OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Ik kon hem zelf niet vinden op deze eerste augustus, dus dan maak ik hem zelf maar
- In de s800/s3000 richting Amsterdam zat om 12:20 bij Abcoude een DD-AR.
- In de s7400/s17400 was bij Breukelen rond 12:30 2x Plan V aan het keren.
- In de s4000 zat rond 12:45 richting Amsterdam bij Woerden 2x Plan V.
- In de s800/s3000 richting Amsterdam zat om 12:20 bij Abcoude een DD-AR.
- In de s7400/s17400 was bij Breukelen rond 12:30 2x Plan V aan het keren.
- In de s4000 zat rond 12:45 richting Amsterdam bij Woerden 2x Plan V.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Het loopt opeens hard met de OV-chipkaart in Limburg: in Maastricht en Maastricht Randwyck kwam ik een automaat tegen die aangepast was voor de OV-chipkaart. Nu nog het moment dat het allemaal in gebruik wordt genomen.
Eerder deze week kwam ik in Maastricht nog een lezer tegen waar "Thales" op het scherm stond.
Eerder deze week kwam ik in Maastricht nog een lezer tegen waar "Thales" op het scherm stond.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Op Bijlmer enzo, waar je de NS automaten al kan gebruiken voor de chipkaarten, staat nu ook op het scherm: Maak een keuze uit de opties links of leg een chipkaart op de lezer. Verder zijn boven de poortjes van de metro en van de trein op zowel Bijlmer als Duivendrecht in de NS-huisstijl aanduidingen voor trein en metro opgehangen. Amstel heb ik nog niet gekeken, maar ik vermoed een soortgelijke constructie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
In Maastricht stond dezelfde tekst op het scherm. Het viel wel op dat alleen de nieuwe automaten waar betaald kan worden met muntgeld aangepast waren.
En ik zou dit bijna vergeten: in Maastricht was iemand reclame aan het maken voor een verzekeringsmaatschappij. Hij deelde op een vreemde manier zonnebrillen uit, namelijk door ze op banken te leggen, op rookzuilen, hij hing ze aan paaltjes (beter gezegd, je kwam ze tegen waar hij ze kwijt kon).
En ik zou dit bijna vergeten: in Maastricht was iemand reclame aan het maken voor een verzekeringsmaatschappij. Hij deelde op een vreemde manier zonnebrillen uit, namelijk door ze op banken te leggen, op rookzuilen, hij hing ze aan paaltjes (beter gezegd, je kwam ze tegen waar hij ze kwijt kon).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Over aangepaste automaten gesproken: ik kwam er gistermiddag ook eentje tegen op Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
De 2x plan V die Bee beschrijft, zorgden met de t4500 van 18.09 naar Enkhuizen uit Amsterdam Centraal voor aardig wat staanplaatsen. Beter zou NS de materieel inzet aanpassen aan druk bezochte evenementen zoals vandaag in Amsterdam.
Maar t kan nog bonter, een SGMm 3tje als ICE 129 vandaag
Maar t kan nog bonter, een SGMm 3tje als ICE 129 vandaag
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Op Amstel zijn boven de poortjes ook borden verschenen met de GVB en NS logo's. Ik heb het zelfs op de Lelylaan gezien.Bee schreef: Verder zijn boven de poortjes van de metro en van de trein op zowel Bijlmer als Duivendrecht in de NS-huisstijl aanduidingen voor trein en metro opgehangen. Amstel heb ik nog niet gekeken, maar ik vermoed een soortgelijke constructie.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Nog meer afwijkend materieel: In de s6300 van Driehuis naar Gvc zat een VIRM IV en of het met het materieel te maken had weet ik niet, maar hij reed wel met +10. Ik haalde 'm met de s2200 zelfs in bij Gvm.
En de Hoekse lijn was vandaag bovengemiddeld druk i.v.m. het RTL-viert-de-zomer-Concert en reed vandaag met setjes van 2x SGMm III. Alle treinen reden door naar Hlds, waar het concert plaatsvond.
