Korte vragen
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Korte vragen
Hoe komt het dat VIRM 8728 een twee VIRM-I bakken heeft? (Paarse plastic stoelen ipv roze stoffen stoelen die je verwacht in een 8700.)
Re: Korte vragen
Waarschijnlijk geruild door een ongeval of zo.
Re: Korte vragen
VIRM 8629 heeft een jaar of zes geleden brand gehad in de nummerbepalende ABv3/4. De 8728 heeft in Roosendaal een ongeval gehad met een NMBS reeks 25.5 en dus is besloten de resterende bakken van de 8629 aan de ABv3/4 van de 8728 te koppelen. De ABv3/4 van de 8629 heeft als prototype gediend voor de revisie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Zet NS ook wel eens bussen uit Engeland in bij vervangend vervoer, dus met de deuren aan de linkerkant?
Re: Korte vragen
Waar zou dat voor nodig zijn dan? Lijkt mij natuurlijk van niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Mwoh, in het zuiden des lands willen er ook nog weleens Belgische bussen op treinvervangend vervoer rijden. Maar Engelse, nee, dat weer niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Rijden er geen Duitse bussen in het oosten bij TVV?
Re: Korte vragen
In de NS planner staat bij bussen uitstapzijde onbekend, vandaar de vraag :@ #flauw
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Haha lol, ik heb ook al een keer aan NS gesuggereerd om daar gewoon "rechts" neer te zetten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Alleen voor de IC Berlijn volgens mij.Lijn 45 schreef:Rijden er geen Duitse bussen in het oosten bij TVV?
Re: Korte vragen
Nou ja, dat is al DB natuurlijk. Die schakelt vrijwel altijd Paul Kürten uit Gronau/Epe in.
Re: Korte vragen
De originele FLIRT heeft een beetje een spitse neus en rijdt o.a. bij eurobahn.
De FLIRT3 heeft een wat rondere neus en rijdt o.a. bij NS.
Maar bestaat er eigenlijk ook een FLIRT2?
De FLIRT3 heeft een wat rondere neus en rijdt o.a. bij NS.
Maar bestaat er eigenlijk ook een FLIRT2?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Heel simpel: Nee.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Waarom niet?
Kan iemand dit uitleggen?
Kan iemand dit uitleggen?
Re: Korte vragen
Er zitten hooguit minieme verschillen tussen de (volgens treinennieuws.nl wél bestaande) FLIRT2 en de FLIRT1 (je zou ze bijna als één generatie beschouwen). Bij de FLIRT3 (en straks weer bij de FLIRT4 voor de Zwitserse BLS) werd het roer wel stevig omgegooid door de aangescherpte crashnorm. Dat is wat ik momenteel op internet kan vinden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
De FLIRT2 was de originele FLIRT.
Stadler bracht in de jaren 90 de GTW op de markt. Die kreeg in 2000 voor het eerst een flinke redesign. Op basis daarvan is in 2004 een elektrisch treinstel zonder powercar gemaakt en dat werd de FLIRT, een speciale GTW van de tweede generatie.
Stadler bracht in de jaren 90 de GTW op de markt. Die kreeg in 2000 voor het eerst een flinke redesign. Op basis daarvan is in 2004 een elektrisch treinstel zonder powercar gemaakt en dat werd de FLIRT, een speciale GTW van de tweede generatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Op YouTube kwam ik enkele video's tegen van bijzondere treincombinaties, zoals VIRM gekoppeld aan ICMm. Zie enkele voorbeelden hieronder.
Ik ben vooral benieuwd; heeft iemand meer voorbeelden van dergelijke gebeurtenissen? Of wellicht eigen ervaringen ermee?
Ben daarbij ook benieuwd of (en hoe vaak) dit nog steeds voorkomt, en waarom het in specifieke situaties nodig of handig is.
Ik ben vooral benieuwd; heeft iemand meer voorbeelden van dergelijke gebeurtenissen? Of wellicht eigen ervaringen ermee?
Ben daarbij ook benieuwd of (en hoe vaak) dit nog steeds voorkomt, en waarom het in specifieke situaties nodig of handig is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39228
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Het komt nog steeds geregeld voor ja, ligt er veelal aan wat er toevallig in de buurt beschikbaar is om te slepen. Daarnaast moet het sleepmaterieel natuurlijk ook krachtig genoeg zijn om het te slepen stel van z'n plek te krijgen (met een SGM-II een VIRM-VI wegslepen gaat 'm niet worden vermoed ik zo)lee-yawn schreef:Ben daarbij ook benieuwd of (en hoe vaak) dit nog steeds voorkomt, en waarom het in specifieke situaties nodig of handig is.
Recentste wat ik ergens gezien heb was een defecte ICE achter een 1700.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Dergelijke combinatie gebeurt alleen in het geval van defecte aan de gesleepte trein. Volgens mij is dan ook de hele combinatie niet in reizigersdienst.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen
Vroeger (eind jaren 90 denk ik) zag ik die combinatie best vaak. Toen reed er dagelijks een trein 80409 van Nijmegen naar Zwolle met een VIRM die een DM90 sleepte. 80410 was de trein terug maar die reed op een tijdstip waarop ik in bed moest liggen :)
Re: Korte vragen
In een verleden rond mijn tienerjaren was een SGMm iets anders aan het afslepen, maar weet niet meer wat (volgens mij was het VIRM of ICMm). Niet gefilmd overigens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Een Plan V met een VIRM-IV gaat wel:Daniel schreef:Daarnaast moet het sleepmaterieel natuurlijk ook krachtig genoeg zijn om het te slepen stel van z'n plek te krijgen (met een SGM-II een VIRM-VI wegslepen gaat 'm niet worden vermoed ik zo)
Re: Korte vragen
:')ArrivaBas schreef:In een verleden rond mijn tienerjaren
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten