 202017.pdf
Blijft wel staan dat het absurd is dat deze verbinding uberhaubt werd geschapt.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De filosofie zoals ik hem begrepen heb: tussen Badhoevedorp en Hoofddorp ligt praktisch niets, en de omweg via Schiphol is in tijd nauwelijks langer. Door de vervoersstromen te bundelen creëer je sterkere lijnen met hogere frequenties en daarmee weer een hoger reizigerspotentieel.
Connexxion had duidelijk ingeschat dat dit er wel doorheen zou komen, of dat (zoals nu blijkt) er extra geld uitgetrokken zou worden om deze lijn toch te kunnen handhaven.
Connexxion had duidelijk ingeschat dat dit er wel doorheen zou komen, of dat (zoals nu blijkt) er extra geld uitgetrokken zou worden om deze lijn toch te kunnen handhaven.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inderdaad, ik ben benieuwd of men de oude vertrouwde 145 blijft verkiezen boven een reismogelijkheid van 8x/u doordeweeks.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hangt ervan af waar je wilt zijn in Hoofddorp. Als je ergens langs de 300-route moet zijn, neem je de 194 en de 300.
Maar wil je in Centrum zijn, dan neem je de 145. Vanuit Badhoevedorp is Hoofddorp Centrum volgens mij een belangrijker bestemming dan Hoofddorp station of de nieuwbouwwijken waar de 300 langsrijdt.
Maar wil je in Centrum zijn, dan neem je de 145. Vanuit Badhoevedorp is Hoofddorp Centrum volgens mij een belangrijker bestemming dan Hoofddorp station of de nieuwbouwwijken waar de 300 langsrijdt.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik dacht zelf meer aan bus 194, 195 of 356 naar Schiphol Noord (samen tot wel 12x/u vanaf Badhoevedorp Oost) en dan bus 341, die gaat ook via het Centrum toch?
Ik blijf de N195 van 2x/uur zo heftig, kan dat niet teruggedraaid worden naar 1x/u en in de spitsuren 3 of 4x/uur gereden worden?
Ik blijf de N195 van 2x/uur zo heftig, kan dat niet teruggedraaid worden naar 1x/u en in de spitsuren 3 of 4x/uur gereden worden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tsja die nachtbus n95 is 2x p/u idd heftig en nog geleed ook natuurlijk. Maar zo is het aangeboden. Dus daar moeten ze zich aan houden
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het gaat weer goed met de economie. Tijd om weer onnodige luchtfiets-busverbindingen in het leven te roepen
Vervoer afstemmen op de daadwerkelijke verplaatsingsbehoefte. Dat is een kunst die veel concessieverleners en -houders nog niet altijd even goed in de vingers hebben :N
Vervoer afstemmen op de daadwerkelijke verplaatsingsbehoefte. Dat is een kunst die veel concessieverleners en -houders nog niet altijd even goed in de vingers hebben :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
GVB heeft lijn 369 onder valse voorwendselen opgeheven in 2015, terwijl die lijn zeker tussen Osdorp en Schiphol toch altijd goed gevuld was ongeacht de dag van de week. De statistieken bij GVB klopten niet omdat veel reizigers die een wegwerpnachtkaartje kochten niet uitchecken en dus de statistieken bevuild werden. En nachtbuschauffeurs denken wel twee keer na voordat ze reizigers gaan aanspreken.
Vraag is wel hoe lang het duurt voordat alle weggepeste reizigers de nachtbus weer terug zullen vinden.
Vraag is wel hoe lang het duurt voordat alle weggepeste reizigers de nachtbus weer terug zullen vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik lees in het Amsterdam-draadje over de defintieve routewijziging van de 170-bundel, waarbij de bussen ri. CS via Marnixstraat en H'Houttuinen gaan rijden t/m 9 december. Aangezien men de term definitief gebruikt, ga ik er van uit dat ook in de nieuwe concessie dit zo zal blijven tot opening NZL.
Eigenlijk is er op de Nassaukade/Leidsebosje hetzelfde probleem met drukte. Zou goed zijn als de VRA daar ook eens naar gaat kijken. Die route zal ook na de opening van de NZL bereden blijven worden naar busstation Elandsgracht als R-net notabene
Eigenlijk is er op de Nassaukade/Leidsebosje hetzelfde probleem met drukte. Zou goed zijn als de VRA daar ook eens naar gaat kijken. Die route zal ook na de opening van de NZL bereden blijven worden naar busstation Elandsgracht als R-net notabene
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De VRA onderzoekt de mogelijkheid het railvervoer ter plaatse ondergronds af te wikkelen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik ben het helemaal met je eens, maar ook hier bleek een filosofie achter te zitten: Na het uittekenen van het nachtnet zou Badhoevedorp als enige grotere kern overblijven zonder nachtelijk vervoer. Zodoende werd de N95 gecreëerd. Tegelijkertijd wilde men in het bod alle nachtlijnen op 2x/u brengen (of 2x/u of niet).Remco1989 schreef:Tsja die nachtbus n95 is 2x p/u idd heftig en nog geleed ook natuurlijk. Maar zo is het aangeboden. Dus daar moeten ze zich aan houden
Tegelijkertijd kunnen we natuurlijk allemaal raden dat dit deze nachtlijn het einde van de concessie zeker niet met deze frequenties zal gaan halen. Deze lijn zal eerder als één van de eerste als wisselgeld ingezet gaan worden. Bijv. uitbreiding van de stadsdienst in Amstelveen, waarbij vaak alleen naar kale DRU's gekeken wordt. Hierdoor bezuinig je op hele dure nachtelijke DRU's, om ze in te wisselen voor goedkope DRU's overdag.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De VETAG-lus op de kruising Haarlemmer Houttuinen met de Buiten Oranjestraat afkomstig van CS is ook al een tijdje stuk, dus op een gegeven moment gaan de bussen gewoon opstapelen op de Haarlemmer Houttuinen of nog weer elders.
Op het Haarlemmerplein stapelen de gelede bussen zich ook al aardig op bij de halte stad-uit sinds de herinrichting van de kruising aldaar. Krijgen ook regelmatig conflicterende verkeersstromen tegelijk groen, levensgevaarlijk
Op het Haarlemmerplein stapelen de gelede bussen zich ook al aardig op bij de halte stad-uit sinds de herinrichting van de kruising aldaar. Krijgen ook regelmatig conflicterende verkeersstromen tegelijk groen, levensgevaarlijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat zal ook gebeuren met de n42/n47 want die hebben het ook in deze concessie als n70/n88 niet lang volgehouden doordeweeks.Wievank schreef:Tegelijkertijd kunnen we natuurlijk allemaal raden dat dit deze nachtlijn het einde van de concessie zeker niet met deze frequenties zal gaan halen. Deze lijn zal eerder als één van de eerste als wisselgeld ingezet gaan worden. Bijv. uitbreiding van de stadsdienst in Amstelveen, waarbij vaak alleen naar kale DRU's gekeken wordt. Hierdoor bezuinig je op hele dure nachtelijke DRU's, om ze in te wisselen voor goedkope DRU's overdag.Remco1989 schreef:Tsja die nachtbus n95 is 2x p/u idd heftig en nog geleed ook natuurlijk. Maar zo is het aangeboden. Dus daar moeten ze zich aan houden
En ga er maar vanuit dat per dienstregeling 22-7-18 weer veel gaat veranderen in onderliggend net. Dat word nu al gezegd
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het nieuwe nachtnet is sowieso een beetje heftig maar ik denk dat het nog wel eens een succes kan gaan worden. Dat er 's-nachts genoeg vervoer is voor bussen vanuit amstelland en osdorp naar schiphol is een ding dat zeker is, het probleem is dat niemand zin heeft om met overstap 2 keer een eeuwigheid op een gure bushalte te moeten staan wachten op bussen die anderhalfuurdiensten rijden. En dat is hiermee wel verleden tijd. Gooi er een goeie reclamecampagne tegenaan zodat iedereen weet dat nachtlijnen nu betrouwbaar en frequent zijn en die bussen komen echt wel vol. Dan alleen niet door ongeduld of domheid de boel na een jaar weer gaan uitkleden/opheffen zoals bij de 369 is gebeurd
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Niet alleen in het onderliggend net....als de NZL opent, gaat die 50/50 regel in op de 347 bundel. Dat betekent dat Uithoorn bediend wordt met 347 Elandsgracht en 348 Station Zuid. Zelfde met Kudelstaart/Aalsmeer 357/358. Ik ga er vanuit dat de frequenties vanuit Uithoorn en Kudelstaart/Aalsmeer niet verhoogd worden. Dat betekent 4 x per uur (overdag) Uithoorn - Elandsgracht en 4 x per uur Uithoorn - Zuid dus 50/50. Zelfde met de 357/358: beiden 4 x per uur.Remco1989 schreef:
En ga er maar vanuit dat per dienstregeling 22-7-18 weer veel gaat veranderen in onderliggend net. Dat word nu al gezegd
Moet je je voorstellen dat de NZL lijn om de 5-6 minuten rijdt en de aansluitende bus op Zuid ri. Uithoorn of Aalsmeer om het kwartier. Dat betekent in het ongunstigste geval dat mensen komende uit de NZL maximaal 15 minuten moeten wachten op st. Zuid. Daar gaat je tijdwinst......
Op de voorlichtingsavond heb ik dat voorgelegd aan iemand van de VRA en die erkende dat dat nog wel een dingetje was, maar dat er dan misschien meer bussen/lijnen naar Zuid zullen moeten gaan rijden.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hetzelfde geldt natuurlijk straks op Amsterdam Noord voor de bussen naar Noord zelf en naar Waterland (en in mindere mate Zaanstreek). Sterker nog, het geldt nu al voor degenen die bijvoorbeeld op Amsterdam Bijlmer overstappen van metro op bus.
De meeste vaste reizigers zullen wel snel doorhebben welke metro ze moeten hebben om een goede aansluiting op de gewenste bus te krijgen. Het zou helpen als in de informatiesystemen van de metro aangegeven werd op welke bussen de eerstvolgende rit aansluit, zodat je weet of je die rit moet halen of niet, maar dat zal wel weer te veel gevraagd zijn.
De meeste vaste reizigers zullen wel snel doorhebben welke metro ze moeten hebben om een goede aansluiting op de gewenste bus te krijgen. Het zou helpen als in de informatiesystemen van de metro aangegeven werd op welke bussen de eerstvolgende rit aansluit, zodat je weet of je die rit moet halen of niet, maar dat zal wel weer te veel gevraagd zijn.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als de metro's hetzelfde informatiesysteem als de bussen van GVB zouden hebben, zou het in principe moeten kunnen. Maar het is te betwijfelen of dat gaat lukken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als je jouw bus mist, kun je natuurlijk ook de andere lijn (7,5 minuut later) nemen en onderweg (bijvoorbeeld bij Amstelveen Centrum) overstappen.fred1954 schreef: Niet alleen in het onderliggend net....als de NZL opent, gaat die 50/50 regel in op de 347 bundel. Dat betekent dat Uithoorn bediend wordt met 347 Elandsgracht en 348 Station Zuid. Zelfde met Kudelstaart/Aalsmeer 357/358. Ik ga er vanuit dat de frequenties vanuit Uithoorn en Kudelstaart/Aalsmeer niet verhoogd worden. Dat betekent 4 x per uur (overdag) Uithoorn - Elandsgracht en 4 x per uur Uithoorn - Zuid dus 50/50. Zelfde met de 357/358: beiden 4 x per uur.
Moet je je voorstellen dat de NZL lijn om de 5-6 minuten rijdt en de aansluitende bus op Zuid ri. Uithoorn of Aalsmeer om het kwartier. Dat betekent in het ongunstigste geval dat mensen komende uit de NZL maximaal 15 minuten moeten wachten op st. Zuid. Daar gaat je tijdwinst......
Als bijvoorbeeld lijn 348 net weg is, dan kun je lijn 358 nemen en onderweg overstappen op lijn 347.
Voorwaarde is wel dat er een knoop 347/358 en 348/357 komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Uiteraard kan dat, Meltrain, maar wel weer met nog een overstap.
Overigens op de website van CXX ge-update lijnennetkaarten sinds 13 juli: https://www.connexxion.nl/hoe-vaak-en-w ... en-we/1437
Overigens op de website van CXX ge-update lijnennetkaarten sinds 13 juli: https://www.connexxion.nl/hoe-vaak-en-w ... en-we/1437
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als je de ge-update Rnet kaart bekijkt zijn 340/342 in Aalsmeer omgegooid??? Zal vast een foutje zijn. Want op de andere kaarten staat het goed haha
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Men heeft nu ook de Graaf Florislaan ingetekend op de 347 bundel, alleen in het Nachtnet op de verkeerde plaats, foutje :-D
Kijken of CXX nog iets met die "bundel" kleuren gaat doen.......
Kijken of CXX nog iets met die "bundel" kleuren gaat doen.......
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geldt de routewijziging in Amsterdam Centrum (via Haarlemmer Houttuinen) voor de 17x-bundel ook voor de 272 eigenblijk? Deze heeft geen melding hierover op de website van Connexxion.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 155 gasten