Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Probleem met de schermen speelt ook in Zeeuwse bussen. Daar is ergens een software-update flink fout gegaan.

Geen tussenhaltes meer op de schermen, aankomst op het eindpunt ligt tussen 0:00 en 0:02

De regel met lijnnummer en bestemming zijn overigens ook heel slecht ontworpen en zonder vergrootglas amper te lezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

busfanNL schreef:Volgens de ovZoeker de 4214 op lijn 171 van deze concessie. :shock: Dacht dat deze wagen in de concessie Zeeland actief was.
Die reed me op dat moment echt net voorbij bij de N217 (busbaan afslag A29) richting Oud-Beijerland.
Ik moet toegeven dat dat ding er echt mooi uitziet.

Daarnaast zijn er verschillende Citea's waarvan die groene grote Connexxion logo is verwijderd. Mijn bus 5858 had ook geen mega X meer.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Nee inderdaad dat viel mij ook op inderdaad. Dat zag ik gister. Waar is dat goed voor? En ik zag op internet een foto van de 4214 en ja hij is heel goed gelukt. *bus*
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door aadvannijen »

Die 4214 is er tijdelijk vanwege onderhoudswerkzaamheden aan de "eigen" bussen. Rijdt op vaste diensten, en niet in het weekend. En over die verdwenen ( gedeeltelijk toch ) logo's op de bussen kan ik melden dat de 5853, 5864 en 5890 die ook niet meer hebben. En er zijn vast nog wel wat wagens in die uitvoering. Zal deze week eens kijken tijdens mijn diensten.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Mr-W »

Suus schreef:
De regel met lijnnummer en bestemming zijn overigens ook heel slecht ontworpen en zonder vergrootglas amper te lezen.
Die regel in de linkerbovenhoek lijkt er achteraf te zijn ingeplakt.
OV Hoekschewaard schreef:
henk1234 schreef: Er wordt wel degelijk gewerkt aan een oplossing (niet specifiek kort verkeer, maar overstappen in het algemeen), maar dat is nog ten dele WIP. Later meer :)
Jij gelooft nog in de sprookjes van Connexxion? :') Dat ze werken aan een oplossing horen we al 1,5 jaar. Ze zijn bezig met een overstap app voor deze regio. Als dat net zo goed werkt als de ANS functie van de Infoxx, dan zou ik er maar niet teveel van verwachten als ik jou was.
De stappoverapp werkt in de regio Eindhoven in sommige bussen wel en in andere niet. Daarnaast staan niet alle nuttige overstaphaltes erin, maar alleen degene waar connexxion aan gedacht heeft.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Klopt, dat komt omdat ze (nog steeds :') ) bezig zijn om de bugs eruit te halen. Nog steeds WIP dus. In HWGO staat 'ie volgens mij helemaal uit en in Zeeland ook.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door aadvannijen »

Het "raadsel"over de gedeeltelijk ontbrekende beplakking is eigenlijk net zo simpel als voorspelbaar. De kwaliteit van de beplakking was dusdanig, dat er nu opnieuw is beplakt. En over de 4214 is te melden dat die weer terug is naar zeeland en dat nu de 3359 de honeurs waarneemt.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Jammer van die 4214. Die was echt de mooiste bus die ik heb gezien tot nu toe...
Ik zal hem missen, mijn maat.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Weet iemand of het vervoerplan 2018 ergens te vinden is / en of deze nog gepubliceerd gaat worden?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

verwacht je wijzigingen dan?
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

R-net lijn Rotterdam – Dirksland succesvol
De introductie van R-net op de buslijn van Rotterdam Zuidplein naar Dirksland is succesvol. Het aantal reizigers op de verbinding is met gemiddeld 12% gegroeid en reizigers beoordelen de lijn met een 7,7. Dat blijkt uit onderzoek dat de provincie Zuid-Holland liet uitvoeren een jaar nadat het R-net concept geïntroduceerd werd. De provincie werkt nu aan verdere optimalisatie van de lijn, onder andere aan uitbreiding van de capaciteit.
[...]
Bron: FlakkeeNieuws

Ik ben heel benieuwd naar die optimalisatie! Toevallig heb ik gisteren toch maar eens aan Connexxion laten weten dat het op sommige tijdstippen echt heel druk is in de bus... Gevolg: veel staanplaatsen, terwijl lijn 436 en 437 zitplaatsgarantie hebben.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Die zitplaatsgarantie was volgens mij meer iets om mee te pronken nadat ze de aanbesteding hadden gewonnen dan iets wat ze echt gaan waarmaken helaas...

Ik heb ooit een keer commentaar gegeven op de wijziging in de drgl 2017. De tijden van de 436 werden toen een kwartier verschoven om aan te blijven sluiten op de bussen uit Zeeland. Het was voortaan voor veel Zeeuwse scholieren (mn Tholen en St Philipsland, in mindere mate ook Bruinisse en Oosterland) sneller om met de 102/133+436 te reizen i.p.v. de 602/631. Daardoor zouden alle scholieren uit Achthuizen, Oude- en Nieuwe-Tonge én de Zeeuwse eilanden in dezelfde bus terecht komen. In de dienstregeling ervoor werden die leerlingen verspreid over twee bussen (8:00 en 8:20 uit mijn hoofd), maar nu zouden ze allemaal in de bus van 8:15 terechtkomen. Dat kan maar één ding veroorzaken: achterblijvers in Oude-Tonge. De reactie van CXX daarop was letterlijk "over een week of twee is het probleem opgelost want dan gaan ze zelf een andere bus pakken." Ja, zo kan ik ook problemen oplossen....
BusFreakRotterdam schreef:Weet iemand of het vervoerplan 2018 ergens te vinden is / en of deze nog gepubliceerd gaat worden?
Ik zal eens kijken of 'ie al openbaar is, en als dat zo is zal ik hem hier wel plaatsen.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De zitplaatsgarantie is verplicht op grond van het Programma van eisen...

Bovenstaand nieuwsbericht lijkt trouwens te zijn gebaseerd op een voortgangsrapportage van de provincie Zuid-Holland (+ bijlage 1, 2 en 3).
Op p. 8 en 9 van bijlage 3 worden zo te zien afbeeldingen van de OVinNederland-wiki gebruikt. :wink:
Het bericht over de 12% groei klinkt wel mooi, maar eigenlijk valt de groei wel mee... Als ik de rapportage goed begrijp, zit de groei vooral op het deel Oude-Tonge - Middelharnis (waarschijnlijk scholieren dus). Ik zou gelukkiger worden van groei tussen G-O en Rotterdam...
Laatst gewijzigd door Hendrik op wo 27 sep 2017, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Is er eigenlijk ooit nog iets vernomen van die waterstofbussen die Connexxion zou inzetten op lijn 436? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Het is nog steeds de bedoeling dat die gaan rijden, maar doordat het waterstoftankstation (Greenpoint) in Oude-Tonge vertraging oploopt, loopt ook de introductie van de waterstofbussen vertraging op. Ik begin langzamerhand te betwijfelen of het Greenpoint er nog komt, maar men zegt dat het nog steeds de bedoeling is...
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Het enige wat ik je nu kan vertellen is dat ze zeker weten komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Hendrik schreef:Op p. 8 en 9 van bijlage 3 worden zo te zien afbeeldingen van de OVinNederland-wiki gebruikt. :wink:
Zucht... de vorige copyrightclaim bij de provincie Zuid-Holland is nog maar net afgerond :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

'Overlap' moet weg uit het openbaar vervoer
Het openbaar vervoer in de Hoeksche Waard moet een stuk efficiënter worden. Dat stellen de vijf gemeenten. Door vaste lijnverbindingen te laten samensmelten met het leerlingenvervoer en ritjes voor onder meer de ouderenzorg moet de 'overlap' worden weggehaald.

Stel: je woont aan de Oudendijk in Goudswaard en je wilt op een gemiddelde woensdagochtend om 10.00 uur in het centrum van Rotterdam zijn. Een vaste lijnbus is niet te bespeuren en andere opties voor het openbaar vervoer zijn er niet. Dan zou het toch moeten kunnen dat je via een simpel telefoontje of een app op je telefoon kunt aanvragen of het leerlingenvervoer - dat toch elke dag over de Oudendijk rijdt - even voor je deur stopt?

Dit soort vragen houden Paul Boogaard, wethouder in Korendijk, al lange tijd bezig. Sinds 2015 is hij met zijn collega's bezig de vele vervoersstromen in de Hoeksche Waard samen te voegen. ,,Als je er over nadenkt is het eigenlijk belachelijk'', zegt hij. ,,Op de N217 of de A29 zie je regelmatig drie busjes achter elkaar aan rijden. Een van de dagbesteding, een busje met een of twee leerlingen die naar Rotterdam moeten en een taxi voor de ouderenzorg. Er rijdt echt heel veel in de Hoeksche Waard. Te veel. Dat kan makkelijk bij elkaar.''
Bron en meer: AD
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Roeland »

Het OV in de Hoekse Waard is juist al heel efficiënt.
Het overgrote deel van het OV-gebruik is vanuit de dorpen van/naar Rotterdam. Dit is geregeld door de basislijnen (de 160-serie, vaak met overstap in Heinenoord) en met de rechtstreekse spitslijnen (de 170-serie).
Daarnaast heb je de scholierenstroom vanuit de dorpen naar Oud-Beijerland, daarvoor rijdt de 660-serie.
En tja, daarnaast heb je in de HW nog de kleine reststromen: het doelgroepenvervoer, de buurtbussen en niet te vergeten de Strijensas-express (lijn 185). Volgens mij is alleen die laatste categorie niet zo efficiënt.

Maar voor de efficiency van het OV in de HW zou het niet goed zijn, als de basislijnen worden gedegradeerd tot slingerlijntjes die langs iedere school en bejaardenwoning zouden slingeren. Dan maar liever een efficiënt basisnet waarmee je 95% van je reizigers snel vervoert, en die laatste 5% busjes wat minder efficiënt rond laten rijden, zou ik zeggen.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Je kunt het ook van een andere kant bekijken: voor zover er overlap is tussen ov- en doelgroepenvervoer, is het m.i. goed om het zo veel mogelijk te integreren. Op Goeree-Overflakkee probeert men bijvoorbeeld meer jongeren met een beperking gebruik te laten maken van het ov i.p.v. doelgroepenvervoer. Dat is positief voor de gemeente (minder 'duur' doelgroepenvervoer), maar ook voor de jongeren zelf: het is goed voor hun zelfbeeld/ontwikkeling als ze 'gewoon' met het ov kunnen. Natuurlijk moet altijd goed gekeken worden naar de mogelijkheden van de desbetreffende personen. Maar er is zeker nog winst te behalen, wat mij betreft!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: Stel: je woont aan de Oudendijk in Goudswaard en je wilt op een gemiddelde woensdagochtend om 10.00 uur in het centrum van Rotterdam zijn. Een vaste lijnbus is niet te bespeuren en andere opties voor het openbaar vervoer zijn er niet. Dan zou het toch moeten kunnen dat je via een simpel telefoontje of een app op je telefoon kunt aanvragen of het leerlingenvervoer - dat toch elke dag over de Oudendijk rijdt - even voor je deur stopt?
Raar voorbeeld overigens, want buurtbuslijn 711 rijdt over de Oudendijk. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Lijn 45 »

Meltrain schreef:Is er eigenlijk ooit nog iets vernomen van die waterstofbussen die Connexxion zou inzetten op lijn 436? (A)
Er is een foto van een waterstofcitea.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Nou dat is een stadsbus. :X Niet echt R-NET waardig. :N
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Dat is het mooie juist.
Elke bus op elke vorm van alternatieve brandstoffen is ontwikkeld als een stadsbus.

Er is geen electrische Citea SLE, Volvo 8900 of een Crossway LE.
Zo ook niet op waterstof of als Hybride.

Dus welke bus je ook op R-net gaat inzetten voor hybride, waterstof of electriciteit, het is een stadsbus in ontwerp en comfort.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ja das allemaal best maar je kan zo'n bus ook een beetje luxe streekstoelen inbouwen voor meer comfort.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten