Blauwnet: 1x inchecken voor reizen met Keolis en Arriva
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Ik vind het trouwens wel opvallend dat er 'NS-palen' zijn afgebeeld als voorbeeld. Zouden er voor Blauwnet dan toch hoge kwaliteit apparaten komen op het glasvezelnetwerk, of blijft het gewoon zoals het is en gebruiken ze de trage 3G-palen?
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Ik denk dat op Heino, Raalte en Nijverdal de huidige palen gewoon worden overgenomen. Voor de rest moeten er nieuwe palen komen, en misschien wordt dat wel het 'NS-type'?
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
De NS heeft ook wel 3g/4g palen en die zijn toch ook niet traag? Snap wel dat ze maar één soort paaltjes willen hebben voor het systeem. Tegelijkertijd zijn die nieuwe paaltjes ook al geschikt voor de toekomst (betalen met banpas)SilentScreamer schreef:Ik vind het trouwens wel opvallend dat er 'NS-palen' zijn afgebeeld als voorbeeld. Zouden er voor Blauwnet dan toch hoge kwaliteit apparaten komen op het glasvezelnetwerk, of blijft het gewoon zoals het is en gebruiken ze de trage 3G-palen?
Overigens kunnen ze een heleboel paaltjes al aansluiten op het huidige glasvezelnetwerk dat is aangelegd op de NS stations op de trajecten Zwolle - Kampen & Zwolle - Enschede. En ik verwacht dat de glasvezel kabels op de stations op het traject Zwolle - Emmen er ook nog wel liggen
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 02 nov 2017, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Op de tekeningen is ook te zien dat er Keolis op de Lintjes komt.
Vanmiddag? Toevallig na 15 uur nog de 44? (A)julsteren schreef:Vandaag gauw nog een paar plaatjes geschoten van rode lintjes. Gaat dus snel voorbij :pos: ben benieuwd naar het resultaat van zo'n kreng in Overijssel-blauw.
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Ja ik stond er een uurtje van half drie tot half vier. Niet veel soeps van gemaakt, wolkjes enzo.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Ik zie deze net voorbij komen. Morgen is de eerste dag dat die in deze huisstijl zal worden ingezet
https://www.instagram.com/p/BbH6wD8nZAr/
Edit deze kwam ik net ook nog tegen: https://www.instagram.com/p/BbJzLMmALY7/
https://www.instagram.com/p/BbH6wD8nZAr/
Edit deze kwam ik net ook nog tegen: https://www.instagram.com/p/BbJzLMmALY7/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 05 okt 2017, 18:48
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Vandaag werden op station Enschede Kennispark extra paaltjes geplaatst welke waarschijnlijk Blauwnet paaltjes worden vanaf december. https://imgur.com/a/jpMKv
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Waarom extra? Er blijft toch maar 1 vervoerder op Kennispark?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
NS en Keolis. ;)
Worden de huidige paaltjes van Arriva en Syntus vervangen door paaltjes van Blauwnet of gaan de huidige paaltjes omgetoverd worden?
Worden de huidige paaltjes van Arriva en Syntus vervangen door paaltjes van Blauwnet of gaan de huidige paaltjes omgetoverd worden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Daar waar al Syntus of Arriva paaltjes staan worden ze verBlauwnet. Vorige week waren ze in Es ook bezig met graven tussen de rijen poortjes, vermoedelijk dat ze daar de Bkauwnetpoortjes neerzetten..
Overigens worden/zijn de paaltjes van Syntus/Arriva sowieso softwarematig aangepast zodat er dezelfde check in op wordt gezet en men elkaars check in Jan uitlezen, dus dat een Keolis controleur ook een Arriva check in kan lezen met z'n apparatuur.. Op enkele plekken zijn de paaltjes ook daadwerkelijk vervangen door nieuwere varianten, maar dat was voornamelijk vanwege ouderdom zoals ik heb begrepen...
Gisteren is trouwens (als het goed is) de 36 naar Winterswijk gegaan voor een Blauwnetbehandeling..
Overigens worden/zijn de paaltjes van Syntus/Arriva sowieso softwarematig aangepast zodat er dezelfde check in op wordt gezet en men elkaars check in Jan uitlezen, dus dat een Keolis controleur ook een Arriva check in kan lezen met z'n apparatuur.. Op enkele plekken zijn de paaltjes ook daadwerkelijk vervangen door nieuwere varianten, maar dat was voornamelijk vanwege ouderdom zoals ik heb begrepen...
Gisteren is trouwens (als het goed is) de 36 naar Winterswijk gegaan voor een Blauwnetbehandeling..
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Ahh, de concessie Apeldoorn - Enschede blijft natuurlijk nog wel bij NS...Milco schreef:NS en Keolis. ;)
Worden de huidige paaltjes van Arriva en Syntus vervangen door paaltjes van Blauwnet of gaan de huidige paaltjes omgetoverd worden?
Hoewel het makkelijker wordt voor de regelmatige reiziger, heb ik het gevoel dat het Blauwnet voor veel reizigers juist super ingewikkeld zou worden. Tijd dat NS ook mee gaat werken. Het is een kwestie van tijd voordat dit soort systemen ook in andere provincies uitgevoerd worden, als zou blijken dat het in Overijssel succesvol is.
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Blauwnet zou niet nodig hoeven zijn als de ACM niet dwars zou zitten, dan kunnen juist alle chiptransacties via NS verlopen.
Ik ga er overigens van uit dat in Enschede geen poortjes vervangen worden, maar een andere aansluiting krijgen en stickers van blauwnet.
Ik ga er overigens van uit dat in Enschede geen poortjes vervangen worden, maar een andere aansluiting krijgen en stickers van blauwnet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Bij de paaltjes op Kennispark is te zien dat de blauwnetpaaltjes net zo smal moeten zijn als de NS paal, maar wel een stuk korter.
Waarom kunnen Arriva en Keolis wel samenwerken en NS niet?
Waarom kunnen Arriva en Keolis wel samenwerken en NS niet?
Laatst gewijzigd door SilentScreamer op do 09 nov 2017, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Omdat de ns er baat bij heeft het zo moeilijk mogelijk te maken voor andere vervoerders, als ze hun eigen systemen open zouden gooien zou dat voor syntus en arriva erg veel geld schelen. Dit zou hun winstgevendheid verhogen en de aantrekkelijkheid van de Nederlandse spoor art vergroten.
De ns heeft er baat bij om die zo onaantrekkelijk mogelijk te houden, zodat de andere vervoerders wegblijven, of minder succesvol zijn. Hierdoor worden er minder (snel) stukken van het horn, en andere spoortconcessies aanbesteed, en is er bij de aanbestedingen minder concurrentie.
De ns heeft er baat bij om die zo onaantrekkelijk mogelijk te houden, zodat de andere vervoerders wegblijven, of minder succesvol zijn. Hierdoor worden er minder (snel) stukken van het horn, en andere spoortconcessies aanbesteed, en is er bij de aanbestedingen minder concurrentie.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Neem aan dat die paaltjes die ze gaan plaatsen 2e hands zijn en hiervoor door NS gebruikt zijn op stations waar nu poortjes staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Met name omdat dit opgelegd wordt door de provincie. Datzelfde geldt ook voor Arriva/Breng op Arnhem-Doetinchem. Volgens mij doet Arriva Achterhoek ook niet mee en blijft daarmee in Zutphen de driepalen-constructie bestaan.SilentScreamer schreef:Waarom kunnen Arriva en Keolis wel samenwerken en NS niet?
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Het is puur iets van Overijssel inderdaad, in Zutphen houdt je 3 palen. Alleen wordt het wel iets duidelijker, je hebt dalijk geel, rood en blauw, nu nog geel en rood/wit en rood/wit :X
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Als het gaat om internationale treinverbindingen met Duitsland heb je gelijk. NS heeft zo lang mogelijk geprobeerd om internationale stoptreinen op Arnhem-Oberhausen en Hengelo-Osnabrück tegen te houden, om zo reizigers te dwingen de ICE of IC Berlin te nemen. Maar voor de rest vind ik jou verhaal broodje aap en neigen naar een complottheorie. Meer reizigers op regionale lijnen zorgt ook voor meer reizigers in NS-treinen, want het product trein wordt aantrekkelijker als regionale lijnen verbetert worden, waardoor meer mensen de trein nemen. Daar heeft de NS niets op tegen.Mdk schreef:Omdat de ns er baat bij heeft het zo moeilijk mogelijk te maken voor andere vervoerders, als ze hun eigen systemen open zouden gooien zou dat voor syntus en arriva erg veel geld schelen. Dit zou hun winstgevendheid verhogen en de aantrekkelijkheid van de Nederlandse spoor art vergroten.
De ns heeft er baat bij om die zo onaantrekkelijk mogelijk te houden, zodat de andere vervoerders wegblijven, of minder succesvol zijn. Hierdoor worden er minder (snel) stukken van het horn, en andere spoortconcessies aanbesteed, en is er bij de aanbestedingen minder concurrentie.
Een single check-in is voor vervoerders heel erg lastig, want hoe valt te controleren of iemand met NS of Arriva reist tussen Roermond en Maastricht. Of hoe reist iemand tussen Arnhem en Winterswijk (via Doetinchem of via Zutphen). Daarom is het in- en uitchecken per vervoerder bedacht, zodat verdeelsleutels kunnen verdwijnen. Een single check-in zorgt op den duur ervoor dat kosten voor het hanteren van verdeelsleutels worden doorberekend aan de klant en dus in wezen nadelig is voor de reiziger.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Ook de gedachte dat NS internationale stoptreinen dwars heeft gezeten is een complottheorie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 05 okt 2017, 18:48
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Op Almelo zijn enkele weken geleden bij de toegang naar de perrons een extra Arriva paaltje en ook zo'n grijs paaltje als op mijn foto geplaatst. Dit naast de 4 NS paaltjes die al bij de perronstoegang stonden. Ik gok dat alle Arriva/Syntus paaltjes gewoon Blauwnet worden en in het geval van Almelo er dus straks 4 NS paaltjes en 2 Blauwnet paaltjes staan.Milco schreef:NS en Keolis. ;)
Worden de huidige paaltjes van Arriva en Syntus vervangen door paaltjes van Blauwnet of gaan de huidige paaltjes omgetoverd worden?
Zoals marvinkok al zei:
Ik kwam er vandaag weer langs en het lijkt er steeds meer op dat er constructie zoals deze gaat komen met links en rechts NS poortjes en in het midden Blauwnet poortjes op de plek waar op deze foto het glas zit (met de NS banner er voor).marvinkok schreef:Vorige week waren ze in Es ook bezig met graven tussen de rijen poortjes, vermoedelijk dat ze daar de Bkauwnetpoortjes neerzetten..
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Nee, zo zit het niet; waarom kunnen Keolis en Arriva wel samenwerken, maar niet met NS?SilentScreamer schreef:Waarom kunnen Arriva en Keolis wel samenwerken en NS niet?
Omdat het vanuit de opdrachtgever wordt geëist (de provincie hoeft dan minder geld uit te geven aan paaltjes voor iedere vervoerder) en omdat de ACM om onduidelijke redenen moeilijk doet. Bovendien is NS de eerste die voor samenwerking is geweest, maar waren het juist de andere vervoerders die daarin dwarsliggen, omdat ze dan minder inkomsten hebben. NS heeft een degressietarief, waarbij meer kilometers goedkoper worden, terwijl de overige vervoerders een vast kilometertarief hanteren. Die gaan er dus op achteruit wanneer jij bij NS ergens incheckt en je reis ergens bij een andere vervoerder af maakt.
En dat terwijl er al een achterliggend, werkend systeem is, want met de papieren kaartjes kon het altijd al en nog steeds. De grootste dwarsligger is de ACM, daarna de overige vervoerders. Enkelvoudig inchecken is voor de vervoerders bovendien veel interessanter, omdat je dan minder inkomsten misloopt wanneer iemand verkeerd incheckt en je dus je geld niet krijgt, terwijl iemand wel in jouw trein zit. En dat scheelt weer personeel om dat recht te zetten.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Dat is een mooie beschrijving, Mikos. bedankt!
We zullen over een maandje zien welke paaltjes en poortjes op de station oppoppen :)
We zullen over een maandje zien welke paaltjes en poortjes op de station oppoppen :)
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Krijgen we nou per 10 december dan ook compleet nieuwe palen overal waarbij ik daadwerkelijk incheck bij BLAUWNET, of gaan zowel Arriva als Keolis met eigen palen werken die wel elkaars IN en UIT checks zullen zien? En bij het laatste geval, wie verzorgt dan de palen vanaf Enschede tot aan de Duitse grens?
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Enkelvoudig inchecken bij treindiensten in Overijssel
Je checkt niet alleen in bij blauwnet, in de reisinformatie wordt ook gecommuniceerd dat he met een blauwnet stoptrein of sprinter/intercity reist. Zowel op zwenzwoka alsook op de Vechtdallijnen en ZHO.
Grt. Stefan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten