OVer je reiservaringen in november 2017
OVer je reiservaringen in november 2017
Aangezien het al november is, heb ik een nieuw reiservaringen-topic aangemaakt. :)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Ik zit in de IC richting Alkmaar, we stonden net een kwartier stil ergens tussen Utrecht en Maarssen, door een onbekende oorzaak. Inmiddels rijden we weer, de conducteur weet ook niet wat er aan de hand was maar heeft in de app gelezen dat het treinverkeer weer opgestart.
Gelukkig wel personeel dat z'n best doet de reizigers zo goed mogelijk te informeren :pos:
maar waar is de interne communicatie?
Gelukkig wel personeel dat z'n best doet de reizigers zo goed mogelijk te informeren :pos:
maar waar is de interne communicatie?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Iemand langs het spoor: https://twitter.com/ProRail_VL/status/9 ... 9739284480
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
De conducteur van de 4022 vanaf Amsterdam naar Uitgeest zat eerst in de 3022 en die zei dat er een vermoeden van aanrijding bij Abcoude was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 567
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Op Arnhem Centraal staat nu een gedekte eettafel bij de OV-chipkaartpoortjes. “Met de klant aan tafel”. Nieuw initiatief van NS?
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
De chauffeur van lijn 1 in Zwolle richting Oosterenk was al zo'n 5 minuten te laat en bij de Deltion Campus moest iemand uitstappen. Deze liet zij uitstappen op de rotonde voor de halte en reed vervolgens langs de halte verder zonder te stoppen, die wel behoorlijk vol stond. Vlak erachter kwamen twee lege CapaCity's aan, dus veel last zal er niet geweest zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Dat zie ik ook wel eens gebeuren op momenten dat er maar 1 bus staat er er nog genoeg mensen bij de halte staan die niet meer in die bus passen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Ging lekker vandaag. De trein waar ik in zat reed een fiets (zonder persoon) aan tussen Arnhem en Ede-Wageningen, uiteindelijk bereikten we met 25 minuten vertraging Utrecht, waar het voorste treinstel weg werd gerangeerd (reisinformatie: voor instappen :pos: :') ) omdat er iets kapot zou zijn aan dat stel.
Ben toch blij dat ik niet in een trein later zat, want er rijden nu nog steeds geen treinen daar zo te zien,toch beetje apart dat dat zo lang moet duren.
Ben toch blij dat ik niet in een trein later zat, want er rijden nu nog steeds geen treinen daar zo te zien,toch beetje apart dat dat zo lang moet duren.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Vanochtend met d elaatste [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] van 00:17 van Hoorn naar Zaandam. In Hoorn liep de trein al +2 op, volgens mij omdat d espoorbomen aan de westkant van het station te laat dichtgingen. En ja, een VIRM6 die op alle tussengelegen stations moet stoppen helpt natuurlijk ook niet mee.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Erg fijn dat er in de Flirt usb poortjes zitten, alleen m’n mobiel laadt er nauwelijks van op. Moest vandaag van Tilburg naar Dordrecht en er is maar 7% bijgekomen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Vandaag een wat mindere ervaring opgedaan met treinvervangend vervoer. Na eerst een kwartier verregend te zijn bij station Uitgeest kwam er een oude stadsbus van Veolia aanrijden die tot de nok toe gevuld werd. De stoeltjes waren wel voorzien van gordels, zijn staanplaatsen dan wel toegestaan? Zeker voor een snelbus mag je toch wel gewoon een touringcar verwachten waar iedereen in kan zitten?
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Via een stekker in het stopcontact gaat het inderdaad veel sneller jaWageningen1998 schreef:Erg fijn dat er in de Flirt usb poortjes zitten, alleen m’n mobiel laadt er nauwelijks van op. Moest vandaag van Tilburg naar Dordrecht en er is maar 7% bijgekomen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Die poortjes geven maar 500mA (2,5W), terwijl de lader van de telefoon meestal 2000mA (10W) geeft. En met de huidige Quick Charge-standaarden kom je zelfs op 18W of (bij de nieuwe standaard) 27W.Wageningen1998 schreef:Erg fijn dat er in de Flirt usb poortjes zitten, alleen m’n mobiel laadt er nauwelijks van op. Moest vandaag van Tilburg naar Dordrecht en er is maar 7% bijgekomen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
In de tussentijd je mobiel niet gebruikt?Wageningen1998 schreef:Erg fijn dat er in de Flirt usb poortjes zitten, alleen m’n mobiel laadt er nauwelijks van op. Moest vandaag van Tilburg naar Dordrecht en er is maar 7% bijgekomen.
🍉
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Dan nog gaat het dramatisch langzaam. Ook in de Volvo volans gaat het opladen er langzaam.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Daarom zie ik ook veel liever stopcontacten dan USB-poorten. Die laatste leveren eigenlijk altijd maar zo weinig stroom dat je er maar weinig aan hebt.
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Nee, alle apps afgesloten + vliegtuigstand. Volvo usb-poortjes geen ervaring mee, de usb-poortjes in de Setra's van Utrecht en Citea's werken wel gewoon snel. Zijn ook 5V trouwens.Hainje schreef:In de tussentijd je mobiel niet gebruikt?Wageningen1998 schreef:Erg fijn dat er in de Flirt usb poortjes zitten, alleen m’n mobiel laadt er nauwelijks van op. Moest vandaag van Tilburg naar Dordrecht en er is maar 7% bijgekomen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
De Benelux rijdt sinds vandaag in boterhamstand. De t9220 van 7:54 op Amsterdam Centraal kwam pas rond vertrektijd binnenrijden en begon de rit met vijf minuutjes vertraging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Lijkt er ook op dat de Benelux (sinds?) vandaag ook kort keert in Brussel? Reden vandaag maar 9 stammen rond i.p.v. 10.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
In het spoorgebruik zie ik het nog niet helemaal terug, ik zie een aankomst op spoor 12 en een vertrek op spoor 14. Dat vind ik wel interessant, want dat houdt ook in dat de middelste koker van de Noord-Zuidverbinding wordt gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Ik weet wel dat vanwege de SandWitch de Belgische rijtuigen weer verdwenen zijn.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Klopt, die vielen niet te beheksen. En als er inderdaad kort gekeerd gaat worden heb je ook minder stammen nodig natuurlijk :D
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Lekkere chaos vanmorgen in Amersfoort: toen ik het perron op kwam stond daar al de 11618 met een los drietje en nog een hoop reizigers op het perron wachtend op versterking. Die kwam er uiteindelijk niet, waarop iedereen richting het losse drietje gestuurd werd wat met ca. +10 propvol vertrok.
Op de Valleilijn hadden de Protossen blijkbaar weereens last van de rijp aan de bovenleiding: zag er meerdere zwaar vertraagd binnenkomen. De 1718 zat daar dan weer achter en kwam met +15 parallel aan de 5618 +5 binnen (die laatste ging noodgedwongen naar spoor 7). Vertrekken ging echter nog niet, want inmiddels was er een PON-trein vanaf het goederenemplacement vertrokken die nog moest wachten tot de treinen vanaf spoor 1 en 2 vertrokken waren alvorens hij de PON-lijn op kon.
Nadat die hindernis vertrokken was kon de 1718 uiteindelijk met een ruime +20 het station uit, maar gelukkig nog wel voor de Sprinter uit. Al zal de volgende IC richting Utrecht daar waarschijnlijk weer achter beland zijn.
Overigens had het middelste stel van de 1718 slechts sfeerverlichting, met per bak maar twee lampen aan. Maargoed, hij was warm en het reed
Op de Valleilijn hadden de Protossen blijkbaar weereens last van de rijp aan de bovenleiding: zag er meerdere zwaar vertraagd binnenkomen. De 1718 zat daar dan weer achter en kwam met +15 parallel aan de 5618 +5 binnen (die laatste ging noodgedwongen naar spoor 7). Vertrekken ging echter nog niet, want inmiddels was er een PON-trein vanaf het goederenemplacement vertrokken die nog moest wachten tot de treinen vanaf spoor 1 en 2 vertrokken waren alvorens hij de PON-lijn op kon.
Nadat die hindernis vertrokken was kon de 1718 uiteindelijk met een ruime +20 het station uit, maar gelukkig nog wel voor de Sprinter uit. Al zal de volgende IC richting Utrecht daar waarschijnlijk weer achter beland zijn.
Overigens had het middelste stel van de 1718 slechts sfeerverlichting, met per bak maar twee lampen aan. Maargoed, hij was warm en het reed
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Opstart in Utrecht ging ook weer niet zo soepel, de 2814 liep voor de zoveelste keer vertraging op, en kwam uiteraard achter de sprinter te hangen vanaf Gouda Goverwelle. En je kon het gewoon op je vingers natellen, die bleef er tot Rotterdam achter hangen waardoor de kering op de 2825 mislukte en men ook hier de sprinter vooruit gooide, waardoor ook de volgende rit 2820 vertraging opliep. Uiteindelijk is de slag 2831/2826 maar opgeheven en, om de vertraging vanuit Amersfoort op te vangen, keerde de 2820 op de 531 en het zesje van de 520 op de 2837. Maar waarom moet dit zo vreselijk vaak fout gaan?
En die 7714 vlak voor de 2814 gooien, is dat nou echt nodig? Als je op de radar kijkt in de app zie je de 2814 altijd bijna tot stilstand komen achter de 7714 te Goverwelle, hij zit er dus echt vlak achter. Gooi die vertraagde IC er dan via spoor 4 omheen ofzo (de [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] vertrekt normaal gelijktijdig met de doorkomst van de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie], dus als de 2800 te laat is moet de 7800 al weg zijn) en laat deze bij Gouda voor. Levert de sprinter misschien +2 op, maar je voorkomt het sneeuwbaleffect want die 2800 kan die vertraging onmogelijk inhalen zonder vervolgvertraging te creëren.
En die 7714 vlak voor de 2814 gooien, is dat nou echt nodig? Als je op de radar kijkt in de app zie je de 2814 altijd bijna tot stilstand komen achter de 7714 te Goverwelle, hij zit er dus echt vlak achter. Gooi die vertraagde IC er dan via spoor 4 omheen ofzo (de [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] vertrekt normaal gelijktijdig met de doorkomst van de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie], dus als de 2800 te laat is moet de 7800 al weg zijn) en laat deze bij Gouda voor. Levert de sprinter misschien +2 op, maar je voorkomt het sneeuwbaleffect want die 2800 kan die vertraging onmogelijk inhalen zonder vervolgvertraging te creëren.
Re: OVer je reiservaringen in november 2017
Zojuist een SNG gespot in Rotterdam *trein* Helaas lag de camera thuis -o-
En de NS was zelfs zo aardig om de intercity naar Gouda, die 12 sporen verderop stond en had moeten vertrekken op het moment dat ik de foto maakte, te laten wachten zodat ik nog mee kon.
En de NS was zelfs zo aardig om de intercity naar Gouda, die 12 sporen verderop stond en had moeten vertrekken op het moment dat ik de foto maakte, te laten wachten zodat ik nog mee kon.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten