Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Geert schreef: (..) Het lijkt er op dat men nu wacht totdat de reisplanner aangepast is alvorens te communiceren...
Geen gekke gedachte, vind ik. Immers, na het uitroepen van een LUD besluit.. zullen vele reizigers de planner raadplegen met als doel wat dit voor hun persoonlijke reis gaat betekenen.... en als je dan geen wijzigingen ziet.. is dat een teleurstelling voor de reiziger en zal dat wel tot een verhoogde vraagsturing richting de informatiekanalen van NS leiden.
Kortom, denk dat er geleerd is van voorgaande jaren. :pos:
Suus schreef:Uiteindelijk reden er geen treinen omdat de wisselverwarming op diverse plekken niet aan stond. (..)
Niet aan stond doordat er nooit een knop omgezet is OF niet aanstond doordat het systeem niet functioneerde / op is gestart?
"niet aanstaan" komt op mij over alsof de NS (of ProRail) niet bedacht heeft om de wisselverwarming in te schakelen.. iets wat ik mij niet echt kan voorstellen.... Dit zou nu toch wel in een duidelijk protocol vastgelegd moeten zijn en ook een terugkoppeling op moeten zijn. lijkt mij.
Suus schreef:Onzin dit, het gaat morgen niet eens vriezen in grote delen van het land.
Rijkswaterstaat is dat niet met je eens... Maar, ik zal toch mijn leven wagen morgen door met de auto naar het werk te rijden en die reizigers die wel per trein wensen te reizen toch zo goed en zo kwaad als het gaat naar hun bestemming te brengen. :Y
Maar de kans dat die sneeuw aan de trein koekt is denk ik best nog aanzienlijk. En vergeet niet dat de temperatuur die wordt weergegeven op het weerbericht op ongeveer 1,5 meter hoogte is. De nog redelijk bevroren grond, oude en nieuwe sneeuw kan denk ik best nog voor problemen zorgen.
Marco Verhoef waarschuwde in het NOS Journaal wel voor gladde wegen ivm aanvriezing. Ik weet niet op welke hoogte (en locatie) de temperaturen in de grafiek gemeten worden? Vaak is dat een meter boven de grond, aan de grond is het dan iets kouder.
Mikos schreef:ik zal toch mijn leven wagen morgen door met de auto naar het werk te rijden en die reizigers die wel per trein wensen te reizen toch zo goed en zo kwaad als het gaat naar hun bestemming te brengen. :Y
Je bent net te laat, anders hadden we je voor kunnen dragen voor zo'n medaille:
wouter15 schreef:Met 15(!) storingen op het spoor is het een goede puinhoop op het spoor. Volgens mij gebeurd het niet vaak dat er 23(!) meldingen op ns.nl staan (15 storingen en 8 trajecten met werkzaamheden).
En dan werden een aantal storingen niet eens gemeld: tussen Almelo en Wierden reed vanaf 17u bijna niks, pas om 20u toen eigenlijk alles weer reed kwam er een storingsmelding. En ook op Lochem-Zutphen reed van 15.30u tot 20u niets, deze storing werd weliswaar om 15.20u gemeld maar om 16u alweer afgemeld terwijl er daarna tot 20u nog geen trein heeft gereden.
Als ik het zo zie, zijn de wél rijdende treinen nauwelijks verlengd. :(
De [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] rijdt bijvoorbeeld ook met 5 à 6 bakken SGM, ondanks dat de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet rijdt.
(Overigens vind ik het opvallend dat ervoor gekozen is de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] te laten rijden. Normaal wordt juist die als eerste opgeheven. :? )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wat overigens irritant was, was dat treinseries die geheel waren geschrapt toch nog in de reisplanner en de AV terugkwamen als niet geldende adviezen of niet rijdende treinen. Als je dat allemaal eruit haalt, schoont het enorm op en maakt het alles wat overzichtelijker!
Meltrain schreef:Als ik het zo zie, zijn de wél rijdende treinen nauwelijks verlengd. :(
Dat kan toch geen verrassing zijn, da's immers elk jaar zo met een LUD.
Elke keer probeer ik positief te denken dat de treinen verlengd zijn en elke keer word ik weer teleurgesteld. :(
Ik kan best begrip hebben voor de LUD, maar kan de NS er dan alsjeblieft voor zorgen dat de overige treinen zo veel mogelijk op maximale lengte rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.