Even nagezocht: bij de tweede keer hebben zowel DVG als Noot ingeschreven.Klaasje schreef:Dat was DVG destijds.
Goed om te weten, dat is in ieder geval een argument tegen deze plannen.
Even nagezocht: bij de tweede keer hebben zowel DVG als Noot ingeschreven.Klaasje schreef:Dat was DVG destijds.
Die staan er net wat anders in dan de provincies.Streeklijnen waarin vooral inwoners van Lelystad zitten, en/of die een belangrijke lokale rol vervullen, maken nu geen deel uit van de concessie Lelystad. Dat is niet logisch, en komt ook de efficiëntie niet ten goede. De gemeente streeft ernaar om – net als Almere – in ieder geval de streeklijnen 145 en 148, en eventueel de streeklijnen 140 en 163 in de delegatie onder te brengen.
De concessie IJsselmond kan – na overdracht van de Lelystadse streeklijnen aan Lelystad - verdeeld worden over de aangrenzende concessie Noord- en Zuidwest-Fryslan en Midden-Overijssel/Veluwe.
Helemaal juist, ik had die verlenging (eind vorig jaar) even over het hoofd gezien... Ik pas het aan!regenmaker schreef:Achterhoek Rieverenland looot tot dec. 2025. ;)
omroep GLD schreef:
BOCHOLT - In de maand december hebben 2000 passagiers gebruikgemaakt van de nieuwe busverbinding tussen Aalten en het Duitse Bocholt. Dat blijkt uit tellingen van busmaatschappij StadtBus Bocholt. De nieuwe buslijn is een proef om te kijken of er voldoende animo is voor openbaar vervoer tussen beide grenssteden.
De Kreis Borken heeft het initiatief voor de proef genomen. Het wordt ondersteund door de provincie Gelderland, de gemeente Aalten en de stad Bocholt. Elke dag tussen 06.30 uur en 20.00 uur rijden er bussen die aansluiten op de treinen in Aalten en Bocholt.
'We hebben tussen 7 december en eind december 2000 passagiers geteld,' aldus Jens Dörpinghaus van Stadtbus Bocholt. 'Dat is een mooi aantal denk ik.' De buslijn is gestart zonder een haalbaarheidsstudie vooraf. In de vijf maanden die de proef duurt wordt gekeken of de grensoverschrijdende busverbinding bestaansrecht heeft.
Lees meer over een enquête bij de bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... en-Bocholt
Elke concessie heeft zijn eigen startdatum en einddatum. Dit geldt zowel voor de huidige als de nieuwe concessies. Om tot de nieuwe concessie-indeling te komen, worden in de eerste jaren deelgebieden aan de concessie toegevoegd op het moment dat de huidige concessie voor dit deelgebied eindigt of overgeheveld naar andere concessies op het moment dat de nieuwe concessie waartoe dit deelgebied behoort van start gaat. In 2025 hebben alle concessies de beoogde samenstelling. De concessie IJssel-Vecht start in 2020, is compleet in 2023 en loopt als geheel af in 2030.
Wel zo ongeveer ja, zie dit kaartje (met de oude namen):Meltrain schreef:Even voor mijn beeld, op basis van de huidige concessies, wordt de indeling dus:Klopt dit?
- IJssel-Vecht = IJsselmond + Midden-Overijssel + Veluwe
- Rijn-Waal = Arnhem-Nijmegen + Rivierenland
- Berkel-Dinkel = Achterhoek + Twente
Wel leuk dat ze de concessies naar rivieren gaan vernoemen. :D
Als je zorgt dat een concessie 2 jaar voor het verlopen aanbesteedt wordt (gepubliceerd) en dat anderhalf jaar voor het einde de nieuwe vervoerder bekend is, dan heb je nog bijna een jaar om te bakkeleien voordat de tijd echt krap gaat worden.Durashift schreef:Mooi om de eerste reactie (van gemeente Scherpenzeel) te lezen in dat Nota van Uitgangspunten. :)
'Hoe wil men een langere implementatietijd inbouwen...'?? Kan volgens mij alleen maar door eerder het gunningsbesluit te doen en een langere termijn vanaf dat moment tot aan startdatum concessie te hanteren..
Lijkt mij (deels) ook een verspilling aan tijd..
Ja, dit klopt in grote lijnen inderdaad. Alleen Deventer en Ede-Barneveld-Brummen moeten nog tijdelijk worden aanbesteed, want die lopen eerder af dan dat de nieuwe concessie begint. Bij IJssel-Vecht komt waarschijnlijk ook het Stadsvervoer van Lelystad, maar dat weten we nog niet zeker.Meltrain schreef:Even voor mijn beeld, op basis van de huidige concessies, wordt de indeling dus:Klopt dit?
- IJssel-Vecht = IJsselmond + Midden-Overijssel + Veluwe
- Rijn-Waal = Arnhem-Nijmegen + Rivierenland
- Berkel-Dinkel = Achterhoek + Twente
Groenlo is buitencassie127 schreef:Er zijn inderdaad de afgelopen jaren wel steeds minder overdekte stallingen.
Zover ik weet zijn in regio Oost de stallingen Apeldoorn, Zwolle, Dedemsvaart, Raalte, Arnhem, Dronten, Emmeloord, Goor overdekt
Enschede, Almelo, Hengelo, Ede, Deventer, Haaksbergen, Oldenzaal, Nijmegen, Tiel, Zutphen, Doetinchem, Bemmel en Harderwijk zijn buiten
Van Zwartsluis en Groenlo weet ik het niet zeker maar ik vermoed dat deze buiten zijn.
Heeft OV regio IJsselmond ook niet nog een stalling in Harderwijk/Zeewolde? Ook kan ik Syntus vestiging Meppel niet vinden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten