Zomaar wat foto's van Marthijn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

Vooral in de jaren '90 fotografeerde ik veel OV. Ik zal iedere keer wat losse foto's hierop plaatsen indien jullie het willen.
Afbeelding. Deze was gebruikt voor mijn 1e vraag bij de fotoquiz: NS 1127, trein 45108 (Kaldenkirchen) - Venlo - Kijfhoek te Helmond Brouwhuis, 29 juni 1995. Ik ben gek op goederentreinen dus die zullen er meer komen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naar aanleiding van de fotoquiz. Zevenaar was lastig. Op 24 augustus 1996 vierde de NVBS haar 65-jarig bestaan met een rondrit met de 1201 en 3737). De route liep van Utrecht - Apeldoorn - Winterswijk - Venlo - Utrecht. De foto's zijn gemaakt te Apeldoorn (met de 636, 2233, 3737 en 1201), 2x Zevenaar, Nijmegen en Venlo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door Meltrain »

Leuk om wat oudere foto's te zien. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door Daniel »

Leuk :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door Lijn 45 »

Foto's uit de oude doos vind ik altijd leuk om te zien. :) :pos:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

AfbeeldingAfbeeldingIk vond nog een leuk plaatje die denk ik redelijk uniek is. Nadat ik wat fotootjes had gemaakt op het station kwam tot mijn verbazing een Almeerse gelede wagen 9022 op lijn 2. In verband met een hoge defectenstand in het materieel werd tegen de chauffeur gezegd dat hij deze wagen maar moest meenemen. Bij mijn vaste opstaphalte Belgiëplein moest deze natuurlijk op de foto gezet worden. De 1723 is de bus van een kwartier later. 13 februari 2006.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

Vandaag was ik vrij. Het was alweer een tijdje geleden dat ik in de buurt foto's had gemaakt. Het weer was goed dus de fiets gepakt en een rondje gefietst en gefotografeerd. Alle foto's zijn van 27 juli 2017
AfbeeldingAls eerste naar de Philipswijk gefietst alwaar de 3448 als lijn 2 van Blixembosch naar Station langs kwam. De Philipswijk is in 1928 ontstaan in toen nog Son en Breugel. De woninkjes stonden in een cirkel die aansloot op wat nu de Eindhovenseweg is. De zuidelijke helft bestaat niet meer alleen de noordelijke helft. Overigens is de 3448 samen met de 3416 de 2 wagens waar ik het minst graag in zit. Deze 2 rijden voor geen meter.
AfbeeldingLijn 2 is vorig jaar verlengd van Blixembosch Oost naar West via de Granaat alwaar de 3450 onderweg is naar het Station. Te Blixembosch West heeft lijn 2 de bediening van lijn 3 overgenomen. Heel vroeger reed lijn 2 ook naar Blixembosch West. Zonder de toevoeging West destijds; Oost bestond toen nog niet.
AfbeeldingDe 9513 aan het eindpunt Meubelplein wachtend op de terugrit naar het Station
AfbeeldingDe 9542 onderweg bij de halte Sciencepark op weg naar Ekkersrijt
AfbeeldingLijn 9 is tegenwoordig een zeer zwakke lijn. Met 0 reizigers is de 3338 op weg naar het Station en is hier de A50 onderdoor gereden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingEen tijdje geleden werd op deze site een vraag gesteld omtrent de Houtensebrug. De bussluis met werkende rode lamp is nog steeds aanwezig.
AfbeeldingVoor het favoriete ijstentje van mijn dochters steekt de Arriva 8235 de Wilhelminalaan over als lijn 156 Eindhoven - Den Bosch.
AfbeeldingHermes buurtbus 7205 op het korte middagslagje Best - Breugel weer op de terugweg naar Best. Deze buurtbus is gestald bij zwembad Thermae Son. Son, Hendrik Veenemanstraat..
AfbeeldingEven later komt de Arriva 8219 voorbij als lijn 157 Oss - Eindhoven.
AfbeeldingDit keer met 2 passagiers (moeder met kind) de Hermes 3482 op lijn 9 Son en Breugel - Eindhoven te Son, Europalaan.
AfbeeldingAfbeeldingOp station Best gaan lijn 3 en lijn 20 op elkaar over. De 3368 is als lijn 20 binnengekomen en rijdt verder als lijn 3. De 3374 doet precies het omgekeerde.
AfbeeldingOok Arriva komt te best met lijn 141 en 142, beide uit Tilburg. De 8913 komt binnen als lijn 141 en zal na een redelijk lange kering de weg terug naar Tilburg maken.
AfbeeldingAfbeeldingTe Best komen ook 2 buurtbus lijnen namelijk 260 en 204. De 7205 als lijn 260 uit Nuenen en de 6703 (op OV-zoeker als 23138) als lijn 204 uit Schijndel.
AfbeeldingOp de Koningin Julianaweg te Best rijdt op streeklijn 3 de 3331 weer naar Eindhoven. Lijn 3 en 9 worden als streeklijnen beschouwd en dan als zodanig gereden. Lijn 6 naar Nuenen wordt als stadslijn beshouwd.
AfbeeldingNiks met OV te maken maar het verkeerslicht heeft kennelijk een onzachte aanraking gehad met een vrachtwagen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAls laatste naar het vliegveld gefietst. Vlak voor het vliegveld bij de Luchthavenweg en Spottersweg is het best interessant. Arriva rijdt hier met 2 wagens de pendeldienst lijn 95 naar P8. ook stadslijn 400 (en tijdelijk 401) komen hier ook. De foto's zijn achtereenvolgens: 8202 (lijn 95); 9519 (400); 8202 (95); 3338 (20); 9538 (400); 2x 45-BDT-4 (Arriva 1630?) op lijn 95) en 9509 (401).
AfbeeldingAfbeeldingDe nieuwe parkeergarage in aanbouw stortte een tijdje geleden deels in. Hierdoor kunnen de bussen niet naar hun gebruikelijke halte. Een provisorisch ingerichte bushalte is nu aan de andere zijde van het luchthavengebouw. Op de voorgrond staat de TCR 604(1056) op lijn 10. Op de achtergrond staan de 9509 en 9538. Lijn 10 wordt door TCR gereden en zet hiervoor meestal de 1056 en 1057 in. In de ochtend reed echter de TCR 3396.
AfbeeldingDe Ryanair EI-FOY staat op het punt te vertrekken als vlucht FR9616 naar Rome.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingDan was het tijd om langzaam maar zeker naar huis te keren. Onderweg bij de Huizingalaan nog wat foto's gemaakt. De situatie hier is in vergelijking met een aantal jaren geleden compleet veranderd door de nieuwe busbaan. Lijn 3 maakt echter geen gebruik van de busbaan en stopt dus ook niet bij de Autowijk. Achtereenvolgens op de foto: 3331 (9); 9518 (406); 9512 (405); 3356 (9); 9537 (405) en 1281 (3).
Ik hoop dat jullie het interessant vonden. Zelf vond ik het een geslaagd rondje.
PHS

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door PHS »

Fraaie foto's!!

Dus de pendel naar parkeerterrein 8 heeft tegenwoordig een echt lijnnummer? Ik kende 'm alleen als gewone shuttlebus. Volgens mij waren de bussen ook wit/geel in plaats van blauw. Maar zeker weten doe ik niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door Daniel »

Zitten fraaie plaatjes tussen en zo af en toe wat achtergrondinfo erbij maakt het ook nog lezenswaardig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

Zaterdag 19 augustus ben ik met mijn familie naar het chocolademuseum geweest in keulen. Leuk museum. Een paar OV-gerelateerde foto's gemaakt die ik met jullie wil delen:
AfbeeldingDe auto hebben we in een P+R-gezet bij het Rheinenergie-Stadion van FC Köln. Het parkeren is hier gratis op vertoon van een OV-kaart. Je kunt hier een Minigruppekarte-kopen. Die kost 13,10 Euro. Niet goedkoop maar geeft ook geen gedoe. Betalen kan ook met betaalpassen en creditcards. Tijdens het wachten op de tram een foto gemaakt van een tram de andere kant op. KVB 4102+4007 lijn 1 Bensdorf - Weiden West. Lijn 1 wordt aan de westzijde steeds een stukje langer: Eerst tot Junkersdorf, toen naar Weiden en nu Weiden West.

Bij de halte Rheinenergie-Stadion bevindt zich ook een onoverdekte opstelruimte voor de trams en extra sporen als FC Köln voetbalt. Bij de halte Clarenbachstift wordt een goederenlijn gelijkvloers gekruist. Op het kaartje staat dat deze door de buitenwijken van Keulen loopt en zag nog bereden uit. Iemand enig idee voor wie of wat dit lijntje is.

AfbeeldingNadat we de tram hebben genomen die ondanks de gekoppelde stellen ramvol zat. Er wordt op zaterdag een kwartiersdienst gereden aangevuld met een lijn E. Zijn we op de Neumarkt uitgestapt. Hier fotografeerde ik de 4522+4506 op lijn 9 Sülz - Königforst. De 4500-en zijn (zo goed als?) identiek als de 4000-en alleen later geleverd. Een lekker kopje met wat erbij hebben we hier genoten.
Op de Neumarkt kan overgestapt op de U-Bahn naar het Hbf en andere lijnen. Bovengronds rijden de lijn 1,7 en 9 als een soort oost-west-as.
Na de Neumarkt hebben we 1 halte gereisd naar de halte met maar 1 letter verschil: Heumarkt. Hier hebben we overgestapt op lijn 133 die tegenwoordig door de electrische-VDL-wagens worden gereden. Leuk om deze wagens eens uit te testen. Qua rijeigenschappen geen verschil gemerkt met de wagens in mijn eigen stad. Wel vond ik vreemd de plaatsing van de 3 deuren. 2 voorin en 1 bijna gelijk na de geleding zodat er een groot stuk is zonder deuren. Lijkt me niet practisch voor een stadswagen.
Het chocolademuseum zelf is schitterend. Kan wel druk zijn. Er wordt duidelijk uitgelegd over de herkomst en productie van chocolade. Er kan geproefd worden. Hoogtepunt voor de kinderen.
Ne enige tijd hier vertoefd te hebben terug via Heumarkt naar de Neumarkt. Hier bratwurst gegeten en het dealen van drugs geobserveerd. Veel verhandeling hiervan. Een opaatje met rollator had kennelijk de verkooprechten want er kwam veel uit het mandje. Na wat shoppen even naar het altijd imposante Hauptbahnhof. Daar willekeurig wat treintjes gefotografeerd:
AfbeeldingBovengekomen was net de National Express 875 aangekomen als RB32469 (RB48) uit Solingen. National Express rijdt 2 lijnen die allebei in Keulen komen.
AfbeeldingICE's kunnen hier niet ontbreken. 407503/003+407512/012 staan klaar om als ICE516 naar Dortmund te vertrekken. Ze zijn zojuist uit München aangekomen.
AfbeeldingDrukte op de brug. Rechts de hierboven genoemde ICE516. De 101095 heeft bijna zijn eindbesteming als IC2205 uit Norddeich Mole bereikt. De dubbeldekkers zijn als RE1 naar Aachen onderweg.
AfbeeldingReclamelocs vind ik persoonlijk wel mooi. Het breekt wat met het geijkte. De 101144 (IC2022 Frankfurt(Main) - Hamburg-Altona) maakt reclame voor Hertha BSC welke de DB als hoofdsponsor heeft. Ik vind het altijd bijzonder waar de naam Hertha vandaan komt. Hertha is in 1892 door 2 broers opgericht en hun vader had een stoomboot die Hertha heette. Volgens mij is de enige voetbalclub die naar een (stoom)boot vernoemd is.
AfbeeldingNog wat stoptreinen zoals de 425094/594+425600/100 als RB10820 (RB8) naar Mönchengladbach kwamen langs.
AfbeeldingRB25 Köln Hansaring - Meinerzhagen wordt met de 3-delige LINT serie 620/621 gereden. De kopbakken zijn serie 620 en de gemotoriseerde middenbak serie 621. 620006/506 als trein 11526. RB25 valt onder de merknaam Vareo dat het gebied ten zuiden van Keulen omvat.
AfbeeldingWaar ik zelf erg blij van werd was dat er nog een locomotief van de serie 181 (Hier 181215 met een leegmaterieeltrein) voorbij kwam. De serie 181.2 is op z'n retour. Ooit bestond deze serie uit 25 locomotieven maar de nodige zijn reeds gesloopt of naar het museum.
AfbeeldingOok wat S-Bahn verkeer: de 423554/054+423538/038 als S12 uit Au(Sieg) naar Köln-Ehrenfeld. Vroeger hadden de S-Bahn nog de kleuren oranje/lichtgrijs maar tegenwoordig alles rood.
AfbeeldingIk wilde wel weer eens over de brug vandaar de RB25 genomen naar Deutz. Tegenwoordig heet het Köln Messe-Deutz. De 423038/538+423054/554 kwamen weer terug uit Ehrenfeld en gingen maar tot Hennef(Sieg). Hier weer lijn E die daar ondergronds rijdt terug naar de parkeeergarage genomen.
Laatst gewijzigd door ZO6176 op di 22 aug 2017, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ICE11 »

ZO6176 schreef: Bij de halte Clarenbachstift wordt een goederenlijn gelijkvloers gekruist. Op het kaartje staat dat deze door de buitenwijken van Keulen loopt en zag nog bereden uit. Iemand enig idee voor wie of wat dit lijntje is.
Dit is de lijn van de haven in Niehl naar Frechen. Vroeger stamlijn van de Köln-Frechen-Benzelrather-Eisenbahn, nu eigendom van HGK. Op een deel van het traject rijden de goederentreinen samen met Stadtbahn-lijn 7:

https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrec ... %93Frechen
De 4500-en zijn (zo goed als?) identiek als de 4000-en alleen later geleverd.
De 4500 horen technisch meer bij de 5000-en dan de 4000, en de geleding van een 4500 is een stukje langer, zo dat daar ook zitplaatsen in kunnen.[/quote]
Wel vond ik vreemd de plaatsing van de 3 deuren. 2 voorin en 1 bijna gelijk na de geleding zodat er een groot stuk is zonder deuren. Lijkt me niet practisch voor een stadswagen.
Ik ken in Duitsland bijna geen geledebus, welke niet deze plaatsing van de deuren heeft! ;)
De 101144 (IC2229 Kiel - Frankfurt(Main) maakt reclame voor Hertha BSC welke de DB als hoofdsponsor heeft.
Dat zal niet kloppen, omdat deze trein in richting Deutz en dus de andere kant op rijdt. ;)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

De 101144 (IC2229 Kiel - Frankfurt(Main) maakt reclame voor Hertha BSC welke de DB als hoofdsponsor heeft.
Dat zal niet kloppen, omdat deze trein in richting Deutz en dus de andere kant op rijdt. ;)[/quote]

Inderdaad net andersom: 2022 Frankfurt - Hamburg Altona. Bedankt voor je opmerking.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

Afbeelding
Naar aanleiding van de fotoquiz. De Arriva 9084 als lijn 56 Gulpen - Brunssum te Brunssum Medisch Centrum, 16 juli 2017.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ODRAIL »

De meeste foto's in dit topic zijn voor mij niet zichtbaar :? .
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door dylanwild94 »

Dat ligt probleem ligt bij jou want alle plaatjes zijn gewoon zichtbaar.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

Afbeelding
Na aanleiding van de fotoquiz en zou ook bij de reportage hierboben kunnen: De toegang tot station Köln Messe/Deutz. Helemaal aan het eind van de tunnel geen licht maar toegang tot de tram die daar onder de grond rijdt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

Donderdag 21 september had ik wat tijd over om wat foto's te maken. Hiervan een selectie.
Ik ben als eerste gefietst naar de Huizingalaan omdat het gerucht gaat dat lijn 9 een ommetje gaat maken via de Oude Bosschebaan. Of het waar is weet ik niet maar het is nooit verkeerd om in je eigen buurt te gaan fotograferen.
Afbeelding
Ik had vrij vlug een gelukje: De 1200 (VDL-demo uit 2014) kwam voorbij als lijn 406 naar Ekkersrijt.
Afbeelding
De 9500-serie rijdt nu vrij probleemloos. Op de vrije busbanen rijden de lijnen 405 en 406 (aangevuld met lijn 9) in een hoge frequentie. De 9538 is onderweg als lijn 405 vanuit Achtse Barrier naar het Station.
Afbeelding
Dan komt lijn 9. Wagen 3345 is onderweg vanuit Son en Breugel. Lijn 9 zal volgens mij altijd wel een zwakke lijn blijven. Deze rit had op dit punt slechts 1 passagier. De historie van lijn 9 is wel interessant. Heel vroeger werd deze gezamenlijk gereden als lijn (1)77 door de BBA en EMA en ging helemaal door naar Valkenswaard en liep in Woensel door Vlokhoven. Eind jaren 80 is deze gesplitst en werd het Sonse deel geheel door de BBA gereden als lijn 153. Dit heeft maar een paar jaar geduurd totdat de lijn bij het stadsnet van Eindhoven kwam en door de ZuidOoster (en later Hermes) als lijn 17 werd gereden. Lijn 17 heeft nog even door Vlokhoven gereden maar later werd de route omgelegd via de Genovevalaan - Roelantlaan en Huizingalaan. In 1994 werd het lijnnummer 9. In 2002 ging lijn 9 ineens een jaartje via de Boschdijk rijden. Er kwamen protesten uit Son en lijn 9 ging een jaar later wederom terug via de Huizingalaan, hetzij alleen overdag en niet op zondag. Son en Breugel kregen toen voor de avonduren en zondag lijn 109 die na het Winkelcentrum Woensel non-stop naar Son reed. Bij de concessiewijziging ging lijn 9 de gehele dag de route van lijn 109 rijden. Het deel naar Ekkersrijt (dus de huidige 406) werd lijn 11 zodat je het lijnenbundel 1/11 kreeg. Dit duurde slechts 2 jaar. Lijn 11 ging weer verder naar Son en Breugel en lijn 9 werd opgeheven. Ook kwam er een nieuw lijnnummer bij voor de vroege ochtend en late avond: 111. Een combinatie van lijn 1 en 11. In 2013 werd besloten om de bus niet meer een grote lus door Son en Breugel te laten rijden maar om-en-om naar Son respectievelijk Breugel en werd voor het deel naar Breugel het lijn 9 weer van stal gehaald. In 2016 bij de ingang van de nieuwe concessie ging de bus weer een grote lus maken door Son en Breugel en bleef alleen lijn 9 over.
Afbeelding
Wanneer lijn 9 inderdaad via de Oude Bosschebaan zou gaan rijden en lijn 8 weer rechtstreeks vanuit Acht naar het Station gaat rijden dan zou de busbaan in Driehoeksbos busloos worden. De naam Driehoeksbos spreekt voor zich. Een bos in een driehoeksvorm. Bijna alles van dit bos is gekapt ten behoeve van de sportvelden.
AfbeeldingSnel weer terug gefietst naar de Huizingalaan om nog een plaatje te schieten van de 1200 die hier het kruispunt met de Fakkellaan/Roelantlaan oversteekt. Om even op de historie van lijn 9 terug te komen: Lijn 17 heeft hier enige tijd dus linksaf geslagen.
AfbeeldingDe plaatselijke rondweg rondom het centrum wordt slechts op een paar punten door een bus bereden zoals hier op de Pastoriestraat door lijn 2. Vroeger alleen op zaterdag in verband met de markt. Nu de gehele dag. Jaren is de dagdienst als een tijdelijke omleiding geweest maar lijn 2 zal niet meer via de Kruisstraat en Woenselse Markt rijden hoewel op die plaatsen wel haltes zijn aangebracht.
AfbeeldingOnder andere hier op de Woenselse Markt is een halte aangebracht. De bus heeft er nooit gestopt. De halte trok altijd wel veel reizigers die kwamen winkelen vanuit Woensel maar door de herinrichting van dit plein en Kruisstraat kan de bus deze route niet meer rijden. De slager op de achtergrond heeft een tijdje geadverteerd op de 2243 met "We hebben de bruinste billen van de stad". Ik weet niet of ik het mag zeggen maar zijn oerribs en ander vlees is inderdaad niet verkeerd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tot slot wat foto's van de busbaan over de Veldmaarschalk Montgomerylaan, onderdeel van de HOV-lijnen naar Nuenen en Woensel Noord. De foto's zijn op verschillende locatie's op deze busbaan genomen van zuid naar noord. Achtereenvolgens staan op de foto:
Hermes 9507, lijn 404 Summa College - Station + 9500, lijn 406 Ekkersrijt - Station
Hermes 1200, lijn 406 Station - Ekkersrijt
Hermes 3431, lijn 2 Blixembosch - Station
Hermes 1244, lijn 322 Gemert Slenk - Station
Hermes 9519, lijn 405 Achtse Barrier - Station
Hermes 3373, lijn 321 Boekel - Station
Hermes 3332, lijn 9 Son en Breugel - Station
Hermes 1240, lijn 322 Gemert Slenk - Station
Hermes 9517, lijn 405 Achtse Barrier - Station + Hermes 3450, lijn 2 Station - Blixembosch
Hermes 1200, lijn 406 Ekkersrijt - Station
Hermes 3414, lijn 2 Blixembosch - Eindhoven

Dit was het weer van mijn kant. Ik hoop dat de foto's jullie bevallen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door OmniLezer »

Een erg leuke reportage met een vette mix tussen oud en nieuw.
Slim gedaan met je titel. Dan kan je altijd verrassen.

Wat is die bus 95 trouwens naar Eindhoven.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

De pendeldienst tussen vliegveld en P8 wordt door Arriva administratief 95 genoemd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ArrivaBas »

De resolutie van de foto's kan wel wat kleiner. Het inladen van de foto's kost een hoop tijd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

Zoals veel hobbyisten (denk ik) kijk vaak op de diverse OV-sites of er nog vreemde wagens in de buurt rijden. Zo ook vandaag (3 mei 2018). Ik had wat tijd over dus maar de camera gepakt. Als eerste de tegenbus. De 3460 onderweg van Station naar Blixembosch. Daarna kwam de Connexxion 3961 als lijn 2 van Blixembosch naar Station. Beide foto's zijn gemaakt te Antwerpenlaan ter hoogte van de halte Leuvenlaan.
Afbeelding
Afbeelding
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door marcel.nl »

ArrivaBas schreef:De resolutie van de foto's kan wel wat kleiner. Het inladen van de foto's kost een hoop tijd.
Ja inderdaad. Staat al minuten te stampen, kan nieuwe reportage nog niet zien. Gebruik anders programmaatje Enterimage. Gratis en reuzehandig
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door huibf »

Leuke fotos voor een mij bekende omgeving. Ik fiets ook regelmatig een rondje tussen Son en Breugel en Airport. Ik zit ook vaak in Lijn 2. Ik stap iets eerder op. Bij Stiffelio.

Lijn 9, de Son en Breugel bestemming is wel een veel gewijzgde lijn. Ik denk dat over een paar jaar de verbinding in zijn geheel gaat vervallen.
De oversteek op de Wilhelminalaan van 156,157 is wel een heel fraaie. Als je in de bus zit voelt het een schip. De drempelafstand tusen beide weghelften is net iets meer als de wielafstand van de voor en achterwielen. :shock:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door ZO6176 »

Een tijdje geleden had ik voor de fotoquiz een Px48 te Jasionna als opgave. Het leek mij aardig om een impressie van die dag te geven. Imwas met een meerdaagse reis met Intra Express naar Polen. De foto's zijn gemaakt op 29 maart 1997.

De lijn Jedrzejow - Pincow heeft als spoorbreedt 750 mm en is gelgen ten zuiden van Kielce. De lijn wordt nu als een toeristische spoorlijn geëxploiteerd.

Als eerste konden wij depot van Jedrzejow met het daar aanwezige troep. Troep wel in de positieve zin van het woord.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De serie Lxd2 kun je door heel Polen aantreffen op de diverse smalspoorlijnen. Ze zijn in Roemenië gebouwd in de periode 1964-1987. Ook stond er nog eenlocomotief(je van de serie Lyd1. De Lyd1-serie is globaal te verdelen in 3 subseries: De serie Lyd1 201-227 is gebouwd (of omgebouwd uit de serie Lyd1.3) is geschikt voor de spoorwijdte 750 mm en is gebouwd in de periode 1966-1967. Uit dezefde periode stamt de serie Lyd1 305-310 maar is dan voor 785 mm. Zoals gezegd een deel is omgebouwd. Als vervolgserie kwam in 1971-1972 Lyd1 251-256
Afbeelding

Dan onze trein: De locomotief is de Px48-1724. DE serie Px48 is gebouwd in de periode 1950-1955 en bestond uit 111 machines.
Afbeelding
Bij vertrek uit Jedrzejow

Afbeelding
Het wel zeer landelijk gelegen Jasionna

Afbeelding
Onder de breedspoorlijn naar de Oekraïne.

Afbeelding
Bij binnenkomst in Umianowice. Daar is een vork. Daarover later meer.

Afbeelding
Vlak voor de eindbestemming Pinczow

Afbeelding
Afbeelding
Pinczow zelf. Hier werd omgelopen en gingen we weer terug naar Jedrzejow.

Afbeelding
Klaar voor vertrek.

Afbeelding
De buitenwijken van Pinczow

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De locomotief stond helaas voor ons fotografen verkeerd om. We hadden gevraagd aan de reisleiding of dat in Umianowice gedriehoekt kon worden in de vork. De reisleider (Roland Ruschill) ging naar Felix de verantwoordelijke van de PKP of dit kon. Geen sprake van was duidelijk zijn antwoord.
Roland bood 20 DMark. Antwoord Felix: dat spoor is niet te bereiden. Waarop Roland antwoordde dat de machinist zei dat het wel kan. Nieuw bod: 25 DMark. Volgens Felix was het nog steeds een probleem dat dan de locomotief verkeerd om stond en dat dan later weer rechtgezet moest worden.
Een laatste bod kwam: 30 DMark. Antwoord Felix: OK, gooi maar los. Met een brede glimlach kwam hij naar ons en zei dat hij voor ons alles deed, alles wat we wilden.

Afbeelding
Brug over de Nida.

Afbeelding
In de eindeloze vlaktes bij Motkowice.

Afbeelding
Afbeelding
Toen kwamen we bij Jasionna waar een boer bezig was om op een zeer traditionele manier zijn akker om te ploegen. Een mooi fotomotief. Alleen jammer voor hem dat zijn metgezel er anders over dacht en daarna er vandoor ging.

Afbeelding
Terug op het beginstation. Met een voldaan gevoel de touringcar weer in naar ons volgend hotel. Ik hoop dat de foto's jullie bevallen en zo nodig zal ik van de andere dagen ook wat plaatsen.
Marthijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Zomaar wat foto's van Marthijn

Bericht door Z2N »

Een loc driehoeken voor 25 mark? Wat een deal! :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten