Dat klopt, in de zin van dat dat ding de schakel is tussen bus en laadvoorziening (paal).ZipperZapper schreef:De pantograaf ís toch de manier van opladen, of mis ik nu wat?Lijn65 schreef:Lees mijn bericht nog eens. Ik had het niet over de pantograaf maar over de manier van opladen.
Wat lijn65 volgens mij probeert te schrijven is, dat in Eindhoven de bussen met een volle batterij de stalling uitgaan.. de geplande omlopen rijden en dan terug de stalling in om weer bij te laden. De chauffeur stapt over in een andere elektrische bus die (ondertussen) een volle batterij heeft. Zo wordt er door de dag heen doorgewisseld.
Dit wordt, het is al geschreven, in Groningen anders gedaan. Die bussen rijden de hele dag door hun omlopen zonder tussentijds terug naar de remise te gaan. (zoals een conventioneel aangedreven autobus dat ook doet). Dus, tussendoor moeten de EV bussen opgeladen worden op de bekende laadpunten. Dit kan men allemaal mooi plannen en bedenken in theorie.. de praktijk blijkt weerbarstig.