En de Hoekse lijn was vandaag bovengemiddeld druk i.v.m. het RTL-viert-de-zomer-Concert en reed vandaag met setjes van 2x SGMm III. Alle treinen reden door naar Hlds, waar het concert plaatsvond.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Oh, dan zat je gisteren bij mij in de trein (t2279, Ledn-Ddr), ik nam hem ook waar op Gvm/Laa met +10 . Was VIRM 9418 (trein t6377).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
@Justin: Ja dat klopt, dan was ik jouw chauffeur op die 2279. Dus eigenlijk zat jij bij mij in de trein.
Vandaag was ik lekker met de 2200 van Ddr naar Asd onderweg, toen ik bij Dt een aanwijzing voorzichtig rijden kreeg van de treindienstleider, er zouden mensen langs de baan staan en zelfs binnen PVR (het profiel van vrije ruimte) dus of ik even voorzichtig aan wilde doen. Aan het einde van het viaduct in Dt, vlak voor de overweg tussen Dt en Rsw op een bruggetje stond een hele meute mensen. Er was daar een evenement met bootjes op het water aan de gang en kennelijk wilden mensen dat zo graag zien dat ze vlakbij een spoor gaan staan waar treinen met 120 km/h voorbij razen.
Ik stop op het bruggetje bij de mensen en mijn hc spreekt ze aan dat ze op een gevaarlijke plek staan en vraagt vriendelijk of de mensen daar weg willen gaan. Hij krijgt gelijk de wind van voren en een bejaarde man snauwt: "Ach man rij toch verder!" en de mensen blijven staan. Het mooiste was nog wel dat ietsje verderop bij de overweg 2 motoragenten staan toe te kijken met hun armen over elkaar. Pas als ik uit m'n cabine klim en aan ze vraag of ze de mensen willen weghalen, schieten ze in aktie. Pas toen de agenten dichterbij kwamen en de sirene aanzetten, gingen de mensen mopperend weg. Ik snap echt niet wat zulke mensen bezielt. In India kan je zoiets verwachten, maar hier?
Er staan al een paar dagen 2 SLT IVtjes op spoor 10W (in de wasstraat dus) in Rtd. Geen idee waarom ze er al zolang staan, voor zover ik dat vanuit de trein kon zien zat er niet hele ernstige graffiti op ofzo.
Vandaag was ik lekker met de 2200 van Ddr naar Asd onderweg, toen ik bij Dt een aanwijzing voorzichtig rijden kreeg van de treindienstleider, er zouden mensen langs de baan staan en zelfs binnen PVR (het profiel van vrije ruimte) dus of ik even voorzichtig aan wilde doen. Aan het einde van het viaduct in Dt, vlak voor de overweg tussen Dt en Rsw op een bruggetje stond een hele meute mensen. Er was daar een evenement met bootjes op het water aan de gang en kennelijk wilden mensen dat zo graag zien dat ze vlakbij een spoor gaan staan waar treinen met 120 km/h voorbij razen.
Ik stop op het bruggetje bij de mensen en mijn hc spreekt ze aan dat ze op een gevaarlijke plek staan en vraagt vriendelijk of de mensen daar weg willen gaan. Hij krijgt gelijk de wind van voren en een bejaarde man snauwt: "Ach man rij toch verder!" en de mensen blijven staan. Het mooiste was nog wel dat ietsje verderop bij de overweg 2 motoragenten staan toe te kijken met hun armen over elkaar. Pas als ik uit m'n cabine klim en aan ze vraag of ze de mensen willen weghalen, schieten ze in aktie. Pas toen de agenten dichterbij kwamen en de sirene aanzetten, gingen de mensen mopperend weg. Ik snap echt niet wat zulke mensen bezielt. In India kan je zoiets verwachten, maar hier?
Er staan al een paar dagen 2 SLT IVtjes op spoor 10W (in de wasstraat dus) in Rtd. Geen idee waarom ze er al zolang staan, voor zover ik dat vanuit de trein kon zien zat er niet hele ernstige graffiti op ofzo.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Die twee SLT-IV's stonden er net nogsteeds...
Verder heeft de t12723 zojuist vlak voor Mda wat vertraging opgelopen: het personeel was druk doende in het spoor lopende dieren te vangen maar da's niet gelukt volgens de, amper verstaanbare, omroep. Zowaar hebben zowel de 9825 als de 1723 op ons gewacht dus op Ut zal de vertraging er wel weer uitgereden zijn.
Verder heeft de t12723 zojuist vlak voor Mda wat vertraging opgelopen: het personeel was druk doende in het spoor lopende dieren te vangen maar da's niet gelukt volgens de, amper verstaanbare, omroep. Zowaar hebben zowel de 9825 als de 1723 op ons gewacht dus op Ut zal de vertraging er wel weer uitgereden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Die stonden er in ieder geval vrijdag al :)Dexter schreef:Er staan al een paar dagen 2 SLT IVtjes op spoor 10W (in de wasstraat dus) in Rtd. Geen idee waarom ze er al zolang staan, voor zover ik dat vanuit de trein kon zien zat er niet hele ernstige graffiti op ofzo.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
IC t140 kwam gister met 231 minuten vertraging aan op Shl, rond 3 uur 's nachts.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vanochtend defecte trein (2xSGM-II) tussen Apn en Gd, tijdelijk reed de s9500 een uurdienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Net weer de inhaling van een kolentrein door de t2856 te Wd, maar vandaag stond die laatste wel op het perronspoor en mochten we via het doorrijspoor passeren.
Doorkomst van de kolen te Ut was niet veel later als anders dus de mate van oplettendheid van de trdl blijkt hierin een belangrijke variabele...
Edit: de twee SLT-IV's op Rtd waren net bevrijd uit de wasstraat en staan nu op het spoor ernaast. Betreft de 2402 en 2404 voor de liefhebbers.
Doorkomst van de kolen te Ut was niet veel later als anders dus de mate van oplettendheid van de trdl blijkt hierin een belangrijke variabele...
Edit: de twee SLT-IV's op Rtd waren net bevrijd uit de wasstraat en staan nu op het spoor ernaast. Betreft de 2402 en 2404 voor de liefhebbers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Door de vertraging van trein t827 zou trein t6827 ook met +10 rijden. De laatstgenoemde trein reed echter netjes op tijd, en vertrok net op het moment dat Tuf aan 't schreeuwen was. Trein t827 reed achter de stoptrein aan en arriveerde met +19 in Maastricht.
Ahja, natuurlijk was ik gisteren nieuwsgierig en heb ik de chipkaart-lezer op de automaat eens getest. Ik kon m'n in/uitcheck-historie nakijken (niet printen) en m'n kaart opladen.
Ahja, natuurlijk was ik gisteren nieuwsgierig en heb ik de chipkaart-lezer op de automaat eens getest. Ik kon m'n in/uitcheck-historie nakijken (niet printen) en m'n kaart opladen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Brrr... de airco in de 4041 (t2825 M) werkt wel erg goed. Nu nog een keer zo'n goed werkend ding op 'n warmer moment van de dag
Verder staan de twee SLT's in Rtd nu op het opstelspoortje naast spoor 16.
Verder staan de twee SLT's in Rtd nu op het opstelspoortje naast spoor 16.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Gisteren rond 20.20 twee Linten op eigen kracht door Utrecht Overvecht richting Utrecht. Ik wist niet dat dat spul toegelaten was buiten hun normale lijntjes?
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vandaag waren ze druk in de weer met de SLT'tjes in R.dam, vanochtend stonden ze eerst op sp 17, en vanmiddag zag ik ze vanaf sp 11 richting Sdm vertrekken.
Wat mij overigens ook ineens opviel was dat Shl weer in de CTA staat op Asd voor "de low speed no service" t9200, (ze proberen zeker nog even wat reizigersaantallen omhoog te brengen.)
Wat mij overigens ook ineens opviel was dat Shl weer in de CTA staat op Asd voor "de low speed no service" t9200, (ze proberen zeker nog even wat reizigersaantallen omhoog te brengen.)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Ja, dat viel mij ook al op een tijd geleden. Ik dacht dat je die rampenplan van een Benelux niet mocht gebruiken voor Asd-Shl?
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Dat is de uitvoering van een kamermotie van de SP. Deze tomaten hadden geklaagd dat het reizen per Benelux door de NS/ProRail zo onaantrekkelijk mogelijk werd gemaakt, door het niet tonen van alle tussenstations op de route. Dat reizigers richting Schiphol expres niet met deze trein worden gestuurd, teneinde meer zitplaatscapaciteit te creeëren is ze natuurlijk ontgaan
De reguliere intercity rijdt namelijk vijf minuten later en ook nog eens met fors meer capaciteit...
De reguliere intercity rijdt namelijk vijf minuten later en ook nog eens met fors meer capaciteit...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
mocht altijd, maar het elite treintje wilde liever geen reizigers voor dat kleine stukje vervoeren, vandaar dat hij uit de CTA is gehaald toen.
Aan de ene kant vond ik dat ook wel logisch, want de vele bepakte, bezakte en bekofferde reizigers naar Shl stapten massaal in op (toen nog) sp 14A, omdat hij net iets eerder vertrok als de (toen nog) 2400 ri. Ddr en lieten weinig plaats over voor de doorgaande reizigers, vooral achterin was het altijd dringen en duwen geblazen. je zal anders een paar min later op Shl zijn hè
Aan de ene kant vond ik dat ook wel logisch, want de vele bepakte, bezakte en bekofferde reizigers naar Shl stapten massaal in op (toen nog) sp 14A, omdat hij net iets eerder vertrok als de (toen nog) 2400 ri. Ddr en lieten weinig plaats over voor de doorgaande reizigers, vooral achterin was het altijd dringen en duwen geblazen. je zal anders een paar min later op Shl zijn hè
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Nou, ik herinner mij dat in het spoorboekje een voetnoot staat i.p.v. een aankomsttijd bij Shl: "deze trein is niet toegankelijk voor reizigers naar Schiphol".
Maarja, de niet geheel wakkere Ddrs is nu maar eens overgestapt op Gd... ben zo gewend aan een trein van spoor 8 op Ut dat ik nu ik vandaag een trein later nam gewoon in de t1756 i.p.v. t12756 stapte. De airco in het Haagse deel werkte wel beter.
Maarja, de niet geheel wakkere Ddrs is nu maar eens overgestapt op Gd... ben zo gewend aan een trein van spoor 8 op Ut dat ik nu ik vandaag een trein later nam gewoon in de t1756 i.p.v. t12756 stapte. De airco in het Haagse deel werkte wel beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Die voetnoot is sinds het spoorboekje 2008 verdwenen. Wel ontbreekt er nog steeds een aankomsttijd bij Schiphol. Een reis Shl-Asd met de 9200 is volgens het spoorboekje, en dus ook de reisplanner, helemaal niet mogelijk. Volgens de reisplanner kan je bij een reis "Den Haag HS-Amsterdam C via Schiphol" ook niet blijven zitten in de s9200, maar moet je wachten tot de volgende sneltrein.Reiziger Ddrs schreef:Nou, ik herinner mij dat in het spoorboekje een voetnoot staat i.p.v. een aankomsttijd bij Shl: "deze trein is niet toegankelijk voor reizigers naar Schiphol".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Volgens mij heeft het weinig met elite te maken, maar des te meer met capaciteitsgebrek.Ennes schreef:mocht altijd, maar het elite treintje wilde liever geen reizigers voor dat kleine stukje vervoeren, vandaar dat hij uit de CTA is gehaald toen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten